saffron написа:По добре един такъв от колкото 10 бараки ф16
Красавец .. най добрия в момента
Това ще иде над 120 - 130 милиона с цялото оборудване и наземна техника, няма как да стане.
Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist
saffron написа:По добре един такъв от колкото 10 бараки ф16
Красавец .. най добрия в момента
GOLEADOR написа:Saab JAS 39 Gripen!
Това е самолета който ще закупи България!
[rimg]http://www.defenceaviation.com/wp-content/uploads/2012/01/SAAB_Gripen.jpg[/rimg]
Alkonost написа:Най-накрая правителството ни се сети, че и у нас трябва да има висококачествена авиация, а не летящи ковчези. Въпреки ангажираността си с президентските избори първите ни мъже намериха време за най-важното - за защитата на границите и небето ни. Ще бъдат закупени изтребители, и то не какви да е, а легендарните F-16! Това кардинално слага край на одисеята с ремонта на бракуваните руски самолетни двигатели, а небето ни става непристъпно за всякакви горещи, студени и дори хибридни атаки. И не на последно място - натрит е носът на самозабравилия се генерал.
Да поздравим водачите на нацията ни за мъдрото им решение и да ги подкрепим както на тези, така и на следващите избори!
Scanspeak написа:Yoda_ написа:Да виждаш поне един от показателите в долната таблица да е в полза на "легендарните" ??
-----------------------------------------
Съперник: МиГ29 (Fulcrum-F)
Двигател: Pratt&Whitney F100-PW-200/220/229 или General Electric F110-GE100/129 с мощност за двигателите на General Electric: 76.3kN (срещу 107.8kN при МиГ29)
При форсаж за двигателите на General Electric: 127kN (срещу 162.8kN при Миг29)
Максимална скорост: на максимална височина: Mach2 или 2410км/ч (срещу Mach2.35 или 2500км/h при МиГ29)
при земя(на морското равнище): 1470км/ч (при 1500км/ч за МиГ29)
Размах на крилото:9.80м (при 11.36м на МиГ29)
Височина: 4.80м (при 4.73м при МиГ29)
Тегло (празен): 9207кг (Срещу 10 900кг при МиГ29)
Максимално тегло при излитане: 16 875кг (при нормална излетна маса за МиГ29 16 800кг и максимална излетна 21 000кг)
Скороподемност: 254м/с (срещу 330м/с при МиГ29)
Далечина на полета без допълнителни резервоари: 550км (при 1800 до 2000км при МиГ29)
с допълнителни резервоари: 4220км (при от 3000 до 6000км при МиГ29)
Тяговъоръженост: 1.095 (при 1.13 за МиГ29)
А ти поне да разбираше какво означават, вместо да копираш от wikipedia. МиГ-29 има 1430км обхват, при Ф-16 е 550кг боен радиус - вторият показател оцначава отиване и връщане до тази точка с пълен боен товар. Обхватът се дава еднопосочно в идеални условия, т.е. без оръжия. Изключително сравнение, нямам думи.
Къде видя 2500км/ч за МиГ-29??? Двигателите на Климов РД-33 му дават максимална непотвърдена от външен източник скорост от 2400км/ч, т.е. братушките с два двигателя и обилни количества черен пушек от тях дори не са надхвърлили турбината на P&W. И изобщо - как сравняваш някакъв МиГ-29 с някакъв Ф-16??? Вторият има блок С, блок Д и прочие, които са доста различни. МиГ-ът има поне 10 варианта, нашита са БМ - орязана експортна версия, която наскоро беше обновена от Даймлер Аероспейс.
Единственият случай, в който е позволено на американски пилот да пилотира МиГ-29 и то ОВТ, е описан детайлно от самия пилот, rane имат доклада. Коментарът му е, че МиГ-29 е по-добър във вертикалното изкачване от Ф-16, но изостава по хоризонтала, че има много лоша видимост назад и най-важното - много е труден за управление защото изисква постоянно пилотът да работи в кабината. Коментари на механици, подържали двата частни МиГ-29 в САЩ, коментират, че е доста по-труден за подръжка, Ф-16 от последните блокове е с модуларен дизайн. МиГ-ът има още едно предимство - може да излита и каца буквалон на поляни и черни пътища, за това е проектиран с усилен колесник и спускащи се решетки на въздухозаборниците отпред. Ф-16 е проектиран като прихващач, който постепенно е натоварен с многоцелеви мисии превръщайки го в доста по-тежка и неманеврена машина. МиГ-а е чист прехващач и е сравним само с първите поколения Ф-16. Русия на два пъти приземи собственият си флот от не-експортни версии МиГ-29 като покриха случая, но от изтеклата информация вероятно става въпрос за умора на метала, а това е непоправимо.
Ф-16 втора ръка е най-добрият избор, чак съм учуден от подобно действие на правителството. Евтин е за подръжка, съвместим е с НАТО-вските стандарти, даталинк и прочие, по-икономичен е и реално ни е необходим само минималният брой, който НАТО изисква да подържаме, нито един брой повече. С нашите възможности, и Ф-22 да вземем - пак ще са 20-на самолета макс - с толкова можем да си мерим п**ките само с FYROM, Албания и Сърбия...никаква полза общо взето от скъпи самолети.
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта