
Иначе кратко и ясно
Съгласно правилата един играч, освен при тъч и ъглов удар, е в засада, ако в момента на подаването на топката се намира с глава, крака или тяло по-близо до противниковата голлиния, отколкото е топката или предпоследният противников играч. Ако играч се намира в така наречената "пасивна" засада, той няма право да овладява топката, да оказва въздействие върху своя противник или да извлича от позицията си предимство, обяснява реномираният футболен съдия Херберт Фандел.
В случая има ли играч да извлича позиция, има, то ест решението е правилно, единственият упрек който може да се има срещу съдията е, че не се съобрази с препоръката да изчака и да види кой ще играе с топката.
Ето конкретен пример за препоръката изчакай и виж
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Vyt9V21ZUUM[/youtube]