irradeum написа:Стига ревахте де, засада било !!! Не им е за първи път руснаците, даже се извиняваха,сега пак са мислили , че и тоя път ще минат метър, ама им сритаха задниците.Беззащитен бомбардировач, свален след навлизане на чужда територия.Как ти звучи ??? През 1988 година Съветите свалиха южнокорейски пътнически боинг за същото нарушение . СУ то ще го изкарате селскостопанска авиация още малко. Хайде да сме обективни.Сега ще са по внимателни пилотите , щурманите и другите товарищи.
Че е засада, е факт. 1988 не е 1988, а 1983-там не барай-че отклонението е много километри и има доказан и визуален контакт, и клатене на крила, и предупредителни изстрели с бордовите оръдия, и чак накрая, след нареждане отгоре- сваляне. Тук даже не може да се докаже навлизането в турско въздушно пространство. Едно аверче служеше в ПВО на радара в Родопа-на практика всяка седмица или наш Миг, или техен Ф влиза на 10-15 км зад границата, но сваляне не е имало. За кои години говорим?
А моето мнение го заявих още в началото-командването на ВКС-Латакия трябва да подаде рапорт за оставка. Щом си оставил беззащитен самолет без прикритие, без РЕБ, без ракета в-в( би била безполезна, но все пак...), без шанс за оцеляване-значи си един скапан некадърник! Едно Су-30 СМ, и ония щяха да подвият опашки на 60 км от зоната. Не си предвидил? Ами отивай да командваш камиони и тирове, а не авиогрупа!
пп за пример-аналогът на А-10 и Су-24м2 е легендарният щурмовик от ВСВ Ил-2. Недосегаем от наземен огън, от атаки по въздух е беззащитен. По правило атакуваща ескадрила Ил-2 се съпровожда от ескадрила изтребители, понякога от две ескадрили изтребители.