k20dan4o написа:Betchualeng Arnaikem написа:k20dan4o написа:Истината е, че в България ръководствата на отборите не умеят да работят за публиката и феновете си. В Западна Европа отборите имат дългогодишни стратегии, това си е направо изкуство. Един футболен отбор сам по себе си е частна фирма, която трябва да привлича клиенти и да реализира печалба от тях. Но в България никой не го умее това. А най-големи грешници са ЦСКА и Левски, защото имат най-голяма фенска маса и изобщо не успяват да извличат дивиденти от това.
Ръководствата на отборите в Западна Европа (и не само там) работят не за публиката а за себе си. Същото правят и шефовете на българските отбори. Само дето има една съществена разлика:
Ръководствата на отбори от други държави работят за себе си разчитайки именно на фенската маса за да печелят пари: от посещаемост, артикули и просто популярност на отбора (това последното носи пари от реклами после). Дори закупуването на играчи може да се превърне в в средство за печалба от артикули.. питайте Реал за Роналдо?
Ръководствата на нашите отбори работят пак за себе си но с други цели: печелене на фенове, които да скачат на амбразурата за поредния олигарх или местен велможа.. пране на пари и тям подобни.
Няма как да няма разлика: едните опитват да спечелят пари, а за целта им трябва популяризация.
Другите нямат такива цели и хора на стадиона и по шоповете не са им нужни.
За всичко това си прав да. Но ако говорим за Лудогорец, на Домусчиев не му е било за цел да печели фенове при положение че е направил отбор в Разград. В София или в Пловдив да, но не и в Разград. Искам да кажа че до момента всичко което са направили от ръководството на отбора е правилно и дава резултати - както в България така и в Европа, а оттам идват и фин.приходи благодарение на които отбора се самоиздържа.
Ако се замислиш България е държава, в която феновете на който и да е отбор трудно ще донесат приходи, с които отбора да се издържа. Донякъде поради липсата на пари, които редовно да наливат в отборите чрез покупки, скъпи билети и т.н; донякъде защото просто желанието сред хората за такова нещо е сравнително малко. Кел файда да се разчита на феновете ако отбор с примерно 500 000 фена няма толкова посещения на стадиона за цялата година, а във феншоп стъпват я има я няма 1% от тези хора?
И Домусчиев е видял това, но е видял още нещо: в България не са нужни толкова много пари за да имаш приличен отбор (сравнено с много други държави). И при това положение за да може проекта ако не печеливш то избиващ голяма част от разходите си фенската маса не му трябва. Вместо това той реши да залага на приходи от ЕКТ засега.
И не само това, а още нещо доста важно: име в Европа, актуално име а не историческо.
И какво излезе: част Първа - приходите върви прилично. Отбора за пети път играе в професионално ниво на футбола (ако броя и Б група), а тази година като че ли ще покрие разходите си за годината от влизането в ШЛ. Дори заради раздаването на премиите + някоя друга нова покупка да се наложи Домусчиев да извади пари от джоба си, сумата ще е малка част от това, което по принцип се дава за издръжка на тима.
Втората част - името. Дали ще успее е рано да се каже. Но Домусчиев не гради име ей така, той е хитър: името може да донесе още пари. Пари от завишени цени на играчи, пари от школата ако я развие. И там парите вече може да му стигнат да издържа отбора без от личното си състояние да вади и стотинка. Динамо Загреб сума време се издържаха именно от играчи да речем..
И въобще всичко, което прави сега Домусчиев, тия напъни за групи в ЕКТ, за титли и т.н. имат само тази цел: името. Марката. Работи се за създаването и промотирането пред Европа на тази марка - Лудогорец. Спомнете си колко време след сериозните успехи на ЦСКА да речем продаваха играчи с името си. Което си е факт, факт е. Напоследък нещата може да не стоят точно така, но години наред армейците правеха сериозни за БГ стандарта пари от този факт.