Хипермаркети изнасят 700 млн.евро на месец,не плащат данъци

Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist

Потребителски аватар
South_Park
Мнения: 4115
Регистриран на: 20 яну 2010 14:14

Хипермаркети изнасят 700 млн.евро на месец,не плащат данъци

Мнениеот South_Park » 18 фев 2013 00:25

Държавата насърчава чуждите колониалисти да ликвидират българските производители


Премиерът Борисов в компанията на Мирослав Найденов благославя ниските цени и изобилието на поредния нашественик – сръбския хипермаркет „Темпо“.


Изображение

Търговската верига „Билла“ е на загуба от три години насам. Може да не вярвате, но така пише в официалните отчети на компанията, публикувани в търговския регистър и цитирани от някои неприближени до властта медии и електронни издания. „Компанията работи, очевидно спонсорирайки бедния български потребител – това е жест, достоен за медал, но зад него прозират тежки счетоводни шашми, покровителствани от „ресорния“ министър Мирослав Найденов.“ Това пък е коментар в една от медиите, огласила новината – че „Билла“ от три години не плаща данъци у нас, и направила обобщението: „Големите вериги не плащат данъци, докато българските доставчици, преди да фалират, плащат данък печалба!“
Възможно ли е

шашмалъците на
така наречените
„чужди инвеститори"



да са стигнали до такива размери на наглост и безнаказаност? Ако е така, то тук става въпрос за нелоялна конкуренция. И дали Комисията за защита на конкуренцията не би следвало да прояви някакъв интерес, отбранявайки правата на докарания до пълна мизерия дребен и малко по-едър български търговец? С намерението да разговаряме по проблема със специалист, потърсихме съдействие от пресцентъра на КЗК. И получихме светкавичен отговор: „Ако желаете да разберете дали дадено дружество плаща данъци или искате да сигнализирате за неплащане на данъци, трябва да се обърнете към териториалното поделение на НАП. Данъчната изправност на фирмите не е от компетентността на Комисията за защита на конкуренцията.“ Отвъд ехидността и незаинтересоваността към проблема всъщност господата от КЗК са напълно прави. Тук въобще не става дума за конкуренция, а за чиста проба дискриминация. Тук става дума за колониална политика, за последователно и системно ликвидиране на българския производител, на българския търговец и, разбира се, в крайна сметка на уж облагодетелствания с евтини стоки български потребител, по съвместителство играещ ролята и на данъкоплатец, т.е. спонсор за ненаситните търговски вериги. А дали все пак колониалистите плащат данъци тук?
„Със съжаление трябва да ви информирам, че информацията, която търсите, е защитена от закона като поверителна и не може да бъде публично коментирана.“ Това гласи отговорът на Росен Бъчваров, директор „Комуникации“ на НАП.
Ама, г-н Бъчваров, информацията, че големите търговски вериги крият данъци, се коментира в медиите и в социалната мрежа. Какво по-публично от това?


Мълчанието на НАП в
случая се тълкува
като самопризнание



начи е вярно и другото – че същите тези чужди хиперинвеститори, които работят на загуба, всеки месец изнасяли от страната ни от 500 до 700 млн. евро? Никой не отрича и тази медийна информация. Всички ли го правят – Кауфландовци, Лидли, Карфури и т.н.?
Ето още една публична информация: „Германската верига за търговия на дребно Metro, която има 14 обекта в България, отчете по-голям от очакваното спад на печалбата за третото тримесечие на 2012 г. Печалбата преди лихви и данъци е спаднала с 35% до 398 млн. евро, което е значително под средните прогнози на анализаторите за 438 млн. евро.“
Казано накратко, номерът изглежда е този – минимум или нулеви печалби, никакви данъци тук, износ на парите, изстискани от българските потребители и производители. Впрочем конкистадорите изнасяли от страната ни милионите, понеже нито една от световните марки на колониалното търговско господство нямала сметка в българска…, пардон – в банка на територията на страната ни.
Всичко това беше достатъчно скандално, за да взриви виртуалното обществено пространство. Ето и някои от коментарите в мрежата: „Значи и германците (от „Билла“) – като американците – имат си тук 88 магазина, т.е. хранителни (не военни) бази и пак безплатно?“ Така ли, от данъци ли „Лидл“, „Карфур“, „Кауфланд“ и останалите смукачи пестят пари за нескончаемите си акции, промоции влудяващи идиотски реклами от ефира на радиа и телевизии?“ Ха, краставиците и печурките, дето хленчат, че са несправедливо оскърбени с убийствено ниски цени в „Лидл“, и те ли са

платили на бТВ-то
с пари от
икономисани данъци?


Изображение

Да сте видели хипермаркет, затворен за ревизия? Кой по принцип контролира този вид чужди „инвеститори“ – октоподи?“
Впрочем въпросите (и съмненията) са не само принципни, те са направо екзистенциални: „Как една верига продава основно на промоция, т.е. на цена, която не може да се получи директно от производител, и която е доста по ниска от цената без ДДС? Нали са задължени да продават с ДДС? Как може търговската верига да се издържа, след като продава на „загуба“ – има цени под тези на доставката? Как цена с ДДС на месо е по ниска отколкото цена без ДДС на съответният производител? За една година (2012 г.) са фалирали 1400 малки фирми – 40% са от хранителна промишленост.“
Навсякъде по света големите вериги убиват малкия и среден търговски бизнес. Това, че сме се докарали да зависим само от него, си е чисто наша грешка. Това, че вече не произвеждаме нищо по-голямо от тиква, пак си е наша грешка. Това, че нямаме държава обаче, е сценарий и режисура. А изпълнението е съчетание от пълно управленско безхаберие бясна корупция от корен до върха.“
Днешните вериги от хипермаркети са въвели дълъг списък от незнайно как узаконени „уреди за извиване на ръце“ за българския производител и доставчик на стоки. Ако даден производител си постави изискванията за цена, веригата просто ще откаже да работи с него. И просто ще внася стоки отвън. Самите вериги се конкурират за ниски и още по-ниски цени, за да могат да продават повече. Доколкото това е възможно

в условията на тотално
обедняване и пълна
липса на контрол



Масово големите вериги изискват от доставчика да зарежда по 3 пъти на ден щанда си в магазина – това води до оскъпяване и разхищения, но кого го е грижа?“
Преди време хлебопроизводителите алармираха, че върнатият непродаден хляб достига до 40% средно дневно. „Официално върнатият хляб не се оформя от търговските вериги като документи. Ако се направи една проверка, ще се окаже, че такъв хляб не съществува. Но е достатъчно вечер късно или сутрин рано при доставка на стоката в търговските обекти да се види как се внася пресен хляб и как се изнася непродаденият.“ Така казаха от федерацията на хлебопроизводителите и напомниха, че в европейските магазини на същите вериги вечер не можеш да си купиш хляб, защото е свършил. Но в България – това село без кучета, без пъдар и без кмет – хляб дал Бог. Имаме да нахраним всичките тарикати на света, дето пълнят джобовете на тукашните управляващи измамници.

Офшорната БГ зона е наопаки на света


Ние залагаме на евтиното, което много често излиза твърде скъпо.

