Помните ли, как трябваше да се дострои Магистрала "Тракия"?
На 16 декември 2004 г. е обявено, че правителството на Симеон Сакскобургготски е взело решение за доизграждане и отдаване на концесия на автомагистрала „Тракия“ на българо-португалския консорциум „Магистрала «Тракия»“ АД за срок от 35 години (максималния позволен от закона срок). Концесионерът трябва да доизгради, експлоатира и поддържа автомагистралата, като за сметка на това той може да събира такси (ТОЛ такси) от преминаващите автомобили, за цялото трасе на магистралата, от София до Бургас! Очакваното концесионно възнаграждение за целия период на концесията е в размер на 5 014 108 000 евро.
Договорът за автомагистрала „Тракия“ е подписан на 29 март 2005 г. между правителството и консорциума „Магистрала «Тракия»“ АД. Сключването на този договор поражда един от най-големите политически скандали в периода 2005-2006 г. в България. Основните причини за това са непрозрачността и липсата на търг или конкурс при определяне на концесионера, както и твърденията, че договорът е изключително неизгоден за държавата(Тройната коалиция твърдеше обратното, че това е най изгодния договор).

В следващите 3 години са подписани няколко анекса към договора, но до изпълнението му така и не се стига.
Португалците щяха да достроят магистралата срещу 3-4 милиарда, и щяха да ни прибират ТОЛ такси цели 35 години( не по малко от 5 014 108 000 евро, гарантирани от държавата )!
В крайна сметка магистралата беше достроена с помоща на "Оперативна програма транспорт" на ЕС.
Лот 2 беше построен за 137,868 млн. лв с ДДС
Лот 3 беше построен за 133,973 млн. лв с ДДС
Лот 4 беше построен за 209,646 млн. лв. с ДДС
ОБЩО 481,487 млн. лв. с ДДС ~240 милиона евро!
Някъде се изпариха МИЛИАРДИТЕ, които трябваше да струва магистралата, изпари се една печалба от 4,774 милиарда евро( 9 357 000 000 лв.), която щеше да бъде открадната от всички нас!
Освен това, дострояването на "Тракия" се финансира на 80% от Европейския съюз! Може да се твърди, че магистралата ни е излязла безплатно, защото останалите 20%(реално доста повече от 20%) са постъпили в бюджета като пряк и не-пряк фискален ефект от направената инвестиция(ДДС, соц, осигуровки, акцизи върху горивата, корпоративен и плосък данк)!
Да сравним с "Южен поток", за него България ще трябва да заплати половината от 3.5 милиарда евро! Понеже ги няма ще получи кредит от "братушките", за който ще плаща ЛИХВА около 5% в рамките на поне 18 години! Това прави над 6.5 милиарда лева(главница и лихва), които предстои да бъдат откраднати от българския народ!
