Международната автомобилна федерация (ФИА) взе решение за забрана на обдухваните дифузьори с помощта на изгорели газове от двигателя без натиснат педал на газта. Решението влиза в сила след предстоящата Гран при на Европа. Това означава, че отборът на Ред Бул, който работи с най-новата разработка на аеродинамиката във Формула 1, ще пострада най-много от забраната още от Гран при на Великобритания. Очаква се най-голямата загуба във времената на Себастиан Фетел и Марк Уебър да се изрази по време на квалификациите, където те използват системата почти през цялата си бърза обиколка.
Макларън:Напълно възможно е да стопим до половин секунда от преднината на Ред Бул по време на квалификациите след забраната на обдухваните от изгорелите газове дифузьори", "Ред Бул използват новата система постоянно по време на квалификациите. По време на състезанията не го правят и се вижда разликата във времената" Според мен FIA се опитва с този ход да опита да изравни възможностите на отборите и да запази жив интереса на феновете,иначе след още 1-2 кръга шампионата приключва

Себастиан Фетел Ред Бул - Рено 161
2 Дженсън Бътън Макларън - Мерцедес 101
3 Марк Уебър Ред Бул - Рено 94
4 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 85
5 Фернандо Алонсо Ферари 69