История на България
Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist
Re: История на България
Давай следващия завод.
- Drunken_Master
- Мнения: 22766
- Регистриран на: 30 май 2012 15:50
- Местоположение: TD Garden
- Контакти:
Re: История на България
Аха. Значи, продавайки рафинерията на руснаците, по този начин Иван Костов е осигурил енергийна сигурност. Ама дали великия икономист Иван Костов не е помислил, че "окупаторите" ще ни надуят цените, понеже той е корумпиран боклук? Или това не го отчитаме като вариант? Като написа, че е осигурил енергийна сигурност, сега се сетих, че за АЕЦ-а и американското гориво пак така се говори, ама за цената нещо що така не говорят. Не знам, не знам... 
Ето за БГА "Балкан". Това е голямо попадение за циганина... Икономически гений ще се окаже!

Ето за БГА "Балкан". Това е голямо попадение за циганина... Икономически гений ще се окаже!

В началото на 90-те години се взима решение "Балкан" да бъде приватизирана. Първата процедура е закрита през 1995 г. поради липса на интерес. Пропада и втората през 1997 г.
В последния рунд на приватизационната сага през 1999 г. има подадени пет оферти, а българската "Еър България" депозира писмо, с което потвърждава интереса си към сделката.
Избран е израелският консорциум "Зееви-Аркия". Според Едвин Сугарев, който е направил обстойно разследване по случая, подплатено с много документи, в хода на преговорния процес се е стигнало до външна намеса относно избора. Според него най-яркото свидетелство за това е, че само петима от единадесетте членове на комисията подписват решението.
Офертата на предпочетения купувач се състояла от три страници, което е абсурдно при обема на собствеността, за която се кандидатства. Един от другите кандидати - "Улрих Бетелер", предлага запазване на всички съществуващи дестинации, авиофлот от 28 самолета, запазване на всички работни места и дори плавното им увеличаване, цена от 400 000 долара и инвестиции от 300 милиона долара. В предложението на "Зееви" цената е 150 000 долара, 100 милиона долара са инвестициите, предвижда се съкращение на персонала с повече от 1000 души, авиофлот от 11 самолета и съкращение на 50% от дестинациите. На практика съкращенията обхващат всички дълги полети и спират се тези до страни от арабския свят, където авиокомпанията традиционно развива печеливша дейност.
За сравнение, оценката на 75% от авиокомпанията, направена от Кей Пи Ем Джи към края на 1998 г. по различните методи, е 1.5 - 2 млн. долара.
Надзорният съвет на АП на два пъти връща текста на приватизационния договор с искане да се коригира символичната глоба от 10%, която купувачът трябва да плати, ако не инвестира в компанията сумите от продажба на собственост. УС на АП настоява глобата да е поне 50%. Въпреки това обаче остават 10-те процента, което се оказва фатално при последвалото вампирско изсмукване на активите на "Балкан", пише Едвин Сугарев. Той посочва още един парадокс - въпреки че притежава дял от 20%, държавата престава да се държи като акционер. В органите за управление на компанията няма неин представител.
Скоро след покупката Зееви сприра полетите.
THE G.A.M.E написа:Наименованията "булгар", "болгар", "балгар", "бугхар, "блкхар" и подобни, датират още от "преди Христа".

Re: История на България
Колко пъти Балкан е бил на печалба за 40-годишното си съществувание :lol:
Това за Лукойл вече сме ти го обяснявали. Влез в търсачката.
Това за Лукойл вече сме ти го обяснявали. Влез в търсачката.
4 000 и пак ми задай същия въпрос.
Става въпрос за 1989 г. :lol: :oops: :lol:
Става въпрос за 1989 г. :lol: :oops: :lol:
Drunken_Master написа:а доходът на глава от населението - 7500 долара годишно (повече, отколкото през 2011 г.)
Drunken_Master написа:България щеше да е 50-60 млн., ако не бяхме под Османско робство.
-
На линия
- Мнения: 50951
- Регистриран на: 02 авг 2008 22:59
- Skype: За к'во ми е ?
- Местоположение: Сливен
Re: История на България
Ама ти верно сметаш, че онези заводи, с наличната си "технология" и инвентар, са били печеливши?Drunken_Master написа:Да, бе... Всичките предприятия от соца били нерентабилни, та затова ги разпродаде на безценица. Ясно.
Айде да помислим малко... Според теб, инвеститорите-приватизатори, са купили супер-фирми, със супер-оборудване и супер-печеливши пазари, и нарочно са ги разпродали-фалирали ?
Чакай малко... Демек, ти ще купиш Реал Мадрид, ще разпродадеш за по 1 евро всички играчи, активи, мърч и т.н. за да ги фалираш, след което ще се окажеш супер-печеливш ? :?
Този път не се заяждам и наистина се опитвам да осмисля логиката ...
- Drunken_Master
- Мнения: 22766
- Регистриран на: 30 май 2012 15:50
- Местоположение: TD Garden
- Контакти:
Re: История на България
Няма проблем. Може да видиш, за колко беше продадена най-голямата транспортна фирма в Европа - СОМАТ. Благодаря за вниманието...
THE G.A.M.E написа:Наименованията "булгар", "болгар", "балгар", "бугхар, "блкхар" и подобни, датират още от "преди Христа".

Re: История на България
Дрънкане,
Попадайки в завода малко преди 10 ноември, заварих само 2 машини с микропроцесори. Първата бе спряла да работи поради липса на пазари за продукцията. Чуваш ли? ПАЗАР - думичката която решава кое колко струва и изобщо дали да съществува. На втората машина микропроцесорът бе дори ко-процесор. След Приватизацията и вкарването на новите технолигии микропроцесорите станаха безброй без да броим телефоните на персонала. Ако нямаше Приватизация, всичко отиваше на скрап освен някой струг или фреза, взети на безценица в някоя маза на началник.
Попадайки в завода малко преди 10 ноември, заварих само 2 машини с микропроцесори. Първата бе спряла да работи поради липса на пазари за продукцията. Чуваш ли? ПАЗАР - думичката която решава кое колко струва и изобщо дали да съществува. На втората машина микропроцесорът бе дори ко-процесор. След Приватизацията и вкарването на новите технолигии микропроцесорите станаха безброй без да броим телефоните на персонала. Ако нямаше Приватизация, всичко отиваше на скрап освен някой струг или фреза, взети на безценица в някоя маза на началник.
Re: История на България
Давай следващата опорка.
Re: История на България
Drunken_Master написа:Няма проблем. Може да видиш, за колко беше продадена най-голямата транспортна фирма в Европа - СОМАТ. Благодаря за вниманието...
Може да видиш за колко бе открадната преди това и как остана без пазари, защото турците взеха контрабандните канали от Близкия Изток. Не фирма, а държавен монопол съществуващ на непазарен принцип и в пъти по-ниски заплати от западните им колеги и паркинг в не малка част, който трябва да се подменен. Щофьори, които купуват стоки от чаршафите, за да препродадат в развитата ни татковина, защото тук са мираж и да изкарат някой лев. Днес на пазарен принцип паркингът е по-голям и с мечтани заплати. Нека леенето на сълзите ти да започне за пореден път.
4 000 и пак ми задай същия въпрос.
Става въпрос за 1989 г. :lol: :oops: :lol:
Става въпрос за 1989 г. :lol: :oops: :lol:
Drunken_Master написа:а доходът на глава от населението - 7500 долара годишно (повече, отколкото през 2011 г.)
Drunken_Master написа:България щеше да е 50-60 млн., ако не бяхме под Османско робство.
- Drunken_Master
- Мнения: 22766
- Регистриран на: 30 май 2012 15:50
- Местоположение: TD Garden
- Контакти:
Re: История на България
NOMER14 написа:Дрънкане,
Попадайки в завода малко преди 10 ноември, заварих само 2 машини с микропроцесори. Първата бе спряла да работи поради липса на пазари за продукцията. Чуваш ли? ПАЗАР - думичката която решава кое колко струва и изобщо дали да съществува. На втората машина микропроцесорът бе дори ко-процесор. След Приватизацията и вкарването на новите технолигии микропроцесорите станаха безброй без да броим телефоните на персонала. Ако нямаше Приватизация, всичко отиваше на скрап освен някой струг или фреза, взети на безценица в някоя маза на началник.
СОМАТ и микропроцесор? Ти верно си перманентно неадекватен...

pomiqrat написа:Drunken_Master написа:Няма проблем. Може да видиш, за колко беше продадена най-голямата транспортна фирма в Европа - СОМАТ. Благодаря за вниманието...
Може да видиш за колко бе открадната преди това и как остана без пазари, защото турците взеха контрабандните канали от Близкия Изток. Не фирма, а държавен монопол съществуващ на непазарен принцип и в пъти по-ниски заплати от западните им колеги и паркинг в не малка част, който трябва да се подменен. Щофьори, които купуват стоки от чаршафите, за да препродадат в развитата ни татковина, защото тук са мираж и да изкарат някой лев. Днес на пазарен принцип паркингът е по-голям и с мечтани заплати. Нека леенето на сълзите ти да започне за пореден път.
Помияра пак се мъчи, да разсъждава... "Монопол съществуващ на непазарен принцип!"

По-елементарно нещо не е раждано на тая земя!

THE G.A.M.E написа:Наименованията "булгар", "болгар", "балгар", "бугхар, "блкхар" и подобни, датират още от "преди Христа".

Re: История на България
Кой ти говори за Сомат?!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта