CTAHKO написа:vaskonti написа:CTAHKO написа:vaskonti написа:Станко, къде тук е липсата на капитализъм?
Да разбирам ли, че според теб щом една която и да е частна фирма по света има отношения с държавна фирма в Китай, то това автоматично значи...не знам какви отношения, но не и капиталистически? Та, в тази връзка, какви са им отношенията, щом не са капитализъм? Планови? Или "планови с пазарни елементи"?
Къде е липсата на капитализъм ли? Тези фирми може да са конкуренти във всяка точка на планетата, но не и в КитайДържавата има участие във всяка една от тях и и все тая дали Мерцедес, БМВ или Хюндай ще се продават повече
На всичкото отгоре, ще си плащат данъците за всеки произведен автомобил на територията на държавата. Не че самите фирми нямат пари да си построят самостоятелно заводите. Защо не го направят? Ами няма кой да им даде
И да, Китай е социалистическа пазарна икономика. Хората са започнали с реформите още от края на 70-те и началото на 80-те години. Както всички виждаме, това е най-печелившия модел за сега.
П.П. В един от постовете те бях питал за китайските телевизии колко са и колко от тях са частни, но явно няма да ми отговориш. Ако ми беше отговорил, щях да те питам и за банките имНад 200 са и всички до една са държавни. Банките им също. Така че независимо какви финансови операции извършва, която и да е китайска банка, зад това се крие държавна финансова операция.
Станко, Китай има участие в Мерцедес и БВМ ли? Или просто си имат съвместно дружество?
Това, че държавата активно прави бизнес означава просто, че държавата там е един голям капиталист, който се занимава с всичко. И, забележи, отношенията с външни фирми са чисто пазарни, капиталистически и каквито искаш ги наречи. Тези отношения се градят изцяло на пазарни условия и закони, а не на планови такива. Колкото и да ме "трепеш" с разни линкове, това са фактите. Освен ако не смяташ, че едни от стожерите на западния капитализъм всъщност не действат на пазарен/капиталистически принцип.
Въобще, вътре в Китай икономическите отношения може да са "социалистически", но когато става въпрос за международни отношения, примерно с Мерцедес, тогава отношенията са по-други. Това, че Мерцедес са направили компромиса за съвместна фирма с държавата не променя нищо, просто защото немците са преценили, че огромния пазар си заслужава този компромис.
Дори в България има фирми с държавно участие, това прави ли държавата ни социалистическа? В САЩ също има съвместни фирми с държавно участие - това прави ли САЩ социалистическа страна? Или понеже имат частни телевизии - не?
Васконти, сума ти професори и икономисти ти казват, че Китай е социалистическа държава, само ти си тръгнал да разясняваш, как това не било такаИ това че държавата прави бизнес, не означава че е голям капиталист, а че държавата е монопол
И дай да видим какви са пазарните условия в Китай, толкова като държиш. Мерцедес и държавата са в жестока и безмилостна конкуренция с БМВ и...о, каква изненада - китайската държава. Невероятна конкуренция, невероятен капитализъм. Държавата се бори за пазарен дял със самата себе си
А тези произведени там автомобили, освен за вътрешния пазар се изнасят за ЕС и други държави от целия свят.
Китай е социалистическа, що се отнася до вътрешните им работи.
Това, че Мерцедес и БМВ са в смесени фирми с държавата означава ли, че между Мерцедес и БМВ няма чисто пазарна конкуренция? Как мислш, по телевизиите в Китай какви реклами текат - на Мерцедес и БМВ или на китайската държава, която произвежда тези коли?
