Страница 1 от 6

Цифри и факти за магистрала "Тракия" и "Южен поток"!

Публикувано: 15 дек 2013 13:26
от DANS
Първо ще обясня, защо ЕС е полезен за страни като Бъгария, в които корупцията и нарушаването на правилата(законите) е държавна(партийна) политика!

Помните ли, как трябваше да се дострои Магистрала "Тракия"?

На 16 декември 2004 г. е обявено, че правителството на Симеон Сакскобургготски е взело решение за доизграждане и отдаване на концесия на автомагистрала „Тракия“ на българо-португалския консорциум „Магистрала «Тракия»“ АД за срок от 35 години (максималния позволен от закона срок). Концесионерът трябва да доизгради, експлоатира и поддържа автомагистралата, като за сметка на това той може да събира такси (ТОЛ такси) от преминаващите автомобили, за цялото трасе на магистралата, от София до Бургас! Очакваното концесионно възнаграждение за целия период на концесията е в размер на 5 014 108 000 евро.

Договорът за автомагистрала „Тракия“ е подписан на 29 март 2005 г. между правителството и консорциума „Магистрала «Тракия»“ АД. Сключването на този договор поражда един от най-големите политически скандали в периода 2005-2006 г. в България. Основните причини за това са непрозрачността и липсата на търг или конкурс при определяне на концесионера, както и твърденията, че договорът е изключително неизгоден за държавата(Тройната коалиция твърдеше обратното, че това е най изгодния договор).

Изображение

В следващите 3 години са подписани няколко анекса към договора, но до изпълнението му така и не се стига.

Португалците щяха да достроят магистралата срещу 3-4 милиарда, и щяха да ни прибират ТОЛ такси цели 35 години( не по малко от 5 014 108 000 евро, гарантирани от държавата )!

В крайна сметка магистралата беше достроена с помоща на "Оперативна програма транспорт" на ЕС.

Лот 2 беше построен за 137,868 млн. лв с ДДС
Лот 3 беше построен за 133,973 млн. лв с ДДС
Лот 4 беше построен за 209,646 млн. лв. с ДДС

ОБЩО 481,487 млн. лв. с ДДС ~240 милиона евро!

Някъде се изпариха МИЛИАРДИТЕ, които трябваше да струва магистралата, изпари се една печалба от 4,774 милиарда евро( 9 357 000 000 лв.), която щеше да бъде открадната от всички нас!

Освен това, дострояването на "Тракия" се финансира на 80% от Европейския съюз! Може да се твърди, че магистралата ни е излязла безплатно
, защото останалите 20%(реално доста повече от 20%) са постъпили в бюджета като пряк и не-пряк фискален ефект от направената инвестиция(ДДС, соц, осигуровки, акцизи върху горивата, корпоративен и плосък данк)!

Да сравним с "Южен поток", за него България ще трябва да заплати половината от 3.5 милиарда евро! Понеже ги няма ще получи кредит от "братушките", за който ще плаща ЛИХВА около 5% в рамките на поне 18 години! Това прави над 6.5 милиарда лева(главница и лихва), които предстои да бъдат откраднати от българския народ!

Изображение

Re: Цифри и факти за магистрала "Тракия" и "Южен поток"!

Публикувано: 15 дек 2013 13:58
от kubik
кво има да се коментира,то е ясно,че комунягите и дпс-то единственото което правят е да крадът от българския народ и умишлено тласкът народа към беднотия.

хак да име на глупаците който гласуват за тях,като почнат да бъркат по кофите след година да си търсят храна 8-)

Re: Цифри и факти за магистрала "Тракия" и "Южен поток"!

Публикувано: 15 дек 2013 14:14
от Stivi_Ned
kubik написа:кво има да се коментира,то е ясно,че комунягите и дпс-то единственото което правят е да крадът от българския народ и умишлено тласкът народа към беднотия.

хак да име на глупаците който гласуват за тях,като почнат да бъркат по кофите след година да си търсят храна 8-)



А за кого да гласуваме- за Боко тиквата ли? Крадец №1 в цялата история на България.

Re: Цифри и факти за магистрала "Тракия" и "Южен поток"!

Публикувано: 15 дек 2013 14:18
от DANS
Stivi_Ned написа:
kubik написа:кво има да се коментира,то е ясно,че комунягите и дпс-то единственото което правят е да крадът от българския народ и умишлено тласкът народа към беднотия.

хак да име на глупаците който гласуват за тях,като почнат да бъркат по кофите след година да си търсят храна 8-)



А за кого да гласуваме- за Боко тиквата ли? Крадец №1 в цялата история на България.


Ти да не си от платените слуги на Бареков? Съветвам те, да прочетеш темата и да осмислиш цифрите(ако имаш с какво :mrgreen: )!

Re: Цифри и факти за магистрала "Тракия" и "Южен поток"!

Публикувано: 15 дек 2013 14:21
от alexveselinov
DANS, пускай си теми колкото искаш, това няма да промени факта, че твоя любимец Боко никога няма да се върне на власт ;)

Re: Цифри и факти за магистрала "Тракия" и "Южен поток"!

Публикувано: 15 дек 2013 14:27
от DANS
alexveselinov написа:DANS, пускай си теми колкото искаш, това няма да промени факта, че твоя любимец Боко никога няма да се върне на власт ;)


Нещо да кажеш, по същество??? Все пак цифрити говорят, кой крадец, кой не :lol:

Целта на тази тема е не да връща когото и да било на власт, целта е да убие веднъж и завинаги митът(опорната точка), че "асфалт не се яде" ;)

Re: Цифри и факти за магистрала "Тракия" и "Южен поток"!

Публикувано: 15 дек 2013 14:35
от Captain Stottlemeyer
DANS написа:....Концесионерът трябва да доизгради, експлоатира и поддържа автомагистралата, като за сметка на това той може да събира такси (ТОЛ такси) от преминаващите автомобили, за цялото трасе на магистралата, от София до Бургас! Очакваното концесионно възнаграждение за целия период на концесията е в размер на 5 014 108 000 евро.....Португалците щяха да достроят магистралата срещу 3-4 милиарда, и щяха да ни прибират ТОЛ такси цели 35 години( не по малко от 5 014 108 000 евро, гарантирани от държавата )!..


Когато боравим с "цифри и факти" (по-добре би било числа и факти, цифрите са 0, 1, 2, 3 ...9), е хубаво да бъдем коректни и в икономическите термини, които използваме. Иначе целият ни "анализ" отива по дяволите... ;) "Концесионно възнаграждение" е възнаграждението (цената), която концесионерът (в случая фирмата) плаща на концедента (в случая българската държава) за правото да експлоатира обекта, даден на концесия (в случая магистралата), това не са тол таксите ... 8-)

Re: Цифри и факти за магистрала "Тракия" и "Южен поток"!

Публикувано: 15 дек 2013 14:41
от Yoda
ЛЪЖЕЦ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
РУСИЯ ПОЕ ЦЯЛОТО ФИНАНСИРАНЕ НА ПРОЕКТА НА ТЕРИТОРИЯТА НА БЪЛГАРИЯ. БЪЛГАРИЯ НЯМА ДА ПЛАТИ НИЩО !!!!!!!!!!11

Re: Цифри и факти за магистрала "Тракия" и "Южен поток"!

Публикувано: 15 дек 2013 14:48
от DANS
Captain Stottlemeyer написа:
DANS написа:....Концесионерът трябва да доизгради, експлоатира и поддържа автомагистралата, като за сметка на това той може да събира такси (ТОЛ такси) от преминаващите автомобили, за цялото трасе на магистралата, от София до Бургас! Очакваното концесионно възнаграждение за целия период на концесията е в размер на 5 014 108 000 евро.....Португалците щяха да достроят магистралата срещу 3-4 милиарда, и щяха да ни прибират ТОЛ такси цели 35 години( не по малко от 5 014 108 000 евро, гарантирани от държавата )!..


Когато боравим с "цифри и факти" (по-добре би било числа и факти, цифрите са 0, 1, 2, 3 ...9), е хубаво да бъдем коректни и в икономическите термини, които използваме. Иначе целият ни "анализ" отива по дяволите... ;) "Концесионно възнаграждение" е възнаграждението (цената), която концесионерът (в случая фирмата) плаща на концедента (в случая българската държава), за правото да експлоатира обекта, даден на концесия, това не са тол таксите ... 8-)



Пропускаш факта, че едва след като концесионерът възстанови компенсациите, той започва да плаща на държавата 60% от приходите си след приспадане на разходите си (вкл. разходите по изплащането на банковия кредит). Смятайе, след като строежа трябва да струва около 3.5 милиарда + лихви + компенсации от държавата за липса на трафик, дали някога щеше да се стигне държавата да получава реални пари!?

Re: Цифри и факти за магистрала "Тракия" и "Южен поток"!

Публикувано: 15 дек 2013 14:48
от EDDY
Какъв е този заблуден анализ ?

Все едно е да сравняваш прасе и кон !

Сещам се за вица на Чучка след екскурзия в Африка !