vlong написа:Хонда,компетентен си по много въпроси и те чета с удоволствие.
Коя година бяха купоните за гориво?
За тогава се отнася това.
Нямаше валута,или нарочно се правеше.
Държавното предприятие монополист,с милиарди продажби зависеше от перачът на пари на БКП.
Радиоточката на комбината работеше нон стоп и чакахме да чуем как Хан Аспарух бил натоварен на Новоросийск от фирма Литекс и пътувал към Отманли.
Оооо,облекчение и радост в сърцата.
И аз те чета с удоволствие и имаш моето безкрайно уважение.
Малко след като "Лукойл" взе Нефтохима отряза БМФ(собственик и на "Хан Аспарух" ,и на "Места" ,и на "Осъм") от превоза на петрол. Не съм сигурен дали са превозвали петрол за "Нефтохима" през този век, но дори и да е имало такива случаи това са единични случаи. Малко след това имаше тежки инциденти и на Хана , и на "Места" и не съм сигурен дали ги ремонтираха ,но малко след това всичките отидоха за скраб в Индия. Така или иначе не можеха да минат ветингите и бяха неизпозваеми.
Между другото Хана("Хан Аспарух" )беше подвижен паметник на глупостта . Предвиден за 124 000 тона ,създаден като 96 000 тона, но никога не е товарен повече 80 000т понеже не можеше да влезне в терминала в Бургас, и с практически същия тонаж като "японските" "Осъм" и "Места" ,които бяха по 75 000 тона и много по-скъп от тях. Но за това "много умно" решение сериозен принос има и легендата на ЦСКА-Нако Чакмаков, тогава шеф във външната търговия. Японците предлагат да построят за България , 2 танкера за 3 млн долара, 4 кораба за 4 млн или 6 танкера за 5 млн долара. Но нашите решават 2 кораба за 3 млн долара, а другите ние сами ще си построим - и така е създадено безумието м/т "Хан Аспарух",които беше много по-скъп и по-калпав от японските .
Времената ,които си описал са преди "Лукойл" да стане собственик на "Нефтохима" . Като го взеха и ГГ и другите описани от теб герои отидоха в канала- много им е малка оная работа да си е мерят с "Лукойл".
Преди това описаните от теб герои източваха държавните "Нфтохим" и БМФ, но после свърши югоембаргото ,както и дойде "Лукойл" , и сега са само дистрибутори на "Лукойл" .
Никога частна българска компания не е имала лиценз за превоз на петролни продукти по море.