Помощ от инженер/физик

Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist

g3_ev2
Мнения: 895
Регистриран на: 14 май 2010 13:28
Skype: g3_ev2
Контакти:

Re: Помощ от инженер/физик

Мнениеот g3_ev2 » 27 май 2016 12:12

От физиката - тръгнете от равенството на момента на силата F*t (величината на силата по времето за действие) и количеството на движението m*w (масата на тялото по скоростта му на движение), след това си припомнете от какво зависи скоростта на пластичната деформация под действие на сила F върху площта на действието и ще си отговорите най-общо на въпроса.
От практиката - водата не може да ви направи нищо на главата в покой, но я скочете във вода от 50 м. с главата надолу!
Не е лошо да си помислите и защо е забранено да се лети на свръхзвукова скорост над населено място, какво прави податливия иначе въздух като го подбереш със скорост над тази на звука!
И изобщо, защо не я зарежете тази работа, мразете си САЩ без намеса на физиката и съпромата!

На линия
honda
Мнения: 4988
Регистриран на: 23 ное 2008 12:48
Контакти:

Re: Помощ от инженер/физик

Мнениеот honda » 27 май 2016 12:20

pampi написа:
Air_Smuggler_FU написа:Мързи ме да обяснявам, чукнете в Гугъла "wtc structural design", за да видите къде точно са бетонните колони, и колко крехка всъщност е структурата на тези сгради. Не знам къде прочете за 900-те километра/час, но в момента на удара едва ли са били над 500-600 км./ч. Да уточня, че самолетите имат 3 различни скорости - приборна скорост (Indicated airspeed), истинска въздушна скорост (true airspeed) и скорост спрямо земната или морска повърхност (grownd speed), като в един и същ момент от полета и трите са различни... В повечето случаи популярно говорим за grownd speed, но в кабината повечето дейности се извършват на базата на приборната скорост.

Когато говорим за скорост, маса и енергия (E=mc²), става ясно, че може би най-важния компоненти на отделената енергия е скоростта... Известен е примера с врабчето - Ако едно врабче се удари в Мавзолея със скоростта на обикновен астероид, то ще срути Мавзолея, и ще остави кратер, дълбок 10 метра. Ще попитате за метеоритите - говорим за теоретична скорост, а метеоритите драстично се забявят от земната атмосфера, и не биха имали необходимата енергия да срутят Мавзолея. Демократичните педали от СДС и те не успяха от първия път... :lol:

Така че, самолетите са истински, и без проблем могат да влязат в сградата, съобразно с техните маса и скорост... а горивото им е в крилата и малка част под фюзелажа...

Ако ви трябва конспирация, мислете в друга посока, много по-вероятна : Предварително манипулирана авионика (електронното управление), при команда електрониката и радиовръзката се изключват, и управлението се поема от наземен оператор, или даже от предварително програмиран компютър, при което пилотите са безпомощни...

Малка грешка във формулата, колега... :)
E=mc² е формула за абсолютната енергия на материята, в нютоновата механика на твърдите тела, кинетичната енергия е E=mv²/2
За останалото общо взето си прав, но все пак куршумите не се правят от алуминий, а от метали с по-голяма маса на единица обем...

бщо взето и двамата сте прави . към колегата по-горе едно малко пояснение- съвременните самолети няма крила,а имат едно крило и ляво и дясно полукрила,като и лявото и дяснто полукрило са свързани и образуват крилото.
Иначе напълно е възможно това самолет да се вбие в сграда и да влезе дълбоко в нея разрушавайки стоманобеонна конструкция.
Първо малко известен факт ,че една птица примерно чайка влезнала в ГТД на самолет по време на полет ще доведе до много тежки поражения на двигателя и изваждането му от строя. Не може да има сравнение с твърдостта на тялото на еднаа птица и здравината на лопатките на компресора на ГТД , но при обороти от порядъка на десетки хиляди и по-малка и лека и по-мека частица може да доведе разрушаване на лопатките ,който в общия случай са направени от високачествена високолегирана стомана.
През 1988 когато СССР за първи път показа във Фарнбъроу МиГ-29 точно птица попадна в двигателя и това доведе до загуба на самолета, единствено изключително умелата реакция на известния ас Н.Квочур ,който беше пилот на самолета му спаси живота.
Също така известния случай когато пилота Сули Суленбергър ,който след навлизане на самолета Б 767 в ято птици загуби и двата си двигателя и успя да приводни самолета си в река Хъдсън.
Така ,че напълно възможно е при една скорост от около 800 км/ч самолета да се забие в сградата като пирон. Има и още нещо много от вас правят грешката ,че самулета е от алуминий- не от алуминий . Обшивката е от дуралалуминий (има доста различни видове дурал) или титанови сплави, а "скелета" е от високояки сплави може да бъдат титанови ,може и стоманени- много често са от т.н. авиационна стомана -30ХГСА-висококачествена легирана стомана с висока якост.Едва ли във форума някой има информация от какво е направена обшивката и "скелета" на Боинга- търговска тайна е
Има и още нещо при контакт между самолета и една сграда е неизбежна експлозия на горивото ,което води до развиваване на температура от няколко хиляди градуса за части от секундата- няма стоманена конструкция коята да изадържи на такава температура такъв температурен градиент. Примерно ако една турбинна лопатка(направена от изключително скъпа висококачествена висколегиран стомана) бъде нагрята до няколкостотин градусапримерно 600С и въртяща се примернос 15000 оборота и попадне капка вода с температуа 20С ,лопатката може да бъде разрушена от температурния шок съчетан с ефекта от механичния удар.
Към колегата по-горе ,това което си написал теоретично е възможно,но при всички случаи екипажа на борда може да "override" всяка външна намеса. Локалния пост е с най-висок приоритет.

Потребителски аватар
pampi
Мнения: 4429
Регистриран на: 05 юли 2011 12:03
Контакти:

Re: Помощ от инженер/физик

Мнениеот pampi » 27 май 2016 12:45

honda написа:
Общо взето и двамата сте прави . към колегата по-горе едно малко пояснение- съвременните самолети няма крила,а имат едно крило и ляво и дясно полукрила,като и лявото и дяснто полукрило са свързани и образуват крилото.
Иначе напълно е възможно това самолет да се вбие в сграда и да влезе дълбоко в нея разрушавайки стоманобеонна конструкция.
Първо малко известен факт ,че една птица примерно чайка влезнала в ГТД на самолет по време на полет ще доведе до много тежки поражения на двигателя и изваждането му от строя. Не може да има сравнение с твърдостта на тялото на еднаа птица и здравината на лопатките на компресора на ГТД , но при обороти от порядъка на десетки хиляди и по-малка и лека и по-мека частица може да доведе разрушаване на лопатките ,който в общия случай са направени от високачествена високолегирана стомана.
През 1988 когато СССР за първи път показа във Фарнбъроу МиГ-29 точно птица попадна в двигателя и това доведе до загуба на самолета, единствено изключително умелата реакция на известния ас Н.Квочур ,който беше пилот на самолета му спаси живота.
Също така известния случай когато пилота Сули Суленбергър ,който след навлизане на самолета Б 767 в ято птици загуби и двата си двигателя и успя да приводни самолета си в река Хъдсън.
Така ,че напълно възможно е при една скорост от около 800 км/ч самолета да се забие в сградата като пирон. Има и още нещо много от вас правят грешката ,че самулета е от алуминий- не от алуминий . Обшивката е от дуралалуминий (има доста различни видове дурал) или титанови сплави, а "скелета" е от високояки сплави може да бъдат титанови ,може и стоманени- много често са от т.н. авиационна стомана -30ХГСА-висококачествена легирана стомана с висока якост.Едва ли във форума някой има информация от какво е направена обшивката и "скелета" на Боинга- търговска тайна е
Има и още нещо при контакт между самолета и една сграда е неизбежна експлозия на горивото ,което води до развиваване на температура от няколко хиляди градуса за части от секундата- няма стоманена конструкция коята да изадържи на такава температура такъв температурен градиент. Примерно ако една турбинна лопатка(направена от изключително скъпа висококачествена висколегиран стомана) бъде нагрята до няколкостотин градусапримерно 600С и въртяща се примернос 15000 оборота и попадне капка вода с температуа 20С ,лопатката може да бъде разрушена от температурния шок съчетан с ефекта от механичния удар.
Към колегата по-горе ,това което си написал теоретично е възможно,но при всички случаи екипажа на борда може да "override" всяка външна намеса. Локалния пост е с най-висок приоритет.

