Led Zeppelin! Да си спомним!

Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist

Потребителски аватар
child in time
Мнения: 5016
Регистриран на: 24 ное 2008 14:30
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Led Zeppelin! Да си спомним!

Мнениеот child in time » 14 ное 2011 21:58

Ноември вънка студено питието и то добре охладено и изискващо хубава музика !
И в този меланхоличен момент как да не си спомним за Led Zeppelin!
За Джими с двата грифа , за пронизващия Пърси , за Джон Пол магьосника зад баса и не на последно място разбира се за повелителя на кожите - Джон Бонам !
Уникална симбиоза от магия , звук и величие!!!
Послушайте Zeppelin потопете се в магията!



Лед Цепелин (на английски: Led Zeppelin[1]) е британска хард рок група, създадена през 1968 г. от родения в Хестън, Мидълесекс (Англия) китарист Джими Пейдж. Това е една от най-влиятелните и популярни групи в историята на рок музиката след Бийтълс, положила основите на хард рока и хеви метъла, модифицирайки блуса и фолк рока, придавайки им неочаквано за времето си мощно звучене.
С появата на Лед Цепелин се свързва и новата представа за специфичен звук на музикалните изпълнения. Новата революционна роля на електрическата китара с характерен за времето си дисторшън звук има водеща роля във всяко едно изпълнение за разлика от по-мелодичният звук на Бийтълс, бас китарата и барабаните са изведени в гръмогласен ритмичен съпровод на звученето на всяка песен, а дрезгавият и респектиращо висок глас на вокала кара публиката да изпада в истерия.
Много критици определят музикалния стил на Лед Цепелин като „хеви блус рок“. В текстово отношение Цепелин също въвеждат нещо ново, интегрирайки голяма доза мистика и митология в песните си. Групата утвърждава и концепцията на албумно ориентирания рок, като отказва да издава отделни популярни песни под формата на сингли, с което поставя началото на традиционното за повечето рок и метъл групи специфично и отличително звучене във всеки отделен албум.
Лед Цепелин е сформирана от останките на разпадналата се през 1968 година група The Yardbirds, в която Джими Пейдж се включва малко преди нейния край, заменяйки Ерик Клептън на соло китара. 1965 е годината на първия контакт между членовете на The Yardbirds и Джими Пейдж, който получава предложение да замени напусналия малко преди това китарист Клептън, но Пейдж отхвърля предложението, препоръчвайки приятеля си Джеф Бек, който веднага е одобрен. Пейдж продължава работата си на студиен музикант, участвайки и в няколко съвместни проекта с музиканти от различни популярни групи, но през 1966 все пак приема повторната покана от страна на The Yardbirds, като първоначално хваща баса, но съвсем скоро разменя ролята си с ритъм китариста Крис Дреха и заформя впечатляващо китарно дуо с Бек. В групата периодични участия взима и басистът Джон Пол Джоунс. В този си вид групата просъществува до 1968, когато двама от основателите ѝ Кейт Релф и Джеймс Макарти напускат, оставяйки Пейдж и басиста Крис Дреха сами, като за последните двама остават и правата по името на групата, както и задачата да намерят нови музиканти за предстоящото вече обявено турне. Малко преди това е напуснал и китаристът Джеф Бек, който по-късно прави успешна соло кариера. Първоначалното желание на Пейдж е в групата да бъдат привлечени вокалиста Тери Райд и барабаниста на Procol Harum Би Джей Уилсън, но и двамата отказват. Райд обаче съветва Пейдж да се обърне към вокалист на име Робърт Плант, пеещ в групата Hobbstweedle. След като го слуша на живо, Джими Пейдж решава незабавно да привлече Плант, който е обявен официално за новия вокалист на групата през август 1968. Същия месец басистът Дреха обявява, че напуска и на негово място е привикан Джон Пол Джоунс, с когото Пейдж вече е работил в предишните проекти на The Yardbirds. Робърт Плант на свой ред препоръчва на Пейдж барабаниста на предишната си група The Band of Joy Джон Бонъм, който първоначално отказва, поради по-изгодно предложение от друга група, но впоследствие приема поканата на Пейдж. Новосформираната група е наречена The New Yardbirds и осъществява обявеното вече турне на The Yardbirds.
През октомври 1968 година, малко след приключването на турнето, името на групата е сменено на Лед Цепелин. То всъщност е дадено съвсем неволно от барабаниста на The Who Кейт Муун, който отбелязва със злорадство по адрес на The New Yardbirds: „С този състав ще се сгромолясате като оловен балон“. На английски думата, използвана за „оловен“, е „lead“ и Пейдж решава иронично да нарече групата Lead Zeppelin (букв.: оловен цепелин). Обаче, произнесена по различни начини, думата „lead“ означава различни неща. Произношението, съответстващо на „оловен“, е [лед]. Ако пък се думата се произнесе като [лийд], значението ѝ се променя на „водя“ или „водещ“ (пр.). За да се избегнат недоразумения, е взето решение думата да бъде изписвана като „led“. Съществува и втора версия по въпроса за произхода на името, според която не Муун, а друг член на The Who, Джон Ентуистъл, предлага това име по време на съвместен проект с Пейдж, Джон Пол Джоунс и Джеф Бек, когато между четиримата се заражда идеята за сформиране на група, която с тежката си музика си „ще се възнесе като оловен балон“ („it will go over like a lead balloon“, по предполагаемите думи на Ентуистъл). И до днес няма яснота коя от двете версии отговаря на случилото се по онова време, но така или иначе преименуването на The New Yardbirds в Led Zeppelin става факт.
Led Zeppelin - Същия месец групата записва за по малко от 30 часа своя дебютен едноименен албум, който е издаден в началото на 1969 година. За този албум те взимат от Atlantic Records необичайно висок за времето си аванс от 200 000 долара. Албумът съдържа смесица от блус и рок със силни дистерни китари, правещи го едно от основните звена в еволюцията на хард-рока и хеви метъла. Този приом се среща за пръв път при Цепелин, отпушвайки огромна вълна от групи, приели подобен начин на звуковъзпроизвеждане и блус интерпретация. Албумът отбелязва небивал успех, най-вече в Съединените щати, където единствено албумите на Бийтълс бият по продажби Лед Цепелин. В по-късните години на успех Пейдж, под натиска на медии и музикални критици, официално признава, че в някои от песните от албума са използвани музикални мотиви и фрагменти от съществуващи по това време блус изпълнители, въпреки, че на обложката това не е изрично указано. Албумът съдържа и интерпретация по парчето на Уили Диксън и Дж. Б. Леноар „You Shook Me“. Първоначално албумът получава от критиката негативни отзиви, но оценката за него се променя драматично след комерсиалния му успех и в последвалите десетилетия той е възприеман от мнозина като връх в творчеството на групата и хеви метъл музиката изобщо. През 2003 г. сп. Ролинг Стоун го класира като номер 29 в своята класация за 500 най-велики албума на всички времена.
Led Zeppelin II - През октомври 1969 излиза и вторият албум, озаглавен Led Zeppelin II, който е записан по време на многобройните турнета на групата в Англия и Америка. И този албум постига огромни успехи, като не слиза от първото място в американските класации цели седем седмици. Стилът в него е подобен на този в първия албум, но с повече динамика, по-тежки китарни рифове, изнесени на преден план (нетипично за рок музиката до тогава) и множество сола. В по-голямата си част албумът е повече рок ориентиран в сравнение с предшественика си, но и тук се срещат не малко песни, повлияни от ранните творби на американския блус изпълнител Уили Диксън. Парчето „Whole Lotta Love“ предизвиква голям интерес със своите иновативни рифове и ритъм секция и се превръща в първата им популярна песен, обиколила класациите по целия свят.
Led Zeppelin III - Третият албум, кръстен Led Zeppelin III, е записан в студио в Уелс и показва определено израстване на групата в композиторски аспект. Наситен е с британски фолклорни влияния и келтски фолк елементи, а звученето на целия албум е доста по-акустично от предните два. През ноември 1970 година на музикалния пазар се появява първият сингъл на групата — откриващото парче от албума „Immigrant Song“ плюс един от малкото им бисайдове „Hey Hey What Can I Do“, издаден от Atlantic Records без изричното съгласие на членовете на Led Zeppelin, с което компанията си навлича гнева на четиримата музиканти.
Led Zeppelin IV - Четвъртият албум, Led Zeppelin IV, се определя от мнозина като върхова точка в творчеството на групата, както и като един от най-важните и влиятелни рок албуми на всички времена. В него са комбинирани всевъзможни стилови и тематични насоки — от суров хард рок, изпълнен с множество рифове и динамика („Black Dog“), през осъвременени рокендрол мотиви („Rock and Roll“) и блус („When the Levee Breaks“), до чисто фолклорни композиции („The Battle of Evermore“). Песента, превърнала се в тотален хит, „Stairway to Heaven“, съчетава двата полюса (хард рок и фолклор) и разкрива в най-пълна степен творческата сила и майсторство на групата. Тази песен е „майката“ на много други подобно структурирани песни с плавно преливащи се една в друга части (започвайки бавно и меланхолично с акомпанимент само на една акустична китара, но постепенно усилвайки темпото, завършвайки с твърди рифове и сола и мощни барабани). Това е и най-популярната им песен, считана от мнозина за най-доброто хард рок изпълнение за всички времена. „Stairway to Heaven“ е може би единствената песен, превърнала се в мегахит без да бъде издавана като сингъл. В някои песни са прибавени допълнителни музикални инструменти като хармоника, изпълнена от Плант и мандолина и клавири, в изпълнение на басиста Джон Пол Джоунс.
Изображение
Houses of the Holy - Следващият албум на групата, „Houses of the Holy“, издаден през 1973, представлява един вид експеримент, съдържащ значително по-дълги композиции от тези в предните записи, както и доста по-обширно използване на синтезатори, в изпълнение на Джоунс. Композициите са с повече мелодични пасажи и фолклорни мотиви за сметка на рифовете, които са по-малко в сравнение с Led Zeppelin IV, което придава една по-отворена и разпускаща атмосфера. Песента „D'yer Mak'er“ придава лек колорит на албума със своето реге звучене необичайно заглавие, което представлява комична игра на думи (произнася се Jer Maker, близко звучащо до фразата „Did you make her?“ и Ямайка на английски). Последвалото турне в САЩ отново чупи рекорди, след като на концерт в Тампа, Флорида, се събират рекордните за времето си 56 800 фена, повече, отколкото на рекордния концерт на Бийтълс през 1965, събрал над 55 600 души. Три от напълно разпродадените концерти на групата на стадион Медисън Скуеър Гардън в Ню Йорк са филмирани.
През 1974 година Цепелин основава свое собствено звукозаписно студио, наречено Swan Song, на името на една от петте неиздадени песни на групата. Освен, че издава собствените си албуми, Цепелин сключва договор с групи като Бед Къмпани, Прити Тингс, Maggie Bell, Detective, Dave Edmunds, Midnight Flyer, Sad Cafe и Wildlife.
