РЕД БУЛ
Сезони: 6
Стартове: 107
Победи: 15
Титли: 1
Пилоти:
1.Себастиан Фетел (Гер) (шампион през 2010, 256т)
Сезони: 4
Стартове: 62
Победи: 10
Титли: 1
2. Марк Уебър (Авс) (3ти през 2010, 242т)
Сезони: 9
Стартове: 159
Победи: 6
Титли: 0
МАКЛАРЪН МЕРЦЕДЕС
Сезони: 45
Стартове: 684
Победи: 168
Титли: 8
Пилоти:
3. Люис Хамилтън (Анг) (4ти през 2010, 240т)
Сезони: 4
Стартове: 71
Победи: 14
Титли: 1
4. Дженсън Бътън (Анг) (5ти през 2010, 214т)
Сезони: 11
Стартове: 191
Победи: 9
Титли: 1
ФЕРАРИ
Сезони: 61
Стартове: 812
Победи: 215
Титли: 16
Пилоти:
5. Фернандо Алонсо (Исп) (2ри през 2010, 252т)
Сезони: 9
Стартове: 159
Победи: 26
Титли: 2
6. Фелипе Маса (Бр) (6ти през 2010, 144т)
Сезони: 8
Стартове: 135
Победи: 11
Титли: 0
МЕРЦЕДЕС ГП
Сезони: 3
Стартове: 30
Победи: 9
Титли: 0
Пилоти:
7. Михаел Шумахер (Гер) (9ти през 2010, 72т)
Сезони: 17
Стартове: 269
Победи: 91
Титли: 7
8. Нико Розберг (Гер) (7ми през 2010, 142т)
Сезони: 5
Стартове: 89
Победи: 0
Титли: 0
РЕНО
Сезони: 18
Стартове: 281
Победи: 35
Титли: 2
Пилоти:
9. Роберт Кубица (Пол) (8ми през 2010, 136т)
Сезони: 5
Стартове: 76
Победи: 1
Титли: 0
10. Виталий Петров (Рус) (13ти през 2010, 27т)
Сезони: 1
Стартове: 19
Победи: 0
Титли: 0
УИЛЯМС
Сезони: 35
Стартове: 554
Победи: 113
Титли: 9
Пилоти:
11. Рубенс Барикело (Бр) (11ти през 2010, 47т)
Сезони: 18
Стартове: 307
Победи: 11
Титли: 0
12. Пастор Малдонадо (Вен) (новак през 2011)
Сезони: 0
Стартове: 0
Победи: 0
Титли: 0
ФОРС ИНДИЯ
Сезони: 3
Стартове: 53
Победи: 0
Титли: 0
Пилоти:
14. Адриан Сутил (Гер) (10ти през 2010, 47т)
Сезони: 4
Стартове: 71
Победи: 0
Титли: 0
15. Пол ДиРеста (Анг) (новак през 2011)
Сезони: 0
Стартове: 0
Победи: 0
Титли: 0
ЗАУБЕР
Сезони: 13
Стартове: 216
Победи: 0
Титли: 0
Пилоти:
16. Камуи Кобаяши (Яп) (12ти през 2010, 32т)
Сезони: 2
Стартове: 21
Победи: 0
Титли: 0
17. Серхио Перез (Мек) (новак през 2011)
Сезони: 0
Стартове: 0
Победи: 0
Титли: 0
ТОРО РОСО
Сезони: 5
Стартове: 88
Победи: 1
Титли: 0
Пилоти:
18. Себастиан Буеми (Швц) (16ти през 2010, 8т)
Сезони: 2
Стартове: 36
Победи: 0
Титли: 0
19. Хаиме Алгерсуари (Исп) (19ти през 2010, 5т)
Сезони: 2
Стартове: 27
Победи: 0
Титли: 0
ЛОТУС
Сезони: 38
Стартове: 509
Победи: 79
Титли: 7
Пилоти:
20. Ярно Трули (Ит) (20ти през 2010, 0т)
Сезони: 14
Стартове: 238
Победи: 1
Титли: 0
21. Хейки Ковалайнен (Фин) (20ти през 2010, 0т)
Сезони: 4
Стартове: 71
Победи: 1
Титли: 0
ИСПАНИЯ РЕЙСИНГ
Сезони: 1
Стартове: 18
Победи: 0
Титли: 0
Пилоти:
22. Нараин Картикеян (Инд) (не се състезава през 2010)
Сезони: 1
Стартове: 19
Победи: 0
Титли: 0
23. необявен все още...
