Диагноза - Млад Шофьор!
Публикувано: 08 авг 2011 12:52
Пак станахме свидетели на трагични инциденти из страната, и пак като в хор, всички медии започнаха да пеят песничката за Младия Шофьор, който няма опит и т.н.! После се почва надцакването с някакви странни мерки, които трябва да направят от Младия Шофьор един достоен участник в движението!
За мен това е твърде грешно!
Това е изменение на фокуса и тръгване в грешна посока за решаване на проблема!
Шофьора причинил някакъв ужасяващ инцидент по пътя е повече Безотговорен и Безразсъден, отколкото Млад и Неопитен!
Факта е че всичките такива зловещи инциденти са предизвикани първо на първо от крайно високата развита скорост на автомобила! Този автомобил не различава възрастта на водача, че да позволява на Младия да вдига висока скорост, а на Стария да му я ограничава! Така че първото нещо, за което трябва да се говори е Нарушаване на Правилата за Движение! За града ограничението е 50, за междуградско е 90, а за магистрала 130! Младия Шофьор явно съвсем скоро ги е учил тия правила, и е полагал два изпита върху тях, така че няма начин да ги е забравил, но въпреки това ги е нарушил! Нормално ли ви звучи оправданието че тези правила са нарушени, защото водача бил МЛАД! Истината е, че са нарушени от Безразсъден човек!
Второ на второ като причина за катастрофа е употребата на упойващи вещества, като алкохол и наркотици! Никъде няма да видите разлика между опиянението на Млад Шофьор и такъв с повече години зад волана, защото те винаги и двамата ще са нарушители на Правилата за Движение и разделянето им на Млад и Стар само ще води до намаляване на вината на единия! Но истината е една, и тя е че всеки употребил упойващи вещества е Безотговорен!
За Млад Шофьор можем да говорим при къде къде по-безобидни инциденти, случили се при паркиране, при спиране за светофар, при движение при мокра или заледена настилка и т.н.
Но във всички по-сериозни инциденти имаме Безразсъдни и Безотговорни шофьори!
Затова всички усилия трябва да се насочат точно към намаляването на този тип шофьори, а не само към една част от тях, наречена популиски - Млади Шофьори!
Например един вид мярка, може да е разделянето на возилата според мощността им! Като за "Б" категория да се дава право на управление на леки коли с мощност до 80 к.с., а за тези изкарали и "Ц" категория, да им се разреши управление и на по-мощни коли, но до към 150к.с.! За притежателите на по-мощни возила трябва да се предвиди, освен наличието на "Ц" категория, нещо като допълнителен курс, като за рали пилот с повечко часове на полигон(писта)!
За мен това е твърде грешно!
Това е изменение на фокуса и тръгване в грешна посока за решаване на проблема!
Шофьора причинил някакъв ужасяващ инцидент по пътя е повече Безотговорен и Безразсъден, отколкото Млад и Неопитен!
Факта е че всичките такива зловещи инциденти са предизвикани първо на първо от крайно високата развита скорост на автомобила! Този автомобил не различава възрастта на водача, че да позволява на Младия да вдига висока скорост, а на Стария да му я ограничава! Така че първото нещо, за което трябва да се говори е Нарушаване на Правилата за Движение! За града ограничението е 50, за междуградско е 90, а за магистрала 130! Младия Шофьор явно съвсем скоро ги е учил тия правила, и е полагал два изпита върху тях, така че няма начин да ги е забравил, но въпреки това ги е нарушил! Нормално ли ви звучи оправданието че тези правила са нарушени, защото водача бил МЛАД! Истината е, че са нарушени от Безразсъден човек!
Второ на второ като причина за катастрофа е употребата на упойващи вещества, като алкохол и наркотици! Никъде няма да видите разлика между опиянението на Млад Шофьор и такъв с повече години зад волана, защото те винаги и двамата ще са нарушители на Правилата за Движение и разделянето им на Млад и Стар само ще води до намаляване на вината на единия! Но истината е една, и тя е че всеки употребил упойващи вещества е Безотговорен!
За Млад Шофьор можем да говорим при къде къде по-безобидни инциденти, случили се при паркиране, при спиране за светофар, при движение при мокра или заледена настилка и т.н.
Но във всички по-сериозни инциденти имаме Безразсъдни и Безотговорни шофьори!
Затова всички усилия трябва да се насочат точно към намаляването на този тип шофьори, а не само към една част от тях, наречена популиски - Млади Шофьори!
Например един вид мярка, може да е разделянето на возилата според мощността им! Като за "Б" категория да се дава право на управление на леки коли с мощност до 80 к.с., а за тези изкарали и "Ц" категория, да им се разреши управление и на по-мощни коли, но до към 150к.с.! За притежателите на по-мощни возила трябва да се предвиди, освен наличието на "Ц" категория, нещо като допълнителен курс, като за рали пилот с повечко часове на полигон(писта)!