

Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist
sin4ec написа:Наистина ниското напрежение ( 180-200 V) колкото и да е странно, води до неверни показания на електромера. При старите такива въртящият момент върху диска е пропорционален на произведението U x I, сиреч мощността. При електронните се подразбира 220 v напрежение, и се мери основно ток. Но при ниски напрежения компенсацията е по-висок ток, или по-висока сметка. Просто и елементарно, така чезовете имат сметка да поддържат ниски напрежения-хем не инвестират в нови трафове и подобрения, хем лапат пари от фалшива сметка!
pampi написа:sin4ec написа:Наистина ниското напрежение ( 180-200 V) колкото и да е странно, води до неверни показания на електромера. При старите такива въртящият момент върху диска е пропорционален на произведението U x I, сиреч мощността. При електронните се подразбира 220 v напрежение, и се мери основно ток. Но при ниски напрежения компенсацията е по-висок ток, или по-висока сметка. Просто и елементарно, така чезовете имат сметка да поддържат ниски напрежения-хем не инвестират в нови трафове и подобрения, хем лапат пари от фалшива сметка!
Ниското напрежение не води до неверни показания на електромера, а води до по - ниско КПД на уредите, които са разработени за работа при 220-240 волта, особено тези, които са с трансформатори(микровълновите печки) и електродвигатели(климатици и хладилници). Плаща се KWh, където kW e U x I , а h е времето на работа на уреда. Сметката се вдига от h, понеже уредите работят по- дълго и с ниско КПД. Номерът е, че при проверка електромерът си дава верни показания, защото дефакто е редовен и ЕРД си измиват ръцете...
П.П.Същото се получава и ако заредим в колата си по-калпаво гориво, за да изминем едно и също разстояние изразходваме повече литри.
Потребители, разглеждащи този форум: Thsmith и 6 госта