Вместо при минус 20 замръзва при -13°. А уж дизел!
При експеримент са открити и примеси – вода, бензин, увреждащи двигателя
Вода, утайка и първи стадий на замръзване на дизеловото гориво… само при минус 13 градуса.
Това са резултатите от експеримент на Нова тв с дизелово гориво от седем български бензиностанции – шест от водещи вериги и един по-малък обект.
При експеримента бутилките с дизела са поставени във фризер за около час, в рамките на който температурата не успяла да достигне минус 20 градуса – температурата, установена като норма у нас.
Под тази граница се приема за нормално да започнат изменения във вида, гъстотата и качеството на нафтовото гориво, но не и замръзване. Негативните промени обаче били факт дори при измерените едва минус 13 градуса.
При тази температура още в първата бутилка било установено, че кристализацията е започнала. Във втората и третата нафтата се оказало даже още по-кристализирала. Констатацията се повторила и при останалите образци. В една от бутилките дори плували ледени кристалчета.
Промяната на цвета и кристализацията се дължи на наличие на парафини и неустановени примеси в нафтата, обясни инж. Радослав Киров, управител на сервиз, който коментира, че често се сблъсква с последствията от зареждането на дизеловите автомобили с некачествено гориво.
"Такива промени в горивото при ниски температури увреждат филтрите. Обикновено вместо да пожълтяват, те почерняват в резултат на наличието на твърди примеси", обясни той.
Друг проблем е примесването на нафтата с по-евтиния бензин, посочи специалистът. Неговото наличие води до увреждане на горивната система на дизеловите автомобили, особено на съвременните, които са оборудвани с комън-рейл система. Твърдите частици пък износват буталата и цилиндрите на двигателя.
Петър Костадинов от Държавната агенция за метрологичен и технически надзор обяви, че наличието на вода в дизеловото гориво не е приемливо, но отбеляза, че подобни случаи са намалели в последните години, за миналата е имало само един или два в рамките на направените проверки.
http://www.dnes.bg
Дизелът в България
Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist
Re: Дизелът в България
Че то има ли нещо в България да отговаря на международните стандарти не само на хартия а и реално?- Не. Всичко на хартия се води че е изрядно, а на практика е пълен боклук и с храни и горива и дрехи и ел. уреди - всичко. Сега да направят химичен анализ на течностите и поне да обявят какво са сипвали вътре. Само където това не е работа на телевизиите да си правят рейтинг, а на агенциите. И после да има глоби, наказания и адреса и името на веригата бензиностанции от която са взели за проверката.
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 16 дек 2013 20:33
- Контакти:
Re: Дизелът в България
Помпата на комън рейла ми даде фира на 147 000 километра. В Европа дизелите си изкарват 300 000 без проблем 

Re: Дизелът в България
После се чудим що гори повече колата,уж 4 на 100 а се оказва 7.
Ето я нашата купа-http://hellp.net/wp-content/uploads/2012/12/Cvetan_Vasilev_s_Botev.jpg
Re: Дизелът в България
Някой има ли представа в кои бензиностанции има по-качествена нафта 

Ето я нашата купа-http://hellp.net/wp-content/uploads/2012/12/Cvetan_Vasilev_s_Botev.jpg
Re: Дизелът в България
Alfa romeo 156 1.9jtd sportwagon 2000г , преди година в букурещ 5.7/100, това няколко пъти е засичано, като се върнах в сф и изхарчих римънската нафта и..... О чудо!!!!! Колата ми почна пак да харчи нормално 7/100 , 8/100....
ЕБЕМ ТИ НАФТАТА В БГ

Ако съдбата ти е обърнала гръб, просто я изчакай да се наведе.....
Re: Дизелът в България
От БТВ трябваше да кажат от кои бензиностанции е нафтата. Не, че не е ясно де. Всички са един дол дренки. Никаква разлика и то се видя от пробите. Ако тия проби ги бяха дали на инспекцията щеше да излезне, че всичко е в нормите, а то се вижда, че не е. Просто мизерията е по високите етажи, а ние искаме да се оправим. Еми няма да стане.
[center]
[/center]


Re: Дизелът в България
petbezdeset написа:Помпата на комън рейла ми даде фира на 147 000 километра. В Европа дизелите си изкарват 300 000 без проблем
Коя от двете и каква е тази кола (марка, модел, година) ако не е тайна
Пак станахме за ташак на кучетата. Имаме пари, нямаме пари, ще продаваме, няма да продаваме..ЕЙ БОГУ, НАСР***Е СЕ ПРАВИ
Re: Дизелът в България
thebully написа:Парафина като е в повече и става шоуто при минус 20-25
Радвай се , че във Варна температурите са малко по-високи

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта