Тема за политика - България

Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist

Потребителски аватар
ivo55
Мнения: 4704
Регистриран на: 19 яну 2014 19:51
Контакти:

Re: Тема за политика - България

Мнениеот ivo55 » 01 май 2020 02:30

rhaegar написа:То проблемът не е в колко са мощни колите, а че не се спазват абсолютно никакви правила. Оня мамин син не е премазал Милен Цветков, защото е карал Q7, а защото е бил друсан на куче и е летял със 130 градско.

Отделно че някой, дето се влачи с 60 по магистралата е също толкова предпоставка за катастрофа, колкото и тия дето хвърчат с 200.

Предния светофар е на 200м. С една Корса 1.2 знаеш ли кога ще дигне 130 пикльото?
CSKA 78 написа:Ганчев засега е най-добрия собственик/ръководител!

Nilim
Мнения: 284
Регистриран на: 28 дек 2019 08:51

Re: Тема за политика - България

Мнениеот Nilim » 01 май 2020 20:23

Udoji90 написа:Ако е само временно, е горе-долу разбираемо. Ако обаче някои мерки останат да важат за постоянно (т.е. извънредното да се превърне в нормално) или ги впишат по такъв начин, че да е възможно за щяло и нещяло да ги налагат, си е баш извращение. В смисъл, аз не съм привърженик на конспиративните теории, но това вече ми звучи прекалено.

ИП (Извънредно положение) може да се наложи винаги ако се намери подходящ предлог, стига този който го иска да разполага с нужните гласове то да мине. Съответно след това могат да се наложат почти всякакви мерки, ограничения, наредби и така нататък (има кратък списък с нещата, които според Конституцията не подлеждат на промяна дори в ИП).

Тоест, чисто теоретически те и сега могат за щяло и нещяло да си въвеждат разни мерки по всяко време: днес утре след 5 години, само повод да се намери.

Като цяло много зависи за кои мерки става дума, и евентуално под каква форма биха останали за постоянно. Докато не видя нещо конкретно като проект ми е трудно да се изкажа За или Против.

Nilim
Мнения: 284
Регистриран на: 28 дек 2019 08:51

Re: Тема за политика - България

Мнениеот Nilim » 01 май 2020 20:25

pomiqrat написа:Крушата не пада по-далеко от дървото

Майката на убиеца на Милен Цветков блъснала младо момче пак с Q7-цата

При инцидента отпреди 5 години шофьорката обяснила, че пътят бил мокър, джипът поднесъл и тя карала с 50 км/ч.

На 2 октомври 2015 г. малко преди полунощ бизнесдамата Десислава Николова удря джипа си в автомобила на 19-годишно момче.

Това момче е Станил от Стара Загора. Виновното возило е същото, което на Великден удари фатално колата на журналиста Милен Цветков, информира bTV. Тогава зад волана беше синът на Николова – Кристиан Николов.

При инцидента отпреди 5 години шофьорката обяснила, че пътят бил мокър, джипът поднесъл и тя карала с 50 км/ч. Другият шофьор твърди, че настилката била суха.

Вследствие на удара момчето се оказало със счупена бедрена кост на крака. Няколко месеца не можел да ходи.

5 години след катастрофата раната остава отворена. Няма желание да говори – нито той, нито майка му. Според дядото на младия мъж „държавата е виновна за катастрофата“.

2 години след инцидента Софийският районен съд признава за виновна Десислава Николова. Заради чисто съдебно минало е глобена с 1000 лв. След граждански иск в СГС застрахователят заплаща обезщетение от близо 38 000 лева на пострадалия Станил.

Доколкото знам сега казаха, че ще отворят наново случая, за да разследват дали майката не е покрила сина си тогава и не е поела вината му (по онова време той дори не е пълнолетен, книжка няма и така нататък).

Nilim
Мнения: 284
Регистриран на: 28 дек 2019 08:51

Re: Тема за политика - България

Мнениеот Nilim » 01 май 2020 20:28

ivo55 написа:Много е просто, на лица до 30 години и такива над 65 трябва да е забранено да притежават И управляват автомобили с мощност над 100 конски сили. На такива, които са причинили виновно ПТП с пострадал = 5 години да са със същото ограничение (освен всичко останало като наказание). А при повторен случай - до края на живота си да не могат да управляват мощни автомобили и такива, които не са оборудвани с модерна система за автоматично спиране .