Колега, фактът, че птица може да повреди двигателя на самолет по време на полет е широко известен, но да не бъркаме двата щата... Двигателят може да излезе от строя дори при минимален дисбаланс на турбинната лопатка, а тък се обсъжда сблъсък между две тела с различна твърдост. Колкото до "грешката" алуминий- дуралуминий- дурала е по-твърд от алуминия, но за сметка на това по-крехък и се троши при рязък удар. Примери за откъснати крила дори при удар във вода бол...
...Мы ебали все на свете,
кроме ежа и гвоздя,
потаму что еж колючий,
а гвоздя ебат нелзя...

bobmarli
Мнения: 405
Регистриран на: 01 юли 2013 22:42
Контакти:

Re: Помощ от инженер/физик

Мнениеот bobmarli » 27 май 2016 13:14

pampi написа:
honda написа:
Общо взето и двамата сте прави . към колегата по-горе едно малко пояснение- съвременните самолети няма крила,а имат едно крило и ляво и дясно полукрила,като и лявото и дяснто полукрило са свързани и образуват крилото.
Иначе напълно е възможно това самолет да се вбие в сграда и да влезе дълбоко в нея разрушавайки стоманобеонна конструкция.
Първо малко известен факт ,че една птица примерно чайка влезнала в ГТД на самолет по време на полет ще доведе до много тежки поражения на двигателя и изваждането му от строя. Не може да има сравнение с твърдостта на тялото на еднаа птица и здравината на лопатките на компресора на ГТД , но при обороти от порядъка на десетки хиляди и по-малка и лека и по-мека частица може да доведе разрушаване на лопатките ,който в общия случай са направени от високачествена високолегирана стомана.
През 1988 когато СССР за първи път показа във Фарнбъроу МиГ-29 точно птица попадна в двигателя и това доведе до загуба на самолета, единствено изключително умелата реакция на известния ас Н.Квочур ,който беше пилот на самолета му спаси живота.
Също така известния случай когато пилота Сули Суленбергър ,който след навлизане на самолета Б 767 в ято птици загуби и двата си двигателя и успя да приводни самолета си в река Хъдсън.
Така ,че напълно възможно е при една скорост от около 800 км/ч самолета да се забие в сградата като пирон. Има и още нещо много от вас правят грешката ,че самулета е от алуминий- не от алуминий . Обшивката е от дуралалуминий (има доста различни видове дурал) или титанови сплави, а "скелета" е от високояки сплави може да бъдат титанови ,може и стоманени- много често са от т.н. авиационна стомана -30ХГСА-висококачествена легирана стомана с висока якост.Едва ли във форума някой има информация от какво е направена обшивката и "скелета" на Боинга- търговска тайна е
Има и още нещо при контакт между самолета и една сграда е неизбежна експлозия на горивото ,което води до развиваване на температура от няколко хиляди градуса за части от секундата- няма стоманена конструкция коята да изадържи на такава температура такъв температурен градиент. Примерно ако една турбинна лопатка(направена от изключително скъпа висококачествена висколегиран стомана) бъде нагрята до няколкостотин градусапримерно 600С и въртяща се примернос 15000 оборота и попадне капка вода с температуа 20С ,лопатката може да бъде разрушена от температурния шок съчетан с ефекта от механичния удар.
Към колегата по-горе ,това което си написал теоретично е възможно,но при всички случаи екипажа на борда може да "override" всяка външна намеса. Локалния пост е с най-висок приоритет.

Колега, фактът, че птица може да повреди двигателя на самолет по време на полет е широко известен, но да не бъркаме двата щата... Двигателят може да излезе от строя дори при минимален дисбаланс на турбинната лопатка, а тък се обсъжда сблъсък между две тела с различна твърдост. Колкото до "грешката" алуминий- дуралуминий- дурала е по-твърд от алуминия, но за сметка на това по-крехък и се троши при рязък удар. Примери за откъснати крила дори при удар във вода бол...


Колега, вече на няколко пъти в темата беше обяснено, че при тези скорости твърдостта не е от решаващо значение. Може би е време да отворите дебелите книги и се пообразовате малко по въпроса.

Междувпрочем, ако не са самолети, то какво се разби в WTC?

snakyy
Мнения: 129
Регистриран на: 01 юни 2009 23:09
Контакти:

Re: Помощ от инженер/физик

Мнениеот snakyy » 27 май 2016 13:42

Дотук обобщение от "специалистите" една капка вода или птичка могат да разрушат двигателя на самолет но една сграда стояща на пътя му не може - 1-ви факт, който явно не трябва да се спори.
2. Експлозията е била толкова силна, че е изпарила стоманобетона в градата и всичко от самолета метали и човешки останки - сравнение освен на 11.09.2001г. никога и до ден днешен не се е случвало самолет да катастрофира и да се изпари, та даже и от совалката Колумбия, която се взриви пред очите на всички не се изпари, а останки имаше включително и от екипажа, и това при взрив на ракетно гориво или можеби водород кислородната смес + твърдо ракетно гориво бледнеят пред енергията на керосина нищо, че сравнено количествено керосина е в пъти по-малко. Трети случай самолета свален над Донбас с ракета - имаме керосин имаме и поражение от ракета земя въздух колкото и да е бил слаб керосина е трябвало да изпари самолета Но не се случи а имаше тела пък даже и плюшени играчки неизгорели. Но точно на 11.09 не е било ден на самолетното инженерство и всички самолети се изпариха 1 в пентагона - нямаше останки, един в полето паднал от възпротивилите се пътници но на земята имаше изгоряла следа и нищо от самолет и пътници, и два в Ню-Йорк, а за оцелелите лични документи именно на терористите не се спори, пълния колапс на сградите + една допълнителна също.
Да сравняваш удар на тон и нещо кола срещу тухлена ограда, която я държи хоросан и жилищен блок в Холандия, който странно се е срутил само в мястото на сблъсъка, защо не е колабирал целия???, със 110 етажна кула е смешно. Най-малкото от неравномерното поражение върху кулите те трябваше да паднат странично, а не право надолу прецизността на взрива трябва да е перфектна, което и при 100км в час е невъзможно.

Потребителски аватар
pampi
Мнения: 4429
Регистриран на: 05 юли 2011 12:03
Контакти:

Re: Помощ от инженер/физик

Мнениеот pampi » 27 май 2016 13:45

bobmarli написа:Колега, вече на няколко пъти в темата беше обяснено, че при тези скорости твърдостта не е от решаващо значение. Може би е време да отворите дебелите книги и се пообразовате малко по въпроса.

Междувпрочем, ако не са самолети, то какво се разби в WTC?


Къде и с какви аргументи, беше обяснено, че скоростта не е от значение? В механиката се борави с формули и данни, а не с общи лафове от вида гледах, чух, казаха ми. ха пообразовай ни по въпроса, нищо напреки нямам да обориш сър Нютон и да кастрираш формулата за кинетична енергия, в която е речено, че тя е равна на масата по СКОРОСТТА НА КВАДРАТ разделена на две... :lol:

Апропо, за икономия новите балистични ракети ще ги правят от вестници, щото при тези скорости твърдостта няма значение, а сър Нютон ряпа да яде с постулата си, че на всяка сила отговаря равна по големина и противоположна по посока противосила...
Последна промяна от pampi на 27 май 2016 13:51, променено общо 1 път.
...Мы ебали все на свете,
кроме ежа и гвоздя,
потаму что еж колючий,
а гвоздя ебат нелзя...

Потребителски аватар
1982
Мнения: 30287
Регистриран на: 13 юни 2012 15:17

Re: Помощ от инженер/физик

Мнениеот 1982 » 27 май 2016 13:48

pampi написа:Ей ти сблъсък на солиден по маса автомобил със солидна сграда.


Шопе, всезнайко, нали знаеш, че и скоростта има значение при един сблъсък. Щетите, които автомобил ще причини, не са едни и същи при 40 км/ч и при 100, примерно ?!
A. ПРЕДСТВЯНЕ НА КАНДИДАТА

4. ЦСКА-София е футболен клуб, състезавал се преди това под името „Литекс Ловеч”, заявил кандидатура по същество да бъде лицензиран и да участва в ЛЕ.

Потребителски аватар
1982
Мнения: 30287
Регистриран на: 13 юни 2012 15:17

Re: Помощ от инженер/физик

Мнениеот 1982 » 27 май 2016 13:49

КРАСОТА ВЯРА БОРБА написа:Изгледайте филма ..къде се изпариха Кулите''.вижте списъка на загиналите и си задайте,защо евреите не са били на работа в същият ден.Има само една жена израелка.Ударът върху Пентагона,най-защитената сграда в света ще ви разкрие доста манипулации.


Стига лъжи, бе, има 5 загинали граждани само на Израел. Отделно, откъде знаеш, че сред другите загинали граждани няма също евреи ??!
A. ПРЕДСТВЯНЕ НА КАНДИДАТА

4. ЦСКА-София е футболен клуб, състезавал се преди това под името „Литекс Ловеч”, заявил кандидатура по същество да бъде лицензиран и да участва в ЛЕ.

Потребителски аватар
1982
Мнения: 30287
Регистриран на: 13 юни 2012 15:17

Re: Помощ от инженер/физик

Мнениеот 1982 » 27 май 2016 13:52

bobmarli написа:
Кашчей написа:
bobmarli написа:Да, възможно е крилото така да разреже стоманата. Виждал съм кадри след торнадо - най-обикновен вестник беше пробил предното стъкло на кола, засилен с 400км/ч от вятъра.


400км/ч и това вестник се движи праволинейно и насочено при вятър?!
Няма да коментирам скоростта на вестника, защото трябва да коментирам и как при такъв вятър автомобилът е стоял на едно място и е чакал челна среща с вестника.


Вие да не сте форумният идиот? Що за глупости?


Мани, мани .... снощи мачкаше в темата. :mrgreen: :mrgreen:

Кашуй дори и не подозира, че тоя вестник, летящ с такава скорост, може даже гърлото да му пререже. :lol: :lol:
A. ПРЕДСТВЯНЕ НА КАНДИДАТА

4. ЦСКА-София е футболен клуб, състезавал се преди това под името „Литекс Ловеч”, заявил кандидатура по същество да бъде лицензиран и да участва в ЛЕ.

Потребителски аватар
1982
Мнения: 30287
Регистриран на: 13 юни 2012 15:17

Re: Помощ от инженер/физик

Мнениеот 1982 » 27 май 2016 13:54

g3_ev2 написа:От практиката - водата не може да ви направи нищо на главата в покой, но я скочете във вода от 50 м. с главата надолу!


Ти нищо не разбираш ..... как може алуминий да пререже бетон, това е невъзможно, ако ще и със скоростта на светлината да лети. Това си е просто някакъв лек алуминий. :mrgreen: :mrgreen:
Последна промяна от 1982 на 27 май 2016 13:58, променено общо 1 път.
A. ПРЕДСТВЯНЕ НА КАНДИДАТА

4. ЦСКА-София е футболен клуб, състезавал се преди това под името „Литекс Ловеч”, заявил кандидатура по същество да бъде лицензиран и да участва в ЛЕ.


Върни се в “Свободна зона”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kubik и 7 госта