Въпреки по-забавените си темпове спрямо 2011 г., хипермаркетите дискаунтъри (с акции, промоции и пр. ниски цени) все повече се налагат на българския пазар. И през 2012 г. те продължават своята експанзия в страната. Това показва анализ на пазара на търговски площи в България през 2012 г., изготвен от GVA Sollers Solutions.
Към момента Лидл е една от най-бързо разрастващите се вериги у нас. Преди две години тя стартира с 14 магазина, които днес вече наброяват 62, с което се нарежда на второ място по брой обекти в България. През 2012 г. Лидл отвориха още един магазин на територията на столицата, а по-късно, в рамките на един ден, веригата отвори четири магазина в четири различни града (Бургас, Русе, Стара Загора и Враца). В навечерието на годишнината си веригата отвори още два – в София и Бургас.
Първото място по брой магазини в страната продължава да държи Билла, която е от 12 години на българския пазар. През 2012 г. тя отвори само 1 магазин и броят им достигна 86.
От началото на 2012 г. Пикадили закри 6 губещи магазини на територията на страната, но пък откри нови, главно от формата „Пикадили дейли“ в столицата и по-големите градове с площ до 300 кв.м. Към края на 2012 г. в страната има 17 магазина „Пикадили Дейли“, 16 от които са в София и един – във Варна. Общо обектите на веригата са 43.
Кауфланд е най-печелившата верига към момента и през 2012 г. се увеличи с още 3 нови магазина, като така броят им достигна 42.
Карфур е друга верига, която постепенно навлиза на пазара в България.
Към момента броят на отворените магазини в страната е нараснал с 8 спрямо 2011 г. и е достигнал 15.


Иде ли краят на мегамагазините
Западът връща малките квартални магазинчета за хранителни стоки.

Изображение


След като преди година най-голямата верига за електроника в света – американската Best Buy Co. обяви планове да затвори 50 големи магазини и да отвори 100 по-малки, усилено се заговори, че идва краят на хипермаркетите и че новата ера щяла да е на малките магазини. И не само се заговори – Best Buy заяви намерение да удвои броя на малките си магазини с марката Best Buy Mobile до 2016 г. След 50 години, през които оставиха толкова дребни търговци без работа, големите хипермаркети навлизат в период на криза поради влошената икономика, която засегна продажбите им, пише агенция Bloomberg.
С началото на рецесията започнаха и проблемите за големите магазини. До третото тримесечие на миналата година Wal-Mart отчете осем последователни тримесечия на спад в продажбите. Best Buy отчете пет поредни тримесечия на спад в печалбата преди да обяви загуба от 2,6 млрд. долара. Анализаторите прогнозират загуба и за Target тази година.
Търговията на големите хипермаркети води началото си от 1962 г. – годината, когато Wal-Mart, K-Mart и Target отвориха първите си големи обекти. Истинският бум в търговията бе през 90-те години на миналия век, подклаждан от балона на фондовия пазар и лесния достъп до кредит. През новото хилядолетие жилищният бум изстреля хипермаркетите към нови висини. После дойде кризата и потребителите се оттеглиха.
Логично ли е да попитаме – ако са затруднени, защо не дойдат и те – оредяващото население на ограбената ни държава все още има някаква покупателна способност, а оцелелите все още производители работят за едното „мерси“ или „данке шойн“.

Източник : http://www.vestnikataka.bg/2013/02/%D1% ... B0-%D0%BC/
[/quote]
Абе курви сини как едно теле от присъстващите не повдига въпроса от къде тея пари за скъпи играчи и треньори, как ще се платят 30те милиона дългове, тръгнал ли е клуба към фалит, и все такива неудобни въпроси.[/quote]

ppppoooo
Мнения: 26
Регистриран на: 12 яну 2009 11:59
Контакти:

Re: Хипермаркети изнасят 700 млн.евро на месец,не плащат данъци

Мнениеот ppppoooo » 18 фев 2013 01:13

По темата.
Няма верига, която да е 3 години на загуба. Официалните отчети ги има в интернет и ако знаеш булстата на компанията ще ги видиш. Цифрите за печалбата на Метро са смешни, поради факта че не с ереализира такъв оборот. Ако веригите имаха такъв оборот, то тогава трябваше да вземаме заплато по 7-8000 евро. Цените под доставни не са такива. Ако се занимаваш с търговия, то тогава ще си наясно че има допълнителни бонуси, към покупките всеки месец, които се водят като приход и съответно се облагат с данък. Това за 3-те зареждания също не е вярно или се оказва че толкова много купуваме (повече от западноевропейците), че стоката не стига. Аман от платени писачи. Стига сте лъгали хората.

http://www.regal.bg/lib/showimg.php?fil ... 893270.jpg

Потребителски аватар
anihilator
Мнения: 2228
Регистриран на: 29 юли 2009 01:44
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Хипермаркети изнасят 700 млн.евро на месец,не плащат данъци

Мнениеот anihilator » 18 фев 2013 01:36

Партийна инструкция как да се пишат мнения в интернет форумите, разбуни социалните мрежи. "Ако в обществото има усещането, че даден политик от управляващите е честен - изкарвате го лъжец и крадец", казва мъж на име Кирил. Инструкцията е приписвана на БСП, които от своя страна заподозряха , че е провокация на ГЕРБ преди днешния конгрес на столетницата. Първият заподозрян веднага бе Кирил Добрев, депутат от БСП, който отговаряше за младежите от левицата през 2007 г. като член на ръководството. Той отрече.

Въпреки неизясненото авторство все пак публикуваме текста, защото сме забелязали, че съветите в него се прилагат ефективно от форумци в сайта на "Труд", платени или от власт, или от опозиция.

Кирил: Другари, минаваме към четвърта точка. Всичко, което говорихме по точки две и три, не важи за активността в социалните интернет мрежи и интернет медии. Тук средата е съвършено различна. Единственото правило, което трябва да съблюдаваме стриктно, е да спазваме своята анонимност.
Препоръчва се да създадете една легенда за себе си далече от политическата сфера - примерно активността и използваните прякори и картинки на профили трябва да създават впечатление за вас като за спортен фен, запален турист или пък, ако щете, безработна бивша учителка, сега домакиня, чието основна радост от живота е да гледа сапунени сериали.
Втората легенда, която трябва да има всеки под ръка, е на привърженик на трета партия със слабо влияние в обществото, като тук е препоръчително това да са десни партии. И двете самоличности се използват както в защита, така и в атака.
За да се избегне разкриване на връзката между двете самоличности, разбира се, доколкото ви е възможно трябва да съблюдавате различен стил на изразяване и да не използвате едни и същи изрази и словосъчетания. От досегашната практика се установи, че често се получава объркване, доброволецът пуска коментар, присъщ за едната самоличност, но забравя да превключи потребителските профили. Тук Митко даде едно предложение как да избегнем тези рискове. Ще го помоля да сподели.
Димитър: Ами, същността на предложението е различните акаунти да се използват в различни браузъри. Примерно единият акаунт се използва само с Интернет Експлорър, другият - в Мозила. По този начин не се налага непрекъснато превключване на акаунтите и бързо се добива автоматизъм. В момента, в които решиш да пуснеш коментар от някоя самоличност, отваряш и съответния браузър. Аз лично ползвам четири самоличности в четири браузъра, освен тези, подходящи са също Опера и Сафари. Не ми се е случвало да сбъркам и да пусна коментар под друг акаунт.
Елена: Аз се опитах да си инсталирам Файърфокс на лаптопа, които ми е предоставен, но ми иска администраторска парола.
Кирил: Които има такива проблеми - компютрите при Павел. Той ще ви инсталира каквото е необходимо.
Преминаваме нататък. Както вече споменахме, тъй като в интернет е осигурена анонимност, ограничения като премерено поведение няма. Трябва да удряме безкомпромисно в най-неочакваните точки за нашите противници.
Ако в обществото има усещане, че даден политик от управляващите е честен - изкарвате го лъжец и крадец, ако някой има добро семейство, обвинете го, че има любовница, ако има титла професор, обвинете го че е некомпетентен, а дисертацията му преписана, ако води скромен начин на живот, внушавайте, че има милиарди в швейцарски сметки и т.н.

