ФИА се завръща към доброто старо време.
Модератори: MuFc1878, paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 25 апр 2009 09:21
- Контакти:
ФИА се завръща към доброто старо време.
Шефовете на ФИА най-после разбраха,че Формула 1 загуби доста от блясъка си през последните години.Задължителните спирания за зареждане и каране с определен тип гуми доведоха до безинтересни квалификации и състезания изходът на които зависеше предимно от болида,а не от уменията на пилота и рисковете,които поема той самия.Гледам Ф1 от времето на Нелсън Пикет и незабравимите двубои между Сена и Прост.Тогава титлата печелеше пилотът с най -много победи,но нищо не бе задължително.Сена караше със сухи гими по мокра писта,а ако решеше изкарваше цяло състезание с един до два чифта гуми без да е длъжен да слага един път твърди,един път по-меки.Да не говорим,че технически колите бяха съвсем малко ограничени.Разрешени бяха турбото,активното окачване,Макларън бяха разработили дори реактивно окачване-загадка за другите отбори и досега.Проблемът бе обаче,че Ферари бяха жалък,посредствен и изоставащ отбор,който не бе виждал титла 20 години.Започнаха промени в полза на ФИАРАРИ и хегемоните Макларън и Уилямс бяха сложени на място от Бърни и компания.Забрани се споменатото вече окачване,забрани се електрониката,Хонда по него време бяха недостижими.Забраниха се определени спирачни системи,които носеха предимство на Английските тимове.Формулата се превърна в система от нови правила благоприятсващи Шуми и отбора му.Въпреки всичко Макларън единствени успяха в мафиотската система да откраднат 4 титли- 3 с Хакинен и 1 миналата година с Хамилтън.Рено благодарение на невероятния Алонсо също се промъкна два пъти.Да,но всички титли през последните години се решаваха от други фактори-гърмящите постоянно двигатели на Хакинен,съдийските толерирания на Шуми когато блъскаше когото иска и когато иска,нареждането по-миналата година Макларън да подарят титлите на ФИАРАРИ заради някакъв шпионски скандал,в който главно действащо лице бе човек работил при италианците,последните отнемания на точки на Хамилтън когато изпревари няколко пъти Кими и Маса в Белгия,последващото умишлено блъскане от страна на Маса и хиляди други.В този смисъл да се кара без да се зарежда е добра идея на ФИА и шампион да бъде пилотът с най-много победи,но доста и от останалите ограничения трябва да се премахнат за да се решава титлата на пистата,а не от отборни тактики,съдийски аванти и безкрайни протести на този или онзи отбор.Не искам да оставате с убеждение,че оневинявам Макларън-те си понесоха заслуженото наказание за шпионския скандал-дисквалифицирани при марките,защото вече си бяха осигурили титлата и им се нареди Хамилтън да отпада по гротесков начин последните състезания за да не стане шампион.Сега бяха пожалени за лъжесвидетелстване,но това е минимална компенсация за отнетото им през годините от ФИА.Ферари са основатели на Ф1,но романтиката в битката на върха бе когато Сена и Прост се състезаваха без ограничения в техника,стратегии и отборни нареждания.Дано това време настъпи отново,било двубоят да бъде Бътън- Фетел.
- Бижутера
- Мнения: 28384
- Регистриран на: 16 окт 2008 20:58
- Skype: sinishampioni
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ФИА се завръща към доброто старо време.
Мен ако питате Фиа трябва да махне всички забрани и всеки тим да прави каквито си иска дифузьори,да слага каквито си иска гуми и тн.Тогава вече наистина ще има шоу и всеки ще се изявява според възможностите си.Сега Ферари и Макларън едвам взимат точки,а някакви шушумиги печелят благодарение на новите тъпи правила и стегнации...
Hoffe, Hoffe! Wir sind Hoffe!
1899 Hoffenheim.
Wir kämpfen, siegen, geben niemals auf,
super Hoffe TSG!
Hoffe, Hoffe! Wir sind Hoffe!
In den Farben Blau und Weiß
1899 Superhoffenheim
Nur damit es jeder weiß!
1899 Hoffenheim.
Wir kämpfen, siegen, geben niemals auf,
super Hoffe TSG!
Hoffe, Hoffe! Wir sind Hoffe!
In den Farben Blau und Weiß
1899 Superhoffenheim
Nur damit es jeder weiß!
Re: ФИА се завръща към доброто старо време.
Много вярно, ама не достатъчно обективно... гледаш го през своите очи, липсва ти обектвивност, щото ако беше пилота с най-много победи да взима титлата, то миналата година нямаше Хамилтън да е шампион...
ГУНДИ Е ВЕЧЕН
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 25 апр 2009 09:21
- Контакти:
Re: ФИА се завръща към доброто старо време.
Правилно,че Маса щеше да е шампион,но да не забравяме Белгия и последващото блъскане на Маса когато Хамилтън го изпреварваше.По времето на Сена това щеше да е дисквалификация за сезона.
- Модератор ЦСКА
- Мнения: 823
- Регистриран на: 13 фев 2009 20:27
- Контакти:
Re: ФИА се завръща към доброто старо време.
Такаа, и какво става тогава? Появяват се двама трима много добри пилоти, и почват да печелят състезание по състезание и титла след титла, и така 7-8 годин подред. А другите какво да правят, да им дишат праха? Пак ще стане скучно и еднообразно,и преди всеки старт вече ще знаем, кой ще е победителя.
- Модератор ЦСКА
- Мнения: 823
- Регистриран на: 13 фев 2009 20:27
- Контакти:
Re: ФИА се завръща към доброто старо време.
ФИА се отметна: Точките, а не победите ще са важни за титлата при пилотите през 2010 година
Непопулярната система за определяне на световния шампион във Ф1 "Победителят взима всичко" бе изтрита от правилника за догодина. След срещата на Световният съвет, ФИА публикува правилата за следващата година като член 6.1 от спортните правила гласеше, че титлата ще се даде на пилота спечелил най-много състезания, а не този с най-много точки.
Федерацията се опита да въведе лансираната от Бърни Екълстоун система още за тази година, но на късните промени бе наложено вето от ФОТА. Изглежда включването на член 6.1 е било просто техническа грешка. Сега същият този член гласи, че титлата през 2010 година ще се даде на пилота събрал най-много точки.
Непопулярната система за определяне на световния шампион във Ф1 "Победителят взима всичко" бе изтрита от правилника за догодина. След срещата на Световният съвет, ФИА публикува правилата за следващата година като член 6.1 от спортните правила гласеше, че титлата ще се даде на пилота спечелил най-много състезания, а не този с най-много точки.
Федерацията се опита да въведе лансираната от Бърни Екълстоун система още за тази година, но на късните промени бе наложено вето от ФОТА. Изглежда включването на член 6.1 е било просто техническа грешка. Сега същият този член гласи, че титлата през 2010 година ще се даде на пилота събрал най-много точки.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост