Мнениеот milen.hristov » 21 сеп 2009 15:38
В Левски имаше двама перфектни машинисти, които показаха как се кара влак - с вълшебни приказки, четвъртфинали и влизания в Шампионска лига
Автор: Жаклин Михайлов
Преди година и нещо по повод критиките около уволнението на най-успешното дуо в историята на Левски( Сираков – Стоилов), собственика Тодор Батков се изпъна с фразата „Аз съм този, който кара влака”. Да, ама когато уволни двамата най-успешни влакът бе експрес, а сега се движи със скоростта на мотриса-теснолинейка. Когато се изпъваш и се правиш на машинист трябва да имаш някаква идея какво те чака. Защото да караш влака е и отговорност. Синият влак има хиляди пътници и когато направиш катастрофа, жертвите са неизброими. В резултат на „този, който кара влака” Левски дерайлира по най-болезнения начин. Със загуба от ЦСКА, а както се знае загубите от ЦСКА са най-болезнените за сините фенове.Всъщност много от сините пътници отдавна слязоха от мотрисата-теснолинейка, защото не желаят да ги вози некадърен машинист. Не, че любовта към синия отбор си е отишла, хората просто не искат да хабят нерви. Защото е ясно, че посоката води само към небитието.
Случилото се с Левски в последните няколко дни е изключително странно и прилича на заговор срещу клуба и неговия собственик. Точно преди мач с ЦСКА, който щеще да бъде спечелен с титулярите, да изпратиш най-добрите си футболисти в Русия и да разбиеш отбора е невиждана глупост. Още по- голям конфуз ще настане ако четиримата утре кацнат на аерогара София и се включат в следобедната тренировка. Тогава наистина във въздуха увисва въпроса защо цялата тази драма се разигра в рамките на три дни. И точно преди мач с ЦСКА. Защото единствено успешен трансфер и фанфари за 7 милиона евро можеха да заличат лошото впечатление. Батков сега по добре да ги подари в Русия, отколкото да се връщат. Ако няма трансфери и пари, загубен е мач с ЦСКА, напълно обезличено е спортно-техническото ръководство, което трябваше да обяснява необясними неща, какво ще бъде алибито? Най-вероятно машинистът ще се покрие за известно време, но личния му комфорт няма да реши проблема.
Няма как да се очаква нещо от клуб, който е превърнат в битпазар. Клуб, чиито водещи футболисти тръгват за Казан за да печелят пет повече отколкото в Левски и се връщат обратно. Тая работа не може да мине без последствия. Въобще очакват ни много недоизказани приказки от всички фактори в Левски. Собственикът ако няма трансфери ще се покрие вдън земя. Директорът и треньорът ще обясняват, че за тях е по- добре, че играчите са се върнали. Самите играчи ще се правят на ударени. Но синия гаф, си е само син гаф.
В това дерби имаше безапелационен победител и това бе отбора на ЦСКА. Правилната политика в този клуб вече започна да дава положителни резултати, което е напълно нормално. В Борисовата градина са наясно какво правят в момента и какви цели преследват. Заложиха на треньор с характер, избраха българското, публиката ги подкрепя безусловно и успехите не закъсняха. Превъзходството им над този несъстоятелен Левски бе абсолютно. И резултатът спокойно можеше да бъде с по- сериозно изражение, но и това ще се случи в някой от следващите издания на дербито. По всички изглежда, че ЦСКА възкръсна като Феникс от пепелта. Че за пръв път поне от 10 години нещата, които се правят в червения клуб са безспорно най-адекватните за историята,традициите, нагласите , очакванията на всичко червено в България. На този отбор му трябва още малко време наистина да направи нещо значимо за ЦСКА. Все пак тези момчета са само от два месеца заедно и вече направиха толкова много в Европа, а и спечелиха вечното дерби.
Каква е поуката? Не собственика е този, който кара влака а хората, които разбират от футбол. В Левски имаше двама перфектни машинисти, които показаха как се кара влак. С вълшебни приказки, четвъртфинали и влизания в Шампионска лига. Влакът минаваше през престижни гари в Германия, Италия, Франция, Холандия. А сега влакът на Левски е спрян на гара Каспичан! Въпросът е дали лъскавия някога експрес ще потегли отново. Кой е в състояние да го стегне, да го ремонтира и да го подкара. Сегашният машинист явно не става!