ФИА се завръща към доброто старо време.
Публикувано: 05 май 2009 20:44
Шефовете на ФИА най-после разбраха,че Формула 1 загуби доста от блясъка си през последните години.Задължителните спирания за зареждане и каране с определен тип гуми доведоха до безинтересни квалификации и състезания изходът на които зависеше предимно от болида,а не от уменията на пилота и рисковете,които поема той самия.Гледам Ф1 от времето на Нелсън Пикет и незабравимите двубои между Сена и Прост.Тогава титлата печелеше пилотът с най -много победи,но нищо не бе задължително.Сена караше със сухи гими по мокра писта,а ако решеше изкарваше цяло състезание с един до два чифта гуми без да е длъжен да слага един път твърди,един път по-меки.Да не говорим,че технически колите бяха съвсем малко ограничени.Разрешени бяха турбото,активното окачване,Макларън бяха разработили дори реактивно окачване-загадка за другите отбори и досега.Проблемът бе обаче,че Ферари бяха жалък,посредствен и изоставащ отбор,който не бе виждал титла 20 години.Започнаха промени в полза на ФИАРАРИ и хегемоните Макларън и Уилямс бяха сложени на място от Бърни и компания.Забрани се споменатото вече окачване,забрани се електрониката,Хонда по него време бяха недостижими.Забраниха се определени спирачни системи,които носеха предимство на Английските тимове.Формулата се превърна в система от нови правила благоприятсващи Шуми и отбора му.Въпреки всичко Макларън единствени успяха в мафиотската система да откраднат 4 титли- 3 с Хакинен и 1 миналата година с Хамилтън.Рено благодарение на невероятния Алонсо също се промъкна два пъти.Да,но всички титли през последните години се решаваха от други фактори-гърмящите постоянно двигатели на Хакинен,съдийските толерирания на Шуми когато блъскаше когото иска и когато иска,нареждането по-миналата година Макларън да подарят титлите на ФИАРАРИ заради някакъв шпионски скандал,в който главно действащо лице бе човек работил при италианците,последните отнемания на точки на Хамилтън когато изпревари няколко пъти Кими и Маса в Белгия,последващото умишлено блъскане от страна на Маса и хиляди други.В този смисъл да се кара без да се зарежда е добра идея на ФИА и шампион да бъде пилотът с най-много победи,но доста и от останалите ограничения трябва да се премахнат за да се решава титлата на пистата,а не от отборни тактики,съдийски аванти и безкрайни протести на този или онзи отбор.Не искам да оставате с убеждение,че оневинявам Макларън-те си понесоха заслуженото наказание за шпионския скандал-дисквалифицирани при марките,защото вече си бяха осигурили титлата и им се нареди Хамилтън да отпада по гротесков начин последните състезания за да не стане шампион.Сега бяха пожалени за лъжесвидетелстване,но това е минимална компенсация за отнетото им през годините от ФИА.Ферари са основатели на Ф1,но романтиката в битката на върха бе когато Сена и Прост се състезаваха без ограничения в техника,стратегии и отборни нареждания.Дано това време настъпи отново,било двубоят да бъде Бътън- Фетел.