Нищо не е неприемливо, нищо не е цинично, използването на нецензурни думи също не е проблем. Дори и коментарите ви да не се приемат от случайно четящите ги, те ще се трупат като негатив към вашата фалшива самоличност, но и към истинската самоличност на атакуваните субекти. Основната цел е да се предизвикат пукнатини в имиджа и да се породят съмнения към тях.
В този аспект трябва да сме търпеливи и настойчиви, както капката дълбае камъка. Втората насока, по която трябва да работите, е да се създава всеобщо впечатление за безнадеждност и мизерия. Това няма смисъл да го обяснявам, ясно е, че всички подобни негативи се трупат на гърба на управляващите.
Декларирайте съжаление към трудния живот на пенсионерите, приравнявайте живота в България с този в страни от третия свят, декларирайте склонност към емиграция и т.н. Тези неща и друг път сме ги говорили. Третият аспект, по които трябва да работят доброволците, е защита от така наречените лоши коментари за партията и политици от БСП. Значи, практиката показва, че влизане в спор по същество не е добра тактика. Проучванията показват, че най-добре работещата тактика е бързо да бъде изтикан коментарът назад в списъка с коментарите. Времето напредна, за съжаление имам важна среща след 15 минути и ще трябва да ви напускам. Ще ви бъда благодарен да прегледате този документ, които обаче нямате право да изнасяте. Документът съдържа проучвания за поведението на интернет потребителите, кои са най-популярните интернет медии, а на последната страница са синтезирани изводите от проучването, които биха били много полезни в нашата работа. Довиждане засега и успех.

Потребителски аватар
anihilator
Мнения: 2228
Регистриран на: 29 юли 2009 01:44
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Хипермаркети изнасят 700 млн.евро на месец,не плащат данъци

Мнениеот anihilator » 18 фев 2013 01:39

За наше нещастие всичко това е вярно , живеем в грозна държава изобилстваща от грозни хора :(

warhead
Мнения: 985
Регистриран на: 08 юли 2009 13:18
Skype: palmen.g
Контакти:

Re: Хипермаркети изнасят 700 млн.евро на месец,не плащат данъци

Мнениеот warhead » 18 фев 2013 08:31

ppppoooo написа:По темата.
Няма верига, която да е 3 години на загуба. Официалните отчети ги има в интернет и ако знаеш булстата на компанията ще ги видиш. Цифрите за печалбата на Метро са смешни, поради факта че не с ереализира такъв оборот. Ако веригите имаха такъв оборот, то тогава трябваше да вземаме заплато по 7-8000 евро. Цените под доставни не са такива. Ако се занимаваш с търговия, то тогава ще си наясно че има допълнителни бонуси, към покупките всеки месец, които се водят като приход и съответно се облагат с данък. Това за 3-те зареждания също не е вярно или се оказва че толкова много купуваме (повече от западноевропейците), че стоката не стига. Аман от платени писачи. Стига сте лъгали хората.

http://www.regal.bg/lib/showimg.php?fil ... 893270.jpg


Искаш да кажеш че метро последните 3години са почти на загуба..........блаженни са вярващите и ти покрай тях,продължавай да си бачкаш в метро и да се чудиш защо не ти дават 7-8000евро като се вдига оборота! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ppppoooo
Мнения: 26
Регистриран на: 12 яну 2009 11:59
Контакти:

Re: Хипермаркети изнасят 700 млн.евро на месец,не плащат данъци

Мнениеот ppppoooo » 18 фев 2013 08:53

Ако на + 70 млн казваш загуба то аз те поздравявам. Явно вземаш добри пари. Ако разгледаш таблицата ще видиш че това отговаря на 10% от оборота, напълно нормална печалба. По-скоро виж каква е ситуацията в другите вериги, Метро падат за сметка на други

Потребителски аватар
Red_Neck
Мнения: 14411
Регистриран на: 08 яну 2013 10:05
Skype: armenski_pop.bg
Контакти:

Re: Хипермаркети изнасят 700 млн.евро на месец,не плащат данъци

Мнениеот Red_Neck » 18 фев 2013 09:09

Не се споменава обаче колко са Преките Инвестиции на веригите преди да започнат да "ограбват" народа! Колко пари са минали през БГ фирми до отварянето на всеки един такъв обект, колко заплати са платени на БГ работници ....!
Ако един икономически субект /а това са европейски вериги/ е на печалба, той трудно би могъл да я скрие - все пак не говорим за кварталното магазинче на бай Ставри, нали. Данък печалба трябва да се плати, независимо къде. Доколкото ми е известно, данъчните ставки в БГ са едни от най-ниските, т.е. за кого би било изгодно да плаща повече?
И накрая, ако искаме чуждестранните компании да не "изтеглят" печалбите си зад граница просто да им осигурим добър бизнес климат за връщане на инвестициите тук! Икономиката е елементарен процес - ако някой има изгода да инвестира или харчи някъде, той ще го направи точно там, а не на друго място!

