
Сериозна подмяна на съзнанието на децата ни тече от години. За това алармира варненският общински съветник и историк Костадин Костадинов в личния си блог.
Според Костадинов, който е дипломиран историк по балканистика, отрова се излива в главите на нашите дечица от 2004 година до сега, без нищо неподозиращите родители да знаят какво се случва.
Костадинов посочва редица абсурдни примери в учебниците на най-малките, които не само унижават националните ни герои, но меко казано подменят истината за събитията станали по нашите земи. Децата ни израстват като еничари под благата опека на българската държава и всичките и културни и образователни институции, е на мнение Костадин Костадинов.
Един от фрапантните примери в учебника за трети клас по "Човекът и обществото" (бивше "Родинознание") /с авторски колектив Мария Радева, Мария Манева и Милка Русинчовска-Мандова, издателство "Просвета", 2004г./ е начинът, по който са описани животът и делото на Левски - "той създал комитети за подготовка на общо въстание... но полицията заловила апостола, съдът го осъдил на смърт. Присъдата била изпълнена в покрайнините на София". Срещу кого се подготвяло въстанието, коя полиция го заловила - не е ясно.
Не по-малко покъртително е описанието за Цар Симеон Велики - "Цар Симеон водил продължителни войни с Византия, но те не оставили трайни следи в българското минало". Защо в такъв случай са го наричали Симеон Велики не става ясно, пита Костадинов.
За Османската империя ще научите, че "немюсюлманите имали право да изповядват вярата си... в семействата си българите говорели родния език, създавали песни, празнували празници... в общите села християни и мюсюлмани живеели заедно, а в труда и празника човешките връзки надмогвали различията". Въобще идилия, мед и мляко текат по улиците, а доволната рая пее радостни песни за султана...
Четейки учебника ще научите, че България "от древни времена е била добро място за живеене на различни хора и че днес също в нея живеят различни хора, които живеят и се трудят заедно" (стр. 3). Търсейки все пак информация за това какви точно са тези най-различни хора, които живеят в нашата родина, стигате до урока на стр. 10-11, наречен "Моята родина - република България". И там не пише нищо по въпроса. Ако не сте се отказали да търсите и продължите да ровите в учебника, в крайна сметка ще попаднете на някакви българи чак на стр. 42. Да, каква изненада, нали? В България сред най-различните хора има и българи. За славяните пък са отделени точно 7 изречения на стр. 44, като първото от тях е, че "славяните живеели във Византия".
Особено е трогателен урокът за Освобождението на България (стр. 68). "Хората в Западна Европа, Съединените щати и Русия протестирали срещу султанската власт". Незнайно защо обаче след масовите протести в Западна Европа и САЩ избухва... Руско-турска война, пита Костадинов. Впрочем още по-странно е защо тя се води с турци, след като досега навсякъде се говори за Османска империя, а турци въобще не се споменават.
Почти в края на учебника, на стр. 86, е урокът за празниците на България. От него ще научите за празниците на "евреите, арменците, турците и всички мюсюлмани, ромите", но не и за празниците на българите. Така Курбан Байрам, Ханука и т. нар. Василица са подробно обяснени, но Коледа, Великден и Заговезни са подминати. На всичкото отгоре урокът завършва със заклинанието "всички общности могат свободно да празнуват своите празници".

От учебника за трети клас ще научите, че "Цар Симеон водил продължителни войни с Византия, но те не оставили трайни следи в българското минало". Защо в такъв случай са го наричали Симеон Велики не става ясно.
http://www.moreto.net/novini.php?n=244483&p=2
блогът на цитираният историк --> kostadin.eu/2014/03/13/%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5/