Татко Адолф завинаги мъртъв. Вече наистина
Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist
Re: Татко Адолф завинаги мъртъв. Вече наистина
Колко от писалите в темата са чели " Моята борба" ?
СЪРЦЕ, ДУША, ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
[wrapimg=]http://s020.radikal.ru/i710/1701/cc/476e63cbcd87.gif[/wrapimg]
[wrapimg=]http://s020.radikal.ru/i710/1701/cc/476e63cbcd87.gif[/wrapimg]
Re: Татко Адолф завинаги мъртъв. Вече наистина
sin4ec написа:Колко от писалите в темата са чели " Моята борба" ?

[center][wrapimg=]http://www.fm-base.co.uk/forum/attachments/football-manager-2013-manager-stories/294163d1356366440-my-chelsea-fc-reign-banner-chelsea_1.png[/wrapimg][/center]
Re: Татко Адолф завинаги мъртъв. Вече наистина
Хитлер, социализмът и расовият план
Възгледите на Адолф Хитлер и Карл Маркс са плашещо сходни. (Снимков материал: Адолф Хитлер—Library of Congress; Карл Маркс—източник за обществено ползване)
Хитлер, социализмът и расовият план (Част 1)
“Ние сме социалисти, ние сме врагове на днешната капиталистическа икономическа система за експлоатация на икономически слабите, с несправедливите й заплати, с непристойната й оценка на човешките същества според богатства и имоти, вместо според отговорности и действия, и всички ние сме решени да унищожим тази система на всяка цена” – цитат от изнесена на 1 май 1927 г. реч на Хитлер.
“Да разгледаме действителния, земния евреин – не религиозния евреин, както Бауер – а обикновения евреин. Нека не търсим тайната на евреите в тяхната религия, а да потърсим тайната на религията им в истинския евреин. Каква е светската основа на юдеизма? …Практическа нужда, личен интерес. Каква е светската религия на евреина? Пазарлъкът. Кой е светският му бог? Парите. Много добре! Еманципацията на търгашеството и парите, а следователно и на практическото, действително еврейство, ще бъде еманципацията на нашето време… в края на краищата, еманципацията на евреите е еманципация на човечеството от еврейството.”
Човек може да помисли, че този дълъг цитат е просто поредната тирада на придобилия позорна слава Адолф Хитлер. Това, обаче, не е така. Тези думи са казани не от друг, а от самия Карл Маркс, потомък на дълга родствена линия еврейски равини, за чието забвение той полага огромни усилия.
Да се спрем на следващия цитат.
“Ние сме социалисти, ние сме врагове на днешната капиталистическа икономическа система за експлоатация на икономически слабите, с несправедливите й заплати, с непристойната й оценка на човешките същества според богатства и имоти, вместо според отговорности и действия, и всички ние сме решени да унищожим тази система на всяка цена.”
Някои може да кажат, че този цитат безспорно принадлежи на Маркс. Но те няма да са прави. Този цитат е взет от изнесена на 1 май 1927 г. реч на Адолф Хитлер – също човек от еврейско потекло.
Има хора, за които самото предположение, че Адолф Хитлер може дори да се доближи до темата на социализма и марксистката теория, е чиста ерес. Но при един по-детайлен анализ на историческата документация може лесно да се открие уникалната черта, свързваща всички т. нар. “революционни” движения, възникнали след публикуването на “Комунистически манифест” през 1848 г. и на други подобни трудове.
Настоящата статия е първа част от поредица, изследваща произхода на социализма, комунизма и ужасяващите тактики на “социално инженерство”, използвани в историята след раждането на международното социалистическо движение, за да постигнат крайната му цел… Утопията.
Какво е социализъм?
Много речници твърдят, че социализмът е демократична форма на управление, при която всеки гражданин има глас. Освен това се твърди, че всички класи и раси ще притежават равен дял.
Самият идеал на социализма, обаче, е измислен от Карл Маркс. И така, как го е дефинирал той?
Маркс заявява, че социализмът не е форма на управление, а състояние – контролирано и организирано състояние, което дадена нация приема по време на “прехода” от капиталистическо към комунистическо общество, където “комунистическата утопия” е крайният желан изход на цялостния преход; свят без полиция, без собственост, без религия, без класи, дори без нужда от управление, без война … земя-фантазия на вечната хармония. Но може ли това да бъде постигнато по мирен начин и просто с унищожаване на сделките за собственост на земята?
Отговорът е “не”; “преходното” състояние има за задача да “трансформира” гражданите за бъдещата супердържава. И така, как този социалистически апарат се справя с онези, които не желаят да бъдат трансформирани?
Маркс и други социалисти изтъкват необходимостта от отстраняване на нежелателните елементи на обществото. Повечето твърдят, че тези нежелани елементи са се появили под формата на буржоазната управляваща класа, но това не спира дотук. Социалното планиране е изисквало избор на политически курс и, по-важното, подбор кой би се вписал идеално в тази нова утопия и кой – не.
В крайна сметка е имало критерий за подбор кой да остане и кой да бъде отстранен.
Как е бил създаден този критерий? След внимателно обмислен процес и много дебати се стигнало до извода, че приетите днес универсални стандарти са твърде примитивни. Затова отново било решено, че трябва да се предприемат крайни мерки.
При все, че Маркс е автор на “Комунистически манифест”, той не е бил единственият, вярващ в теориите на манифеста, нито пък първоизточникът на тези идеи. Всъщност в продължение на почти 100 години това е била примамлива идея, наред с друга силно противоречива възникваща теория.
При положение, че социализмът е атеистичен режим, от последователите му просто се е очаквало да вярват в “еволюцията на човека”.
Така един учен и философ с подобни теории придобил най-накрая достатъчно дързост, за да публикува идеите си; името му е Чарлз Дарвин.
Социалният дарвинизъм и расовата евгеника
Мнозина вярват, че Дарвиновата теория се отнася просто до физическата еволюция на човека и че Дарвин спира дотам. Но точно както теориите на Маркс не свършват с теоретичната си част, Дарвин съчинява много от убежденията си, които също имат социален оттенък. Неговият подход залага на проактивната намеса в еволюционния прогрес на човечеството, вместо на пасивната такава. Или с други думи, на необходимостта от активна намеса.
Социалният дарвинизъм вярва, че защитата, предоставяна от човечеството на слабите, болните и недоразвитите хора, възпрепятства процеса на “естествения подбор” и оцеляването на най-пригодените, които да определят бъдещето на човечеството.
Дарвин смятал, че ако човек спре да помага на тези “низши видове”, то процесът на естествения подбор просто би отстранил тези крайно нежелателни индивиди от популацията. Според него това действие би облагодетелствало бъдещето на човечеството и “обществото” като цяло.
Той заявява, че “най-силните от биологичния вид трябва живеят, а най-слабите да умрат” и класифицира други раси, като чернокожи и евреи, като “низши видове” и “съмнителни видове”.
С превръщането на пасивното решение в по-активно, Дарвин преминава по-нататък, поставяйки зловещия въпрос: “…Дали расите или човешкият биологичен вид … посягат едни на други и се заменят, така че накрая някои биват изличени? … Добре е да видим, че на всички тези въпроси е отговорено утвърдително…”
По-подробно описание на “низшите видове” хора могат да бъдат намерени в книгата му “Произход на човека”, където той заявява следното: “В даден бъдещ период, в недотам далечното бъдеще… цивилизованите човешки раси почти със сигурност ще унищожат и заместят дивашките раси по света…”
Запознавайки се с размислите на Дарвин, Маркс заявява: “…това е книга, съдържаща основите на естествената история на нашите възгледи”.
“Нашите възгледи”? Всеизвестно е, че Маркс и социалистите са мислели в цифри, поради което са споделяли възгледите си, така че очевидно това писмо е било от името на много хора, последователи на новите идеи на Маркс.
Наскоро след това започва появата на една от най-дръзките теории в историята на човечеството.
Четейки “Произход на видовете”, един от братовчедите на Дарвин е толкова възхитен и вдъхновен от революционните идеи, че е подтикнат да публикува и някои свои.
Този учен отива крачка по-далеч от Дарвин в процеса на активния подбор. Той започва систематично да класифицира кой е подходящ за родоначалник на бъдещето на човечеството и кой – не. Той дава началото на научното изследване “Природа над отглеждане” и вярва в стерилизация на нежелателните, изличаване на инвалидите и замяна на по-низшите човешки “породи” с внимателно провеждано “социално инженерство”.
Тази теория е наречена “евгеника”. Името на автора й е сър Франсис Галтън.
(Следва Част 2: Социалистическата евгеника и крайното решение)
Възгледите на Адолф Хитлер и Карл Маркс са плашещо сходни. (Снимков материал: Адолф Хитлер—Library of Congress; Карл Маркс—източник за обществено ползване)
Хитлер, социализмът и расовият план (Част 1)
“Ние сме социалисти, ние сме врагове на днешната капиталистическа икономическа система за експлоатация на икономически слабите, с несправедливите й заплати, с непристойната й оценка на човешките същества според богатства и имоти, вместо според отговорности и действия, и всички ние сме решени да унищожим тази система на всяка цена” – цитат от изнесена на 1 май 1927 г. реч на Хитлер.
“Да разгледаме действителния, земния евреин – не религиозния евреин, както Бауер – а обикновения евреин. Нека не търсим тайната на евреите в тяхната религия, а да потърсим тайната на религията им в истинския евреин. Каква е светската основа на юдеизма? …Практическа нужда, личен интерес. Каква е светската религия на евреина? Пазарлъкът. Кой е светският му бог? Парите. Много добре! Еманципацията на търгашеството и парите, а следователно и на практическото, действително еврейство, ще бъде еманципацията на нашето време… в края на краищата, еманципацията на евреите е еманципация на човечеството от еврейството.”
Човек може да помисли, че този дълъг цитат е просто поредната тирада на придобилия позорна слава Адолф Хитлер. Това, обаче, не е така. Тези думи са казани не от друг, а от самия Карл Маркс, потомък на дълга родствена линия еврейски равини, за чието забвение той полага огромни усилия.
Да се спрем на следващия цитат.
“Ние сме социалисти, ние сме врагове на днешната капиталистическа икономическа система за експлоатация на икономически слабите, с несправедливите й заплати, с непристойната й оценка на човешките същества според богатства и имоти, вместо според отговорности и действия, и всички ние сме решени да унищожим тази система на всяка цена.”
Някои може да кажат, че този цитат безспорно принадлежи на Маркс. Но те няма да са прави. Този цитат е взет от изнесена на 1 май 1927 г. реч на Адолф Хитлер – също човек от еврейско потекло.
Има хора, за които самото предположение, че Адолф Хитлер може дори да се доближи до темата на социализма и марксистката теория, е чиста ерес. Но при един по-детайлен анализ на историческата документация може лесно да се открие уникалната черта, свързваща всички т. нар. “революционни” движения, възникнали след публикуването на “Комунистически манифест” през 1848 г. и на други подобни трудове.
Настоящата статия е първа част от поредица, изследваща произхода на социализма, комунизма и ужасяващите тактики на “социално инженерство”, използвани в историята след раждането на международното социалистическо движение, за да постигнат крайната му цел… Утопията.
Какво е социализъм?
Много речници твърдят, че социализмът е демократична форма на управление, при която всеки гражданин има глас. Освен това се твърди, че всички класи и раси ще притежават равен дял.
Самият идеал на социализма, обаче, е измислен от Карл Маркс. И така, как го е дефинирал той?
Маркс заявява, че социализмът не е форма на управление, а състояние – контролирано и организирано състояние, което дадена нация приема по време на “прехода” от капиталистическо към комунистическо общество, където “комунистическата утопия” е крайният желан изход на цялостния преход; свят без полиция, без собственост, без религия, без класи, дори без нужда от управление, без война … земя-фантазия на вечната хармония. Но може ли това да бъде постигнато по мирен начин и просто с унищожаване на сделките за собственост на земята?
Отговорът е “не”; “преходното” състояние има за задача да “трансформира” гражданите за бъдещата супердържава. И така, как този социалистически апарат се справя с онези, които не желаят да бъдат трансформирани?
Маркс и други социалисти изтъкват необходимостта от отстраняване на нежелателните елементи на обществото. Повечето твърдят, че тези нежелани елементи са се появили под формата на буржоазната управляваща класа, но това не спира дотук. Социалното планиране е изисквало избор на политически курс и, по-важното, подбор кой би се вписал идеално в тази нова утопия и кой – не.
В крайна сметка е имало критерий за подбор кой да остане и кой да бъде отстранен.
Как е бил създаден този критерий? След внимателно обмислен процес и много дебати се стигнало до извода, че приетите днес универсални стандарти са твърде примитивни. Затова отново било решено, че трябва да се предприемат крайни мерки.
При все, че Маркс е автор на “Комунистически манифест”, той не е бил единственият, вярващ в теориите на манифеста, нито пък първоизточникът на тези идеи. Всъщност в продължение на почти 100 години това е била примамлива идея, наред с друга силно противоречива възникваща теория.
При положение, че социализмът е атеистичен режим, от последователите му просто се е очаквало да вярват в “еволюцията на човека”.
Така един учен и философ с подобни теории придобил най-накрая достатъчно дързост, за да публикува идеите си; името му е Чарлз Дарвин.
Социалният дарвинизъм и расовата евгеника
Мнозина вярват, че Дарвиновата теория се отнася просто до физическата еволюция на човека и че Дарвин спира дотам. Но точно както теориите на Маркс не свършват с теоретичната си част, Дарвин съчинява много от убежденията си, които също имат социален оттенък. Неговият подход залага на проактивната намеса в еволюционния прогрес на човечеството, вместо на пасивната такава. Или с други думи, на необходимостта от активна намеса.
Социалният дарвинизъм вярва, че защитата, предоставяна от човечеството на слабите, болните и недоразвитите хора, възпрепятства процеса на “естествения подбор” и оцеляването на най-пригодените, които да определят бъдещето на човечеството.
Дарвин смятал, че ако човек спре да помага на тези “низши видове”, то процесът на естествения подбор просто би отстранил тези крайно нежелателни индивиди от популацията. Според него това действие би облагодетелствало бъдещето на човечеството и “обществото” като цяло.
Той заявява, че “най-силните от биологичния вид трябва живеят, а най-слабите да умрат” и класифицира други раси, като чернокожи и евреи, като “низши видове” и “съмнителни видове”.
С превръщането на пасивното решение в по-активно, Дарвин преминава по-нататък, поставяйки зловещия въпрос: “…Дали расите или човешкият биологичен вид … посягат едни на други и се заменят, така че накрая някои биват изличени? … Добре е да видим, че на всички тези въпроси е отговорено утвърдително…”
По-подробно описание на “низшите видове” хора могат да бъдат намерени в книгата му “Произход на човека”, където той заявява следното: “В даден бъдещ период, в недотам далечното бъдеще… цивилизованите човешки раси почти със сигурност ще унищожат и заместят дивашките раси по света…”
Запознавайки се с размислите на Дарвин, Маркс заявява: “…това е книга, съдържаща основите на естествената история на нашите възгледи”.
“Нашите възгледи”? Всеизвестно е, че Маркс и социалистите са мислели в цифри, поради което са споделяли възгледите си, така че очевидно това писмо е било от името на много хора, последователи на новите идеи на Маркс.
Наскоро след това започва появата на една от най-дръзките теории в историята на човечеството.
Четейки “Произход на видовете”, един от братовчедите на Дарвин е толкова възхитен и вдъхновен от революционните идеи, че е подтикнат да публикува и някои свои.
Този учен отива крачка по-далеч от Дарвин в процеса на активния подбор. Той започва систематично да класифицира кой е подходящ за родоначалник на бъдещето на човечеството и кой – не. Той дава началото на научното изследване “Природа над отглеждане” и вярва в стерилизация на нежелателните, изличаване на инвалидите и замяна на по-низшите човешки “породи” с внимателно провеждано “социално инженерство”.
Тази теория е наречена “евгеника”. Името на автора й е сър Франсис Галтън.
(Следва Част 2: Социалистическата евгеника и крайното решение)
Re: Татко Адолф завинаги мъртъв. Вече наистина
sin4ec написа:Колко от писалите в темата са чели " Моята борба" ?
Все съм се чудил дали да не я прочета.Става ли

[wrapimg=]http://stream1.gifsoup.com/view6/4262317/friends-dance-o.gif[/wrapimg]
Re: Татко Адолф завинаги мъртъв. Вече наистина
daduradam написа:sin4ec написа:Колко от писалите в темата са чели " Моята борба" ?
Все съм се чудил дали да не я прочета.Става ли
Става .
Re: Татко Адолф завинаги мъртъв. Вече наистина
Хитлер, социализмът и расовият план (Част 2)
Името на сър Франсис Галтън, макар и не дотам известно в наши дни като това на братовчед му, Чарлз Дарвин, е било неразривно свързвано с името на Дарвин по тяхно време. Всъщност идеите на сър Галтън помитат научния и политически свят до такава степен, че той е бил, във всяко едно отношение, точно толкова значим за революционните идеи на социалното инженерство, колкото и всеки друг по онова време, ако не и повече.
Докато Карл Маркс пише концепцията за „диалектическия материализъм”, според която целият живот е породен вследствие на борба, Дарвин продължава да заявява в своите теории, че целият живот е в резултат на борба между видовете. Галтън, обаче, представя друга теория, с която отива още по-далеч.
Както бе упоменато по-рано, Дарвин не е първият учен с теории за еволюцията. В действителност през 1800 г Йохан Волфганг фон Гьоте вероятно е първият „съвременен” мислител, развил теория за органичната еволюция. Но това, което прави размишленията на Дарвин по-различни, е идеята за „естествения подбор”. За мнозина тя разрешава фундаментален въпрос в планирането на социалното инженерство.
Четейки Дарвиновите теории, като „Оцеляването на най-пригодните”, Галтън е възхитен и се залавя да доразработи концепцията. Воден от идеята за борбата, или „конкуренция на видовете”, той вярва, че всичко и цялото познание до негово време сочи към един прост и очевиден отговор; че не става дума само за борба на видовете, но и за „борба на расите”.
Да, за пръв път някой всъщност посочва, че не „всички хора са създадени равни”, а че човешката раса в крайна сметка е била разделена на повече и по-малко развити под-видове, които или ще допринесат към бъдещето на човечеството, или ще го поставят в опасност чрез безсмислена надпревара за ресурси.
През 1869 г, десет години след първата книга на Дарвин, Галтън най-после поставя началото на „нова наука”, както той заявява в книгата си, „Проучвания върху човешките познавателни и възприятийни способности и тяхното развитие”. В нея той за пръв път въвежда термина „евгеника”. Взета от гръцкия език, “евгеника” произлиза от думата eu (добър, добре) и наставката –gen (роден). За някои терминът “чистокръвен” звучи познато и той произлиза оттам.
Целта на евгениката, казва Галтън, “е изследването на факторите под социален контрол, които подобряват или намаляват расовите качества на бъдещите поколения във физическо или умствено отношение.”
Така това търсене на подобрение на “бъдещите поколения” чрез “социален контрол”, намалявайки или подобрявайки “расовите качества” на човека, довежда до метод за оценка, наречен “биометрия”.
Биометрията се стреми да създаде социално-физически шаблон за този метод за подобрение на видовете, с който тя измерва интелигентността и проследява расовото родословие и унаследените признаци за заболявания и умствена стабилност.
Но преди да продължим по-нататък, нека обърнем внимание на следното: когато се повдигат расови въпроси и такива, които насърчават расовото разделение, често се приема, че подстрекателите са просто едни невежи и необразовани хора.
Да, обаче не и в този случай: Галтън е бил уважаван учен и многостранно развита личност от английския викториански период. Той е бил антрополог, евгеник, тропически изследовател, географ, изобретател, метеоролог, прото-генетик, създател на психометрията и статистик, чийто принос към полето на съдебните науки включва процеса на снемане на отпечатъци и т.н. Той е посветен в рицарство през 1909 г. Като дете-чудо е бил изключително развит и, както се твърди по-късно, е имал коефициент на интелигентност над 190. На него се приписва авторството на над 340 ръкописа и книги през живота му.
Много хора са поразени, четейки тази информация за евгениката, тъй като тя звучи… да, тя звучи като обичайната практика на нацистка Германия през 30-те и 40-те години на миналия век. Но евгениката не е такава. Това е било приблизително 65 години по-рано. И докато Маркс и Енгелс, както и много други социалисти, ентусиазирано аплодират това убеждение по онова време, съвременните социалисти все още твърдят, че нямат участие в създаването му.
По свое време, евгениката първоначално е спорен въпрос. Но Т.Х. Хъксли, семеен приятел и поддръжник на Дарвин и Галтън, известен като техен “булдог”, става нейният най-влиятелен привърженик и подкрепя теориите й в университети и научни кръгове по света.
Галтън, Дарвин, Хъксли и Еджууд са до там убедени в солидността на теорията на евгениката, че включват семействата си в социален експеримент, при който “четирите семейства да се размножават само помежду си.”
Те предричат, че за кратко време усилията ще произведат раса от “свръх-хора” с най-елитните характеристики на човечеството. Но се оказват неправи и експериментът се превръща в катастрофа - до две поколения опитът се проваля, като се раждат мъртви деца и умствено изостанало и физически деформирано потомство.
Интересно е, обаче, че тази придобила широка гласност история по никакъв начин не е разубедила ревностните привърженици на тази псевдо-наука, вкопчили се в нея с религиозен плам.
Много университети прегръщат идеята широко и престижни институции на Запад включват в своите учебни програми часове по евгеника. Не след дълго тя е превърната в уважаван предмет – почти до края на Втората световна война.
Вторият етап
Вторият етап от развитието на евгениката продължава от 1905 до 1932 г, когато предметът навлиза в периода на своето най-силно влияние.
През следващите години бурна вълна на подкрепа залива света, с последвали значими събития, които са изцяло подкрепяни или породени от социалистическите идеали за плановото общество, използващи евгениката като свой пътеводител към гражданството.
Хронология на развитието на евгениката
1898 г — Швеция: Социалдемократическата партия, второто най-голямо общество под влиянието на евгениката след нацистка Германия, приемащо ортодоксалните модели на марксизма и Галтън за ръководни принципи, оцелява до 1975 г.
1901 г — Великобритания: Х.Г. Уелс, автор на “Война на световете”, написва “Очаквания” (“Anticipations”) – про-евгенистично, контролирано от учените бъдеще.
1903 г — Великобритания: Джордж Бърнард Шоу, драматург, романист и отявлен социалист, написва “Човек и свръхчовек” (“Men and Supermen”), прокламирайки свръх-раса от хора, създадени чрез евгениката.
1904 г — САЩ: Чарлз Девънпорт основава Лабораторията на Колд Спринг Харбър (Cold Spring Harbor Research Facility) в Ню Йорк със средства от фондации на най-заможните фамилии в света, в това число Джон Д. Рокфелер, Андрю Карнегие и фамилията Хариман, с цел евгенични проучвания и експерименти върху хора.
1907 г — САЩ: Президентът Уилсън прокарва първите закони за стерилизацията, чрез които насилствено се стерилизират нежелани елементи като душевноболни, хора с ниски оценки на училищните тестове, углавни престъпници и склонните към насилие, и дори се прекратява живота на родени с деформации деца. Впоследствие, докато практиката набира популярност, списъкът на жертвите нараства; този закон е прокаран в 34 щата и от него пострадват над 50 000 американски граждани.
Европа и Австралия: Подобни закони вече са били приети от Великобритания, Австралия и Канада, както и из Европа.
1910 г — САЩ: Учредена е Службата за евгенична регистрация в Колд Спринг Харбър (U.S. Eugenics Records Office), която взема тъканни проби от неподозиращи американци и прилага експериментални инжекции, както и експериментална радиационна терапия върху деца и бременни жени, често завършващи със смърт.
1911 г — Германия: Фондация “Рокфелер” финансира института “Кайзер Вилхелм”, който по-късно се превръща в основния източник на средства и влияние в Националната социалистическа партия на работниците (Наци).
1916 г — САЩ: Мадисън Конрад, американски адвокат, антрополог и евгеник, написва книгата “Отмирането на Великата раса” (“The Passing of the Great Race”), която дава тласък на социалистическото движение и по-късно е определяна от Адолф Хотлер като неговата “Библия”.
1916 г — САЩ: Маргарет Сангър, феминистка и евгеник с уклон към контрола над населението, която е и в близки отношения с Х.Г. Уелс, отваря първата си клиника за контрол над раждаемостта, по-късно известна като “Планирано родителство”, финансирана от фондация “Рокфелер”.
Учредяването на Международната конференция по евгеника
През следващите години Международната конференция по евгеника придобива огромна популярност и се превръща в публично удостоверение на теориите й. Интересен е фактът, че поривът на подкрепа от държави, неизложени на влиянието на Запада, започва по следния начин:
1912 г — Лондон: Първата международна конференция по евгеника с присъстващи от цял свят и председател — кмета Леонард Дарвин, син на Чарлз Дарвин. Събитието е посветено на сър Франсис Галтън. Сред присъстващите са социалисти като Джордж Бърнард Шоу, английският лидер на социалдемократите Сидни Уеб и Томи Дъглас от Канада. Присъстват и други изтъкнати лидери, като Х.Г. Уелс, президента Уилсън, президента Рузвелт, Емил Зола, Джон Мейнард Кейнс, Уилям Кейт Келог, Маргарет Сангър, премиера на Англия – сър Уинстън Чърчил, Синди Уеб и много други.
1921 г — Ню Йорк: Втората Международна конференция по евгеника е с председател изобретателя Александър Греъм Бел и нови участници от Латинска Америка (Мексико, Куба, Венецуела, Сан Салвадор, Уругвай) и Азия (Япония, Индия, Сиам). Основната тема е елиминирането на “непригодните” в съответните общества.
1932 г — Ню Йорк: Третата Международна конференция по евгеника е председателствана от Чарлз Девънпорт, основател на Лабораторията на Колд Спринг Харбър. Много от участниците са узрели за действия и е налице атмосфера на “осъществяване”.
През следващите месеци фондация “Рокфелер” спонсорира среща за сътрудничество между американски и германски евгеници и изпраща Чарлз Девънпорт в спонсорирания от Рокфелер институт “Кайзер Вилхелм” в Германия, заедно с двама други негови колеги.
Темата на срещата е въпрос, представен от евгениците, но за германците това не е нищо ново. Всъщност то се шири в управляващата партия на германския Райхстаг и е убеждение, доминиращо сред всички социалистически европейци, включително и сред комунистите. Но единствено Националната социалистическа партия на работниците, или нацистите, са готови да приложат “Окончателното решение”.
“В централна Европа само германците, унгарците и поляците са считани за носители на прогреса. Останалите трябва да бъдат премахнати. Главната мисия на всички други раси и народи, големи и малки, е да изчезнат в революционния холокост.” – Карл Маркс, 1849 г.
(Част 3)
Името на сър Франсис Галтън, макар и не дотам известно в наши дни като това на братовчед му, Чарлз Дарвин, е било неразривно свързвано с името на Дарвин по тяхно време. Всъщност идеите на сър Галтън помитат научния и политически свят до такава степен, че той е бил, във всяко едно отношение, точно толкова значим за революционните идеи на социалното инженерство, колкото и всеки друг по онова време, ако не и повече.
Докато Карл Маркс пише концепцията за „диалектическия материализъм”, според която целият живот е породен вследствие на борба, Дарвин продължава да заявява в своите теории, че целият живот е в резултат на борба между видовете. Галтън, обаче, представя друга теория, с която отива още по-далеч.
Както бе упоменато по-рано, Дарвин не е първият учен с теории за еволюцията. В действителност през 1800 г Йохан Волфганг фон Гьоте вероятно е първият „съвременен” мислител, развил теория за органичната еволюция. Но това, което прави размишленията на Дарвин по-различни, е идеята за „естествения подбор”. За мнозина тя разрешава фундаментален въпрос в планирането на социалното инженерство.
