dunavfc написа:Кашчей написа:dunavfc написа:Кашчей написа:dunavfc написа:И какво лошо има в това да се помества в някой учебник 5 абзаца, какво е Курбан Байрям, Пасха или някой арменски празник !? Като се информират децата ви и по прочетат нещо за обща култура ще се превърнат в турци или евреи ли ?
И що не го поместят в учебника по биология, или по английски, по алгебра или геометрия, а точно в учебника по литература?!? Какво му е литературното на това да знаеш какво е курбан байрям?! Нещо за Ханука написали ли са?!
Дано поне ги учат какво е ямб и хорей, както и десетична стъпка, или и това е трудно за възприемане от днешните ученици?!
Е, това ли е колосалният проблем, че било в учебника по литература, а не в учебника по история !?
За мен лично е проблем, че изобщо го има, но и учебникът по литература е най-малко мястото, където трябва да е. Когато създадат предмет, в който да се изучават религиите по света, тогава да си пишат и за мюсюлманските празници.
Надявам се, никога в тази държава да не се изучава в училище, каквото и да е било свързано със религиите...Вярата в Бог, Лох Нес или Дядо Коледа е нещо, което трябва да се възприеме от всеки човек, без да му се налага насила или да се облъчва още от детска възраст. Вярата си е вяра, или я имаш или я нямаш, това е нещо, което идва отвътре и само изплува, когато човек започва да се осъзнава.
Всъщност трябва да има предмет в който децата да изучават различни религии. Разбира се от историческа и антропологическа гледна точка. Първо религиите са интересен феномен и второ много хора се изказват неподготвени по тази тема. Друг нужен предмет е политикономика, за да може един човек над 18 години да е наясно за какво гласува.










