stannn написа:Явно и теб са те облъчили с комуникациите. Ти пътища ли ядеш? И тия европейски директиви така ни помагат, че малките производители загиват. Или по точно биват унищожавани от големите западно европейски. А за работната ръка не ми говори защото толкова народ заминава на запад всяка година точно по тази причина. Просто тук няма развитие. А защо няма? И руснаците поне са ни изкупували продукцията. Хората са работили. За всички е имало работа. И никой не си е броил стотинките като влезе в магазина. А ако не си чувал да ти го кажа аз. Москвич е правен по модел точно на БМВ от 60-ти години. Не казвам, че е перфектната кола, но за времето си не е отстъпвал кой знае колко на западно европейските. Погледни Опел или Форд от 1985-та година.
Ето ти и малко информация.
http://en.wikipedia.org/wiki/Moskvitch_412#UZAM-412_1500_vs._BMW_M115_1500двигателя е 1:1 с този на БМВ от 60-те години.
Жигулата си е чист Фиат 124. Познавам и човек който е карал такава Жикула на която е имало надпис Фиат върху частите.
Човек, ти работил ли си по време на соц. режима в България, че пишеш такива смешки ?
Да, тогава хората имаха пари, ама магазините бяха празни. Бяха празни, защото каквото се пуснеше, всичко се изкупуваше от хора с връзки.
Цветен телевизор беше лукс. При това руски "Електрон", или български "Велико Търново". Като си дадеш вноската за жигула и ти излиза след около 12-16 а може и повече години. Москвичите излизаха по-бързо, защото бяха по-негодни и не се търсеха толкова. А да сравняваш руски и немски автомобил е изобщо немислимо. Да, двигателите на 12-таците бяха по модел на бмв, но окачване, ходова част, трансмисия... нямаха нищо общо с автомобилите. Затова имаше един лаф навремето "Купи си москвич да станеш монтьор"
Колкото до магистрали и пътища, това е един от най-важните фактори за развитието на икономиката и вдигането на стандарта в една държава.
Нарича се инфраструктура. Без добра такава, няма развитие. Хубавите пътища позволяват бизнеса да се развива в цялата страна а не да се съсредоточава само в столицата.
Естествено, че всички работеха тогава, защото беше забранено да не работиш и полицаите следяха през делничните дни, дали има хора без работа по улиците и им държаха сметка, защо не са на работа а в паспортите имаше печати къде работиш и ако нямаш такъв печат, ти намираха работа в някое предприятие насила, без да те питат, какво искаш да работиш и къде. Няма не искам ! Ако не искаш да бачкаш отиваш в затвор, като предател на родината. Беше абсолютно задължително да работиш ! Тогава в България бяха развити селското стопанство, текстилната, леката и тежката промишленост. Имаше всякакви фабрики и заводи навсякъде. Изнасяше се продукция само в бившия соц. лагер, където ни я изкупуваха за стотинки, и ни предоставяха суровини, за стотинки. Средната заплата беше 150 лв. и с нея можеше да изкараш на морето 2-3 месеца, защото храната беше направо без пари. Защото си я произвеждахме ние. В ресторанта ядеш супа, пържола с гарнитура, сладолед и лимонада и ти носят сметката 84 стотинки. Най хубаво е, когато държавата произвежда и си задоволява вътрешното потребление. Тогава ще е евтино. АКо обаче всичко си внасяме, как да е евтино, като минава през 5 прекупвача докато дойде до теб. И всичко товари отгоре за твоя сметка.
Така че ЕС с нищо не е ни е виновен, че си унищожихме всичко и не можем да произведем нищо. Плюс това в България никой не ще да работи на полето, всеки иска да е директор, за да не му се смеят хората, че не му е престижна работата. Единствено в България има понятие "престижна професия" ! Това обяснява, колко сме зле, като манталитет ! Това, което сам си направиш, никой друг не може да ти го направи. Никой не ни е виновен. Няма глупости, като "планове Ран ът" и подобни простотии . Това са оправдания, че някой друг ни прецаква, както винаги, нас невинните и способни хора !