Четейки Дарвиновите теории, като „Оцеляването на най-пригодните”, Галтън е възхитен и се залавя да доразработи концепцията. Воден от идеята за борбата, или „конкуренция на видовете”, той вярва, че всичко и цялото познание до негово време сочи към един прост и очевиден отговор; че не става дума само за борба на видовете, но и за „борба на расите”.
Да, за пръв път някой всъщност посочва, че не „всички хора са създадени равни”, а че човешката раса в крайна сметка е била разделена на повече и по-малко развити под-видове, които или ще допринесат към бъдещето на човечеството, или ще го поставят в опасност чрез безсмислена надпревара за ресурси.
През 1869 г, десет години след първата книга на Дарвин, Галтън най-после поставя началото на „нова наука”, както той заявява в книгата си, „Проучвания върху човешките познавателни и възприятийни способности и тяхното развитие”. В нея той за пръв път въвежда термина „евгеника”. Взета от гръцкия език, “евгеника” произлиза от думата eu (добър, добре) и наставката –gen (роден). За някои терминът “чистокръвен” звучи познато и той произлиза оттам.
Целта на евгениката, казва Галтън, “е изследването на факторите под социален контрол, които подобряват или намаляват расовите качества на бъдещите поколения във физическо или умствено отношение.”
Така това търсене на подобрение на “бъдещите поколения” чрез “социален контрол”, намалявайки или подобрявайки “расовите качества” на човека, довежда до метод за оценка, наречен “биометрия”.
Биометрията се стреми да създаде социално-физически шаблон за този метод за подобрение на видовете, с който тя измерва интелигентността и проследява расовото родословие и унаследените признаци за заболявания и умствена стабилност.
Но преди да продължим по-нататък, нека обърнем внимание на следното: когато се повдигат расови въпроси и такива, които насърчават расовото разделение, често се приема, че подстрекателите са просто едни невежи и необразовани хора.
Да, обаче не и в този случай: Галтън е бил уважаван учен и многостранно развита личност от английския викториански период. Той е бил антрополог, евгеник, тропически изследовател, географ, изобретател, метеоролог, прото-генетик, създател на психометрията и статистик, чийто принос към полето на съдебните науки включва процеса на снемане на отпечатъци и т.н. Той е посветен в рицарство през 1909 г. Като дете-чудо е бил изключително развит и, както се твърди по-късно, е имал коефициент на интелигентност над 190. На него се приписва авторството на над 340 ръкописа и книги през живота му.
Много хора са поразени, четейки тази информация за евгениката, тъй като тя звучи… да, тя звучи като обичайната практика на нацистка Германия през 30-те и 40-те години на миналия век. Но евгениката не е такава. Това е било приблизително 65 години по-рано. И докато Маркс и Енгелс, както и много други социалисти, ентусиазирано аплодират това убеждение по онова време, съвременните социалисти все още твърдят, че нямат участие в създаването му.
По свое време, евгениката първоначално е спорен въпрос. Но Т.Х. Хъксли, семеен приятел и поддръжник на Дарвин и Галтън, известен като техен “булдог”, става нейният най-влиятелен привърженик и подкрепя теориите й в университети и научни кръгове по света.
Галтън, Дарвин, Хъксли и Еджууд са до там убедени в солидността на теорията на евгениката, че включват семействата си в социален експеримент, при който “четирите семейства да се размножават само помежду си.”
Те предричат, че за кратко време усилията ще произведат раса от “свръх-хора” с най-елитните характеристики на човечеството. Но се оказват неправи и експериментът се превръща в катастрофа - до две поколения опитът се проваля, като се раждат мъртви деца и умствено изостанало и физически деформирано потомство.
Интересно е, обаче, че тази придобила широка гласност история по никакъв начин не е разубедила ревностните привърженици на тази псевдо-наука, вкопчили се в нея с религиозен плам.
Много университети прегръщат идеята широко и престижни институции на Запад включват в своите учебни програми часове по евгеника. Не след дълго тя е превърната в уважаван предмет – почти до края на Втората световна война.
Вторият етап
Вторият етап от развитието на евгениката продължава от 1905 до 1932 г, когато предметът навлиза в периода на своето най-силно влияние.
През следващите години бурна вълна на подкрепа залива света, с последвали значими събития, които са изцяло подкрепяни или породени от социалистическите идеали за плановото общество, използващи евгениката като свой пътеводител към гражданството.
Хронология на развитието на евгениката
1898 г — Швеция: Социалдемократическата партия, второто най-голямо общество под влиянието на евгениката след нацистка Германия, приемащо ортодоксалните модели на марксизма и Галтън за ръководни принципи, оцелява до 1975 г.
1901 г — Великобритания: Х.Г. Уелс, автор на “Война на световете”, написва “Очаквания” (“Anticipations”) – про-евгенистично, контролирано от учените бъдеще.
1903 г — Великобритания: Джордж Бърнард Шоу, драматург, романист и отявлен социалист, написва “Човек и свръхчовек” (“Men and Supermen”), прокламирайки свръх-раса от хора, създадени чрез евгениката.
1904 г — САЩ: Чарлз Девънпорт основава Лабораторията на Колд Спринг Харбър (Cold Spring Harbor Research Facility) в Ню Йорк със средства от фондации на най-заможните фамилии в света, в това число Джон Д. Рокфелер, Андрю Карнегие и фамилията Хариман, с цел евгенични проучвания и експерименти върху хора.
1907 г — САЩ: Президентът Уилсън прокарва първите закони за стерилизацията, чрез които насилствено се стерилизират нежелани елементи като душевноболни, хора с ниски оценки на училищните тестове, углавни престъпници и склонните към насилие, и дори се прекратява живота на родени с деформации деца. Впоследствие, докато практиката набира популярност, списъкът на жертвите нараства; този закон е прокаран в 34 щата и от него пострадват над 50 000 американски граждани.
Европа и Австралия: Подобни закони вече са били приети от Великобритания, Австралия и Канада, както и из Европа.
1910 г — САЩ: Учредена е Службата за евгенична регистрация в Колд Спринг Харбър (U.S. Eugenics Records Office), която взема тъканни проби от неподозиращи американци и прилага експериментални инжекции, както и експериментална радиационна терапия върху деца и бременни жени, често завършващи със смърт.
1911 г — Германия: Фондация “Рокфелер” финансира института “Кайзер Вилхелм”, който по-късно се превръща в основния източник на средства и влияние в Националната социалистическа партия на работниците (Наци).
1916 г — САЩ: Мадисън Конрад, американски адвокат, антрополог и евгеник, написва книгата “Отмирането на Великата раса” (“The Passing of the Great Race”), която дава тласък на социалистическото движение и по-късно е определяна от Адолф Хотлер като неговата “Библия”.
1916 г — САЩ: Маргарет Сангър, феминистка и евгеник с уклон към контрола над населението, която е и в близки отношения с Х.Г. Уелс, отваря първата си клиника за контрол над раждаемостта, по-късно известна като “Планирано родителство”, финансирана от фондация “Рокфелер”.
