Просто с оглед интереса към този спорт за Източна Европа и в частност България т.е. не е много голям NFL се договаря с А1 за евтин пакет, който им позволява да излъчват само по два мача на кръг от редовният сезон. NFL както казах пуска определени мачове за Европа и според интереса нали ако не броим стрийминг платформата DAZN, които излъчват всеки мач ако имаш абонамент или решиш да си отключиш само даден мач ако си платиш. Просто ако трябва да вземат по-голям пакет с повече мачове на кръг трябва да платят доста повече пари, а това не е изгодно за А1 поне на този етап понеже процента на гледане е нисък.
Определянето на това кои мачове от NFL да се излъчват в Европа е сложен процес, който зависи от няколко основни критерия, свързани с правата за излъчване, пазарния интерес и стратегията на лигата.
Основните фактори:
Права за излъчване (Broadcasting Rights): Това е най-важният критерий. NFL продава правата за излъчване на различни телевизионни канали и стрийминг платформи в отделните европейски държави или региони. Тези компании след това решават кои мачове да включат в програмата си, въз основа на договора, който имат с NFL. Например, една платформа може да има правата да показва всички мачове, докато друга - само определен брой на седмица.
NFL Game Pass International / DAZN: За Европа, основният начин за достъп до всички мачове е чрез абонаментната услуга NFL Game Pass, която от 2023 г. се разпространява от DAZN. Тази платформа предоставя достъп до всички мачове на живо, както и на запис, за разлика от традиционните телевизионни канали, които показват ограничен брой срещи.
Популяризиране на спорта: NFL целенасочено използва излъчването на мачове, за да разшири своята фенска база в Европа. Това често включва излъчването на мачове на отбори, които са особено популярни на Стария континент (например Green Bay Packers, New England Patriots, Dallas Cowboys), или на такива, които играят в международните мачове от поредицата "NFL International Series" (които се провеждат в Лондон, Мюнхен и други европейски градове, а тази година и в Мадрид за първи път през ноември).
Интерес на местния пазар: Местните телевизионни оператори вземат предвид интереса на зрителите в конкретната държава. Ако даден отбор има голяма фенска маса в определен регион, е по-вероятно неговите мачове да бъдат включени в програмата. Например, мачове, които са в удобен часови пояс за Европа (ранните срещи в неделя), са с предимство пред тези, които започват късно през нощта.
Регламенти и споразумения: В някои държави има регулации, които могат да влияят на излъчването. Например, в рамките на ЕС, има правила, които позволяват достъп до събития от голямо значение за обществото (като финали), дори и да не са част от платената услуга. Въпреки това, това не е толкова приложимо за NFL, колкото за европейски спортни събития.
В България излъчването на NFL се осъществява от платените спортни канали MAX Sport. Те са придобили правата да излъчват по два мача на кръг от редовния сезон, както и плейофите, и Super Bowl.
Казано простичко са вземали най-ниският пакет и това няма да се промени докато не се повиши интереса към този спорт. За съжаление обаче Макс Спорт не си правят и трудът да привлекат повече зрители, къде с реклама, къде със студия преди мачовете или поне едно предаване от 1-2 часа в седмицата, където да разискват кръгът и така да обясняват един вид правилата на този спорт. Българина все още смята този спорт като скучен и тъп и с много сложни правила и ако не им се обясняват няма да спечелят фенове. Повечето от тези хора дори не са гледали нито един мач или поне разширен репортаж от 15-20 минути, а в YouTube канала на NFL след всеки кръг и след всеки мач има разширени репортажи в такава продължителност на клипа. Така им е загнездено в съзнанието, че е тъп и скучен и се повтаря това като мантра и нямат интерес да проучат дали това е така или не. Правят големи паралели с нашият футбол, а това е голяма грешка и не бива да се прави, защото един мач от NFL няма никакъв шанс да остане 0:0, а сме гледали "наши" мачове, където 120 минути не могат да си вкарат и един гол.