Аз пък бих искал да виждам на пътищата коли с над определена мощност да се използват само от съответните институции (не че и там няма риск, ама да речем налага им се понякога). Така де, голяма работа, че някой ще пътува не с 200 а с 120, ще стигне по-бавно ама колко ли инцидента ще се спестят? Споменатите скорости разбира се не са за градска обстановка, там ограниченията трябва да са брутални и който не го кефи да спира да шофира. А превишената скорост директно да води до временна или постоянна забрана за шофиране (според това колко сериозно е превишаването, рецидив ли е и дали е довело до инцидент).

Nilim
Мнения: 284
Регистриран на: 28 дек 2019 08:51

Re: Тема за политика - България

Мнениеот Nilim » 01 май 2020 20:31

ivo55 написа:Ми като видиш колко са убитите всяка година по пътищата, колко са косвените жертви от семействата останали без баща, майка или и двете, колко са трайно осакатените и косвените жертви от семействата им, и май съм добре.

Ами не си точно прав за възрастовите ограничения. То е до навици на човека, манталитет на пътя. Но би било желателно на Х време да се минават опреснителни курсове, при които да се отстраняват хората, които по някаква причина след като са взели книжа впоследствие са станали опасни на пътя. Например познавам един, който понякога заспива както си стои. Такова си му е заболяването. Правил го е и на пътя. Ама някога е взел книжка и си я има. Още помня и един старец, който не знам преди какъв шофьор е бил, ама когато го гледах му трепереха ръцете и само за да премести една баничарка удари 3 знака и едва не изтреска още толкова паркирани коли.

rane
Мнения: 2423
Регистриран на: 13 дек 2015 22:39
Контакти:

Re: Тема за политика - България

Мнениеот rane » 01 май 2020 20:42

Nilim написа:
ivo55 написа:Много е просто, на лица до 30 години и такива над 65 трябва да е забранено да притежават И управляват автомобили с мощност над 100 конски сили. На такива, които са причинили виновно ПТП с пострадал = 5 години да са със същото ограничение (освен всичко останало като наказание). А при повторен случай - до края на живота си да не могат да управляват мощни автомобили и такива, които не са оборудвани с модерна система за автоматично спиране .

Аз пък бих искал да виждам на пътищата коли с над определена мощност да се използват само от съответните институции (не че и там няма риск, ама да речем налага им се понякога). Така де, голяма работа, че някой ще пътува не с 200 а с 120, ще стигне по-бавно ама колко ли инцидента ще се спестят? Споменатите скорости разбира се не са за градска обстановка, там ограниченията трябва да са брутални и който не го кефи да спира да шофира. А превишената скорост директно да води до временна или постоянна забрана за шофиране (според това колко сериозно е превишаването, рецидив ли е и дали е довело до инцидент).
Евентуално решение би било, когато един ден автомобилите станат напълно автономни, просто самите те да спазват ограниченията. Ако в дадена зона е разрешено да се кара с 50 км/ч, тогава автомобила ще кара с тази скорост, колкото и да натиска педала задкормилното у-во.
Друго решение би могло да бъде самите производители на автомобили да сложат ограничения в мощност и/или макс. скорост. Или пък правителствата да ги задължат да го направят.
Но това са неща, които са в сферата на фантастиката за момента. Пък и да не забравяме, че ще се ревне за ограничени права, за липса на избор и пр.
Петко Славейков: "Не сме народ! Не сме народ, а мърша,
пак ще кажа и с това ще да свърша."

Потребителски аватар
rhaegar
Мнения: 46085
Регистриран на: 07 юни 2008 19:04
Skype: Имам.
Контакти:

Re: Тема за политика - България

Мнениеот rhaegar » 01 май 2020 21:51

ivo55 написа:
rhaegar написа:То проблемът не е в колко са мощни колите, а че не се спазват абсолютно никакви правила. Оня мамин син не е премазал Милен Цветков, защото е карал Q7, а защото е бил друсан на куче и е летял със 130 градско.

Отделно че някой, дето се влачи с 60 по магистралата е също толкова предпоставка за катастрофа, колкото и тия дето хвърчат с 200.

Предния светофар е на 200м. С една Корса 1.2 знаеш ли кога ще дигне 130 пикльото?


Има хиляди Q7-ци по света, които не вдигат 130 от светофар до светофар. Знаеш ли що? Щото не ги карат надрусани мамини синчета, с чувство за безнаказаност. Ако Гошко, Пешко и Тошко имат два грама мозък и отговорност, ако искаш танкове им дай да карат по улиците, те ще си спазват правилата. Ако нямат-и с каруца ще намерят начин да прегазят някого.
Blue_Girl написа:Аз мисля, когато се налага


Изображение

Потребителски аватар
ivo55
Мнения: 4704
Регистриран на: 19 яну 2014 19:51
Контакти:

Re: Тема за политика - България

Мнениеот ivo55 » 01 май 2020 22:08

По същата логика по света има милиони 14 годишни деца, които биха шофирали, ако им се разреши, без да друсат и без да си пияни.

Обаче има въведено възрастово ограничение, което е дискриминация по възрастов признак!

Тази дискриминация естествено е базирана на стадиите на физиологично, интелектуално и нравствено съзряване.
Опитвам се да обясня, че е алогично по възрастов признак да разделиш всички хора на отговорни и безотговорни. С навършването на 18г. не всички индивиди са станали високи, или умни, или красиви, или отговорни! За това се наричат индивиди. Защото се развиват индивидуално, всеки за себе си. Някои и на 50г. са безотговорни и асоциални. И не само фаталния инцидент с Милен Цветков го показва, а стотиците такива инциденти всяка година само в малка България.

За да онагледя и да ме разберете по-лесно, давам пример - Водата не бива топла или студена. Тя бива 1градус, 5 градуса, 6 градуста, 100 градуса и т.н.

Та в тази връзка, не намирате ли, че няма никаква логика навършването на 18г. изведнъж да те прави отговорен, ана 17г и 364 дена да си бил определен от ЗДвП за неотговорен и незрял?
Споделям моето мнение, че е много по-разумно, така и така има възрастова дискриминация за шофирането, правата да се дават постепенно , а не накуп, като ако след вземане на книжка първите 2 години нямаш ПТП-та, да ти дадат още права и т.н. А за възрастните - обратното. Нямате си и на идея колко много възрастни хора над 70г с тежки заболявания шофират. И като заспят, получат инфаркт зад волана или просто отдавна недовиждат и оп, готова е белята.
CSKA 78 написа:Ганчев засега е най-добрия собственик/ръководител!

Потребителски аватар
ivo55
Мнения: 4704
Регистриран на: 19 яну 2014 19:51
Контакти:

Re: Тема за политика - България

Мнениеот ivo55 » 02 май 2020 11:29

Алооо, премиерчето, докато се чудите как да отклоните безвъзмездно като подарък последните пари на съсипаната само за 2 месеца от вас наша държава към вашите придворни олигарси и кръвопийски структури като Центъра за градкса мобилност, чиито приходи от кръвопиене дефакто изсмуквате после към Вашия джоб, вижте как и срещу какво се дават помощи в Германия на големи корпорации:

Германия ще подкрепи Lufthansa с 10 млрд. евро в замяна на 25-процентен дял


В нормалния свят безвъзмездно пари се дават на обикновените и докарани до глад хора, а на големите транснационални корпорации се дават заеми или пари срещу собственост. В България е обратното - пари безвъзмездно се дават на олигарсите и фирмите им, а на хората им се предлага да вземат единствено заеми.
CSKA 78 написа:Ганчев засега е най-добрия собственик/ръководител!

Потребителски аватар
blue avalanche
Мнения: 23307
Регистриран на: 23 ное 2009 11:23
Контакти:

Re: Тема за политика - България

Мнениеот blue avalanche » 02 май 2020 18:59

Ако правилата за емисиите у нас се прилагат СТРИКТНО, половината коли изобщо не трябва да са на пътя!
Ако тестове за алкохол и наркотици преди курсовете(или периодично) също се правят стриктно, 30% от книжките няма да ги има!
ПП. Ако загиналият не се казваше Милен Цветков за половин ден щеше да е забравен, нали? Нямаше да има "бдения", "траурни шествия", нямаше да пращат самолети до Англия и да вкарват роднини в страната без ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА 14-дневна карантина!
ПП. 72 души починаха от COVID-19 (директно или индиректно), но днес ми надуха главата с починалата в Сливен лекарка.
Явно и в смъртта някои са "по-равни"!


Върни се в “Свободна зона”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта