Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist

Потребителски аватар
Madridist
Мнения: 14893
Регистриран на: 27 сеп 2009 00:23
Местоположение: Древен и Вечен
Контакти:

Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Мнениеот Madridist » 29 юли 2010 10:39

Здравейте, бих желал да коментирам за една ощетяваща интересите на потребителите практика от страна на мобилните оператори. Новатори в нея станаха Мтел, малко по-късно Глобул ги последваха, въпрос на време е и Виваком да я включи като клауза в договорите(доколкото знам, вече в някои техни планове за ADSL е въведена). И сега накратко какво представлява това "животно" автоматичното подновяване. Според него, като сключите договор за една или две години, след изтичането му, той не става безсрочен, а се удължава автоматично за същия период за който е сключен-многократно и един вид потребителите стават до живот абонати на въпросния оператор. За да прекратите договора след като е подновен автоматично, от съответния оператор ви карат да платите неустойка. Това за мен е една изключително груба и агресивна политика на мобилните оператори с цел задържане на клиентите. Аз не виждам, защо след като сключвам договор за една година,плащам си всички такси и т.н. след изтичането те ми го удължават до безкрай. За мен лично договорът трябва да стане безсрочен-тоест след като изтече,когато реша отивам и го спирам или пък го подновям пак за една година. Също така, в момента е изключително "тромава" и политиката по отказване на договор. За да го спрете, става задължително с месец предизвестие, в точно определелена дата и ако пропуснете всичко това ставате автоматично абонати за още една година. За това много хора трябва да знаят, че ако договорът ви е сключен, примерно на 01.08. 2009 за една година, за да го спрете трябва да идете една-две седмици преди първи август 2010,защото стане ли първи, както вече казах, ставате абонати за още една година. Доколкото знам от други форуми, доста хора са подавали жалби относно автоматичното подновяване на договорите в КЗП,има дори заведени съдебни дела и подписка до омбудсмана и НС. 8-)
Последна промяна от Madridist на 29 юли 2010 12:25, променено общо 1 път.
[center]BE PART OF THE CLUB, BECOME MADRIDISTA[/center][center][wrapimg=]http://195.149.248.189:8080/2014-05-26/d48b90caf472bee6fc097d8d4682d398[/wrapimg][/center]

Потребителски аватар
metodito
Мнения: 23129
Регистриран на: 15 авг 2008 14:46
Местоположение: На хубава трапеза, под сянка на Трапезица.
Контакти:

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Мнениеот metodito » 29 юли 2010 10:55

:mrgreen: Не е доживотно, човек... поне при Глобул. Аз съм към тях. През януари ми изтече договора. Аз докато се начудя и те ми го подновиха. Но през януари 2011 г. мога да се откажа от тях. Тъпо си е иначе. Особено като почнат да те разпитват: "Ма що така, ма знаете ли какви промоции имаме, ма туй, ма онуй..." :evil: Ако го прекратиш преди изтичане на договора има неустойка. Ма така е при Глобул. Не знам за Мтел и Виваком.

Потребителски аватар
Madridist
Мнения: 14893
Регистриран на: 27 сеп 2009 00:23
Местоположение: Древен и Вечен
Контакти:

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Мнениеот Madridist » 29 юли 2010 11:01

metodito написа::mrgreen: Не е доживотно, човек... поне при Глобул. Аз съм към тях. През януари ми изтече договора. Аз докато се начудя и те ми го подновиха. Но през януари 2011 г. мога да се откажа от тях. Тъпо си е иначе. Особено като почнат да те разпитват: "Ма що така, ма знаете ли какви промоции имаме, ма туй, ма онуй..." :evil:


Под "доживотно" визирах, че ако не отидеш точно януари 2011(а примерно февруари, когато е изтекъл едногодишния срок за който си се подписал), договорът ти се е подновил автоматично до януари 2012 и така го караме до безкрай. За мен е абсурдно да те карат да плащащ неустойка за прекратяването на договор,след като периода за който е сключен е изтекъл. :roll:
Последна промяна от Madridist на 29 юли 2010 11:24, променено общо 1 път.
[center]BE PART OF THE CLUB, BECOME MADRIDISTA[/center][center][wrapimg=]http://195.149.248.189:8080/2014-05-26/d48b90caf472bee6fc097d8d4682d398[/wrapimg][/center]

Потребителски аватар
pomiqrat
Мнения: 19693
Регистриран на: 20 юни 2009 14:57
Контакти:

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Мнениеот pomiqrat » 29 юли 2010 11:04

Madridist написа:Здравейте, бих желал да коментирам за една ощетяваща интересите на потребителите практика от страна на мобилните оператори. Новатори в нея станаха Мтел, малко по-късно Глобул ги последваха, въпрос на време е и Виваком да я включи като клауза в договорите(доколкото знам, вече в някои техни планове за ADSL е въведена). И сега накратко какво представлява това "животно" автоматичното подновяване. Според него, като сключите договор за една или две години, след изтичането му, той не става безсрочен, а се удължава автоматично за същия период за който е сключен-многократно и един вид потребителите стават до живот абонати на въпросния оператор. За да прекратите договора след като е подновен автоматично, от съответния оператор ви карат да платите неустойка. Това за мен е една изключително груба и агресивна политика на мобилните оператори с цел задържане на клиентите. Аз не виждам, защо след като сключвам договор за една година,плащам си всички такси и т.н. след изтичането те ми го удължават до безкрай. За мен лично договорът трябва да стане безсрочен-тоест след като изтече,когато реша да отида да го спра или да го подновя пак за една година. Също така, в момента е изключително "тромава" и политиката по отказване на договор. За да го спрете, става задължително с месец предизвестие, в точно определелена дата и ако пропуснете всичко това ставате автоматично абонати за още една година. За това много хора трябва да знаят, че ако договорът ви е сключен, примерно на 01.08. 2009 за една година, за да го спрете трябва да идете една-две седмици преди първи август 2010,защото стане ли първи, както вече казах, ставате абонати за още една година. Доколкото знам от други форуми, доста хора са подавали жалби относно автоматичното подновяване на договорите в КЗП,има дори заведени съдебни дела и подписка до омбудсмана и НС. 8-)


