Der Schmarotzer написа:99% от нещата, които съм ти дал да четеш ги чуваше за пръв път, а те са основата за изучаването на събитията през 2-7 век. Единственото, което си чувал бяха наукоподобните мантри на Чилингиров и сектата му.
Прав си, 99% от нещата които ми даваш са пълни с прозрения на такива като теб, преписвали и стъкмявали както им е изгодно

Der Schmarotzer написа:Съвсем нагледно ти доказах как един византийски изкючително ерудиран писал, който има възможност да се докосне до най-богатите византийски библиотеки(в които се намира цялата литаратура от древността), тогава все още неунищожени от османците, представя реалната обстановка. Такива са и останалите няколко отново изключително ерудирани византийски автора от този период. Защо ти давам автори от този период, а не по-ранния, който теб те интересува, защото за по-ранния период те са единствените свидетелства или едни от малкото и данните не могат да се засекат с нищо друго освен с археологията, а тя недвусмислено отрича глупостите Чилингирови. Да се върнем на темата – след като се засекат с други съвременни на събитията автори, от дистанцията на времето се вижда несъстоятелността на етногенетическия обзор на тези византийски автори – само за инфо и четиримата (Дукас, Халкокондил, Сфранцес и Критовул) са били висши сановници на Византийската и Османската империи, като Сфранцес е бил един от най-доверените люде на последния византийски император, човек ,които е пропътувал Балканите и Мала Азия надлъж и на шир. Същото се отнася и до Халкокондил. Т.е. на твоите т.н. изворни доказателства трябва да се направи обзорно изследване на всеки един термин и етноним употребени в тях. Такова изследване до сега не е направено. Извора се използва само в тази част, която е изгодна на използвалия го, в случая Чилигиров, който преписваш без да се свениш или по-скоро се освиняваш. Това е не научно и е вредно за установяване на истината. С такива сведения можеш само да манипулираш както ти е изгодно, но във вреда на истината. Отново ти давам един пример макар и отдалечен във времето, при който използване на извор по вашия начин води до писане на глупости – Едно от основните сведения на Пламен Павлов в измислената му хипотеза за края на Видинското царство е на Дукас за събития от 1413 – „при султан Мехмед, когато завзема престола отиват пратеници на следните държави.....“ и между тях се споменава името на България. В предварително поставената му теза то пасва и той не се задълбочава повече. Още повече, че самият автор е на трето лице множествено число с гръцкия. А истината е следната: подобно сведение се среща и през 1421 г. и през 1451 г. при коронясването съответно на Мурад II и на Мехмед II. Aко сведението за 1413г. може да се приеме, какво правим за останалите? Значи има нещо нередно в отъждествяването на България с независима българска държава. При малко повече познания се установява, че Дукас назовава тези земи с термина България, които са в околностите на Охрид. Т.е. пратениците са не на независима българска държава, а на Охридската архиепископия, която по това време е ръководител на почти цялото християнско население под властта на османците и част от абревиатурата й е терминът „Българска“. И в случая е използван от автора да покаже, че почит на новия султан е засвидетелстван както от околните страни, така и от подвластното му християнско население... Това е нагледен пример как една теза построена по вашия начин стои във въздуха и не отговаря на научните критерии за научност. За почти всички автори от древността може да се каже такова нещо – докато не се разгледат имената и терминологията в тях сведенията трябва да се използват много внимателно и само в съчетание с цялата налична изворова база за периода – писмена и археологическа. При тезите на гуруто ви това не е направено и няма да се направи, защото при тяхното използване те падат и отиват на бунището на историята. Само за инфо – много внимателно съм прочел всичко, което пише Чилингиров по въпроса – человекът е много далеч от истината – ако беше писал през 18 или 19 век, щеше да е част от българската възрожденска историография, която борави с извори, но не на професионално ниво – като Паисий или Зографската история, но щеше да е далеч под класата дори на Блазиус Клайнер...
Първо не разбирам за какво постоянно ми говориш за Челенгиров след като не съм го споменавал ?
И второ не ми говори за засичане с архиологията,щото тя самата няма на кво да се опре за много от нещата! И сме ставали не веднъж свидетели на пълни идиотии говорени от историци и археолози, преди да се появи някой нумизмат или колекционер за да им обясни кое какво е, и да не се излагат повече

Der Schmarotzer написа:За готския език ти представих над 20 речника, но ти понеже си полиглот дори не си ги погледнал.
Ето ти цялата история и готски речник:
Това, че ти не вдяваш немски си е твой проблем. Този език наистина не е за тъпанари...
Ето ти го на познат за тебе език:
За по простите като теб ето ти
Мъка, мъка ...

Няма да е зле да обясниш и в кой век е засвидетелстван "немския" език, къде са открити артефактите и т.н. !!!
После да обясниш къде е засвидетелстван готския език, засвидетелстван ли е въобще някъде, и чак тогава да ми даваш да чета речници

Der Schmarotzer написа:За славяните и траките ти беше дадено най-доброто излязло изпод перото до сега, книжката на Чавдар Бонев. Вина аз нямам, че за да я разбереш не ти достига интелект...
Тва което ми даде беше, почти пълната и подредена история на траките!!! За славяните така и не успя нищо да изнамериш, като изключим заглавието на книжката! Искам да ми покажеш един, единствен БЪЛГАРСКИ документ от времето на първото и второто българско царство, в който да са споменати тия славяни, само един

Der Schmarotzer написа:Ами прост си и недоучен при това, ти чувал ли си за няколкото редакции на старобългарският език, при които отделните начертания на буквите имат сменено значение, при които някои звукове се пишат с различни букви в зависимост от коя диалектна област е пишещият? Разбира се че това не ти е познато. Има произведения при които в зависимост от работата на преводачите или книжовниците, в един сборник се появяват няколко означения за един звук. И това, което си представил за славна българска история си е славянобългарска история, т.е. отново си хапнал от собствените си изпражения. Ето ти за редакциите:
А за отделните буквени начертания виж хубавата статия за това в сборника Българският петнадесети век.
Естествено че съм прост, за тва може би и не разбирам, как буква която някога се е чела като "а, ае" в по късен период като "ае, е" изведнъж става 'Я' ??? И тва при положение, че и в предната и в същата дума буквата "я" си е изписана съвсем ясно и на място!!!!
Според мен не доучилия, славно и славен май е едно и също ???
И вместо да ми даваш да чета за Българският 15-ти век, вземи ми дай да прочета за тия славяни от преди 15 век, и тогава приказвай кой дъвче лайната

Der Schmarotzer написа:Относно първохристиянството и борбата между различните църковни течения ти въобще не си наясно с тях. Това, което се опитваш да представиш за първохристиянство съвсем не е това, което наистина е първохристиянство, а се нарича арианство, защото има достатъчно свидетелства, че Вулфила е ариан. Относно първохристиянството попригледай кумранските ръкописи и тогава давай компетентни обобщения. Методий не е наричан от папските легати еретик, това са глупости. В затвора е за съвсем други неща. Отново трябва да четеш оригиналите+това да видиш кога са писани тези оригинални извори и какви им са опитите за внушения, а не погрешната интерпретация на твоите гурута. Що се отнася до Климент и неговата азбука – този, който нарича новата азбука кирилица е сам Климент, който е един от най-изявените ученици на Кирил... Тя се създава, за да се избегне тромавостта на глаголицата при писане и невъзможността да се направи чрез графиката на глаголицата скорописен шрифт. Ако си забравли тогава не са писали на компютри с печатни букви. За различните азбуки по света има доста много писано и обяснено. Що се отнася до въпроса, какво са сътворили Кирил и Методий отново си в погрешна посока – най-важната част от делото им е не азбуката, а превода на богослужебните книги и този превод е на езика, който днес е означен с терминус техникус - старобългарски.
О да просветителю, естествено че не съм наясно, сигурно си въобразявам че в раннохристиянството е имало икони, мозайки, стенописи, статуи .... в храмовете??? И после тия вече не чак толкова ранни християни няколко века по късно са събаряли църкви избивали са монаси и т.н заради същите тия неща ???
Би ли обяснил какво е арианството, ако не е ранннохристианство???? Дали не е съществувало преди самия Рим да го приеме

Тоя Арий да не би да е ученик на Лукиан в АНТИОХИЯ ???? Тоя Урфила, който ти типично пи историчарски си му викаш Вулфила, щот на любимите ти немци така им харесва,

Пълни глупости а?????В един документ, който говори за решенията на Сплитскиясъбор (1060г), четем:
“Dicebant enim gothicas litaeras a quodam
Methodio haeretico fuisse repertas, qui multa contra catholicae fidei normam in eadem sclavonica lingva.”
В превод: “Защото се казваше, че били изнамерени готски
писмена от някой си еретик Методий, който много лъжовни
работи е написал на този славянски език против нормата
на католическата църква.”
Я прочети и кво пише папито на борисчо, там на точка 2 споменава нещо много интересно

http://macedonia.kroraina.com/libi/2/gal/2_145.jpg
[/quote]Der Schmarotzer написа:За археологията имаш право да говориш само след като прочетеш писанията на Иванов, Торбатов и всичките АОР-и, до тогава си аут от спора по археологическите въпроси, защото си забележително несведущ по тях...
За всичко, което си споменал по долу в твоя текст съм ти дал компетентен и изчерпателен отговор в постовете до сега, друг е въпросът доколко си го разбрал и осмислил, защото като чета пасквилите ти явно наистина си завършил само 1 клас в помощното училище.
Май това е... какво излезе от писанието ти – едно подобие на теб – едно малко нищо, щото ти и за голямо нищо не ставаш, да не говорим за нещо, дори и малко...
Аз решавам за кво имам право да говоря !!! За теб не съм сигурен, щото и без тва само мънкаш и повтаряш като развален грамофон наизустените реплики

Отново отговори няма!
И как да има, като не можеш да ги намериш!!!
Вероятно още търсиш и български град от първото българско царство извън пределите на Мизия и Добруджа, е не го търси, няма да го намериш
