Точка на желиране. Дизел 10VV 40
Публикувано: 14 яну 2017 19:44
Това, което се случва на всички водачи на дизелови автомобили от по-ново поколение през тази зима се обяснява с високата точка на замръзване на дизела (биодизела).
https://en.wikipedia.org/wiki/Gel_point_(petroleum)
Последната студена зима беше преди 6-7 години и държа почти месец -25оС. Тогава не виждахме репатраци на всяка крачка. Автомобилите се движеха. Каква е разликата? Биосъставката, наложена със стандарт. Тази съставка откри цяла нова бизнес ниша: репатрпиране на замръзнали автомобили и съпровождащите излишни ремонти. В тези дни виждаме по улиците повече репатраци отколкото коли. Репатрирането обикновено се свързва и със сервизиране и тежко и горко на онзи, който пътува и трябва да върши работа.
Преблемът с околната температура е много добре отработен при стандартизирането на маслата за ДВГ. Интересно защо дизелът не подлежи на качествена стандартизация. По каква приумица трябва да караме дизел с ла-на през зимата? Нима милиони похарчени за безмислени репатрирания и ремонти не товарят повече екологичното равновесие. Както и при скъпиите съставки на тока, скъпите съставки на дизела също изпразват джобовте не на чиновниците, а на хората, които заработват парите си.
Конкратно: желираното гориво товари филтъра, помпата, дюзите. Никога не тръгвайте без двигателят да е загрял до оптималната си температура. Ако замръзнете в движение, просто извикайте да ви превозят на топло и не пипайте нищо по двигателя!!!!!
Какви са рисковете които носи лошият Български стандарт за дизела: разходи за превоз на автомобила, разходи за смяна на филтри, дефектиране на основни възли - помпа, двигател.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gel_point_(petroleum)
Последната студена зима беше преди 6-7 години и държа почти месец -25оС. Тогава не виждахме репатраци на всяка крачка. Автомобилите се движеха. Каква е разликата? Биосъставката, наложена със стандарт. Тази съставка откри цяла нова бизнес ниша: репатрпиране на замръзнали автомобили и съпровождащите излишни ремонти. В тези дни виждаме по улиците повече репатраци отколкото коли. Репатрирането обикновено се свързва и със сервизиране и тежко и горко на онзи, който пътува и трябва да върши работа.
Преблемът с околната температура е много добре отработен при стандартизирането на маслата за ДВГ. Интересно защо дизелът не подлежи на качествена стандартизация. По каква приумица трябва да караме дизел с ла-на през зимата? Нима милиони похарчени за безмислени репатрирания и ремонти не товарят повече екологичното равновесие. Както и при скъпиите съставки на тока, скъпите съставки на дизела също изпразват джобовте не на чиновниците, а на хората, които заработват парите си.
Конкратно: желираното гориво товари филтъра, помпата, дюзите. Никога не тръгвайте без двигателят да е загрял до оптималната си температура. Ако замръзнете в движение, просто извикайте да ви превозят на топло и не пипайте нищо по двигателя!!!!!
Какви са рисковете които носи лошият Български стандарт за дизела: разходи за превоз на автомобила, разходи за смяна на филтри, дефектиране на основни възли - помпа, двигател.