Мнениеот blue avalanche » 05 окт 2017 23:09
Какво завещаваме на бъдещите поколения днес в България?
Към настоящия момент, около 75% от наличните магистрали, и много повече от наличните пътища, са наследство от социализма. 75% от магистралите са построени без европари на база приходи при развита икономика реализирани от износ и индустриално производство.
Какво завещаваме на бъдещите поколения днес в България? Наследство от:
- една АМ “Хемус“ в строителство до 2025-2028 година, ако се намерят държавни средства в обем да бъде завършена в строителство при повече от 40 години;
- АМ “Варна-Констанца“ в търсене на инвеститори, ама при липса на държавна гаранция, при липса на Дю дилиджънс и без калкулиран ROI (възращаемост на инвестицията);
- липса на развита икономика, липса на тежка индустрия и едни държавни приходи базирани в преследване на данъци основно от сектор услуги 65÷70%;
- бpyтен външeн дълг нa Бългapия в края нa дeĸeмвpи 2016 г. от 34 727.6 млн. eвpo (73.9% oт БBΠ ) с постоянна тенденция от покачване;
- ПЧИ (Преките Чужди Инвестиции) от 682.8 млн. евро отчетени 2016 година. За 10 години ПЧИ в България са намалели 400% намаление (над 4 пъти). Само спрямо 2015 година намалението на ПЧИ в България е от близо 1 милиард евро или 149% за 2016 година!
- черноморски индустриални зони от 896 декара от които само 28% работещи, а другите в строеж при липса на модернизирани в обем държавни пристанища;
- липса на всякакви дълбоководни контейнерни терминали с невъзможност от обработка на контейнеровози от Азия TEU 5000÷6000 при наличен товарен поток от над 300 милиарда $ от Азия към Централна Европа всяка година;
- липса на Реекспортен хъб Азия-България-СЕЕ и при липса реекспортни товари към СЕЕ (Централна Европа);
- достъп на кораби за насипни товари в Пристанище Варна за 2017 година от 41,8% от целият наличен флот* днес с тенденция от намаление на още 71,7% в достъп до 2020 година поради липса основно на дълбоководен терминал.
(*) съгласно "The Builk Carrier Register", отчитайки дълбочина в пристанище, отчитайки заявеният флот като тип в строителство с draft "SSMR rеport";
…. това явно цялата ни политика от държавно планиране (МТ,ДППИ,МРРБ и МС) в "развитие" на Северозападна България днес, до 5 и до 10 години?.....
Какво завещава на бъдещите поколения днес Румъния?
- готова магистрала АМ "Констанца-Букурещ-СЕЕ" още 2015 година;
- пристанище Констанца с един готов дълбоководни контейнерен терминала с капацитет до 1.000.000 TEU, и до 2020 година в плануван от изграждане втори дълбоководен контейнерен терминал до 350.000 TEU с китайки инвестиции;
- готов реекспоретен хъб Азия-Констанца-СЕЕ(Централна Европа) и наличие на реекспортни товари (транзитни) към СЕЕ при стартиран още 2013 година с ЕС финансиране проект;
- развита икономика с налични и действащи крайбрежни индустриални зони (Free zone) в Румъния от 7386 декара. При 29 пъти по-малко действащи крайбрежни в България и при 14 пъти по-малко в региона на Варна, сравнено към изградените в Констанца;
- ПЧИ (Преките Чужди Инвестиции) от 3,93 милиарда евро отчетени 2016 година и от всяка година в нарастване! Или 600% увеличение спрямо 2001 година в нарастване;
- двойно увеличение на БВП на окръг Кюстенджа (Констанца) отчетено 2016 година за последните 5 години в нарастване;
- над 3 млн. кв.м, площ под наем в пристанище Констанца. При увеличение с 2,2 млн. кв.м. само за последната година;
- достъп на кораби за насипни товари в Пристанище Констанца за 2017 година от 77,4% от целият наличен флот* днес. С прогноза за 2020 година: 95,3% от повишение 23%, а България от понижение -71,7% за Пристанище Варна и -19% за Пристанище Бургас. (*) съгласно "The Builk Carrier Register", отчитайки дълбочина в пристанище, отчитайки заявеният флот като тип в строителство с draft "SSMR rеport".
Какво завещава на бъдещите поколения Румъния само до 2÷4 години?
- нов зърнен терминал в Пристанище Констанца. Единствения терминал за зърно в Черно море за кораби с над 120 000 тона (втори зърнен терминал в порта). Кейове места с дълбочина до 18 метра, който ще дадат възможност на товаренето на кораби от голям капацитет тип Baby Cap Size с дължина над 250 метра и капацитет от 120 000 до 130 000 тона. Придвидени в изграждане силози с капацитет от 200 000 тона. Терминала ще обработката на годишен трафик около 3,5 милиона тона зърно при скоростта на товарене на зърно най-малко 10 500 тона товари за денонощие
- нов Ro-Ro терминал за леки автомобили в пристанището Констанца Юг;
- нов LNG терминал южно пристанище Констанца;
- удвояване на железопътната линия Агигея към пристанището Констанца Юг;
- 100% реализация от пълна модернизация на жп трасета Констанца – СЕЕ по TEN-T при проектни скорости 220-230 км/ч при финансиране по ОП до 2020;
и т.н.............