Гриша Ганчев в автомобилния бизнес

Модератори: paceto, Irish stout, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist, Udoji90

toshkov_b.a
Мнения: 25
Регистриран на: 30 апр 2008 16:28
Контакти:

Гриша Ганчев в автомобилния бизнес

Мнениеот toshkov_b.a » 21 окт 2008 10:32

Гриша Ганчев ще строи автозавод край Ловеч

Собственикът на футболен клуб "Литекс" Гриша Ганчев смята да инвестира в автомобилен бизнес край Ловеч, научи "Класа". Там футболният бос ще строи завод, в който ще се сглобяват китайски коли, прототипи на известните японски марки Toyota и Honda. Возилата ще бъдат джипове, като цената им ще бъде по джоба на средния българин.


Код: Избери всички

Шефът на "Литекс" Гриша Ганчев нае топучен от "Мерцедес"

Немски професор прави бг джипки


Гриша Ганчев сериозно е решил да инвестира в производство на български автомобил. Босът на "Литекс" е наел един от най-големите специалисти по дизайн на "Мерцедес", научи "Стандарт". 61-годишният немец проф. Харолд Лешке е назначен за главен мениджър на компанията "Литекс Моторс" зад която стои Гриша Ганчев.
"Да, получих покана и я приех. В момента съм главен менажер", потвърди професор Лешке. Той е шеф на отдел "Иновативни дизайнерски проекти и корпоративен дизайн" в "Даймлер-Крайслер".


България отново на автомобилната карта

15 години в Пловдив се сглобяваха Renault, Ловеч, Варна, Добрич, Шумен и София години наред произвеждаха различни агрегати. Сега България отново започва собствено производство след инвестиция от 50 милиона евро.
1996-а е последната година, в която в България е произвеждан автомобил. Това бе проекта на Rover, който се провали след едва 3641 сглобени коли. Десет години по-късно амбициите на страната за продукция бяха възстановени с проекта „Сливен мотор къмпани" (SMC) и студентския автомобил Made in BG, воден от професор Харалд Лешке, дълги години шеф на дизайна в Daimler-Benz. Германецът, който живее във Сливен, бе твърдо амбициран да върне България на автомобилната карта, дори предложи планове за използване на старите заводи в Сливен за експлоатация, а идеята бе приета на драго сърце от кмета Йордан Лечков. Проектът засега няма шанс, но се оказа двигател за нещо напълно реално.
Вече е създадено дружество „Литекс моторс", в което 67% се държат от ловешкия бизнесмен, собственик на футболен клуб „Литекс", Гриша Ганчев, а останалите - от Корпоративна търговска банка. Дружеството има капитал от 20 млн. лева, а основната дейност ще бъде производство на автомобили. Инвестицията ще бъде на зелено край Ловеч с терен, предоставен от общината, а автомобилите ще носят марката Litex Motors. Инвестицията е на стойност 50 милиона евро. Засега не е ясно какъв ще бъде капацитетът на производството, но продукцията ще се изнася. Самото производство ще бъде асемблинг на китайски автомобили, които ще бъдат модифицирани в България. Проектантският екип се ръководи от проф. Харалд Лешке, който в момента събира екип от дългогодишни специалисти в индустрията, чиято цел е да развият проекта и обучат млади кадри, които да поемат ръководството след стартирането на производството. Очаква се заводът да бъде построен през 2010 г., когато от конвейера ще слезе първият автомобил. За момента се обсъждат варианти за два модела. Единият е компактен масов модел с цена 8000 лв., което е значително по-ниско от Dacia Logan, стартирал като проект 5000 euro car. Освен него ще се сглобява и високопроходим автомобил с цена около 12 000 евро, което е значително под останалите модели в сегментите SUV. Продукцията ще бъде със сертификат СЕ, което ще й даде право за продажба на територията на всички страни от Европейския съюз. Двигателите ще покриват екостандартите Евро 4, а по отношение на сигурността ще бъдат значително подобрени от китайското производство. Странно съвпадение е смяната на името на браншовата организация на вносителите - от Съюз на вносителите на автомобили в България (СВАБ) на Асоциация на автомобилните производители и техните оторизирани представителства за България (ААП). Явно е време страната наистина да се превърне в страна, производител на автомобили, каквито са съседни Румъния, Турция и Сърбия.


На 29 април 2008г. Управителният съвет на КТБ АД взе решение банката да участва при учредяването на акционерно дружество “ЛИТЕКС МОТОРС” АД и да придобие дялово участие в “ЛИТЕКС МОТОРС” АД в размер на 8% от капитала на това дружеството, който капитал е в размер на 20 000 000 (двадесет милиона) лева, а именно: банката да придобие 1 600 броя обикновени налични поименни акции с право на глас от капитала на “ЛИТЕКС МОТОРС” АД в процес на учредяване, всяка една с номинална стойност от 1000 лева, като “Корпоративна търговска банка” АД придобие горепосочените 1 600 акции от капитала на “ЛИТЕКС МОТОРС” АД в процес на учредяване на цена общо в размер на 1 600 000 (един милион и шестстотин хиляди) лева, т.е. по номинална стойност. Дружеството ще има за предмет на дейност - проектиране и производство на автомобили, мотори, мотопеди и други превозни средства, внос, износ и търговия с автомобили, мотори, мотопеди и други превозни средства, производство, внос и търговия с резервни части и аксесоари, горива и масла, вкл. на части и автоаксесоари, автосервизна и ремонтна дейност, сглобяване, тунинг, вътрешно- и външнотърговска дейност, транспортна и спедиторска дейност, както и всяка друга дейност, незабранена със закон или подзаконов нормативен акт.

kalo
Мнения: 1627
Регистриран на: 29 авг 2008 15:49
Контакти:

Re: Гриша Ганчев в автомобилния бизнес

Мнениеот kalo » 21 окт 2008 11:21

Всичко е много хубаво,но какво е това "подучен"?


Потребителски аватар
nostradamus
Мнения: 621
Регистриран на: 27 юли 2008 10:25
Местоположение: СТАДИОН"Г.АСПАРУХОВ"
Контакти:

Re: Гриша Ганчев в автомобилния бизнес

Мнениеот nostradamus » 21 окт 2008 11:57

КАТО ВИДЯ ГРИША ГАНЧЕВ ЛИЧНО ДА КАРА ТАКАВА ДЖИПКА,МОЖЕ ДА РИСКУВАМ И АЗ ДА СИ ЗАКУПЯ ЕДНА
Батков вън!


Върни се в “Футбол - България”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост