мим написа:Според мен, спонсорите едва ли имат някаква кой знае каква полза, където и да е в БГ. Да не си мислите, че софийската публика, примерно, гледа и се интересува какво пише на фланелките на футболистите или чисто информативно поглежда на нещата.
Полза има, когато отборът играе в Европа. Ако успее един отбор да се задържи по европейските терени, то той ще привлече доста добри спонсори и обратно, спонсори, които са решили да вложат пари в даден отбор, явно се надяват този отбор да играе навън по-честичко, ако може и редовно
Или бъркам и тук...
Абе.. все някакъв келепир ще има. Хайде за Лудогорец, ЦСКА, Левски да речем, че е заради играта в Европа (ако приемем, че играят там повече от 2 мача). Ама нали спонсори имат и отбори, които Европа виждат само по време на подготовка. Може да не са такива спонсори тип Виваком, ВТБ и т.н; но все пак има.
Трика е, че тия пари може да се дадат по различни схеми, примерно за да се плати сума, която няма как да бъде обявена реалната причина за изплащането и.
Понякога се разчита не хората да разчетат името на спонсора по фланелките на играчите и рекламните пана, а на самото обявяване шумно и публично на факта, че този отбор е спонсориран от еди кого си.
Защото дали тук, дали в Европа за много хора, които са на мача рекламите по тениски, пана и т.н. са ФОН. На които едва ли ще обърнат голямо внимание, без значение дали са 800 на стадиона или 80 000. Хората отиват да гледат мача все пак, да викат, ръкопляскат и т.н; а не да четат какво пише на фланелката на вратаря на гостите примерно.
Тъй или иначе не отворих дума за това. Просто полюбопитствах колко от тези 25 спонсора дават сериозни пари, колко от тях извършват други услуги и колко от тях примерно са свършили някаква работа за отбора с което ги причисляват към спонсорите. А питам, понеже всъщност и идея си нямам.