Physical Graffiti - През 1975 излиза първият им двоен диск „Physical Graffiti“, съдържащ песни, записани по време на студийните записи за предните три албума плюс някои нови парчета. Песента, която прави най-силно впечатление е „Kashmir“, изобилстваща с източни музикални мотиви. Като цяло в албума се забелязват влияния от различни стилови насоки, като с парчето „Down by the Seaside“ групата се доближава дори до звученето на американското кънтри. Типичният динамичен стил на Цепелин е съсредоточен в песните от първия диск, докато вторият представлява един своеобразен експеримент на групата в насока звучене, където преобладават акустичните и по-хаотични моменти, с доза рокендрол в добавка. От този албум нататък се наблюдава по-засилено използване на кийборд от Джон Пол Джоунс.
Следващата година групата решава да направи кратка пауза, без турнета и студийни записи, като се съсредоточава към завършване на неиздадения концертен филм, заснет в Ню Йорк през 1973. След това е предвидено кратко турне из Европа, но по време на ваканция на остров Родос, Гърция Робърт Плант претърпява тежка автомобилна катастрофа с жена си и счупва глезен, което отказва групата от заплануваното турне.
Presence - През 1976 на пазара се появява седмият албум на групата Presence, записан за 3 седмици. Той се сдобива с платинен статус по продажби, но отбелязва промяна в звученето на Цепелин, като китарата заема по-централно място, а цялостното звучене е по-разпуснато и небрежно. Като цяло албумът се приема със смесени чувства от фенове и критици, като дори е определян от някои като най-слабият им албум. От друга страна Джими Пейдж го отличава като любимия му негов албум, отчасти поради факта, че е записан бързо и във време на несигурност за групата. Следва мащабно турне в САЩ, което отново чупи рекорди за приходи и посещаемост.
В края на 1977 ново нещастие сполетява Робърт Плант — малкият му син Карак загива от остра белодробна инфекция. Оставащите дати от турнето са отменени и Плант се прибира в Англия. Следват тежки месеци за вокалиста, който не възнамерява да се върне в амплоато си на световна рок звезда. Той прекарва по-голяма част от времето си в местния пъб в близост до къщата му в Уелс.
In Through the Out Door - След дълги увещавания от другите членове на групата и най-вече добрия му приятел Бонъм, Плант се съгласява да се върне към музиката. Последният студиен запис на Лед Цепелин е осъществен в Швеция, в звукозаписното студиото на местната легендарна поп група ABBA, и е озаглавен In Through the Out Door. Албумът отново изобилства от синезатори по настояване на Джон Пол Джоунс, а в класациите на Англия и Америка достига до номер едно, както неговите предшественици. Съчетани са различни стилове, като се прокрадват дори мотиви от станалите модерни по това време диско, пънк и ню уейв, умело вплетени в типичния стил на Цепелин. Поради тежките проблеми на Джими Пейдж с хероиновата му зависимост, този албум е доминиран повече от Джоунс и Плант.
През лятото на 1979 групата изнася два гигантски концерта на фестивала Кнебуърт, Англия, които събират общо над 350 хил. зрители и затварят устите на критиците, които обявяват групата за „динозаври“, най-вече заради новото пънк движение.
През 1980 Лед Цепелин изнася няколко концерта в Европа като подготовка за голямо турне в САЩ, но плановете пропадат, след като на 25 септември в къщата на Джими Пейдж, където групата репетира, барабанистът Джон Бонъм е намерен мъртъв в леглото си. Причината е свръхдоза алкохол. Останалите членове са потресени от случилото се и единодушно решават да сложат край на групата.
Coda- Без Джон Бонъм за мен не е албум на Led Zeppelin!

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Последна промяна от child in time на 14 ное 2011 22:31, променено общо 1 път.
БюрекOFF и Цветан перфектните НЕпознати! :-)

Потребителски аватар
CTAHKO
Мнения: 25662
Регистриран на: 29 апр 2010 00:45
Контакти:

Re: Led Zeppelin! Да си спомним!

Мнениеот CTAHKO » 14 ное 2011 22:07

един кавър на тяхно парче,който много ме кефи,както и оригинала де :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-CbpXzYGprs[/youtube]
delqnski47 написа:Трябва да има бой до посиняване

Потребителски аватар
Nightfate
Мнения: 2634
Регистриран на: 17 юни 2009 14:36
Местоположение: Ocean City
Контакти:

Re: Led Zeppelin! Да си спомним!

Мнениеот Nightfate » 14 ное 2011 22:15

Stairway to heaven ! Това е песента просто .. ;)
Фен на Ливърпул и Атлетико Мадрид


YNWA

Потребителски аватар
modor
Мнения: 32331
Регистриран на: 31 юли 2008 10:48
Местоположение: София, Стадион "Академик"
Контакти:

Re: Led Zeppelin! Да си спомним!

Мнениеот modor » 14 ное 2011 22:17

Nightfate написа:Stairway to heaven ! Това е песента просто .. ;)

Най-великата песен правена някога :!:
"Компромисът е краткия път към провала!" -
Станимир Стоилов.

Потребителски аватар
batceko
Мнения: 745
Регистриран на: 08 юни 2008 00:38
Контакти:

Re: Led Zeppelin! Да си спомним!

Мнениеот batceko » 14 ное 2011 22:18

.. спомня си този който е забравил ... има такива които никога не са забравяли Цепелин .... игра на думи - сори .... иначе похвално да се пусне такава тема в този форум ... дано има отзвук някакъв .. въпреки че предполагам , че чалга феновете доминират и тук ... кво да се прави .. ;)

Потребителски аватар
child in time
Мнения: 5016
Регистриран на: 24 ное 2008 14:30
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Led Zeppelin! Да си спомним!

Мнениеот child in time » 14 ное 2011 22:22

batceko написа:.. спомня си този който е забравил ... има такива които никога не са забравяли Цепелин .... игра на думи - сори .... иначе похвално да се пусне такава тема в този форум ... дано има отзвук някакъв .. въпреки че предполагам , че чалга феновете доминират и тук ... кво да се прави .. ;)

Грешиш специално за този форум! Рока има своите ярки представители тук!
БюрекOFF и Цветан перфектните НЕпознати! :-)

Потребителски аватар
CTAHKO
Мнения: 25662
Регистриран на: 29 апр 2010 00:45
Контакти:

Re: Led Zeppelin! Да си спомним!

Мнениеот CTAHKO » 14 ное 2011 22:25

batceko написа:.. въпреки че предполагам , че чалга феновете доминират и тук ... кво да се прави .. ;)


Велик стил в музиката,ВЕЛИКА ГРУПА :!: Чалга феновете са във форум БГ мама :lol:
delqnski47 написа:Трябва да има бой до посиняване

Потребителски аватар
-Ицо-
Мнения: 307
Регистриран на: 16 май 2008 23:15
Местоположение: Далеко
Контакти:

Re: Led Zeppelin! Да си спомним!

Мнениеот -Ицо- » 14 ное 2011 22:43

Майната им на отбори, майната им на различните цветове, тая музика може да сплоти и кръвни врагове :) Освен едно Наздраве, не знам какво друго да ви кажа момчета...
"Some folks are wise and some are otherwise"

Потребителски аватар
Модератор ЛокоПД
Мнения: 4572
Регистриран на: 12 фев 2009 20:49
Местоположение: Лаута ПЛОВДИВ
Контакти:

Re: Led Zeppelin! Да си спомним!

Мнениеот Модератор ЛокоПД » 14 ное 2011 22:44

Whole Lotta Love...символ на хардрока...Няма такива рифове,бас,вокали ,ударни, с една дума - ЛУДНИЦА ! Истинския рок - създаден в края на 60-те,след това през 70-те и малко в началото на 80-те...това е истината.Оттам нататък всичко е имитация и алтернативни мрънкания и лиготии т.е. боза.
Преди създаването на "социалните мрежи" и интернет http://farm8.staticflickr.com/7095/7315 ... a79f_b.jpg

Потребителски аватар
-Ицо-
Мнения: 307
Регистриран на: 16 май 2008 23:15
Местоположение: Далеко
Контакти:

Re: Led Zeppelin! Да си спомним!

Мнениеот -Ицо- » 14 ное 2011 22:47

Е, недей така, не може да слагаш всичко под общ знаменател.И след това са правили хората хубава музика, но никога в такива мащаби.
"Some folks are wise and some are otherwise"


Върни се в “Свободна зона”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 297 госта