ВЪРДЖИН
Сезони: 1
Стартове: 18
Победи: 0
Титли: 0
Пилоти:
24. Тимо Глок (Гер)(20ти през 2010г, 0т)
Сезони: 4
Стартове: 56
Победи: 0
Титли: 0
25. Жером д'Амброзио (Бел) (новак през 2011)
Сезони: 0
Стартове: 0
Победи: 0
Титли: 0
ПРАВИЛНИЦИ ЗА 2011:
Промените в техническия правилник
Най-голям интерес може би предизвиква новото подвижно задно крило. Според публикуваните правила (3.18.1, 3.18.2) пилота ще може да активира крилото две обиколки след старта или рестарта след период с кола на кола на сигурността на пистата. Електроника ще контролира активирането на крилото, което ще става само когато пилота се намира на по-малко от една секунда зад друг болид на предварително определени места по пистата. Системата ще се деактивира при първото натискане на спирачката.
В допълнение 3.15 забранява действия на пилота да променят аеродинамичните характеристики на болида. Това ефективно слага край на управлението от пилота системи F-duct. В 3.10 пък се дефинират редица други ограничения, които би трябвало да сложат край на F-duct като цяло.
От FIA са се постарали да затегнат контрола над т.н. огъващи се елементи. 3.17.1 дефинира новите по-стриктни тестове, а в 3.17.5 са описани различни елементи, които не могат да бъдат използвани.
За да се намали възможността за спукване на гума при контакт в 3.4.2 са описани различни рестрикции.
С връщането на KERS минималното тегло на болидите отново е увеличено. Те вече ще трябва да са над 640 кг.
Новите гуми на Пирели пък са причина само за 2011 година да бъде въведено фиксирано разпределение на масите - 291 кг на предната ос и 342 кг на задната ос.
Отборите вече са ограничени в материалите от които могат да изработват джантите си. Освен това според 12.4.6 Ферари ще трябва да променят предните си джанти. Тази година познатите ни като капаци на джантите бяха забранени, но от Ферари използваха специални джанти, осигуряващи подобен ефект.
След като Себастиен Буеми загуби и двете си предни гуми в следствие на счупено окачване от FIA вече са записали, че вместо с по едно въже всяка гума ще трябва да бъде прикрепена с по две въжета закрепени на различни места от окачването (10.3.6).
Тази година огледалата бяха върнати върху кокпита и сега FIA са записали в 14.3.3 точно къде трябва да бъдат позиционирани те.
В 15.4.8 са дефинирани параметрите на новият панел, който трябва да предпазва краката на пилотите. Описани са и новите по-стриктни тестове за кокпита и т.н. survival cell.
Иновативното решение на Мерцедес за въздухозаборника над главата на пилота изглежда вече няма да може да се ползва (15.2.3/4/5 - Craig Scarborough)
Точка 3.12 вече съдържа и разяснение относно т.н. двойни дифузьори и с това се слага край на още едно нововъведение. Също така наложените ограничения ще забранят и дифузьорите с обдухване, които бяха отворени отпред (Ред Бул, Ферари, Рено, Мерцедес, Уилямс), но дифузьорите с обдухване остават разрешени.
Документ съдържа и редица промени за 2012 година, които вероятно ще сложат край на високо вдигнатите носове, V образните носове и използването на кутиите за охлаждането на спирачките като аеродинамични елементи.
* Пълен текст на техническия правилник за 2011
Промените в спортния правилник
Комисарите на пистата вече ще разполагат с по-богат арсенал от наказания. Освен познатите ни преминаване през бокса, десет секунди в бокса и връщане назад на следващия старт сега според 16.3 са добавени още: наказание с време, порицание, дисквалификация, изключване от следващото състезание.
В точка 20 са добавени няколко нови дефиниции. Маневри целящи да пречат на други пилоти като промяна на посоката повече от веднъж, избутване на пилот от пистата или друга необичайна смяна на посоката са забранени.
