Много хубава статия:
http://www.tuning.bg/avto-novini/drl-dn ... riya-23124Тук става ясно, че разликата между къси и ДНЕВНИ светлини е от земята до небето! Прочетете я, доста е полезна

И една извадка:
Какви са доводите на противниците на Дневните светлини?
Основните доводи ПРОТИВ Дневните светлини са събрани в проучване, направено за Европейската комисия и публикувано на адрес:
http://ec.europa.eu/transport/roadsafet ... t_2004.pdf .


Доводите могат да бъдат обобщени по следния начин:
1. Намалена забележимост на пешеходци, колоездачи и мотористи.
2. Отблясъци от диодните Дневни светлини.
3. Повишена консумация на гориво.
4. Увеличени въглеродни емисии.
5. Увеличени разходи за инсталиране и подмяна.
6. Изтощаване на акумулатора.
7. Намалена забележимост на стоповете на другите автомобили.
8. Дневните светлини карат водачите да забравят да включат късите светлини.
9. Намалена забележимост на колите без Дневни светлини.
Един от най-сериозните опоненти на Дневните светлини е Организацията на шофьорите ПРОТИВ Дневните светлини в Обединеното кралство (The Association of Drivers against Daytime Running Lights UK). Те твърдят, че проучванията, направени в северните страни, НЕ са показали намаляване на катастрофите или това намаляване е частично и свързано с увеличение на катастрофите специално с участието на пешеходци.Според тях, въвеждането на Дневни светлини ще доведе до изпускането в атмосферата на Обединеното Кралство на повече от 1.8 милиона тона въглероден двуокис.
Прави впечатление, че изчисленията и проучванията са направени на базата на 55W лампи, използвани в късите светлини. Не са взети предвид Дневните светлини, използващи диоди (LED), където консумацията е около 5W.Доводите и проучвания на DADRL могат да бъдат намерени в следните документи:
http://ec.europa.eu/transport/road_safe ... l_uk_1.pdfhttp://ec.europa.eu/transport/road_safe ... l_uk_2.pdfТакаааа....сега очаквам, парламентът да измени закона, като добави задължително наличие на ДНЕВНИ ЛЕД светлини! И то една марка, внасяна от една фирма
