CTAHKO написа:diplomat написа:CTAHKO написа:Знаеш ли кои са източниците на информация за световните новини на всички водещи световни медии???
Не знам, но не ми отговори на другите въпроси.

Блумбърг, Ройтерс, CNN и още 3 информационни агенции и телевизии, собственост на еврейски корпорации. А сега ми посочи, по коя световна медия са обвинили американското правителство в свалянето на кулите от 11/9

ТРИ МЕДИЙНИ ГИГАНТА МАНИПУЛИРАТ МИСЛЕНЕТО НА ХОРАТА
Зад най-големите телевизионни мрежи и филмови студиа стоят едни и същи хора
Едва ли е новина, че най-големите манипулатори на общественото мнение са медиите. Гледането на телевизия, слушането на радио, четенето на вестници заемат една много сериозна част от времето на стотици милиони хора. Масмедиите буквално моделират общественото и личното ни мнение за събития, морални ценности и разликата между правилно и грешно, а начело на най-големите медии стоят една шепа хора.
Най-директно и всеобхватно внимание оказват безспорно телевизията и киното. Замисляли ли сте се обаче кой контролира телевизията и киното в световен мащаб? Или по-точно кой стои начело на повечето от популярните телевизионни канали, които ежедневно ни приковават пред екрана? Няма съмнение, че ръководителите на най-големите американски, а и не само американски ТВ компании, прокарват собствените си интереси и това е съвсем естествено. Не е естествено обаче
зрителите да бъдат облъчвани с едностранчива информация
А какво друго да очакваме щом зад CNN и CBS, две от най-големите телевизионни компании, които се излъчват в много части на света, стоят повече или по-малко едни и същи хора, да не говорим пък за холивудските студиа. И телевизионните програми, и филмите оформят мисленето ни, налагат ни собственото си разбиране за общоприетите ценности и истини, създават стереотипи, които до голяма степен определят поведението ни.
Неизбежно е в ролята си на зрители донякъде да не асоциираме собствения си живот с този на филмовите и телевизионни герои. Проблемът се появява, когато зрителят се затруднява да направи разлика между филма и реалния живот. Това е една от целите на големите медийни шефове. Според група американски медийни експерти, начело с Кевин Афред Стром, средният американец, който гледа "нездравословно много" телевизия все по-рядко е в състояние да разграничи реалния живот от фикцията. Щом хората започнат да се идентифицират с филмовите герои, те унифицират поведението си и стават много по-предсказуеми в предпочитанията си. Това пък улеснява манипулаторите в работата им по контролиране на общественото мислене.
Вероятно сте забелязали, че холивудските филми стават все по-еднотипни - романтичните комедии следват сякаш един и същи сценарий, драмите също, да не говорим пък за т. нар. екшъни. Холивудският хепи енд не се е променял от около 60 години. Кой стои зад тези филми? Общо три медийни гиганта контролират всички големи филмови компании.
Touchstone, Buena Vista, Walt Disney и Miramax принадлежат на компанията на името на Уолт Дисни. На тази корпорация принадлежат и кабелните ТВ мрежи със същите имена, както и още няколко, включително националната ABC, с общо над 100 000 000 абонати само в САЩ. Печалбите на "Дисни" за 2003 г. са били $27.1 милиарда. Начело на компанията стои Майкъл Айзнър, описван от някои американски медии като "вманиачен на тема контрол". Докато по времето на фамилията Дисни филмовата продукция е била най-вече от типа "забавление за цялото семейство", днес голяма част от филмите и телевизионните програми са с подчертано "възрастно" съдържание. Чрез тези програми и филми Айзнър и приближените му налагат неусетно за зрителите собственото си разбиране за приемливо и неприемливо.
Да помислим, остана ли филм, в който героят-гей да не е удивително чувствителен и свръхинтелигентен? Съвсем разбираемо започва да се приема за даденост, че всички хомосексуалисти са с над средно ниво на интелигентност и като цяло по-съвършени от останалите. Освен това, десетилетната кампания за равни права на всички раси, в която сама по себе си няма нищо лошо, започна все повече да се изражда в т. нар. политическа коректност. Кой от нас е очаквал да види чернокож Орфей? Но го видяхме, както и видяхме афроамериканка в ролята на Офелия. Подобни филмови продукции успешно преобръщат представите на зрителите за исторически или литературни факти, а оттам до промяната на ценностната им система пътят не е дълъг.
Другият медиен гигант, който за 2003 г. е имал печалби от над $26.5 милиарда е Viacom, оглавяван от Съмнър Редстоун (роден Мъри Ротщайн). В тази корпорация се включва телевизионната мрежа CBS, студиото Paramount, музикалната MTV и детския канал Nickleodeon. От старта си през 1989 г. MTV се гледа от все повече и повече млади хора, които са най-податливи на медийно влияние. Фактът, че Редстоун държи 76% от акциите на цялата Viacom означава, че безпрепятствено може да налага на публиката ролевите модели, които сметне за подходящи, а ролевите модели са от основно значение за изграждането на личността на тийнейджърите.
Е, какви модели за поведение са Бийвъс и Бътхед, звездите на MTV през 90-те години? Да, могат да предизвикат смях (примесен с отвращение) у вече порасналите, но за тийнейджърите посланието е, че
простащината е модерна
че грубият хумор е най-смешното нещо. Впрочем, едва ли някой би защитавал тезата, че американският хумор е изтънчен, но тук става дума за крайности. Днес анимационната двойка умствено недоразвити екземпляри е заменена от реалити-шоута, включващи още по-големи ексцесии. Като цяло, според екипа на Стром, музикалният канал е пример за крещяща дегенерация, която се превръща в доминиращо културно влияние по целия свят.
Безспорният първенец сред медийните гиганти е Time Warner. Това е най-големият конгломерат в областта на телевизията, музиката и киното с печалба за 2003 г. от $39.5 милиарда. През 2000 г. компанията бе закупена от Интернет-комапнията AOL (America on line) начело със Стийв Джобс, но през 2003 Джобс на практика си подаде оставката. На Time Warner принадлежат каналите CNN и HBO, наред с филмовите студиа Warner Brothers, Castlerock и New Line Cinema, както и музикалната Warner Music. Сред малката група ръководители на конгломерата са Джоди Кан и Мег Зисфийлд (на Интернет подразделението), Норман Пърлстайн, главен редактор на списанието Time, Едгар Бронфман, начело на Warner Music и бивш собственик на телевизията NBC. Между другото, интересен е фактът, че бащата на Бронфман Едгар старши е президент на Световния еврейски конгрес. През 2003 бордът на директорите избра за изпълнителен директор Ричард Парсънс, който според Стром безпроблемно прокарва интересите на горепосочените.Едва ли има по-добър пример за едностранно представяне на новините от CNN, компанията, създадена от Тед Търнър и продадена от него на Time Warner на голяма загуба. Манипулацията на новините е много лесна, но и може би най-опасна, защото именно от новините очакваме да получим обективна информация за фактите. Ръководството на компанията избира кои новини да бъдат огласени и по какъв начин.
Дотук нищо лошо, но е редно събитията да бъдат представяни от всички страни. В CNN не е така. За тази телевизия има една единствена правилна гледна точка и тя е официалната. Автоцензурата стои в основата на журналистическата практика в тази мрежа. Естествено, това съвсем резонно може да се каже и за конкурентите на CNN, но точно CNN се гледа в цял свят. При световни катастрофи всички родни медии препредават репортажите на CNN. Налага се мнението, че там са най-добрите, най-бързите и най-професионалните репортери. По повод бързината им, неведнъж бяха изказвани съмнения, че
репортерите на CNN стигат
на мястото на събитието
преди то да се случи
Всеизвестният пример с атентатите от 11-ти септември остава актуален - тогава репортерката на телевизията беше при световния търговски център почти в момента на взрива. Във връзка с професионализма в CNN можем да припомним как по време на войната в Югославия на световната публика бяха представяни единствено кадри на зверски убитите мюсюлмани, но не и на точно толкова зверски убитите сърби-християни. Гледайки това и не подозирайки за другата страна на представяната информация, напълно логично е средния американски зрител да приеме безусловно, че сърбите са садисти, а мюсюлманите невинни жертви. Ето това е грубата едностранчивост, която толкова успешно моделира мисленето и създава устойчиви стереотипи. Имайки предвид дневния ред на CNN, едва ли бихме могли да очакваме представянето на по-различни ценности и гледни точки в програмата на HBO и по-голямата част от филмите на Warner Brothers, Castlerock и New Line Cinema. Зад всички тях стоят не повече от дузина хора, които имат финансов и личен интерес да налагат собствените си идеи за правилно грешно.
/ИНФОБАЛКАНИ/