Вече е записано какво се разбира под писта, а именно, че белите линии дефинират краищата и. Изрично е записано, че бордюрите не са част от пистата. Това означава, че ако пилот премине с четирите си гуми върху бордюра или пък е преминал през асфалтовата зона за сигурност, то ще се счита, че е напуснал пистата. Ако пилот е напуснал пистата той може да се върне на нея, но само ако това няма да пречи на останалите пилоти и ако не е спечелил предимство.
Ако пилот е застигнат с обиколка, то той трябва да пропусне пилота при първа възможност. Ако това не се случи ще бъдат показани сини знамена. Ако пилота игнорира сините знамена ще бъде докладван на комисарите.
Бързата линия в алеята пред боксовете вече ще е със стандартна ширина от 3.5 метра. Това би трябвало да предотврати състезанията в бокса. Ако изхода на бокса е затворен болидите ще трябва да се подредят само в една колона един зад друг върху бързата линия.
Освобождаването на болид от бокса трябва да става само ако няма опасност, като това се определя от позиция на наблюдение пред спрелия болид.
При изключителни обстоятелства директора на състезанието може да затвори бокса от съображения за сигурност. През това време само болиди с явни проблеми ще могат да посещават бокса.
В първите две тренировки пилотите ще разполагат с три чифта сухи гуми - два твърди и един мек. За останалата част от уикенда ще разполагат с още осем чифта гуми или общо 11 за целия уикенд. Гумите ще бъдат отбелязани като използвани ако болида напусне бокса.
Ако състезанието бъде прекратено и не може да бъде подновено всеки пилот, който не е използвал и двата типа сухи гуми ще получи добавка от 30 секунди към времето си.
Ако пилот завърши без да е използвал и двата типа сухи гуми той ще бъде дисквалифициран.
Скоростните кутии ще трябва да издържат по пет последователни състезания. Само за 2011 първата непланирана смяна няма да бъде наказвана (това не важи за последното състезание).
Добавено е правило за ненужно бавното прибиране в бокса в квалификацията, като времето под което трябва да останат пилотите в тази си обиколка е дефинирано като 145% от най-доброто време в съответната част на квалификацията.
Има добавено правило, според което механиците работещи по болидите ще получат поне шест часа почивка в петък и събота вечер. Все пак четири пъти това правило може да не бъде спазено.
Правилото за 107% се завръща. Ако в първата част на квалификацията пилот запише време над 107% от най-доброто време, то той няма да може да вземе участие в състезанието. При определени обстоятелства обаче комисарите могат да разрешат участие на пилот, на базата на постигнати резултати в свободните тренировки.
Загряващата обиколка вече ще започва с ограничение на скоростта, която не трябва да надвишава скоростта за движение в бокса до достигането на първата позиция на пистата.
При влизане и излизане от бокса пилота ще може да изпреварва други пилоти и колата на сигурността съответно след и преди линиите на колата на сигурността.
Ако пилот се забави на старта, то той трябва да се върне на позицията си в колоната преди първата линия на колата на сигурността (тази на входа на бокса). Ако не успее да го направи ще трябва да стартира от бокса.
Правилото за забраната на отборните заповеди е заличено.
КАЛЕНДАР ЗА 2011г.
1 11.03-13.03.2011 Бахрейн Сакхир
2 25.03-27.03.2011 Австралия Мелбърн
3 08.04-10.04.2011 Малайзия Куала Лумпур
4 15.04-17.04.2011 Китай Шангхай
5 06.05-08.05.2011 Турция Истанбул
6 20.05-22.05.2011 Испания Каталуния
7 27.05-29.05.2011 Монако Монте Карло
8 10.06-12.06.2011 Канада Монреал
9 24.06-26.06.2011 Европа Валенсия
10 08.07-10.07.2011 Великобритания Силвърстоун
11 22.07-24.07.2011 Германия Нюрбургринг
12 29.07-31.07.2011 Унгария Будапеща
13 26.08-28.08.2011 Белгия Спа
14 09.09-11.09.2011 Италия Монца
15 23.09-25.09.2011 Сингапур Сингапур
16 07.10-09.10.2011 Япония Сузука
17 14.10-16.10.2011 Корея Йеонгам
18 28.10-30.10.2011 Индия Делхи (не е минала проверка от ФИА)
19 11.11-13.11.2011 Абу Даби Яс Марина
20 25.11-27.11.2011 Бразилия Сао Пауло