Жигули стана на 46 години

Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist

Потребителски аватар
damyanov1963
Мнения: 17189
Регистриран на: 13 сеп 2010 19:28

Re: Жигули стана на 46 години

Мнениеот damyanov1963 » 24 апр 2016 20:32

Pragmatichen написа:Малките сега няма и спомен да имат от онези времена, когато бананите бяха дефицитна стока, когато тв беше черно-бяла, когато всеки петък имаше руски военен филм по тв, когато се поправяха чадъри, пълнеха се химикалки, когато в магазина млякото беше в стъклени бурканчета, а който караше Волга беше баровец.
Като разказвам на малки деца, че Стоичков е станал голмайстор на световно първенство и сме били на косъм от това да играем финал с Бразилия, те мислят, че се шегувам.
Като им разказвам, че това, което в момента е Меси, Суарес и Неймар, навремето бяха Стоичков, Ромарио и Лаудруп, и са играли в същата тази Барселона, и те не ми вярват.
Относно Жигули - за онова време повече от добри коли, особено на фона на Трабант, Вартбург, полските Фиат(двата модела), Полонез, Варшава и т.н.. Шкода бяха по-добри автомобили.
Но ходи обяснявай, че примерно за една Застава, Москвич, Дачия, Лада, и т.н. се чакаше по 15 години..а сега имаш ли парите, просто си купуваш каквато си поискаш кола.
Та по темата, Жигули за мен бяха успешни коли на СССР, макар и изцяло копирани от италиански ФИАТ, но всяко нещо с времето си.

Варшава нямаше нищо общо с Фиат. Тя беше копирана от съветската Победа.
За ЛЕВСКИ - ПОПУЛЯРНОСТТА, за останалите - злобата и завистта!
https://www.vbox7.com/play:8de06dae
Голям
Умен
НE достигнат
До сега
Играч

Потребителски аватар
action66
Мнения: 1080
Регистриран на: 07 дек 2014 03:04
Skype: kokaracha66
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Жигули стана на 46 години

Мнениеот action66 » 24 апр 2016 20:36

язе написа:С жигулата съм вдигал 150 км ч и имах усещането, че всеки момент ще се разпадне. Звука който издава тази кола при такава скорост, е като цвилене на умиращ кон. А гадския и разход- 13 на 100 бензин за 1200 кубика е просто уникален :lol:


Кой ти броеше тогава бензина за разход. Всеки си пълнеше резервоара без проблем. Но си бе пъргава кола.

Потребителски аватар
damyanov1963
Мнения: 17189
Регистриран на: 13 сеп 2010 19:28

Re: Жигули стана на 46 години

Мнениеот damyanov1963 » 24 апр 2016 20:37

А вижте другия култов съветски автомобил - Волга, кво прави :lol:
http://vbox7.com/play:2f7c0697d5
За ЛЕВСКИ - ПОПУЛЯРНОСТТА, за останалите - злобата и завистта!
https://www.vbox7.com/play:8de06dae
Голям
Умен
НE достигнат
До сега
Играч

Вълчан
Мнения: 5057
Регистриран на: 13 май 2014 16:13

Re: Жигули стана на 46 години

Мнениеот Вълчан » 24 апр 2016 20:39

язе написа:С жигулата съм вдигал 150 км ч и имах усещането, че всеки момент ще се разпадне. Звука който издава тази кола при такава скорост, е като цвилене на умиращ кон. А гадския и разход- 13 на 100 бензин за 1200 кубика е просто уникален :lol:

Просто и липсваше 5та скорост......Оборотна кола няма как.... :)

Потребителски аватар
action66
Мнения: 1080
Регистриран на: 07 дек 2014 03:04
Skype: kokaracha66
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Жигули стана на 46 години

Мнениеот action66 » 24 апр 2016 20:39

damyanov1963 написа:Лада чества 46-годишнината на своя първи модел - ВАЗ 2101 или Жигули.

ВАЗ 2101 е първият пуснат на пазара автомобил от Волжския автомобилен завод, като първата кола слиза от поточната линия на 19 април 1970 година.
Основа на ВАЗ 2101 е Fiat 124 от 1966 година, като руснаците са изменили колата спрямо техните изисквания - пътният просвет е увеличен, окачването и каросерията са подсилени, задните дискови спирачки са заменени с барабанни като по-издръжливи и по-устойчиви на замърсяване.
Конструкцията на двигателя също е изменена, а крайният резултат има 800 изменения и 90 килограма повече, спрямо оригиналния Fiat 124.
Стандартната версия на ВАЗ 2101 се задвижва от 1.2-литров 4-цилиндров двигател с мощност от 60 к.с. и 89 Нм въртящ момент. Максималната скорост е около 140 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 21 секунди. Средният разход на гориво е над 9 литра на 100 километра.
Съществува и версия със 1.3-литров 4-цилиндров двигател с мощност от 70 к.с. и 96 Нм въртящ момент. Тук максималната скорост е 145 км/ч, ускорението от 0 до 100 км/ч става за 18 секунди, а средният разход на гориво е около 10 литра на 100 километра.
Съществувала е и специална версия за съветската полицията и КГБ, като те са били с 1.4-литров двигател и повишена мощност.

http://auto.dir.bg/news.php?id=22371054

Санди, ето ти и за тебе нещо.


Легендарна кола. Сега като съм с туристи от Русия,Украйна или Белорус и видим случайно някое оцеляло "Жигули",те се радват и наричат тези автомобили "копейки". Това естествено заради цената ,която на фона на цените на колите,които карат в тези три държави,си е наистина "копеечна"...

Потребителски аватар
Pragmatichen
Мнения: 953
Регистриран на: 12 май 2014 06:43

Re: Жигули стана на 46 години

Мнениеот Pragmatichen » 24 апр 2016 20:40

damyanov1963 написа:
Pragmatichen написа:Малките сега няма и спомен да имат от онези времена, когато бананите бяха дефицитна стока, когато тв беше черно-бяла, когато всеки петък имаше руски военен филм по тв, когато се поправяха чадъри, пълнеха се химикалки, когато в магазина млякото беше в стъклени бурканчета, а който караше Волга беше баровец.
Като разказвам на малки деца, че Стоичков е станал голмайстор на световно първенство и сме били на косъм от това да играем финал с Бразилия, те мислят, че се шегувам.
Като им разказвам, че това, което в момента е Меси, Суарес и Неймар, навремето бяха Стоичков, Ромарио и Лаудруп, и са играли в същата тази Барселона, и те не ми вярват.
Относно Жигули - за онова време повече от добри коли, особено на фона на Трабант, Вартбург, полските Фиат(двата модела), Полонез, Варшава и т.н.. Шкода бяха по-добри автомобили.
Но ходи обяснявай, че примерно за една Застава, Москвич, Дачия, Лада, и т.н. се чакаше по 15 години..а сега имаш ли парите, просто си купуваш каквато си поискаш кола.
Та по темата, Жигули за мен бяха успешни коли на СССР, макар и изцяло копирани от италиански ФИАТ, но всяко нещо с времето си.

Варшава нямаше нищо общо с Фиат. Тя беше копирана от съветската Победа.

Разбира се, така е, аз просто изброих марките, знам, че е базирана на Победа.
Между впрочем големият полски Фиат с 4-те фара външно много напомняше на Лада 4-фарка, но
според мнозина е бил по-качествената кола.
И все пак, Жигули си остава класика за поколения хора от Източния блок.(понеже темата е за Жигули)
Лека вечер, Дамянов и наздраве! :)
Държава, в която пациентите бият лекарите, не е държава.

Потребителски аватар
damyanov1963
Мнения: 17189
Регистриран на: 13 сеп 2010 19:28

Re: Жигули стана на 46 години

Мнениеот damyanov1963 » 24 апр 2016 20:43

Pragmatichen написа:
damyanov1963 написа:
Pragmatichen написа:Малките сега няма и спомен да имат от онези времена, когато бананите бяха дефицитна стока, когато тв беше черно-бяла, когато всеки петък имаше руски военен филм по тв, когато се поправяха чадъри, пълнеха се химикалки, когато в магазина млякото беше в стъклени бурканчета, а който караше Волга беше баровец.
Като разказвам на малки деца, че Стоичков е станал голмайстор на световно първенство и сме били на косъм от това да играем финал с Бразилия, те мислят, че се шегувам.
Като им разказвам, че това, което в момента е Меси, Суарес и Неймар, навремето бяха Стоичков, Ромарио и Лаудруп, и са играли в същата тази Барселона, и те не ми вярват.
Относно Жигули - за онова време повече от добри коли, особено на фона на Трабант, Вартбург, полските Фиат(двата модела), Полонез, Варшава и т.н.. Шкода бяха по-добри автомобили.
Но ходи обяснявай, че примерно за една Застава, Москвич, Дачия, Лада, и т.н. се чакаше по 15 години..а сега имаш ли парите, просто си купуваш каквато си поискаш кола.
Та по темата, Жигули за мен бяха успешни коли на СССР, макар и изцяло копирани от италиански ФИАТ, но всяко нещо с времето си.

Варшава нямаше нищо общо с Фиат. Тя беше копирана от съветската Победа.

Разбира се, така е, аз просто изброих марките, знам, че е базирана на Победа.
Между впрочем големият полски Фиат с 4-те фара външно много напомняше на Лада 4-фарка, но
според мнозина е бил по-качествената кола.
И все пак, Жигули си остава класика за поколения хора от Източния блок.(понеже темата е за Жигули)
Лека вечер, Дамянов и наздраве! :)

НАЗДРАВЕ!
За ЛЕВСКИ - ПОПУЛЯРНОСТТА, за останалите - злобата и завистта!
https://www.vbox7.com/play:8de06dae
Голям
Умен
НE достигнат
До сега
Играч

Потребителски аватар
damyanov1963
Мнения: 17189
Регистриран на: 13 сеп 2010 19:28

Re: Жигули стана на 46 години

Мнениеот damyanov1963 » 24 апр 2016 20:52

action66 написа:
damyanov1963 написа:Лада чества 46-годишнината на своя първи модел - ВАЗ 2101 или Жигули.

ВАЗ 2101 е първият пуснат на пазара автомобил от Волжския автомобилен завод, като първата кола слиза от поточната линия на 19 април 1970 година.
Основа на ВАЗ 2101 е Fiat 124 от 1966 година, като руснаците са изменили колата спрямо техните изисквания - пътният просвет е увеличен, окачването и каросерията са подсилени, задните дискови спирачки са заменени с барабанни като по-издръжливи и по-устойчиви на замърсяване.
Конструкцията на двигателя също е изменена, а крайният резултат има 800 изменения и 90 килограма повече, спрямо оригиналния Fiat 124.
Стандартната версия на ВАЗ 2101 се задвижва от 1.2-литров 4-цилиндров двигател с мощност от 60 к.с. и 89 Нм въртящ момент. Максималната скорост е около 140 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 21 секунди. Средният разход на гориво е над 9 литра на 100 километра.
Съществува и версия със 1.3-литров 4-цилиндров двигател с мощност от 70 к.с. и 96 Нм въртящ момент. Тук максималната скорост е 145 км/ч, ускорението от 0 до 100 км/ч става за 18 секунди, а средният разход на гориво е около 10 литра на 100 километра.
Съществувала е и специална версия за съветската полицията и КГБ, като те са били с 1.4-литров двигател и повишена мощност.

http://auto.dir.bg/news.php?id=22371054

Санди, ето ти и за тебе нещо.


Легендарна кола. Сега като съм с туристи от Русия,Украйна или Белорус и видим случайно някое оцеляло "Жигули",те се радват и наричат тези автомобили "копейки". Това естествено заради цената ,която на фона на цените на колите,които карат в тези три държави,си е наистина "копеечна"...

И като се приберат разказват - А в България още карат копейките :)
За ЛЕВСКИ - ПОПУЛЯРНОСТТА, за останалите - злобата и завистта!
https://www.vbox7.com/play:8de06dae
Голям
Умен
НE достигнат
До сега
Играч

Потребителски аватар
Captain Stottlemeyer
Мнения: 9979
Регистриран на: 02 окт 2009 16:25

Re: Жигули стана на 46 години

Мнениеот Captain Stottlemeyer » 24 апр 2016 20:54

Alkonost написа:....
Девятку с перекрестка взгрел,
На пассажирку посмотрел:
"Машинка классная у Вас!"
"О да, принцесса,
это ж ВАЗ!"

Купи говно и поддержи Россию,
Кури говно и езди на говне,
Носи говно, плевать, что некрасиво,
Дари говно детишкам и жене.
Купи говно – пойди на этот подвиг
Оно – говно, зато своё оно
Купи говно, страна тебя запомнит,
Не будь говном, скорей купи говно!... 8-)

Министр транспорта докладывает Путину на заседании КабМина по поводу
Автоваза:
- У меня две новости, плохая и хорошая.
1. плохая - на Автовазе был пожар!
2. хорошая - СГОРЕЛО ВСЕ!!!
:lol: :lol: :lol:
"Има една страна България и в тази страна България има един отбор „Левски”. В този отбор съм се родил, в този отбор ще умра!" Георги АСПАРУХОВ

Потребителски аватар
Captain Stottlemeyer
Мнения: 9979
Регистриран на: 02 окт 2009 16:25

Re: Жигули стана на 46 години

Мнениеот Captain Stottlemeyer » 24 апр 2016 21:45

damyanov1963 написа:...Варшава нямаше нищо общо с Фиат. Тя беше копирана от съветската Победа.

А съветската "Победа" от Opel Kapitän модел 1939 година и Chevrolet Fleetline... 8-)
"Има една страна България и в тази страна България има един отбор „Левски”. В този отбор съм се родил, в този отбор ще умра!" Георги АСПАРУХОВ


Върни се в “Свободна зона”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта