Tommi написа:doktora25 написа:Каква глобализация ви гони вас, какви ползи? Ако не ни глобализират радикалните ислямисти (те на драго сърце биха го сторили), това би означавало да паднем под американско-еврейска социална икономическа и духовна окупация. Да бъдем роби на банките и мутро-олигарсите, да загубим своите корени, родова памет, чистота на езика, традиции и култура, образованието ни да продължи да затъва с разни там тестове, стимулиращи наизустяването, затъпяването, загубата на логическата мисъл и способностите да излагаш мислите си в приличен вид. Означава също и да бъдат толерирани всякакви непроизводителни прослойки от обществото и сексуални извратеняци.
Докторе, точно образованието печели най-много от глобализацията.

Днес с два клика на мишката имаш достъп до образователни материали от Харвард, Кеймбридж, MIT и който университет се сетиш.
Между другото, тестовете са втората най-добра форма за проверка на знанията (след активните методи за обучение), защото те проверяват знанията, а не наизустяването. Ако трябва да развиваш тема, нея можеш да я наизустиш, но няма как да наизустиш тест (разбира се ако го нямаш предварително

).
Напротив, именно достъпността на всяка една информация с 2 клика на мишката демотивира днешната младеж да учи. Тя разполага с далеч по-малко практически знания и умения от своите родители, баби и дядовци. Една крушка не знае как да смени и откъде идва тока. И ако те подгони една мечка в гората, айфона сигурно ще извадиш, за да провериш къде и какво трябва да направиш или пък за да се похвалиш у фейсбука. Знаеш ли и какво е това гора, но това е друга тема...
Колкото до тестовете: ами те първо ограничават обхвата на мисленето до възможните отговори, стимулират налучкването ако не знаеш, по никакъв начин не развиват способностите да излагаш мислите си в приличен вид, и на 4-то място практиката у нас показва, че в една голяма част от случаите или правиш даден тест или подобен на него повече от един път, или можеш да ползваш помощни материали (справочници, учебници) или имаш предварително въпросите (както е на шофьорските тестове например).
Недостатъците на т.нар. теми действително ги има, те са оптималната форма за изпитване да речем по литература (неизвестна формулировка на темите върху известни произведения), както и по още няколко предмета, но и те не са най-удачният вариант в общия случай.
Това, което аз препоръчвам е определен брой отворени въпроси във връзка с материала, които да се развиват в обем от 3-4 изречения до половин или една страница и след това задължително УСТЕН ИЗПИТ.