Учредяването на Международната конференция по евгеника
През следващите години Международната конференция по евгеника придобива огромна популярност и се превръща в публично удостоверение на теориите й. Интересен е фактът, че поривът на подкрепа от държави, неизложени на влиянието на Запада, започва по следния начин:
1912 г — Лондон: Първата международна конференция по евгеника с присъстващи от цял свят и председател — кмета Леонард Дарвин, син на Чарлз Дарвин. Събитието е посветено на сър Франсис Галтън. Сред присъстващите са социалисти като Джордж Бърнард Шоу, английският лидер на социалдемократите Сидни Уеб и Томи Дъглас от Канада. Присъстват и други изтъкнати лидери, като Х.Г. Уелс, президента Уилсън, президента Рузвелт, Емил Зола, Джон Мейнард Кейнс, Уилям Кейт Келог, Маргарет Сангър, премиера на Англия – сър Уинстън Чърчил, Синди Уеб и много други.
1921 г — Ню Йорк: Втората Международна конференция по евгеника е с председател изобретателя Александър Греъм Бел и нови участници от Латинска Америка (Мексико, Куба, Венецуела, Сан Салвадор, Уругвай) и Азия (Япония, Индия, Сиам). Основната тема е елиминирането на “непригодните” в съответните общества.
1932 г — Ню Йорк: Третата Международна конференция по евгеника е председателствана от Чарлз Девънпорт, основател на Лабораторията на Колд Спринг Харбър. Много от участниците са узрели за действия и е налице атмосфера на “осъществяване”.
През следващите месеци фондация “Рокфелер” спонсорира среща за сътрудничество между американски и германски евгеници и изпраща Чарлз Девънпорт в спонсорирания от Рокфелер институт “Кайзер Вилхелм” в Германия, заедно с двама други негови колеги.
Темата на срещата е въпрос, представен от евгениците, но за германците това не е нищо ново. Всъщност то се шири в управляващата партия на германския Райхстаг и е убеждение, доминиращо сред всички социалистически европейци, включително и сред комунистите. Но единствено Националната социалистическа партия на работниците, или нацистите, са готови да приложат “Окончателното решение”.
“В централна Европа само германците, унгарците и поляците са считани за носители на прогреса. Останалите трябва да бъдат премахнати. Главната мисия на всички други раси и народи, големи и малки, е да изчезнат в революционния холокост.” – Карл Маркс, 1849 г.
(Част 3)
- Betchualeng Arnaikem
- Мнения: 7941
- Регистриран на: 30 мар 2013 05:04
- Контакти:
Re: Татко Адолф завинаги мъртъв. Вече наистина
urkoto написа:Днес с прискърбие попаднах на новината, че последния човек познаващ лично една от най-харизматичните личности на 20-ти век, говоря именно за Фюрера, е починал. Става дума за един от бодигардовете му, който умира на 96-годишна възраст. Така в момента няма жив човек който да е познавал великия лидер (на който нашата страна заби нож в гърба и си пати за този гнусен предателски акт и до днес) и за противоречивата му личност трябва да съдим по разни манипулативни, пропагандни и откровено тенденциозни очерци и репортажи.
Ето и линк към новината. Очаквам с интерес вашите коментари и мнения по темата - http://www.washingtonpost.com/local/obi ... ory_1.html
Идеално. Жалко, че не е пукнал по-рано. Все пак мерси за информацията, значи света е мааааааалко по-чисто място вече!
И недей жали за противоречивата личност на еврейското отроче от Браунау, в края на краищата сам си е виновен, че не е останал художник ами е решил да си играе на завоевател.
[center]Almereide arh Iruein
ameide neh keuein
ameide neh ekuein
ameide neh etuein
Almereide arh Iruein[/center]
ameide neh keuein
ameide neh ekuein
ameide neh etuein
Almereide arh Iruein[/center]
- Betchualeng Arnaikem
- Мнения: 7941
- Регистриран на: 30 мар 2013 05:04
- Контакти:
Re: Татко Адолф завинаги мъртъв. Вече наистина
Безкомпромисен написа:Адолф Хитлер е националсоциалист! Комунисти и националсоциалисти бяха съюзници!
Ти за Телман да си чувал нещо?
[center]Almereide arh Iruein
ameide neh keuein
ameide neh ekuein
ameide neh etuein
Almereide arh Iruein[/center]
ameide neh keuein
ameide neh ekuein
ameide neh etuein
Almereide arh Iruein[/center]
- Stahlgewitter
- Мнения: 4332
- Регистриран на: 16 сеп 2013 19:46
- Местоположение: Sofia Bulgaria
- Контакти:
Re: Татко Адолф завинаги мъртъв. Вече наистина
daduradam написа:sin4ec написа:Колко от писалите в темата са чели " Моята борба" ?
Все съм се чудил дали да не я прочета.Става ли
Малко късно виждам тая тема,но що за въпрос си задал?Според теб става ли?И има ли вариант да НЕ става?
П.П.Ако вече си я прочел явно знаеш отговора.

Re: Татко Адолф завинаги мъртъв. Вече наистина
Социализмът, евгениката и контролът върху прираста на населението (Част 3)
кончателното решение на социализма
„Не може да има отговор, без да е зададен въпрос.” Терминът „окончателно решение” по правило си проправя път до откъсите с коментари за германските националсоциалисти. Но много малко хора знаят какъв е бил първоначалният въпрос, нито от кого е бил зададен. В допълнение, още по-малко са хората, приемащи, че Адолф Хитлер не е първоизточникът на този въпрос, нито на неговия отговор.
По времето, когато се появяват социалните инженери през деветнадесети и двадесети век, никой от тях няма по-голямо влияние от Томас Малтус. Спорна личност днес и дори още повече тогава, Малтус написва „Есе за законите на населението” и за пръв път повдига въпроса за опасността от пренаселване. Възможният катастрофален изход става известен като „Малтусова катастрофа”.
Малтусовата дилема
Малтус, английски свещеник и икономист, вярва, че е прозрял проблема с прираста и въздействието му върху ресурсите, околната среда и обществото като цяло. Изследването му го подтиква да заключи, че темпото, с което населението нараства, е по-бързо от способността на обществото да произвежда ресурси, за да го поддържа.
Икономическата структура на обществото също е поставена на карта. Малтус добавя, че с непропорционалното увеличаване на трудещите се спрямо наличната работа, огромен брой семейства няма да имат средства, за да се издържат. С глад, епидемии и престъпления вследствие на едно разорено мнозинство, той настоява да се предприемат действия за „проверка на прираста”.
Последвалите модели окуражават „доброволното безбрачие” за „лошите образци” сред населението; социални стандарти по отношение на морала на по-бедните класи и ограничение на социалното взаимодействие са някои от ранните решения. Колко ранни? Малтус започва да развива хипотезата си през 1798 г.
В действителност Малтусовата „дилема” е въпрос. Въпрос, поставен пред обществения елит на света. Отговорите, дадени от социалните инженери, стават все по-утвърдителни с времето, но окончателно решение липсва.
Въпреки че Малтус не е много известен в наши дни, неговото влияние върху правителства, както и върху онези, които планират да свалят съществуващи правителства, е било и си остава огромно. Теориите на Малтус намират много радушна подкрепа в революционните съзнания на личности като Чарлз Дарвин (създателят на модерния еволюционен модел), Карл Маркс и Фридрих Енгелс (автори на „Комунистически манифест” и „Капиталът”), лорд Джон Майнард Кейнс (основател на Световната банка, фабиански социалист и директор на Британското евгенично общество), Мао Дзедун (последовател на Карл Маркс, основател на Китайската комунистическа партия и убиец на 60-80 милиона души от собственото си население), както и много други.
С продължаване на задаването на въпроса за пренаселването през двадесети век, средството, което несъмнено обединява учените по темата, е моделът на евгениката. (Вж. „Хитлер, социализмът и расовият план”, Част 2)
С началото на „Третата международна конференция по евгеника” в Ню Йорк през 1932 г са утвърдени предложените форми за контрол върху прираста и редуциране консумацията на ресурси, както следва:
1. Контрол върху раждаемостта чрез методите на стерилизация, употреба на контрацептиви и аборт.
2. Евтаназия за болните и старите.
3. Установяване на политика на едно или две деца за държавите, където това е уместно.
4. Насърчаване на въздържаност в по-бедните класи.
5. Държавно обучени организации по „семейно планиране”.
6. Ограничаване на международните преселвания.
7. Закони за защита на околната среда и поощряване опазването на природните ресурси, което довежда до „зеленото движение”.
Както изглежда, „окончателното решение” е намерено.
Същата година Маргарет Сангър, член на Комунистическата партия на Съединените Щати, член на Американската Евгеника и основател на „Планирано родителство”, лобира в Конгреса на САЩ от името на своите съмишленици. Тя е представител на своите дарители, настоявайки за прокарването на „политиката на две деца”, както и за закон, изискващ насилствена стерилизация на 25 милиона американци. Достатъчно шокиращ е фактът, че двата законопроекта са били почти приети от Конгреса.
Въпреки всичко, по онова време 34 щата вече са възприели закони за стерилизацията и процедурата е насилствено приложена на над 50 000 американци.
Въпреки временното поражение, битката за осъществяване на социалистическите евгенични закони едва започва.
Социализмът и евгениката неразделни
През 1924 г. Адолф Хитлер написва позорната си книга за контрола над прираста на населението и социалното планиране, „Моята борба” (Mein Kampf), отдавайки на американските евгеници своето вдъхновение и дори изпращайки признателно писмо до Медисън Конрад относно публикуването на неговата монументална, базирана на евгениката книга, „Отмирането на Великата раса”. В писмото Хитлер нарича книгата своя библия.
Година след Международната конференция по евгеника през 1932 г националсоциалистите печелят мнозинство в Райхстага (германския парламент) и Хитлер става канцлер на Германия.
Почти незабавно са прокарани закони, легализиращи абортите, със специална директива на кого да бъдат насилствено приложени. Германските социалисти стават едва вторите в историята, които постигат целта на плана на евгениката, след руските социалисти през 1919 г.
През следващите месеци остатъкът от методи за контрол и редуциране на прираста на населението са осъществени един по един, с насилствените аборти, стерилизацията и евтаназията начело на списъка.
Накрая е отчетено, че Германската социалистическа партия е извършвала по над 500 000 аборта годишно, докато е на власт. Потресаващо количество, като се има предвид, че нацистите управляват от 1933 г до 1945 г. Общо близо шест милиона аборта, насилствени и доброволни, за 12-годишен период.
Германското министерство създава пропагандни филми, популяризиращи евгеничните практики и ентусиазирано документиращи, че подобни закони вече са прокарани в Америка и Британия. „Преглед на контрола върху раждаемостта” – списание, стартирано от Маргарет Сангър, е често цитирано от нацистката партия.
Сангър е високо ценена от Хитлер заради работата й в евгениката и популяризирането на аборта като инструмент за контрол над прираста на населението. Хитлер, който често я нарича свое вдъхновение, подсигурява тя да работи с най-важния човек в ранното нацистко движение, д-р Ернст Рудин, за да планират своето ново общество.
Д-р Ернст Рудин
Ернст Рудин е един от основателите на Националсоциалистическата партия, създадена през 1918 г. Като директор на издържания от Рокфелер „Кайзер Вилхелм Институт” (“Kaiser Wilhelm Institute”) и действащ като основател на Германското евгенично общество е твърде вероятно Рудин да е повлиял на Хитлер повече от всеки друг в Германия.
Освен това, д-р Рудин е избран за председател на „Третата международна конференция по евгеника” с посетители от цял свят. И накрая, той става автор на политиката за „расово прочистване” на нацистката партия в книгата си „Закон за превенция на наследствено болното потомство”(Law for the Prevention of Hereditarily Diseased Offspring).
През 1933 г. Рудин оглавява назначения от нацисткото правителство комитет, наречен „Експертен комитет по въпросите за прираста и расовата политика.” Това, което той пише същата година, не само се превръща в политиката на прочистване на нацистка Германия, иронично копирайки дума по дума международно приетата евгенична политика, но е и охотно публикувано в списанието на Сангър „Преглед на контрола върху раждаемостта” с бурно одобрение.
Историята е записала ужаса, последвал след установяването на тази политика на расово прочистване.
В следващите години социалистите от Германия правят поход из Европа и обединяват други, за да започнат война, която да сложи край на всички войни. Крайният резултат от Втората световна война е, че политиката на расовата чистка на социализма коства живота на 50 милиона души. В комбинация с касапницата на други социалистически революции, като тази на болшевиките в Русия, Червената армия на Мао, Пол Пот в Камбоджа и Кастро в Куба, броят на жертвите достига зашеметяващите над 150 милиона убити.
Дали това е утопията, за която Карл Маркс е говорил?
За мнозина е потресаваща дихотомия да се сравняват руските и германските социалисти, сякаш сходството е само в името.
Но историята съхранява истината, както и споделените им общи цели.
„Това, което ни свързва с болшевизма, е повече от това, което ни разделя от него.” – Адолф Хитлер
кончателното решение на социализма
„Не може да има отговор, без да е зададен въпрос.” Терминът „окончателно решение” по правило си проправя път до откъсите с коментари за германските националсоциалисти. Но много малко хора знаят какъв е бил първоначалният въпрос, нито от кого е бил зададен. В допълнение, още по-малко са хората, приемащи, че Адолф Хитлер не е първоизточникът на този въпрос, нито на неговия отговор.
По времето, когато се появяват социалните инженери през деветнадесети и двадесети век, никой от тях няма по-голямо влияние от Томас Малтус. Спорна личност днес и дори още повече тогава, Малтус написва „Есе за законите на населението” и за пръв път повдига въпроса за опасността от пренаселване. Възможният катастрофален изход става известен като „Малтусова катастрофа”.
Малтусовата дилема
Малтус, английски свещеник и икономист, вярва, че е прозрял проблема с прираста и въздействието му върху ресурсите, околната среда и обществото като цяло. Изследването му го подтиква да заключи, че темпото, с което населението нараства, е по-бързо от способността на обществото да произвежда ресурси, за да го поддържа.
Икономическата структура на обществото също е поставена на карта. Малтус добавя, че с непропорционалното увеличаване на трудещите се спрямо наличната работа, огромен брой семейства няма да имат средства, за да се издържат. С глад, епидемии и престъпления вследствие на едно разорено мнозинство, той настоява да се предприемат действия за „проверка на прираста”.
Последвалите модели окуражават „доброволното безбрачие” за „лошите образци” сред населението; социални стандарти по отношение на морала на по-бедните класи и ограничение на социалното взаимодействие са някои от ранните решения. Колко ранни? Малтус започва да развива хипотезата си през 1798 г.
В действителност Малтусовата „дилема” е въпрос. Въпрос, поставен пред обществения елит на света. Отговорите, дадени от социалните инженери, стават все по-утвърдителни с времето, но окончателно решение липсва.
Въпреки че Малтус не е много известен в наши дни, неговото влияние върху правителства, както и върху онези, които планират да свалят съществуващи правителства, е било и си остава огромно. Теориите на Малтус намират много радушна подкрепа в революционните съзнания на личности като Чарлз Дарвин (създателят на модерния еволюционен модел), Карл Маркс и Фридрих Енгелс (автори на „Комунистически манифест” и „Капиталът”), лорд Джон Майнард Кейнс (основател на Световната банка, фабиански социалист и директор на Британското евгенично общество), Мао Дзедун (последовател на Карл Маркс, основател на Китайската комунистическа партия и убиец на 60-80 милиона души от собственото си население), както и много други.
С продължаване на задаването на въпроса за пренаселването през двадесети век, средството, което несъмнено обединява учените по темата, е моделът на евгениката. (Вж. „Хитлер, социализмът и расовият план”, Част 2)
С началото на „Третата международна конференция по евгеника” в Ню Йорк през 1932 г са утвърдени предложените форми за контрол върху прираста и редуциране консумацията на ресурси, както следва:
1. Контрол върху раждаемостта чрез методите на стерилизация, употреба на контрацептиви и аборт.
2. Евтаназия за болните и старите.
3. Установяване на политика на едно или две деца за държавите, където това е уместно.
4. Насърчаване на въздържаност в по-бедните класи.
5. Държавно обучени организации по „семейно планиране”.
6. Ограничаване на международните преселвания.
7. Закони за защита на околната среда и поощряване опазването на природните ресурси, което довежда до „зеленото движение”.
Както изглежда, „окончателното решение” е намерено.
Същата година Маргарет Сангър, член на Комунистическата партия на Съединените Щати, член на Американската Евгеника и основател на „Планирано родителство”, лобира в Конгреса на САЩ от името на своите съмишленици. Тя е представител на своите дарители, настоявайки за прокарването на „политиката на две деца”, както и за закон, изискващ насилствена стерилизация на 25 милиона американци. Достатъчно шокиращ е фактът, че двата законопроекта са били почти приети от Конгреса.
Въпреки всичко, по онова време 34 щата вече са възприели закони за стерилизацията и процедурата е насилствено приложена на над 50 000 американци.
Въпреки временното поражение, битката за осъществяване на социалистическите евгенични закони едва започва.
Социализмът и евгениката неразделни
През 1924 г. Адолф Хитлер написва позорната си книга за контрола над прираста на населението и социалното планиране, „Моята борба” (Mein Kampf), отдавайки на американските евгеници своето вдъхновение и дори изпращайки признателно писмо до Медисън Конрад относно публикуването на неговата монументална, базирана на евгениката книга, „Отмирането на Великата раса”. В писмото Хитлер нарича книгата своя библия.
Година след Международната конференция по евгеника през 1932 г националсоциалистите печелят мнозинство в Райхстага (германския парламент) и Хитлер става канцлер на Германия.
Почти незабавно са прокарани закони, легализиращи абортите, със специална директива на кого да бъдат насилствено приложени. Германските социалисти стават едва вторите в историята, които постигат целта на плана на евгениката, след руските социалисти през 1919 г.
През следващите месеци остатъкът от методи за контрол и редуциране на прираста на населението са осъществени един по един, с насилствените аборти, стерилизацията и евтаназията начело на списъка.
Накрая е отчетено, че Германската социалистическа партия е извършвала по над 500 000 аборта годишно, докато е на власт. Потресаващо количество, като се има предвид, че нацистите управляват от 1933 г до 1945 г. Общо близо шест милиона аборта, насилствени и доброволни, за 12-годишен период.
Германското министерство създава пропагандни филми, популяризиращи евгеничните практики и ентусиазирано документиращи, че подобни закони вече са прокарани в Америка и Британия. „Преглед на контрола върху раждаемостта” – списание, стартирано от Маргарет Сангър, е често цитирано от нацистката партия.
Сангър е високо ценена от Хитлер заради работата й в евгениката и популяризирането на аборта като инструмент за контрол над прираста на населението. Хитлер, който често я нарича свое вдъхновение, подсигурява тя да работи с най-важния човек в ранното нацистко движение, д-р Ернст Рудин, за да планират своето ново общество.
Д-р Ернст Рудин
Ернст Рудин е един от основателите на Националсоциалистическата партия, създадена през 1918 г. Като директор на издържания от Рокфелер „Кайзер Вилхелм Институт” (“Kaiser Wilhelm Institute”) и действащ като основател на Германското евгенично общество е твърде вероятно Рудин да е повлиял на Хитлер повече от всеки друг в Германия.
Освен това, д-р Рудин е избран за председател на „Третата международна конференция по евгеника” с посетители от цял свят. И накрая, той става автор на политиката за „расово прочистване” на нацистката партия в книгата си „Закон за превенция на наследствено болното потомство”(Law for the Prevention of Hereditarily Diseased Offspring).
През 1933 г. Рудин оглавява назначения от нацисткото правителство комитет, наречен „Експертен комитет по въпросите за прираста и расовата политика.” Това, което той пише същата година, не само се превръща в политиката на прочистване на нацистка Германия, иронично копирайки дума по дума международно приетата евгенична политика, но е и охотно публикувано в списанието на Сангър „Преглед на контрола върху раждаемостта” с бурно одобрение.
Историята е записала ужаса, последвал след установяването на тази политика на расово прочистване.
В следващите години социалистите от Германия правят поход из Европа и обединяват други, за да започнат война, която да сложи край на всички войни. Крайният резултат от Втората световна война е, че политиката на расовата чистка на социализма коства живота на 50 милиона души. В комбинация с касапницата на други социалистически революции, като тази на болшевиките в Русия, Червената армия на Мао, Пол Пот в Камбоджа и Кастро в Куба, броят на жертвите достига зашеметяващите над 150 милиона убити.
Дали това е утопията, за която Карл Маркс е говорил?
За мнозина е потресаваща дихотомия да се сравняват руските и германските социалисти, сякаш сходството е само в името.
Но историята съхранява истината, както и споделените им общи цели.
„Това, което ни свързва с болшевизма, е повече от това, което ни разделя от него.” – Адолф Хитлер
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта