Една от съкровените мечти на почитателите на автомобилни спортове в България е на път да стане реалност и привържениците на високите технологии и не по-малко високите технологии ще могат да наблюдават на живо майсторските изпълнения на феноменалния Себастиян Льоб, летящия финландец Мико Хирвонен, братята Солберг, Яри Мати Латвала в клас WRC и водещите български състезателни екипи в клас Super 2000. След грандиозните скандали и поставеното под въпрос бъдеще на Формула 1 решенията на Световния съвет за автомобилни спортове към ФИА относно регламента и по-специално календара на Световния рали шампионат за 2010 г. останаха на заден план.
Рали България премина предпоследното препятствие пред включването на страната ни в календара на едни от най-популярните състезателни шампионати в цял свят. На 24 юни Съветът на ФИА одобри календара на WRC за следващата година в центъра, на който бе поставено и родното Рали България (11 юли – етап номер 7). Страната ни бе приета в проекта за следващата година като част от изменения състезателен план на ФИА, изграден на базата ротационния принцип и състоящ се от 13 етапа. Рали България обаче бе единственото в списъка, което ще трябва да изчака окончателното решение на Съвета. То ще дойде след доклада на официалния наблюдател на Федерацията, който ще бъде изготвен в рамките на тазгодишното юбилейно издание ще се състои от 17 – 19 юли.
Пред страната ни стои единствено това условие, чието изпълнение зависи единствено от успешната подготовка и провеждане на 12-те състезателни етапа в околностите на столицата и Самоков. ФИА не е предвидила резервен вариант за смяна в последния момент, което към този момент може да има двуостър характер. От една страна положителният поглед на ФИА е обнадеждаващ за бъдещето на самото рали, но в същото време това може да значи, че WRC шампионатът ще се задоволи с 12 етапа през следващата година. По предварителни данни подготовката и провеждането на етап от Световния шампионат в България ще струва около 60 милиона евро, голяма част от които ще бъдат осигурени от световната централа ФИА, останалите ще бъдат набавяни за сметка на организатори, спонсори, медийни партньори и по всяка вероятност държавни институции като Държавната агенция за младежта и спорта, която спомогна за една от първите крачки на инциативата WRC Рали България с внасянето на встъпителната вноска за кандидатстване на стойност 110 хиляди евро.
Ето и пълният календар на WRC за 2010 г.:
14 Февруари – Швеция;
7 Март – Мексико;
4 Април – Йордания;
18 април – Турция;
9 Май – Нова Зеландия;
30 Май – Португалия;
11 Юли – България;
1 Август – Финландия;
22 Август – Германия;
12 Септември – Япония;
3 Октомври – Франция;
24 Октомври – Испания;
14 Ноември – Великобритания;
По време на заседанието бяха взети още две решения от значителна важност за бъдещето развитие на спорта.
От 2013 г. ще започне инкорпорирането на 1,6-литрови турбодвигатели като част от плановете на ФИА за „по-икономично съобразен и екологичен спорт”. Ръководителите на два от водещите отбори Малкълм Уилсън от Форд и Оливие Кеснел се изказаха ласкаво за идеята. И двамата бяха на мнение, че намалената кубатура няма да повлияе продуктивността, скоростта и атрактивността на състезанията. Кеснел бе повече от изчерпателен в това отношение:
„Спомнете си 1500-кубиковите турбодвигатели във Формула 1 - повечето от тях генерираха над 1400! к.с. Ние можем да постигнем същите резултати”.
Дали това е възможно и по-скоро рентабилна идея ще си проличи с времето. От ФИА обаче са помислили и по тази точка от техническия регламент. Това ще бъде осъществено чрез добре познатите турбо рестриктори. Размерът на въпросния елемент, който бе въведен през 1992 г. намалява с напредването на технологиите и въвеждането на различни състезателни класове.
През 2013 диаметърът на рестрикторите за 1,6-литровите двигатели ще бъде 33 мм, в сравнение с 38 милиметровите от началото на 90-те години. Тяхното действие се изразява в ограничаване потока на въздуха, което при турбодвигателя на свой ред се изразява в намалена мощност и нарастващ турбо лаг.
Друго важно решение, което касае в частност и водещите български пилоти, състезаващи се в Европейския рали шампионат ще бъде въвеждането на „WRC Купа” за автомобили в клас S2000. Условията заложени в регламента за този шампионат са в голяма степен приемливи за все още голямата финансова зависимост на нашите състезатели. За да бъде допуснат до участие даден екипаж ще трябва да заяви участие в не по-малко от седем етапа (в това число и един извън Европа).
Част от другите решения регулираха организирането на рали състезания със смесени настилки. Възможността за организиране на двудневни, три и четиридневни етапи, което ще означава и ново предизвикателство за рали инженерите и издръжливостта на двигателите, които изграждат те.
WRC конвоят акостира в България на 11 юли 2010 г.
Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist
WRC конвоят акостира в България на 11 юли 2010 г.
Някои се лекуват с Fervex, други с Coldrex, а трети с Durex!
Re: WRC конвоят акостира в България на 11 юли 2010 г.
Rally Argentina is the official reserve, and could replace Rally Bulgaria, the position of which will be clarified once the 2009 candidate event has run later this season.

- smash_the_reds
- Мнения: 3164
- Регистриран на: 24 апр 2008 23:04
Re: WRC конвоят акостира в България на 11 юли 2010 г.
Страхотно!Кефя се сякаш в България има кръг от Ф1!За мен е еднакво!






Re: WRC конвоят акостира в България на 11 юли 2010 г.
smash_the_reds написа:Страхотно!Кефя се сякаш в България има кръг от Ф1!За мен е еднакво!![]()
![]()
Даже WRC-то е по-интересно! Поне за мен!
Някои се лекуват с Fervex, други с Coldrex, а трети с Durex!
- smash_the_reds
- Мнения: 3164
- Регистриран на: 24 апр 2008 23:04
- ManUtdMadFan
- Мнения: 256
- Регистриран на: 05 апр 2009 13:46
- Skype: mr.madmannnn
- Контакти:
Re: WRC конвоят акостира в България на 11 юли 2010 г.
WRC-то е 100 пъти по интересно от Ф1 ще е голям кеф да го гледам на живо 

България
- SkArY_9
- Golf Fan
- Мнения: 6721
- Регистриран на: 02 мар 2009 23:55
- Местоположение: Между две женски гърди...
- Контакти:
Re: WRC конвоят акостира в България на 11 юли 2010 г.
Супер, крайно време беше и ние Българите да се порадваме, особено феновете на коли като мен 

Re: WRC конвоят акостира в България на 11 юли 2010 г.
Страхотна новина. Дано да стане.
Голям фен съм на WRC.
Голям фен съм на WRC.
Sisi 1914 написа:Посветих 1 кючек, на футболистите на Левски!
Sisi 1914 написа:Кашчей, не ми лази по-нервичките!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта