Автоматично подновяване на договорите при "Глобул" и "Мтел"
Публикувано: 29 юли 2010 10:39
Здравейте, бих желал да коментирам за една ощетяваща интересите на потребителите практика от страна на мобилните оператори. Новатори в нея станаха Мтел, малко по-късно Глобул ги последваха, въпрос на време е и Виваком да я включи като клауза в договорите(доколкото знам, вече в някои техни планове за ADSL е въведена). И сега накратко какво представлява това "животно" автоматичното подновяване. Според него, като сключите договор за една или две години, след изтичането му, той не става безсрочен, а се удължава автоматично за същия период за който е сключен-многократно и един вид потребителите стават до живот абонати на въпросния оператор. За да прекратите договора след като е подновен автоматично, от съответния оператор ви карат да платите неустойка. Това за мен е една изключително груба и агресивна политика на мобилните оператори с цел задържане на клиентите. Аз не виждам, защо след като сключвам договор за една година,плащам си всички такси и т.н. след изтичането те ми го удължават до безкрай. За мен лично договорът трябва да стане безсрочен-тоест след като изтече,когато реша отивам и го спирам или пък го подновям пак за една година. Също така, в момента е изключително "тромава" и политиката по отказване на договор. За да го спрете, става задължително с месец предизвестие, в точно определелена дата и ако пропуснете всичко това ставате автоматично абонати за още една година. За това много хора трябва да знаят, че ако договорът ви е сключен, примерно на 01.08. 2009 за една година, за да го спрете трябва да идете една-две седмици преди първи август 2010,защото стане ли първи, както вече казах, ставате абонати за още една година. Доколкото знам от други форуми, доста хора са подавали жалби относно автоматичното подновяване на договорите в КЗП,има дори заведени съдебни дела и подписка до омбудсмана и НС. 
