Героите на България Част Втора - Боpците на вяpата

Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist

Потребителски аватар
Siegfried
Мнения: 7151
Регистриран на: 01 окт 2009 18:56
Местоположение: Челсиландия
Контакти:

Героите на България Част Втора - Боpците на вяpата

Мнениеот Siegfried » 20 дек 2009 23:34

ЗДРАВЕЙТЕ , МИЛИ СЪФОРУМНИЦИ !!! Помните ли какво стана преди 1 месец :?: Тогава завърши първата част от моята инициатива , с която аз се опитах да припомня на много от нас кои са нашите герои и какво са постигнали . Този път - аз продължавам , но този път ще групирам материалите на раздели - литература - музика - войни и тн ! Ще ви представя още много личности , с които ние се гордеем и славим до ден днешен ;) Надявам се да съм ви изненадал приятно и ви желая приятно гмуркане в нашата история ;) . Днес ще поговорим за личности , свързани с българската църква и вяpа !!!

Презвитер Козма - е български църковен писател от Х в., написал беседите "Беседа против богомилите" и ,,За монасите".

В първата разказва за учението на поп Богомил и за неговите последователи, като полемизирайки с тях, се опитва да разкритикува възгледите и поведението им и да докаже, че те по никакъв начин не са угодни на Бога.

Той ги критикува за това, че по различни причини не зачитатат нито иконите, нито кръста, нито мощите на светците, за враждебното и неодобрителното им отношение към богатите, властта и църквата, както и към техните верни служители, и за това, че учат зависимите членове на обществото да не се подчиняват на господарите си.

Във втората критикува онази част от тогавашната монашеска прослойка в българското общество, която постъпвала и живеела по начини, които лично той намира за развратни или недостатъчно набожни.

Неговото схващане за това, как трябвало да живеят монасите, т.е. че не бивало да пренебрегват монашеския си обет за пост, постоянни молитви и сексуално въздържание, трябва да се е споделяло от официалната власт в България, защото Презвитер Козма е бил писател при двора на цар Петър I, а също и от целокупния български народ, доказателство, за което е появата и бързото разпространение на богомилството в Средновековна България.

Йосиф I - Лазар (Лальо) Йовчев е роден на 5 май 1840 г. в будното подбалканско градче Калофер. Любознателен и трудолюбив ученик, а след това и помощник на даскал Ботьо Петков в Калофер. С помощта на живеещи в Цариград калоферци се учи във Великата народна школа на Фенер в Цариград, след това във Френския колеж. Пак с подкрепата на Калоферската община, вече 24-годишен постъпва през 1864 г. в Литературния факултет на Сорбоната в Париж, а три години по-късно се прехвърля в Юридическия факултет, който завършва с научните степени „бакалавър“ и „лисансие“.

Прекарал шест години във френската столица, Лазар Йовчев се завръща в Цариград и отначало работи в Централния търговски съд. Занимава се с публицистика и преводаческа дейност. Поканен за секретар на Смесения екзархийски съвет. Без да има духовно образование, новоположеният монах Йосиф за по-малко от три месеца в края на 1872 г. е вече протосингел на Екзархията с архимандритско достойнство.

През следващите 3-4 години архимандрит Йосиф участва в организирането на църквата, пътува из българските земи, среща се с представители на великите сили, не само благодарение на перфектния си френски език, но и на способността си да води преговори и да убеждава. В началото на 1876 г. Йосиф е ръкоположен за Ловчански митрополит, след като преди това е управлявал една година Видинската епархия. Светското образование, юридическата подготовка, широката европейска култура и демонстрираните качества на разумно и дипломатическо поведение правят кандидатурата му общоприемлива за български екзарх сред влиятелните кръгове в Цариград при избухването на Руско-турската война (1877-1878). На 24 април 1877 г. младият ловчански митрополит Йосиф I е избран и провъзгласен за Екзарх от „ Църковно - народния събор“ в Екзархийския дом в Ортакьой.

Екзарх Йосиф I определя своята мисия като дълг да обедини цялото българско население. Идеалът на българския духовен водач и неговата „велика длъжност“ да бъде духовен стълб на българщината и „да обедини всички български епархии в обятията на Екзархията“ са реализирани в значителни мащаби. До Балканската война (1912) в екзархийския диоцез sa включени 7 епархии, възглавявани от митрополити, и още 8 епархии в Македония и една в Одринско, управлявани от екзархийски наместници.

Заставайки начело на българската църква, Екзарх Йосиф е принуден като духовен водач на българите да бъде посредник между държавната власт и християнското население в рамките на политическите и националните съперничества в многонационалната империя. На 37-годишния екзарх тогава е съдено да води България, възкръснала за свободен живот. В условията на действащия Берлински договор той е повече дипломат и политик, отколкото православен архиерей. Неуморно се бори да поддържа българския дух на политически разпокъсания екзархийски диоцез, да брани църковно-националните интереси и права на българите от Македония, Беломорска и Одринска Тракия, останали под чужда власт.

Открива българска духовна семинария в Цариград, грижи се за изграждането на църкви, обучението на свещеници, откриването на училища, набавянето на учебни пособия, учители, изпращането на даровити младежи на учение в чужбина. Благодарение на неговата неуморна дейност през учебната 1912-1913 год. в Екзархията има вече 1373 училища, 13 гимназии, 87 прогимназии със 78854 ученици и 2266 учители. През 1902 г. Екзарх Йосиф е избран за почетен член на Българското книжовно дружество, преименувано през 1911 год. в Българска академия на науките.

Екзархът ликува от победния марш на Българското войнство по време на Балканската война и много тежко изживява решенията на Букурещкия мирен договор след Междусъюзническата война. Екзархийското дело, градено с толкова труд и любов е смазано и опустошено. На 27 ноември 1913 г. Екзарх Йосиф I, заедно с всички прокудени български владици от Македония и Одринска Тракия, е принуден да напусне Цариград и се прибира в София съкрушен душевно и физически. Въпреки влошеното со здравословно състояние и напреднала възраст остава до сетния си час начело на българската църква. Цели 38 години екзархът e църковно народен водач и вдъхновител на училищно-просветното дело.

Екзарх Йосиф умира през 1915 година. Погребан в южната открита галерия на църквата „Света Неделя“ в София в близост до страничната олтарна врата.

Екзархът завещава цялото си лично имущество за народополезни цели. Завещанието е от 6 май 1915. За негови изпълнители са посочени Доростоло-Червенският митрополит Василий, Търновският митрополит Йосиф и племенникът на екзарха Мирон Г. Миронов. Състоянието представлява суми на влогове в банки в България, Великобритания, Австро-Унгария и Русия, ценни книжа от български държавни заеми и облигации от заеми на градските управи на Киев, Харков и Херсон. Впоследствие върху част от средствата е наложен секвестър по силата на член 177 от Ньойския договор. В Русия ценните книжа се обезценяват вследствие на Първата световна война. Това затруднява изпълнението на волята на дарителя.

Със средствата от наследството на екзарх Йосиф са създадени 3 дарителски фонда.

Фонд "Екзарх Йосиф І" към Светия Синод на БПЦ е в размер на 300 000 лева по завещание. Волята на дарителя е с лихвите от него да се създадат 5 стипендии за ученици от духовните семинарии в София и Пловдив, като единият от учениците в Пловдивската семинария да бъде от родния град на дарителя - Калофер. Фондът се учредява на 27 май 1924 с капитал 370 000 лева. Управлява се от Светия Синод. Първоначално средствата са оставени за капитализация. Стипендии започват да се раздават през 1934 г. През 1941 г. се взима решение фондът да се остави за капитализиране.

Фонд "Екзарх Йосиф І" към Българската академия на науките е в размер на 150 000 лева по завещание. Волята на дарителя е годишните лихви да се използват за награждаване на книги, написани в защита на православната вяра и българската народност.

Фонд "Екзарх Йосиф І" към Мъжката гимназия в Разград е в размер на 5 000 лева по завещание. Волята на дарителя е годишните лихви да се използват за покупка на книги за бедни ученици.

На 20 април 1902 г. е провъзгласен за Почетен гражданин на Ловеч за "Заслуги като верен страж на църковните и народни правдини". Централния площад в Ловеч е именуван Екзарх Йосиф I. Тук е изграден и негов паметник.

Иларион Макариополски - един от водачите на черковно-националната борба.

Родът на Иларион Макариополски има грузински произход. Негов прапрапрадядо е Андроник от Имеретия, който се занимава с търговия в Кайсери, Мала Азия, през 80-те години на XVII в. Като интендант на османската армия той стига до Виена и на връщане се заселва в Балчик, а оттам преминава в Горна Оряховица.

Иларион Макариополски е роден през 1812 г. в Елена. Получава високо за времето си образование. Първо учи в родния си град, а по-късно в гръцкото училище в Арбанаси. Приема монашество в Хилендарския манастир (1832), където полага грижи за заточения там Неофит Бозвели. Продължава образованието в школата на известния гръцки просветител Теофилос Каирис остров Андрос, където негов съученик е Стоян Чомаков. По-късно учи три години в прочутата Атинска гимназия. Близък приятел и сподвижник на Георги Сава Раковски. Взема активно участие в дейността на Македонското революционно дружесто. От 1844 г. ръководи в Цариград, заедно с Неофит Бозвели, църковно-националната борба. През 1845–1850 г., в резултат на натиск, оказан от руски дипломати върху правителството, е заточен в Света гора.

На 3 април 1860 г. по време на така наречената Великденска акция не споменава името на цариградския патриарх. Според църковните канони, чрез това си деяние той фактически отхвърля неговата власт. С решение на Цариградската патриаршия Макариополски е повторно заточен в Света гора (1861–1864) заедно с подкрепилите го владици Авксентий Велешки и Паисий Пловдивски.

След учредяването на Българската екзархия (1870) е член на Временния смесен екзархийски съвет и на първия Синод. От 1872 г. е търновски митрополит.

Иларион Макариополски умира през 1875 г. Погребан е в двора на българската църква „Свети Стефан“ в Цариград.

Неофит Рилски - е български монах, учител и художник. Роден е през 1793 в Банско, според други сведения през 1790 в Гулийна баня, Разложко. Светското му име е Никола Поппетров Бенин.

Неофит Рилски работи като учител на различни места в България. Васил Априлов го избира за пръв уредник на първото Габровско взаимно училище и е изпратен в Букурещ да изучи взаимоучителният метод. Учителства в Стара Загора, Габрово, Копривщица и Казанлък.

През 1835 г. издава „Болгарска граматика“ и „Таблици взаимоучителни“, а през 1852 г. — „Словар греко-славянский“. През 1836 създава първия български глобус.

Неофит Рилски умира на 4 януари 1881 г. в Рилския манастир.

Роден e в град Банско, 1793 г. със светското име Никола поп Петров Бенин. Баща му (поп Петър Бенин) е от рода Бениновци, а майка му Екатерина е от рода на заможна разложка буржоазия от началото на 18 и края на 19 век. Занимава се с търговия на памук, а баща му е първият учител в града. От неговото килийно училище, Никола получава началното си образование. Още от малък, той завързва особено тясно приятелство с едно от момчетата в Банско - Димитър Молеров, чийто баща е изкусен зограф за времето си - Тома Вишанов Молера (създателя на Банската живописна школа). Налага се обаче, Димитър да замине за Рилския манастир, и там да се учи за иконописец. Никола не може да се раздели с приятеля си, и против волята на баща си, бяга от къщи, и заедно с Димитър отива в манастира. Въпреки това, скоро, иконописването омръзва на Никола и той става послушник при проигумена Йеротей, който го покалугерва през 1811 г. и го прекръства Неофит. Чешкият професор и приятел на България Константин Иречек го нарича "патриарх на българските учители и книжовници".

През 1818 г. приема монашеството в Рилският манастир, и продължава образованието си в град Мелник - където се учи при един погърчен влах от 1822 г. до 1826 г. и става добър елинист - и в град Велес. Впоследствие през 1827 г. започва да преподава в Самоков, където известно време е секретар на епископ Игнатий. След Одринския мир епископът е убит, и Неофит се връща в Рилския манастир, където учителствува до 1833 г., когато част от манастира изгаря. Тогава той е пратен при патриарха, заедно с няколко други братя, да издействува разрешение за възобновяването на църквата, както и за събиране на помощи от целия български народ. Мисията се увенчава с успех, ако се съди по султанският ферман от 10 ноември 1833 г. Още същата година, Неофит става духовник при метоха в Казанлък. Там среща търновският митрополит, който по искане на Априлов го изпраща в Букурещ, за да изучи алилодидактическата метода в тамошното гръцко училище. Също така, го натоварва с трудната задача да съчини учебници за проектираното от Априлов взаимно училище в Габрово. През 1834 г. Неофит се връща в България и 2 януари 1835 г. първото Габровско взаимно училище отваря своите врати. Неофит преподава там известно време, и същевременно прави първия успешен превод на Новият Завет на новобългарски език. Но тъй като не се разбира добре с учителите и учениците, напуска, като отива да учителствува в Копривщица. През 1836 г. създава първия български глобус, а през 1837 г. излиза от печат неговият първи учебник от поредицата за взаимоучителната метода - „Краснописание“. След две години учителствуване в Копривщица той се прибира в манастира, и продължава книжовната си дейност. Има покана за учител по славянски езици в богословското училище на Халки, която той приема на драго сърце. Преподава там от 1848 до 1852 г. и се връща в Рилския манастир поради върлуващата в училището холера. През 1852 г. излиза неговата „Христоматия славянского язика“. От 1852 г. до края на живота си се посвещава на книжовна дейност в Рилската обител.

През 1858 г. идва предложение от търновци до Неофит да стане ректор на проектираната от тях семинария, но след като преценява силите си, той отказва. От 1860 до 1864 г. той служи като игумен на Рилския манастир. През 1875 г. е издаден неговият "Словар на българския език, изтълкуван от църковно-славянски и гръцки език".

Неофит Рилски, един от най-големите просветители по време на Възраждането, почива на 4 януари 1881 г. в Рилския манастир.
[center][wrapimg=]http://www.fm-base.co.uk/forum/attachments/football-manager-2013-manager-stories/294163d1356366440-my-chelsea-fc-reign-banner-chelsea_1.png[/wrapimg][/center]

Потребителски аватар
Siegfried
Мнения: 7151
Регистриран на: 01 окт 2009 18:56
Местоположение: Челсиландия
Контакти:

Re: Героите на България Част Втора - Боpците на вяpата

Мнениеот Siegfried » 20 дек 2009 23:39

Още материали -
Прикачени файлове
451px-Yosif_I.jpg
ЕКЗАРХ ЙОСИФ ПЪРВИ
(46.32 KиБ) Свален 927 пъти
160px-Makariopolski.jpg
ИЛАРИОН МАКАРИОПОЛСКИ
(11.44 KиБ) Свален 931 пъти
160px-Neofit_rilski.jpg
НЕОФИТ РИЛСКИ
(10.35 KиБ) Свален 926 пъти
[center][wrapimg=]http://www.fm-base.co.uk/forum/attachments/football-manager-2013-manager-stories/294163d1356366440-my-chelsea-fc-reign-banner-chelsea_1.png[/wrapimg][/center]

Потребителски аватар
Gonzo0009
Мнения: 1448
Регистриран на: 07 май 2009 18:05
Skype: dedo_delpiero
Местоположение: при Преситу
Контакти:

Re: Героите на България Част Втора - Боpците на вяpата

Мнениеот Gonzo0009 » 20 дек 2009 23:54

Хух.Напред на нож...Браво,че продължаваш.
moje suze prema tebi padaju... moje suze padaju nagore

Потребителски аватар
child in time
Мнения: 5016
Регистриран на: 24 ное 2008 14:30
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Героите на България Част Втора - Боpците на вяpата

Мнениеот child in time » 21 дек 2009 00:44

Браво, хубав труд! Гледайки към канове , царе и генерали често забравяме за духовното спасение на народа ни! Те са герой без щик и бомби но със сила и вяра която е много много по унищожителна към своите врагове! Поклон пред тези велики Българи!
Последна промяна от child in time на 21 дек 2009 01:44, променено общо 1 път.
БюрекOFF и Цветан перфектните НЕпознати! :-)

Потребителски аватар
Madridist
Мнения: 14893
Регистриран на: 27 сеп 2009 00:23
Местоположение: Древен и Вечен
Контакти:

Re: Героите на България Част Втора - Боpците на вяpата

Мнениеот Madridist » 21 дек 2009 01:42

Зигфрид поздравления за темата. Един от основните стълбове на българския дух по време на османското робство е било именно духовенството ;) Лично бих ти предложил обаче да направиш и теми за едни от най-важните събития през Новата българска история - Съединението и последвалата Сръбско-българска война, Балканските войни, България през двете световни войни. Според мен ще се получат интересни дискусии :geek: .
[center]BE PART OF THE CLUB, BECOME MADRIDISTA[/center][center][wrapimg=]http://195.149.248.189:8080/2014-05-26/d48b90caf472bee6fc097d8d4682d398[/wrapimg][/center]

Потребителски аватар
Siegfried
Мнения: 7151
Регистриран на: 01 окт 2009 18:56
Местоположение: Челсиландия
Контакти:

Re: Героите на България Част Втора - Боpците на вяpата

Мнениеот Siegfried » 21 дек 2009 01:44

Madridist написа:Зигфрид поздравления за темата. Един от основните стълбове на българския дух по време на османското робство е било именно духовенството ;) Лично бих ти предложил обаче да направиш и теми за едни от най-важните събития през Новата българска история - Съединението и последвалата Сръбско-българска война, Балканските войни, България през двете световни войни. Според мен ще се получат интересни дискусии :geek: .

И дотам ще стигнем ;) Но смятам да пускам по една дискусия на 3-4 дни - а до войните има още време ;)
[center][wrapimg=]http://www.fm-base.co.uk/forum/attachments/football-manager-2013-manager-stories/294163d1356366440-my-chelsea-fc-reign-banner-chelsea_1.png[/wrapimg][/center]

butragenio
Мнения: 25
Регистриран на: 05 окт 2009 14:14

Re: Героите на България Част Втора - Боpците на вяpата

Мнениеот butragenio » 21 дек 2009 09:36

Поздравления!
Седем метра е вратата, седем гола на ЧОРБАТА!

Потребителски аватар
Siegfried
Мнения: 7151
Регистриран на: 01 окт 2009 18:56
Местоположение: Челсиландия
Контакти:

Re: Героите на България Част Втора - Боpците на вяpата

Мнениеот Siegfried » 21 дек 2009 15:59

ЕТО И ОЩЕ ЛИЧНОСТ - която заслужава място в темата -

Неофит Бозвели - е български духовник, един от водачите на черковно-националната борба.

Неофит Бозвели е роден през 1785 година в Котел. Замонашва се в Хилендарския манастир около 1810 година. Малко по-късно заминава за Свищов, където се отдава на книжовна и учителска дейност. Посещава за кратко Сърбия и след това се установява в Търново. Там обикаля различни селища и манастири от епархията и с патриотичните си проповеди разбужда националното съзнание на българите. Това му спечелва славата на просветител и достоен народен водач в борбата срещу гръцкото духовенство. През 1839 година българите от Търновската епархия правят опит да го поставят на мястото на дотогавашния гръцки владика. Българските пратеници в Цариград обаче били подкупени от служителите на Цариградската патриаршия. За митрополит на Търново бил назначен друг грък на име Неофит Византиос, а Бозвели бил определен за негов протосингел.

След пристигането на Неофит Византиос в Търново, Бозвели отказва да изпълнява задълженията си и се оттегля в Лясковския манастир. Фанариотите го обвиняват в непослушание и го изпращат през 1841 година в Света гора.

През 1844 година Неофит Бозвели е освободен. След заточението си той се установява в Цариград. Бозвели преценява, че градът предлага благоприятни условия за продължаване на борбата с Патриаршията, поради наличието на западни дипломати и реформаторските обещания на Високата порта.

Дейността на Бозвели в столицата на Османската империя и критиката му към гръцкото духовенство довежда до второ негово заточение в Света гора през 1845 година. Три години по-късно през 1848 той умира, с което се нанася тежък удар върху българското църковно-национално движение.
Прикачени файлове
Neofit_Bozveli_portrait.jpg
(9.04 KиБ) Свален 334 пъти
[center][wrapimg=]http://www.fm-base.co.uk/forum/attachments/football-manager-2013-manager-stories/294163d1356366440-my-chelsea-fc-reign-banner-chelsea_1.png[/wrapimg][/center]

Потребителски аватар
_RoKi_
Мнения: 6607
Регистриран на: 10 ное 2009 18:49
Контакти:

Re: Героите на България Част Втора - Боpците на вяpата

Мнениеот _RoKi_ » 21 дек 2009 18:59

Изчетох всичко с голямо удоволствие :) Благодаря на автора ;)

Потребителски аватар
Siegfried
Мнения: 7151
Регистриран на: 01 окт 2009 18:56
Местоположение: Челсиландия
Контакти:

Re: Героите на България Част Втора - Боpците на вяpата

Мнениеот Siegfried » 21 дек 2009 21:24

Васил Друмев - приел монашеското име Климент, е български писател, духовник и политик от Консервативната партия. Той е автор на първата българска повест и първата българска драма с оригинален сюжет. След Освобождението е митрополит на Търновската епархия и на два пъти министър-председател на България.

Васил Друмев е роден около 1840 година в Шумен в семейството на дребен занаятчия. Учи в родния си град от 1847 до 1856 година при известните възрожденски учители Сава Доброплодни и Сава Филаретов. Взема участие в главната роля в побългарената комедия „Михал Мишкоед“ от Доброплодни в първото театрално представление в България. Учителят Доброплодни събужда любов към историята, литературата, театъра и импулсира учениците си за по-високо образование. През 1856 година Васил Друмев става помощник-учител.

През 1858 година Васил Друмев получава стипендия и заминава за Одеса, където учи в Одеската семинария. През лятото на същата година се запознава с надзирателя в пансиона Георги Раковски, който оказва влияние върху учениците с патриотичните си идеи. В Одеса Друмев пише първите си стихове „Светливо слънце ся роди...“ и „Милно и жално към въсток гледа...“, които излизат в „Цариградски вестник“. През 1860 година написва повестта „Нещастна фамилия“, първата на български език. Публикува преводи от и през руски език. През 1862 година участва в създадената от Раковски Първа българска легия в Белград, където се запознава с Васил Левски и Стефан Караджа, но през следващите години променя възгледите си към по-умерено просветителски.

След връщането си в Одеса Друмев пише втората си повест „Ученик и благодетели...“ (1864–1865). През 1865 година завършва семинарията и постъпва в Духовната академия в Киев, която завършва през 1869 година. През 1869 година отива в Галац (Румъния), а след това в Браила, където е учител и директор на българското училище до 1873 година. Заедно с Васил Стоянов, Марин Дринов и други през 1869 година основава Българското книжовно дружество (БКД; днес Българска академия на науките), като става негов действителен член, деловодител и заместник-председател.Той е редактор на периодическо списание на БКД, където публикува статии, критики, научни материали. Обнародва и „Мати Болгария“ и препечатва от вестник „Дунавски лебед“ публикуваното през 1861 година „Житие и страдания грешнаго Софрония“ с интересен предговор и бележки. Сътрудничи също на вестниците „Съветник“ и „Дунавска зора“.

През 1873 г. е ръкоположен в Тулча за йеродякон под името Климент, като от следващата година е епископ Браницки, отговорен за добруджанската част на Доростоло-Червенската епархия. През 1878 година, след Освобождението, става ректор на Петропавловската семинария край Лясковец и остава на този пост до 1884 година.

Климент Браницки се включва активно в политическия живот като един от водачите на Консервативната партия. Той оглавява второто правителство на България от декември 1879 година до април 1880 година. През 1884 година за кратко управлява Софийската епархия, след което става митрополит на Търновската епархия. През 1885 година става първият председател на новосъздадения Български червен кръст, като заема поста до 1887 година.

През август 1886 година Климент Търновски е министър-председател в кабинета, съставен след проруския преврат срещу княз Александър I. Заради проруските си възгледи през 1893 година е заточен в Петропавловския и Гложенския манастир. През 1894 година е освободен и на следващата година участва в делегацията, договорила признаването на княз Фердинанд от Русия.

Климент Търновски умира на 23 юли (10 юли стар стил) 1901 година в София.

Повестта „Нещастна фамилия“ е първата българска оригинална повест. Написана под влияние на поезията на Чинтулов и поемата на Раковски „Горски пътник“. Появата на тази повест се определя от нуждата от белетристично четиво, но наред с народните страдания описва и народната съпротива. В историята на българската литература Васил Друмев оставя името си и като драматург. „Иванку, убиецът на Асеня I“ е първото българско значително оригинално драматично произведение.

Счита се, че Друмев е бил запознат с творчеството на Шекспир и драматургията на Пушкин, но въпреки историческия си сюжет, драмата има съвременно звучене. Има и редица слабости — недостатъчна психологическа мотивировка, външни ефекти и риторичност. В архива на Васил Друмев се пазят недовършени драми, повести и разкази, както и спомени из живота на студентите в Русия и др.
[center][wrapimg=]http://www.fm-base.co.uk/forum/attachments/football-manager-2013-manager-stories/294163d1356366440-my-chelsea-fc-reign-banner-chelsea_1.png[/wrapimg][/center]


Върни се в “Свободна зона”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 84 госта