bobo_13 написа:Хахаха, едно изказване на Гела и една седмица всички се занимават с това, че накрая един вестник е платил не малко пари за резултатите.
Пийпълметрията се прави съмнително във всички страни. У нас БТВ и Нова ТВ вече 10 години не могат да намерят обективна фирма, която да прави тази пийпълметрия и затова всяка от тях ползва удобна за нея фирма. Мениджмънтът на Нилсен България е в Кипър...тук ако все още шефката е една рускиня от еврейски произход....смятайте за какво иде реч. Много трудно се допускат фирми да правят пийпълметрия у нас.
На 1000(примерно) домакинства се раздават специални устройства(тип приемник) и всеки челн на домакинството има уникален код, който набира на дистанционото когато седне да гледа. Така се отчита пол, възраст, канали и времетраене на гледане. Колко от тези 1000 домакинства са представителна извадкак и отразяват реално ситуацията в България всеки сам преценява. Дотук нищо лошо. Голямата тайна на пийпълметрията е
списъка с тези домакинства. Предполага се, че той е тайна. От своя страна фирмите борещи се за пазарен дял(телевизиите) имат за цел да научат този списък или част от него, за д амогат да манпулират зрителския интерес(плаща се на домакинствата да гледат определн канал). Затова и БТВ и Нова не могат да стигнат до консенсус

Всеки сам да си прави изводите.
Може би най-точният метод за измерване на зрителски интерес за даден мач е ако се направи със СМС абонамент(примерно 0.20 лв). Така ще е най-обективно според мен. Да пак ще е малко на кантар за кой отбор са повечето желаещи да го гледат, но поне ще знаем зрителския интерес към даден мач.
Това е малко като в Биг Брадър:) излизат едни %-ти ама никой не казва колко реално са гласували и т.н. И винаги в телевизионните формати всичко е на кантар до последния смс, а най-хубавото е, че в секундата, в която обявят затваряне на линиите и се носи едно листче с резултатите:)