Далеко си от истината. Когато ти изтече договора, ако имаш желание отиваш и казваш, че не искаш да ти бъде продължен, но ако не отидеш и не го прекратиш той автоматично се продължава и вината си е твоя, че не си знаел, кога ти изтича договора. Все пак си имаш договор, в който ти пише всичко и Не знанието не оправдава. Същото е и с договора за наем. Като ти изтече срока и никой не заяви, че не иска да бъде прекратен той автоматично с еудължава.
4 000 и пак ми задай същия въпрос.

Става въпрос за 1989 г. :lol: :oops: :lol:
Drunken_Master написа:а доходът на глава от населението - 7500 долара годишно (повече, отколкото през 2011 г.)


Drunken_Master написа:България щеше да е 50-60 млн., ако не бяхме под Османско робство.

KellyB
Мнения: 1548
Регистриран на: 14 май 2008 20:32

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Мнениеот KellyB » 29 юли 2010 11:06

Ами не забравяйте, че живеем в БГ. Тук всичко е възможно!
А сега сериозно. Ако наистина не си доволен от оператора си, сам имаш интерес да си прекратиш договора и ще следиш датата за предизвестие.

Потребителски аватар
metodito
Мнения: 23129
Регистриран на: 15 авг 2008 14:46
Местоположение: На хубава трапеза, под сянка на Трапезица.
Контакти:

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Мнениеот metodito » 29 юли 2010 11:06

Е, определено е тъпо, но ако не се подновяваха автоматично доста хора щяха да се прехвърлят на ваучер или при друг оператор. Хищници, к'во да правиш. Някои биха казали "пазарна икономика".
На мен от Глобул ми звънят някъде две седмици преди изтичането на договора.

Потребителски аватар
baltimore
Мнения: 1933
Регистриран на: 29 юли 2009 16:40

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Мнениеот baltimore » 29 юли 2010 11:10

Като ми изтече договора с Глобул, карах на същите условия два месеца преди да го подновя. Хората ми казаха, че мога да си карам така колко искам, но няма да мога да ползвам отстъпките по новия договор.

Потребителски аватар
НКВД-
Мнения: 268
Регистриран на: 30 мар 2010 13:21
Контакти:

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Мнениеот НКВД- » 29 юли 2010 11:15

Това е нищо в сравнение с услугата Мюзек калл на М-тел .... Преди години когато я пуснаха безплатно за няколко месеца си я включих и след това стана невъзможно да я откажа. Тя стана естествено платена 50 ст. на месец с ДДС - 60 ст. Всичко се превърна като в Параграф 22. Искам да я спра чрез оператор, казват ми да въведа номер.... и да следвам инструкциите. Следват няколко СМС-а платени естествено, след което нищо не се спира и така няколко пъти , докато разбера , че ме возят и услугата не може да бъде спряна с СМС-и. нови обаждания до оператор и всичко се повтори отново .... Дори опитах директо в офис на М-тел да я спра, он отказват и те препращат към СМС-сите, от които не може да бъде спряна :mrgreen: ................ утре обаче съм решил да си пусна молбичката за прекратяване на договора и бягам от тия Бандити
Звездолинчо, избърши си сополките и си припомни, че от теб се иска да вкарваш голове, а не тъпи лафове !

Потребителски аватар
Nevertheless
Мнения: 286
Регистриран на: 08 юли 2008 22:49
Контакти:

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Мнениеот Nevertheless » 29 юли 2010 11:19

Спомням си за един наш сънародник, който дълги години бил живял в западна държава (не помня коя точно, може САЩ да беше или европейска - няма значение). Та въпросният човек обясняваше как при изтичане на срока на даден документ (примерно задграничен паспорт,) винаги предварително получава уведомление по пощата. По този начин няма как да забравиш да го подновиш или да се откажеш. Доколкото помня, съответните административни органи са длъжни да те информират. Не знам как стоят нещата с договорите с мобилните оператори или другите доставчици на различни услуги, но тази схема ми се струва доста удачна. В обратен случай всеки човек трябва да има закачен на стената календар, на който да си отбелязва датите, на които му изтичат разните там договори ..
Последна промяна от Nevertheless на 29 юли 2010 11:20, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
baltimore
Мнения: 1933
Регистриран на: 29 юли 2009 16:40

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Мнениеот baltimore » 29 юли 2010 11:19

НКВД- написа:Това е нищо в сравнение с услугата Мюзек калл на М-тел .... Преди години когато я пуснаха безплатно за няколко месеца си я включих и след това стана невъзможно да я откажа. Тя стана естествено платена 50 ст. на месец с ДДС - 60 ст. Всичко се превърна като в Параграф 22. Искам да я спра чрез оператор, казват ми да въведа номер.... и да следвам инструкциите. Следват няколко СМС-а платени естествено, след което нищо не се спира и така няколко пъти , докато разбера , че ме возят и услугата не може да бъде спряна с СМС-и. нови обаждания до оператор и всичко се повтори отново .... Дори опитах директо в офис на М-тел да я спра, он отказват и те препращат към СМС-сите, от които не може да бъде спряна :mrgreen: ................ утре обаче съм решил да си пусна молбичката за прекратяване на договора и бягам от тия Бандити


Бориш се с вятърна мелница, ако ме разбираш.


Върни се в “Свободна зона”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта