Ето линк към статията на Лавров.
http://www.globalaffairs.ru/number/Isto ... ssii-18019Искам да обърна внимание на този пасаж:
Кстати, идеи Александра I можно в определенном смысле считать прообразом концепции подчинения национальных интересов общим целям, имея в виду прежде всего поддержание мира и порядка в Европе. Как говорил российский император, «не может быть более политики английской, французской, русской, австрийской; существует только одна политика – общая, которая должна быть принята и народами, и государями для общего счастья».Това във връзка с мита за освободителите - не са те, ние сме, и ако по стечение на историческите обстоятелства са ни помогнали, не са само те.
И още нещо - твърде поучително за нас, особено за тези, за коитос поред Н.Аретов, е обидно да не ги наричаш роби и затова си държат на турското робство.
Ето как един руснак (Лавров), който си уважава рода и родината, говори за татарското иго:
"Но при этом русский народ, имея собственную культурную матрицу, свою духовность, никогда не сливался с Западом. В этой связи уместно вспомнить трагическую и во многом переломную для нашего народа эпоху монгольского нашествия. Александр Пушкин писал: «Варвары не осмелились оставить у себя в тылу порабощенную Русь и возвратились в степи своего Востока. Христианское просвещение было спасено истерзанной и издыхающей Россией».
Говорейки за своята културна матрица, която е съхранила руснаците, ни дава и на нас добра отправна точка - какво да кажем за нашата матрица, понесла 500 години, какво да кажем за Запада, в постройката на който е зазидана нашата сянка. И затова трпбва да се научим да с еуважаваме самите ние.
П.С.Уиндоусът не откри израз Рим. По разбираеми причини не търсих и Трети Рим