ПП: Вече над 10 години вързваме платежния баланс с помоща точно на тези преки инвестиции, а сега изведнъж да си ходят !? Политическите заигравки с народа започват да стават опасни, особено ако повечето не разбират за какво става въпрос ...
Размерът на общите преки инвестици в БГ е над 50 млрд Евро от 1997 година насам - това е колосална сума за икономиката ни и ако не се спре с призиви за "национализация" под всякаква форма, много скоро ще видим сериозен отлив на такива и пак ще се налага цели делегации да обикалят Европа и да се молят на бизнеса там да инвестира в БГ. Нещата винаги имат 2 страни.
Последна промяна от Red_Neck на 18 фев 2013 09:13, променено общо 1 път.
"Левски срещу мракобесието - борба на волята срещу системата, доброто срещу злото! Това е заложено при нас. Отборът на народа срещу апарата, най-общо казано."
Из размислите на един „Дисидент“, или Как отборът на МВР и ДС пребори комунизма.

Потребителски аватар
sixtynine
Мнения: 767
Регистриран на: 01 апр 2009 23:11
Контакти:

Re: Хипермаркети изнасят 700 млн.евро на месец,не плащат данъци

Мнениеот sixtynine » 18 фев 2013 09:35

Е, тва за ревизията беше много глупаво.
Големите магазини правят ревизии, но ги правят по специална програма и обикновено през нощта, когато са затворени.
Няма голям магазин, който да може да си позволи да е със затворени врати денем.
Изображение

Потребителски аватар
bobo03
Мнения: 398
Регистриран на: 30 авг 2009 08:49
Контакти:

Re: Хипермаркети изнасят 700 млн.евро на месец,не плащат данъци

Мнениеот bobo03 » 18 фев 2013 10:01

Че хипермаркетите са един от убийците на българския бизнес е повече от ясно. На българските доставчици се поставят унизителни условия, които те искат не искат трябва да изпълнят. В същото време, това което се предлага на щандовете понякога е с доста ниско качество на нереални цени. Подкупните контролни органи са строги и справедливи, когато иде реч за някой дребен български търговец, и не толкова, когато става въпрос за някоя от големите търговските вериги. С темповете, с които българските стоки изчезват от рафтовете, скоро ще хапваме само "пластмасови" пиперки, хляб без брашно?! и страхотни френски колбаси с двайсет Е-та, от телешко, пардон конско месо :)

Потребителски аватар
magga
Мнения: 1377
Регистриран на: 28 яну 2011 23:15
Контакти:

Re: Хипермаркети изнасят 700 млн.евро на месец,не плащат данъци

Мнениеот magga » 18 фев 2013 10:33

bobo03 написа:Че хипермаркетите са един от убийците на българския бизнес е повече от ясно. На българските доставчици се поставят унизителни условия, които те искат не искат трябва да изпълнят. В същото време, това което се предлага на щандовете понякога е с доста ниско качество на нереални цени. Подкупните контролни органи са строги и справедливи, когато иде реч за някой дребен български търговец, и не толкова, когато става въпрос за някоя от големите търговските вериги. С темповете, с които българските стоки изчезват от рафтовете, скоро ще хапваме само "пластмасови" пиперки, хляб без брашно?! и страхотни френски колбаси с двайсет Е-та, от телешко, пардон конско месо :)



Дал Бог да ядем конско :lol: при все, че е в пъти по-скъпо от телешкото няма да се сърдя ако вместо пера и копита ви пробутват конско месо :lol:


Върни се в “Свободна зона”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта