Войната по пътищата
Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist
Re: Войната по пътищата
Забравих да добавя, че доста преди да излезе закона за фаровете, ми стана автоматично движение, като запаля колата да включа фаровете и зиме и лете, но българския катаджия е "гениален" един път ме спряха лятото(през деня) да ме глобяват, за неправилно използване на светлините?! Отървах се и се посмях на изобретателноста на полицая! И още, прави ми впечатление, че все по-малко се предупреждава за катаджии, професионалните шофьори на камиони, автобуси, от старта школа го правят, но при младите като че ли отмира тази колегиалност.
Re: Войната по пътищата
Един приятелски съвет:ДА научат колегите сигналите на регулировчика,за по-големите градове е от полза.
Re: Войната по пътищата
HardWork написа:В България основния проблем е в манталитета на хората! Имам предвид "закона е врата у поле, само балъците го спазват", докато така разсъждават голяма част от гражданите, промяна няма да има нито на пътя, нито никъде!
Аз живея в Германия през повечето време, и когато се върна в милата родина всеки път се убеждавам в тоталната липса на разум, култура и самодисциплина в българина!На местата където може да се кара бързо той кара бавно, но падне ли му малка улица в града, раздава газ като за последно! Проблема според мен не е в скоростта, а в това, че се превишава когато няма условия! В Германия няма ограничение на скоростта по магистралите, но в градовете има и са доста ниски, но въпреки това всички спазват независимо колко са богати и каква кола карат, дори и турците и кюрдите( с каквито е пълно) са успели да се научат! А към малкото изключения отношението е отвратително от страна на другите водачи! Друга то което ме вбесява по българските пътища е изпреварването от дясно, предреждането на светофарите, завиване от неправилната лента, и маршрутникте!
Едиственото решение е много строг контрол, брутални глоби и никакъв шанс за измъкване!
Ние пък си нямаме проблеми с изпреварването от дясно

Живей днес,защото вчера няма да се върне,а утре може да не дойде!
В сайт за запознанства-"Търся жена която може да лови ,чисти и готви риба.Да може да копае червеи и да обича секса.Да има мотор и лодка.Моля постнете снимки на мотора и лодката!"
В сайт за запознанства-"Търся жена която може да лови ,чисти и готви риба.Да може да копае червеи и да обича секса.Да има мотор и лодка.Моля постнете снимки на мотора и лодката!"
Re: Войната по пътищата
kartago написа:Забравих да добавя, че доста преди да излезе закона за фаровете, ми стана автоматично движение, като запаля колата да включа фаровете и зиме и лете, но българския катаджия е "гениален" един път ме спряха лятото(през деня) да ме глобяват, за неправилно използване на светлините?! Отървах се и се посмях на изобретателноста на полицая! И още, прави ми впечатление, че все по-малко се предупреждава за катаджии, професионалните шофьори на камиони, автобуси, от старта школа го правят, но при младите като че ли отмира тази колегиалност.
Първо да кажа, че не съм толкова "дърт' като вас (шегувам се, разбира се), ама се старая да предупреждавам за полицаи на пътя. Това и според мен е чиста колегиалност, по- добре колегата да не прелети през патрулката и да се пребие някъде, а да знае, че има "контролни органи" (за съжаление толкова олекнала фраза в днешно време). Често от другата страна виждам само зяпнала уста, но...

Иначе поздравления за темата, съгласен съм с точките, изброени от автора, въпреки не толкова големия си опит. Лично за мен мога да кажа, че се стремя да карам нормално и да подавам мигачи, където е нужно. Даже понякога се чувствам глупаво, защото мисля, че само аз съм балъкът с мигача.

Неподаването на светлинен сигнал според мен е един от основните недостатъци на "българското каране". Бих добавил и липсата на достатъчно колегиалност, която е свързана с липсата на култура, но какво да се прави, в такива условия живеем.
Правил съм грешки, но се старая да ги изчиствам, защото човек като излезе с колата не отива да реве, пибитка и т.н., а просто да се пренесе от една точка до друга и да си свърши работата. От една- две години се старая да не обръщам внимание на малоумници, ама то бол, особено в София, какво да се прави!!!

Иначе е добре в темата да дадат мнение опитни шофьори и да дискутираме също така недоразумения на пътя, било то свързани с неадекватно шофиране, двусмислена маркировка и т.н.
"Бела жига, това сега си ти!
И цела книга много ще те измори!"
И цела книга много ще те измори!"
Re: Войната по пътищата
КАН написа:Един приятелски съвет:ДА научат колегите сигналите на регулировчика,за по-големите градове е от полза.
"Признат грях, не е грях" има една такава сентенция, наистина вече не го помня регулировчика, но пък ми прави впечатление, че не е лошо и самите "регулировчици" да го научат.
-
- Мнения: 4316
- Регистриран на: 12 апр 2011 18:33
- Skype: gvftfdfuj
- Контакти:
Re: Войната по пътищата
Сега идва и лятото и знаем какво става по пътищата
Идеята на темата е , както казаха ,колата служи на човека да се предвижи от точка А до точка Б
Не го забравяйте

Идеята на темата е , както казаха ,колата служи на човека да се предвижи от точка А до точка Б
Не го забравяйте

Никола Котков : "Локомотив" е моята вечна майка и аз ще я помня и обичам до края на живота си. Нека знаят всички - кръвта вода не става!
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 23 апр 2013 18:32
- Контакти:
Re: Войната по пътищата
КАН написа:Един приятелски съвет:ДА научат колегите сигналите на регулировчика,за по-големите градове е от полза.
На някои места ще е от полза и регулировчиците да ги научат сигналите, защото често са просто махане с ръка и израз от сорта "айде айде минавай".
Иначе тенденцията за намаление на жертвите е следствие от много неща.
1. По-добри първокласни и второкласни пътища. На каква цена и за сметка на какво бяха направени тези магистрали не ми се дискутира, но пътя София - Бургас е едно много спокойно място вече, а след това лято се надявам да стане още по-спокойна отсечка. Същия пример мога да дам със скоростната отсечка Бургас - Созопол. Намерете някаква статистика от КАТ и ще видите разликата в броя жертви след разделянето на пътя.
2. Активната позиция на медиите (един от малките примери за добра такава от страна на медиите)
3. По-новите автомобили с по-нови системи за сигурност
4. Цената на горивото
5. Катаджиите се стегнаха "една идея" (любимата ми мерна единица) и малко по-трудно "прощават", следствие на което много хора започнаха да се замислят преди да тръгнат да правят някоя глупост
Относно скоростта като най-голяма причина за смъртните случаи за мен това не е вярно. Първата и основна причина за катастрофите по пътищата е неправилната преценка на пътната обстановка. Дали можеш да изпревариш за достатъчно бързо и да се прибереш на време в своята лента? Дали този завой в това мокро време не е хлъзгав? Дали тея летни гуми зимата не са лоша идея? Много от тези неща някои шофьори не ги мислят и вземат грешното решение. След неправилната преценка са лошите пътища. По-горе писах за това, че новите и ремонтирани пътища помагат за намаляването на ПТП и смъртността, но голяма част от пътищата ни са в ужасно състояние и генерират доста ПТП-та. Пример е от тази година в района на Варна, където 2 жени загинаха.
И стигам до любимата ми тема - алкохола. По спомен, в България катастрофите причинени от водачи употребили алкохол и със смъртен случай са 7% от всички ПТП със смъртен случай. За любимата ни Европа процента е над 10, а има страни и с 15. Така че тук явно законите имат превантивен характер или просто темата се "ползва" за сплашване без особени причини.
Естествено за някои от нас всички това горе е статистика, мнения и т.н., а за други преживяли този ужас е загубата на близък човек, така че всички трябва да останем активни по темата и да изискваме:
- по-добри пътища
- по-добра маркировка
- повече знаци по пътищата (голям кеф ми в чужбина да карам по път по който има "котешки очи" и когато пресечеш осовата линия (примерно при завой) да се усеща и да си предупреден)
- по-голям контрол от КАТ за нарушителите
Re: Войната по пътищата
Сега се поразрових в нета, за да си припомня тези прословути знаци на регулировчика и май се оказа, че съм си ги спомнял на 80%.
Елементарно е, но друг е въпросът българските полицаи как регулират, както каза колегата.

"Бела жига, това сега си ти!
И цела книга много ще те измори!"
И цела книга много ще те измори!"
-
- Мнения: 4316
- Регистриран на: 12 апр 2011 18:33
- Skype: gvftfdfuj
- Контакти:
Re: Войната по пътищата
Не съм съгласен неправилната преценка, всичко е до скоростта.
Каква неправилна преценка като водачът преминава ежедневно
по маршрут, който му познат
Скоростта убива.За любители на силни усещания си има
мото-писти.
Каква неправилна преценка като водачът преминава ежедневно
по маршрут, който му познат

Скоростта убива.За любители на силни усещания си има
мото-писти.
Никола Котков : "Локомотив" е моята вечна майка и аз ще я помня и обичам до края на живота си. Нека знаят всички - кръвта вода не става!
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 23 апр 2013 18:32
- Контакти:
Re: Войната по пътищата
favaca8888 написа:Не съм съгласен неправилната преценка, всичко е до скоростта.
Каква неправилна преценка като водачът преминава ежедневно
по маршрут, който му познат![]()
Скоростта убива.За любители на силни усещания си има
мото-писти.
Коя скорост убива? При челен удар на 2 автомобила движещи се със 60 км/ч сумарната скорост е равна на сумарната скорост на автомобил движещ се със 120 км/ч който се блъска в дърво/стълб. Ефекта ще е един и същ. Нима 60 км/ч е висока скорост?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта