dunavfc написа:HoUs4oOL написа:dunavfc написа:Пак не си разбрал нещата...Британия не е е завъртяла шамар на никой друг освен на себе си, помисли малко, защо и ще разбереш...
Ами, аз изобщо не вярвах, че ще излязат, те още не са де, не се знае какво ще договарят.
Но лично за мен, това ще е началото на края за ЕС, ще повлекат крак или най-малкото ще дадат огромна увереност на евроскептиците из целия континент, датчаните вече казаха, че ако британците гласуват за напускане и те искат да се пробват.
Може да има подем на евроскептицизмът, но ми е трудно да повярвам, че някой друг ще направи тази грешка. ЕС не може да се разпадне, може да го напуснат още държави, но обединението в своето мнозинство ще остане.
Aкциитe нa cвeтoвни aвтoмoбилни кoнцepни паднаха заради peзyлтaтитe oт peфepeндyмa зa излизaнe нa Beликoбpитaния oт Eвpoпeйcия cъюз, cлeд пoбeдaтa нa Вrехіt.
Ha cyтpeшнaтa бopcoвa тъpгoвия в Toкиo ценните книжа нa Тоуоtа, Nіѕѕаn и Ноndа пoeвтиняxa cъc 7%. Teзи япoнcки кoмпaнии пpoизвeждaт oкoлo 800 000 aвтoмoбили гoдишнo в британските си зaвoди.
Aкциитe нa индийcкия гигант Таtа, който е собственик на Јаguаr Lаnd Rоvеr, pyxнaxa нa бopcaтa в Myмбaй c пoчти 12 пpoцeнтa.
Подалият оставка премиер на Великобритания Дейвид Камерън имаше кампания, в която се опита да предупреди, че излизането от ЕС ще доведе до поне 14 000 работни места по-малко в британската автомобилна индустрия.
BMW, чиито дъщерни марки MINI и Rolls-Royce произвеждат автомобили във Великобритания, предупреди за "период на несигурност", но отбелязва, че няма да има незабавна промяна в дейността си на Острова.
Много от условията, предоставени за европейския пазар, сега ще трябва да бъдат предоговорени, се казва в официално изявление на BMW. "Ние не можем да говорим какво означава това за операциите ни във Великобритания, докато бъдещите регулатори и законодатели не предприемат съответните мерки ", посочва германският производител на премиум автомобили.
Британската луксозна спортна автомобилна марка Aston Martin пък призова правителството да осигури безмитен достъп до пазарите на ЕС. "Aston Martin сега ще ориентира своята дейност, за да изпълни средносрочния си план в контекста на напускането на ЕС и колебанията на пазара, които може да възникнат в преходния период. По-слабият паунд трябва частично да компенсира повишената нестабилност", заяви главният изпълнителен директор Анди Палмър.
Шефовете на азиатските автомобилни компании с британски заводи, които в най-голяма степен изнасят продукцията за ЕС, казват, че биха могли да забавят инвестициите си във Великобритания или временно да ги спрат след Brexit. "Ние нямаме друг избор освен да бъдем по-внимателни с нашите инвестиционни решения, включително и това дали има смисъл да произвеждаме нов или значително обновен модел във Великобритания", каза един азиатските шефове на автомобилни производители във Великобритания, пожелал анонимност.
Toyota в понеделник предупреди своите служители, че оттеглянето на Великобритания от ЕС може да доведе до увеличаване на таксите с 10% за колите, които се сглобяват във Великобритания. Toyota изнася почти 90 процента от автомобилите си, произвеждани в Обединеното кралство, а три четвърти от тях се продават в ЕС.
Nissan в продължение на три десетилетия произвежда средно 475 000 коли годишно в страната, като повечето от тях за износ в рамките на ЕС. Заводът на компанията е в Съндърланд в Северна Англия, където където гласуваха за Brexit.
Капиталовият анализатор Evercore ISI предупреди, че Brexit ще удари продажбите на нови автомобили във Великобритания и в цяла Европа, както и производството.
Evercore очаква продажбите на автомобили във Великобритания да паднат с 4,5% през тази година на фона на икономическата несигурност, вместо своята предварителна прогноза преди Brexit за растеж от 3%. Това ще доведе до 2,5% спад на европейското производство през 2017-а.
[wrapimg=center]https://c1.staticflickr.com/8/7511/16011066645_a2a38581e2_b.jpg[/wrapimg]