Иранска или автохтонна теория за произхода на българите ?

Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist

THE G.A.M.E
Мнения: 49959
Регистриран на: 02 авг 2008 22:59
Skype: За к'во ми е ?
Местоположение: Сливен

Re: Иранска или автохонна теория за произхода на българите ?

Мнениеот THE G.A.M.E » 28 дек 2011 21:33

botev23 написа:Последното което знам за тях е, че не са българско племе.


Ами някои източници сочат котригурите за отделен народ, но те са наистина малцина.
При мнозинството от средновековните византийски хронисти, котригурите ( котрагите ) са си българска издънка.
В крайна сметка един от синовете на Кубрат се казва - Котраг.
Повече от ясно е, че не племето е кръстено на него, а обратното ... :)
В последствие този Котраг бива назначен от Кубрат за управител на областа населявана от това многобройно българско племе - котригури.
След смърта на Кубрат, на практика от областен управител, Котраг става - Кхан.
Падането на Централна Велика България ( управлявана от престолонаследника Баян ) под ударите на Хазаро-тюркският съюз, което разцепва "Кубратова" България на две, вече узаконява Котраг като самостоятелен владетел на управляваните от него Североизточни провинции.
Не малко котригури няколко десетки години по-късно се присъединяват към "Аспарухова" България, когато земите им са нападнати от арабите ...
Даже дават един виден Кхан на Дунавска България - Кормисош. ;)
А всички знаем, че случаен човек ( който не е с българска Кханска кръв ) е невъзможно да стане владетел на България.
Спора е единствено, какъв роднина е бил този Кормисош на Котраг ...
Дали е пряк, или просто е бил от рода му.

Иначе за траките е доказано, че се преселват в Европа от Азия.
Въпроса е само за годините ...
Според някои, те идват на Балканите още преди потопа !
Даже много големи техни градове лежат в тинята на Черно море на над 1000 метра дълбочина ...

Междудругото, всички по-известни народи направили велики неща в Европа, идват от Азия ...
Елините също ...
Дарвин е в грешка !
Човекът не е произлязал от маймуната !
Oт маймуната човек, никога не е ставало... Но за обратното, никога не е късно !


Image Image


Потребителски аватар
Alexx
Мнения: 6496
Регистриран на: 19 мар 2011 09:52
Контакти:

Re: Иранска или автохонна теория за произхода на българите ?

Мнениеот Alexx » 28 дек 2011 22:27

botev23

Наистина вероятно ние сме тръгнали на времето от Балканите, но не съм съгласен с работите които пише сафон, че не трябва да търсим какво са правили тези наши предци в Азия,а само да разглеждаме предците си които са останали на Балканите. Най-малкото защото тези в Азия после се връщат тук. ;) Както не съм съгласен, че нямаме нищо общо с тези които заминават на изток както написа в блога си под коментар на негова статия един път автора който си дал линк долу(sparotok) . Капиш ? :lol:

THE G.A.M.E
Мнения: 49959
Регистриран на: 02 авг 2008 22:59
Skype: За к'во ми е ?
Местоположение: Сливен

Re: Иранска или автохонна теория за произхода на българите ?

Мнениеот THE G.A.M.E » 29 дек 2011 07:25

Реално, ако трябва да се върнем до ......... Адамово време ...
Живота и разселването на планетата е започнало от Африка !
От там първите колонии са отишли в Азия и след това на всички останали континенти.

В Африка също се предполага, че е имало много силно развити цивилизации ...
Но на този континент трудно могат да се извършват качествени разкопки и разследвания, заради спецификата на ландшафта и политическата конюктура в по-голямата част от държавите там.

Абсолютно сигурно е, че Европа не е имало коренно население !
Кореняк европейци - няма :!: ... ;)
Дарвин е в грешка !
Човекът не е произлязал от маймуната !
Oт маймуната човек, никога не е ставало... Но за обратното, никога не е късно !


Image Image

Потребителски аватар
saffron
Мнения: 1892
Регистриран на: 21 дек 2010 17:41
Контакти:

Re: Иранска или автохонна теория за произхода на българите ?

Мнениеот saffron » 29 дек 2011 10:22

botev23 написа:
saffron написа: и един ден двата народа ще живеят отново заедно... както по времето на Александар , както през средновековието..и както беше по турско робство...защото тогава няма да имаме проблем с историята си а тя е единственото , което ни разделя за сега.... за твоя радост разбира се ;)
Ей saffron ние с теб ще вземем да приказваме на един език бре :) Само на едно ще ти обърна внимание, през средновековието и турско този народ винаги се е наричал български :!: Александър е една прашинка само в историята. Може да е велика, но прашинка, при това много, ама много назад във времето.


прашинка но позната на цял свят.. ;) така както е познат Орфеи и Спартак... кои е чувал за Котраг примерно?
за Оногури, Котригури и Утигури ?? самите имена звучат туркски ... въобще реални ли са тея персони ??
некви смачкани чехи ли ще ми пишат историята?? и боклуци , като златарски , които слугуват на руските интереси тогава!?
всичко е една долна лъжа.. Паисии Хилендарски е знаел ,че сме траки.. никаде не е писал за хан аспарух и за създаването на някаква си България 681-ва.... Раковски е знаел , че сме наследници на Александар.. както и Ганчо Ценов..които е един от двамата бг историци , които са имали допир до ватиканския архив... другия е кафявата глава и агент божидар димитров.. служещ на гръцките интереси! ... като му видиш само подлата физиономия сам можеш да прецениш на кои да вярваш.. същия тоя нарече българите - шибан народ...! .. всъщност за какво си го изкарвам на тебе.. като ти си един от хората , които МИСЛЯТ и те поздравявам за това.. въпреки ,че имаме съвсем малки различия ;)

пп през турско робство нас лично са ни наричали македонци.. питаи Иван Вазов ако не вярваш ;) шегувам се.. прочети - Един къс от Цариград 1873..но това не означава ,че не сме били наи близки на балканите :idea:
Image

botev23
Мнения: 128
Регистриран на: 25 окт 2009 21:58
Контакти:

Re: Иранска или автохонна теория за произхода на българите ?

Мнениеот botev23 » 29 дек 2011 12:24

Alexx написа:botev23

Наистина вероятно ние сме тръгнали на времето от Балканите, но не съм съгласен с работите които пише сафон, че не трябва да търсим какво са правили тези наши предци в Азия,а само да разглеждаме предците си които са останали на Балканите. Най-малкото защото тези в Азия после се връщат тук. ;) Както не съм съгласен, че нямаме нищо общо с тези които заминават на изток както написа в блога си под коментар на негова статия един път автора който си дал линк долу(sparotok) . Капиш ? :lol:

Няма какво да допълня към това. Горе долу и моята представа е такава, разбира се надявам се учените да съберат достатъчно доказателства. Този линк ти го дадох за Гърците и техния африкански произход и идея си нямам за кой коментар говориш, явно не съм го забелязал. Далеч съм от мисълта да принизявам така наречените "прабългари", напротив те са отхвърлили римската власт по тези земи. Просто търся свързващото звено, защото такова очевидно има.

Потребителски аватар
Alexx
Мнения: 6496
Регистриран на: 19 мар 2011 09:52
Контакти:

Re: Иранска или автохонна теория за произхода на българите ?

Мнениеот Alexx » 29 дек 2011 14:01

botev23

Аз не коментирам линка, а по принцип как ги виждам нещата(иначе линка не ми отваря дава ми грешка)(иначе коментирам защото явно намерихте общ език със сафон, а той напълно отрича, че е нашите предшественици на изток съществуват) . ;) За мен трябва да се изучават добре и двата аспекта на нашите предшественици( траки и прабългари),а вече е друга тема дали те са свързани и т.н. това ще се докаже или отхвърли единствено ако имаме истински историци,а не такива които изпълняват политическа поръчка(чужда или българска). Пред нашата история има доста планини за изкачване това са гръцката история,руската история и донякъде западноевропейската и дори еврейската история.

botev23
Мнения: 128
Регистриран на: 25 окт 2009 21:58
Контакти:

Re: Иранска или автохонна теория за произхода на българите ?

Мнениеот botev23 » 29 дек 2011 16:52

Alexx написа:иначе коментирам защото явно намерихте общ език със сафон, а той напълно отрича, че е нашите предшественици на изток съществува
:lol: Момчето малко трудно за разбиране са изказва. И на мен в началото ми беше трудно да му схвана мисълта. Последно доколкото разбрах, той не отрича, а се обявява против изградения им образ (кривокраки, монголоидни, живеещи в юрти и т.н. , за което трябва да благодарим на нашите си учебници). Колкото за другите му схващания, аз съм го критикувал и не съм си променил мнението.

THE G.A.M.E
Мнения: 49959
Регистриран на: 02 авг 2008 22:59
Skype: За к'во ми е ?
Местоположение: Сливен

Re: Иранска или автохонна теория за произхода на българите ?

Мнениеот THE G.A.M.E » 30 дек 2011 10:37

От как падна комунизма, никой вече не твърди, че дрвените българи са били стадо конно- грабителско племе.
Така послушанието към "големият брат" ( кавичките са уместни ) ... И неговите мегаломански амбиции е пресечено !
Умишлено руснаците се опитваха да изкарат, че когато Аспарух решава да разшири държавата си на юг от Дунав, тука вече е "било имало" славянска такава.
Стигнаха до абсурда, че славяните са наели Аспарух и конницата му за война с Византия !? :shock:
Само, че така и не обясниха, как след това земите от сам Дунава ( Мизия ) станаха известни с наименованието - България, а не примерно - Славяния ...

И пак го пиша ...
Къде са били траките и славяните, когато Аспарух разширява България от сам Дунава ???
Всичко на всичко се изчислява, че в Мизия ( от Черно море до към Никопол ) е имало между 5 и 7 хиляди славяни, ако не се лъжа ...
Други сочат, че в Източна Стара планина е имало и малко издънка от траките, но те са били силно славянизирани ...
Тези земи са били почти пусти, с оглед на голямата територия и едва няколкото хиляди пребиващи тук.

Може и да имаме някои общи названия, имена, термини с траките, но това е нормално, след като двата народа са съжителствали хиляди години в Азия.
Но пак го пиша ...
Няма данни сред народа на траките за народ - Българи.
И обратното също ...
Изследване на Нешънъл Джиографик преди 2 години ясно показа, че в настоящите ни гени има 37 % от гените на онези, които са били погрeбaни в и край Плиска ...
Само около 17-20 % от нас са приличали на славяни и траки !
Да не говорим, че траките са били силно славянизирани и елинизирани ...
За това е нормално, да има и средиземноморска и славянска кръв в жилите ни.
Дарвин е в грешка !
Човекът не е произлязал от маймуната !
Oт маймуната човек, никога не е ставало... Но за обратното, никога не е късно !


Image Image

Потребителски аватар
Alexx
Мнения: 6496
Регистриран на: 19 мар 2011 09:52
Контакти:

Re: Иранска или автохонна теория за произхода на българите ?

Мнениеот Alexx » 31 яну 2012 16:43

Тохарската (юеджи) теза - накратко

Началото на тохарската теза за произходът на българите се поставя в 30 години на миналия век- от изследователите Питър Буудберг и Карл Менгес. Тезата не е развита - поради господството на утвърдени и развиването на различни тези в българската историография и наука. По- новите данни и изследвания, позволяват на българския изследовател на историята и произходът на българите д-р Ж.Войников , да развие тезата - в една по-стройна теория. Теорията не е позната и популярна - в съвременното историческото пространство, поради фактът че не е представена официално, и няма резенции за нея.



Ще започна с кратко представяне на тохарите:
Пратохарите са част от протоиндоевропейската общност, отделеили се най-рано от семейството, и мигрирали на изток. Предполага се мястото за мигриране и разселване на тохарите е културата Средни Стог, от която в около 4 000 г.п.н.е, пра-прототохарите мигрират на изток - и формират културите от Афанасовски тип - в Средна Азия, а по късно и на територите на Съвременен Източен и Северен Китай - сътветно в региона на Таримския басейн, а най-източно проникналите тохари - в провинция Шансу.
Във втората част от темата ще представя и някои други данни за тохарите, и ще спомена източниците си

Тохари- юеджи
Тохаритре /toχri -те/ са познати с имената: "Тогара", "гара", "тохара" "тогар". Суфиксът То, означава "големите"- хари (тохари, юеджи). Вижте http://depts.washington.edu/silkroad/te ... es4_6.html
Х.Бейли (1985 г.), смята че зад загадъчния етноним "юечжи" се крие названието gara, garvā, garrvā. В хотаносакски документи той разчита ttau-da-gara и го свързва с названието тохари, с гръцкото –γαρα, Θογαρα, тибетското to-gar, санскритското tukhāra, персийското tuxāristān и хотаносакското ttahvāra. Той смята че преходите между звуците g, γ, χ, са закономерни, сравнявайки тибетското B`ho-gar, названието на Бухара и tho-gar, thog-gar, респ. тохари. Названите *gara, се среща и в хотаносакски документи от 10 в. Китайските източници споменават за заселването на различни тюркски племена към градовете Şacū и Kamcū /Шачжоу и Гуанчжоу в Кансу/, където хотансакските извори споменават за хората *gara, или maja gara – нашите съюзници гара, които са съседи на тюрките. Китайците съобщават за народ, обозначаван с йероглифа , , , живеещ около града Čaʼn-ie, т.е. Чанъе – мястото на голямата битка на юечжите с хунну и последвала от това миграция на запад. Бейли посочва че китайския йероглиф , се произнася също като hgvyar, hgyar, hgvar, отразяващ названието *gara, с ларингиално /с придихание/ `h.
Йероглифът според Халун се произнася като sgu, според Еноки като sguĵa, а според Е.Пулебланк – iat, респ. ятии. Поради факта че етнонима се среща и под формата ta – голям, , – големи юечжи, за разлика от sjao - малък, , – обозначението на „малките юечжи”, останали в Кансу, подчинили се на хуните, то може да се предположи че tho-gar, tho-gar- tsп, означава просто „големи гари”. Явно китайското ”юе” означава некитайската дума γar, а знакът - tsп < tśi`, t’a, или по-старата му форма – ťčĕg, т.е. получаваме протоформата *gar-čik, *gar-jik, като в иранските езици, суфикса -čik, обозначава етническо название, напр. таджик. Може да добавим че в тохарски –cuki е суфикс за мн.ч. обозначаващо група хора с дадено занятие. Също основата tau-, tu-, означаваща многобройни, много, респ.народ е широко застъпена в индоевропейските езици. Така получаваме *tu-*gara – многото гара, народът гара или народът гарчи. Според Бейли китайското да-юечжи е закономерно предаване на названието тохари и може да се преведе като планинци, народ на планината. Според Б.Гагуров етнонимът юечжи е винаги свързан с етнонима тохари в древните гръкоримски източници. И така, виждаме че самоназванието на загъдъчните юечжи е било „гари”, „кхари”. Бейли го свързва с планина, планинци, но може да се посочи и алтернативно решение, свързано с българското хъръ, хора, пракрит hāra, gujjara, хинди arārā, gharrā, пущунски hāzir, таджикски halk, осетински čыr, dzыr, guыr, палийски kira, бенгалски arū, harū, кашмирски āru, uru, ōru, hedur – хора, човеци, люде. В пущунски khor – приятел, близък. По Херодот при скитите o.ro, o.tro, o.tar означава мъж, човек.В чувашки ărаt, ăru – хора, народ. В староуелски gwr, старобретонски gour, корнуелски gur – човек. Твърде интересен паралел показва осетинското tыguыr, dzыguыr – група хора, общност, племе, народ, дало етнонимите тагаури, дигори – другото самоназвание на носителите на иронския и дигорския осетински диалекти. /ОРС/ Или то-хари е означавало група хора, народ, тох. gar, khar, е еднакво с българското хора, старобълг. хъръ, аналогично на осетинското tыguыr, dzыguыr - тагаури, дигори.

Българската връзка
* Основател на държавата Младша Чжао, Ши Ле, е по произход от племената цзе. Санпиен Чен смята че името булодзи/болудзи/булоцзи е закономерно предаване чрез китайска транскрипция на етнонима българи, като се позовава на Питър Буудберг /неизвестен у нас изследовател от 30-те год. на 20 в./ и Карл Менгес. Той смята че вероятната изходна форма е била Buluoji, Buluojian, Bulugen, Boluohui, Buliuhan‚ Poliuhan‚ Poluohan‚ среднокитайското B`uo-lak-kiei, което реконструира до Bulgar/Bulγar, съответно китайската форма - *бо-лак. Лу Фейан, във своя трактат по китайска фонология, също смята че формата Buliugu, е само друг вариант на корена Buluoji.
В тобаската династия Северна Вей асимилирани представители на този народ, са носили фамилията Булуген. Дори един от владетелите на д-вата Бей-Ци, Северна Ци, или известна още като Източна Вей, император Ву Ченг, приел тронното име Гао-Дан /537-569 г./, носи прозвището Булоцзи , което показва произхода му. Съвр. китайска транскрипция на България и българи е съотв. Баодзялия и баодзяли и се приближава до танската форма.
”Цзин-шу” съобщава че областта Цзе от която идват цзеху се намира в окръг Усян, пров. Шанси отговарящи на земите около съвр.селище Юйше. По външен вид цзеху са с дълбоки очи, високи носове и гъсти бради, т.е. типичните за китайските автори характеристики на бялата раса. В ”Лян-шу” се уточнява че от племената цзе, произлизат хуа и хвар, както и йеда – дали начало ефталитие. Те са далечни потомци на старите юечжи.
”Бей-ши” посочва че „на запад от Ию е на север от Янци /Карашар/, до планините Байшан обитават циби, булочжи, иде, супо, нахе, уху, хегу, еде и юйуниху”. Ясно виждаме булоцзите като обитатели на земите северно от Карашар, редом с ефталитите /йеда, иде/, протоуйгурите /уху/, протокиргизите /хегу/, протокипчаките циби /по-старото ханско кюеше/. В ”Суй-шу” също се споменават племената сродни с болудзите и техните локализации: На запад от Иу /Хами/ и на север от Янци /Карашар/ близо до предгорията на Белите планини /хребеда Актаг, част от Тяншан/ живеят циби, болочжи, иде, супо, нахе, уху, хугу, еде, юйниху и др. Разполагат с 20 хилядна армия. В късния текст „Венсянтункао” от Ма Дуан-лин, се изброяват част от племената влезли съюза теле: „На запад от Иу, на север от Янци, по склоновете на планината Бо [Бай]-шан, обитават шиби, боло, чжии, чжи, субо, наге, уху, гухе, учжи, ниху и др. [племена], имат войска от 20 000 войни” . Преписвачът е разделил названието булоцзи на две части, което е явна грешка.
Яо Вей Юан, по-късен автор в своето ”Изследване за племената ху” пише че племената цзе са потомци на юечжите, грешка е да се смятат за част от хунну! В 329 г. булодзите цзе унищожават хунската държава Младша Чжао в Северен Китай, но в 348 г. са победени от Ши Мин, наследник на управляващия род в Чжао. Тогава загинали много войни цзе. Именно за тях Яо Вей Юан пише да не се бъркат с хуните, защото са юечжи.

Още за тохарите:
За загадъчните тохари науката научи едва в края на 19 в. През 1889 г. англичанинът Боуер окрива в оазисът на гр.Куча в Източен Туркестан древни ръкописи написани на неизвестен език с индийското писмо брахми. Руският консул в Урумчи, Петровски също открива подобни ръкописи и ги публикува в Петербург като предизвиква голям интерес сред европейската научна общественост. В 1898 г. Руската академия на науките организира експедиция в Източен Туркестан водена от Д.А.Клеменц. Резултатите са оповестени на ХІІІ конгрес на историците в Рим в 1899 г. Конгресът приема програма за изследването на Източен Туркестан. В годините до І-св.война, следват една след друга руски, немски, френски, английски и японски експедиции.
В 1908 г. чешкият лингвист Й.Покорни успява да разчете неизвестните текстове написани с брахми и доказва че това е непознат индоевропейски език.
Според средновековен уйгурски колофон /текст/, неизвестният език използващ брахми , на който е написано свещеното будиско писание се нарича ” тохри”. От тук той е наречен тохарски език. В последствие се откриват два варианта на този език наречени тохарски /а/ източен, разпространен между Карашар, Турфан и Бешбалик и тохарски /б/ западен, свързан с района на Куча. Някои разглеждат тези разновидности като два диалекта на един език, но повечето лингвисти – като два близкородствени езика. Понастоящем са известни около 4000 – 5000 думи от тези езици. Свързани са предимно с будистки текстове то първите векове на Новата ера. Според езиковедите разделянето на двата клона е станало около 2 – 1 в.пр.н.е. и съвпада с времето на мащабните миграционни процеси протекли в района на Синцзян, поради хунската експанзия.
В науката съществува голям спор нерешен и до днес: Трябва ли да се отъждествяват тохарите описани от гръкоримските автори и юечжите от китайските династични хроники с племената завладели Гръко-Бактрия в 2 -1 в.пр.н.е. създали Кушанската държава, или става дума само за създателите на градовете – оазиси в Синцзян, асимилирани от тюрките в първите векове от новата ера .
Някои смятат че термина тохари и тохарски език може да се отнесе само към зоната на тохарски /а/. В уйгурския текст – превод на будиската ”Свещена книга Майтрейясямити”, написана от Бодхисатва Ариякандра, се споменава езика twqry-tyly. Ф.Мюлер разчита twqry като toχri с глухо изговаряне на ”х”. Той го свързва със споменатите в Средна Азия тохари на Страбон и Птолемей. В по-късните средноперсийски, манихейски текстове територията на Бактрия се нарича Twγr-yst`n /Тохаристан/. Изписването twγry е звучало като tuγre /тугхре/. А това съвпада с названието twqry от уйгурския колофон. В същото време населението на Куча се самонарича kucanne, въпреки сходството с тохарски /а/. Това показва че вероятно названието тохари е свързано с по-източните райони на Синцзян и провинция Кансу където китайските хронисти поместват родината на юечжите и усуните. С тяхната миграция на запад се появява в Средна Азия названието Тохаристан, Ту-хо-ло на китайските автори.
Древните китайски източници дават интересна информация , че в полулегендарния период Шан-Ин , 2-1 хил.пр.н.е. , западните съседи на китайските държавици са многобройни белокожи племена. Те достигали до съвременен Централен Китай и са наричани от китайците – ”ди”.
С.Леви /1913 г./, В.С.Воробьов-Десятовский анализират текстове на тохарски /б/ и доказват че самоназванието на народа който ги е оставил е ”кучане” , а в санскритската част на текста кучане се приравнява с тохарики т.е. тохари. Тъй като текстовете са късни /5-8 в./ следва че не всички тохари са се придвижили на запад, а част от тях се е разселила между Куча, Карашар и Турфан. Съществува и версия че Таримската котловина е заселена сравнително по-късно, 8 – 7 в.пр.н.е. когато основната маса от прототохарите – карасукци, племената ди, са изтласкани от китайците на запад и север. Наблюдават се някои съвпадения в топонимията от Кансу /Гансу/ и Таримската котловина, съотв. lan-qui /съвр.Лянчжоу/ в Кансу и по-късното Янци, /Анси, Агни/ в Таримската котловина.
Във фонетиката на тохарските езици е типично противопоставянето на съгласните по твърдост и мекост на изговора, т.нар. пълногласие /като в български, руски, немски/. Наблюдава се и редуциране на последната сричка при изговора като в източните българските диалекти. Разпространена е палатинизацията /приглушения изговор с небцето/ на някои съгласни: tc, c, tcy, ly, p, t, k. дивтонгите ai, au преминават в е и о. Съществува дълго а - ā, донякъде съвпадащо по изговор с осетинското ж – широко, отворено а. Писмото брахми е приложено фонологично т.е. както се пише така се изговаря. Тохарски /б/ е бил предимно жив, разговорен език съществувал почти до 6 – 7 в. , а тохарски /а/ -- ”мъртав” литургичен език използван в будистките манастири. В религиозните текстове се наблядава изразено влияние на иранските езици и санскрита.

Миграциите на запад
През II-I век преди новата ера, племената и държавите от тохарския етнокултурен масив стават обект на инвазия и военни удари от идващите от Източен Китай (Манждурия) алтайски етноси, познати като хун-ну (сун-ну). Тези удари са причната за миграциите на големи тохарски маси (в това число са племената дзе, към които спадат и българите) - на запад, на югозапад, на юг, и на северозапад от Таримския басейн - в територите, населени с съответно с усуно-масагетстко, с бактрийско население, с тибетско, и със сакско население. Някои от тохарите остават в земите се - и се асимилират в хуните, други - се инкорпорират и асимилират в източно-иранско и съответно тибетско население - като създават нови тохарски държави или империи (такава е Кушанската империя). По-късно, усуните, също част от тохарския етнокултурен, масив са покорени от хун-ну и участват в съвместните действия срещу западните си съседи. Българите се асимилират със местното източноиранско население от масагети (главно) и в резултат на това се създава смесен етнокултурен масив - с източноирански характер. Аланите и българите са част от този масив. Те са част от така наречената трета сарматска вълна, инвазираща в източна Европа, която е съставена главно от аланско, алано-усунско (аско) и българско по характер население.

Реликти
В съвремения български език се намират около 60 думи от тохарски произход- които нямат аналогия в другите славянски езици и десетки които са от смесен тохаро-ирански произход. Голяма част от титулната система има своя тохарски или смесен тохаро-ирански корен (основа).
Интересен факт е че споменът за тохарския произход- е фиксиран в ленедата за първия български княз (Ави-тохол), което буквално означава "прародителя на тохарите" (Тухоло е късното име на тохарите, а awe (awi)- означава "прародител" или "дядо" в тохарския език) . Тохарската основа на българския етноним се извежда естествено - по пътя на българо-аланските и източноиранските аналогии.

http://forum.abv.bg/index.php?showtopic ... ode=linear


Върни се в “Свободна зона”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: slash1912 и 155 госта