Страница 1 от 3

Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Публикувано: 29 юли 2010 10:39
от Madridist
Здравейте, бих желал да коментирам за една ощетяваща интересите на потребителите практика от страна на мобилните оператори. Новатори в нея станаха Мтел, малко по-късно Глобул ги последваха, въпрос на време е и Виваком да я включи като клауза в договорите(доколкото знам, вече в някои техни планове за ADSL е въведена). И сега накратко какво представлява това "животно" автоматичното подновяване. Според него, като сключите договор за една или две години, след изтичането му, той не става безсрочен, а се удължава автоматично за същия период за който е сключен-многократно и един вид потребителите стават до живот абонати на въпросния оператор. За да прекратите договора след като е подновен автоматично, от съответния оператор ви карат да платите неустойка. Това за мен е една изключително груба и агресивна политика на мобилните оператори с цел задържане на клиентите. Аз не виждам, защо след като сключвам договор за една година,плащам си всички такси и т.н. след изтичането те ми го удължават до безкрай. За мен лично договорът трябва да стане безсрочен-тоест след като изтече,когато реша отивам и го спирам или пък го подновям пак за една година. Също така, в момента е изключително "тромава" и политиката по отказване на договор. За да го спрете, става задължително с месец предизвестие, в точно определелена дата и ако пропуснете всичко това ставате автоматично абонати за още една година. За това много хора трябва да знаят, че ако договорът ви е сключен, примерно на 01.08. 2009 за една година, за да го спрете трябва да идете една-две седмици преди първи август 2010,защото стане ли първи, както вече казах, ставате абонати за още една година. Доколкото знам от други форуми, доста хора са подавали жалби относно автоматичното подновяване на договорите в КЗП,има дори заведени съдебни дела и подписка до омбудсмана и НС. 8-)

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Публикувано: 29 юли 2010 10:55
от metodito
:mrgreen: Не е доживотно, човек... поне при Глобул. Аз съм към тях. През януари ми изтече договора. Аз докато се начудя и те ми го подновиха. Но през януари 2011 г. мога да се откажа от тях. Тъпо си е иначе. Особено като почнат да те разпитват: "Ма що така, ма знаете ли какви промоции имаме, ма туй, ма онуй..." :evil: Ако го прекратиш преди изтичане на договора има неустойка. Ма така е при Глобул. Не знам за Мтел и Виваком.

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Публикувано: 29 юли 2010 11:01
от Madridist
metodito написа::mrgreen: Не е доживотно, човек... поне при Глобул. Аз съм към тях. През януари ми изтече договора. Аз докато се начудя и те ми го подновиха. Но през януари 2011 г. мога да се откажа от тях. Тъпо си е иначе. Особено като почнат да те разпитват: "Ма що така, ма знаете ли какви промоции имаме, ма туй, ма онуй..." :evil:


Под "доживотно" визирах, че ако не отидеш точно януари 2011(а примерно февруари, когато е изтекъл едногодишния срок за който си се подписал), договорът ти се е подновил автоматично до януари 2012 и така го караме до безкрай. За мен е абсурдно да те карат да плащащ неустойка за прекратяването на договор,след като периода за който е сключен е изтекъл. :roll:

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Публикувано: 29 юли 2010 11:04
от pomiqrat
Madridist написа:Здравейте, бих желал да коментирам за една ощетяваща интересите на потребителите практика от страна на мобилните оператори. Новатори в нея станаха Мтел, малко по-късно Глобул ги последваха, въпрос на време е и Виваком да я включи като клауза в договорите(доколкото знам, вече в някои техни планове за ADSL е въведена). И сега накратко какво представлява това "животно" автоматичното подновяване. Според него, като сключите договор за една или две години, след изтичането му, той не става безсрочен, а се удължава автоматично за същия период за който е сключен-многократно и един вид потребителите стават до живот абонати на въпросния оператор. За да прекратите договора след като е подновен автоматично, от съответния оператор ви карат да платите неустойка. Това за мен е една изключително груба и агресивна политика на мобилните оператори с цел задържане на клиентите. Аз не виждам, защо след като сключвам договор за една година,плащам си всички такси и т.н. след изтичането те ми го удължават до безкрай. За мен лично договорът трябва да стане безсрочен-тоест след като изтече,когато реша да отида да го спра или да го подновя пак за една година. Също така, в момента е изключително "тромава" и политиката по отказване на договор. За да го спрете, става задължително с месец предизвестие, в точно определелена дата и ако пропуснете всичко това ставате автоматично абонати за още една година. За това много хора трябва да знаят, че ако договорът ви е сключен, примерно на 01.08. 2009 за една година, за да го спрете трябва да идете една-две седмици преди първи август 2010,защото стане ли първи, както вече казах, ставате абонати за още една година. Доколкото знам от други форуми, доста хора са подавали жалби относно автоматичното подновяване на договорите в КЗП,има дори заведени съдебни дела и подписка до омбудсмана и НС. 8-)


Далеко си от истината. Когато ти изтече договора, ако имаш желание отиваш и казваш, че не искаш да ти бъде продължен, но ако не отидеш и не го прекратиш той автоматично се продължава и вината си е твоя, че не си знаел, кога ти изтича договора. Все пак си имаш договор, в който ти пише всичко и Не знанието не оправдава. Същото е и с договора за наем. Като ти изтече срока и никой не заяви, че не иска да бъде прекратен той автоматично с еудължава.

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Публикувано: 29 юли 2010 11:06
от KellyB
Ами не забравяйте, че живеем в БГ. Тук всичко е възможно!
А сега сериозно. Ако наистина не си доволен от оператора си, сам имаш интерес да си прекратиш договора и ще следиш датата за предизвестие.

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Публикувано: 29 юли 2010 11:06
от metodito
Е, определено е тъпо, но ако не се подновяваха автоматично доста хора щяха да се прехвърлят на ваучер или при друг оператор. Хищници, к'во да правиш. Някои биха казали "пазарна икономика".
На мен от Глобул ми звънят някъде две седмици преди изтичането на договора.

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Публикувано: 29 юли 2010 11:10
от baltimore
Като ми изтече договора с Глобул, карах на същите условия два месеца преди да го подновя. Хората ми казаха, че мога да си карам така колко искам, но няма да мога да ползвам отстъпките по новия договор.

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Публикувано: 29 юли 2010 11:15
от НКВД-
Това е нищо в сравнение с услугата Мюзек калл на М-тел .... Преди години когато я пуснаха безплатно за няколко месеца си я включих и след това стана невъзможно да я откажа. Тя стана естествено платена 50 ст. на месец с ДДС - 60 ст. Всичко се превърна като в Параграф 22. Искам да я спра чрез оператор, казват ми да въведа номер.... и да следвам инструкциите. Следват няколко СМС-а платени естествено, след което нищо не се спира и така няколко пъти , докато разбера , че ме возят и услугата не може да бъде спряна с СМС-и. нови обаждания до оператор и всичко се повтори отново .... Дори опитах директо в офис на М-тел да я спра, он отказват и те препращат към СМС-сите, от които не може да бъде спряна :mrgreen: ................ утре обаче съм решил да си пусна молбичката за прекратяване на договора и бягам от тия Бандити

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Публикувано: 29 юли 2010 11:19
от Nevertheless
Спомням си за един наш сънародник, който дълги години бил живял в западна държава (не помня коя точно, може САЩ да беше или европейска - няма значение). Та въпросният човек обясняваше как при изтичане на срока на даден документ (примерно задграничен паспорт,) винаги предварително получава уведомление по пощата. По този начин няма как да забравиш да го подновиш или да се откажеш. Доколкото помня, съответните административни органи са длъжни да те информират. Не знам как стоят нещата с договорите с мобилните оператори или другите доставчици на различни услуги, но тази схема ми се струва доста удачна. В обратен случай всеки човек трябва да има закачен на стената календар, на който да си отбелязва датите, на които му изтичат разните там договори ..

Re: Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"

Публикувано: 29 юли 2010 11:19
от baltimore
НКВД- написа:Това е нищо в сравнение с услугата Мюзек калл на М-тел .... Преди години когато я пуснаха безплатно за няколко месеца си я включих и след това стана невъзможно да я откажа. Тя стана естествено платена 50 ст. на месец с ДДС - 60 ст. Всичко се превърна като в Параграф 22. Искам да я спра чрез оператор, казват ми да въведа номер.... и да следвам инструкциите. Следват няколко СМС-а платени естествено, след което нищо не се спира и така няколко пъти , докато разбера , че ме возят и услугата не може да бъде спряна с СМС-и. нови обаждания до оператор и всичко се повтори отново .... Дори опитах директо в офис на М-тел да я спра, он отказват и те препращат към СМС-сите, от които не може да бъде спряна :mrgreen: ................ утре обаче съм решил да си пусна молбичката за прекратяване на договора и бягам от тия Бандити


Бориш се с вятърна мелница, ако ме разбираш.