Тема за политика - Свят

Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist

Потребителски аватар
pampi
Мнения: 4429
Регистриран на: 05 юли 2011 12:03
Контакти:

Re: Достоевски за руската завист към българите

Мнениеот pampi » 08 мар 2016 11:23

River Plate написа:
pampi написа:
River Plate написа:В сръбските учебници по история те разглеждат този период като:

Историја Србије у Османском царству
(История на Сърбия в Османската империя)

В гръцките:

Οθωμανική κυριαρχία
(Османско владичество/Османка зависимост)



Само в перверзната българска мисъл си мечтае да е бил роб, да са опъвали баба му отзад, когато им е кеф. Е няма как да сме горда и еманципирана нация, сори ;)

Ти не си етнически българин, това е ясно, какъв е майчиният ти език?



Като ти гледам подписа си ми ясен, ти колко си българин ;)



Елементарен въпрос ти задавам бе, отговори! Турчин ли си, арабин ли си, циганин ли си?
...Мы ебали все на свете,
кроме ежа и гвоздя,
потаму что еж колючий,
а гвоздя ебат нелзя...

Потребителски аватар
River Plate
Мнения: 1989
Регистриран на: 25 мар 2008 19:06
Местоположение: София
Контакти:

Re: Достоевски за руската завист към българите

Мнениеот River Plate » 08 мар 2016 11:25

fcb_bg написа:
River Plate написа:
fcb_bg написа:Естествено, че няма роби с представата от Римската империя. Робството, каквто всяко друго нещо е еволюирало с годините. Сега например можеш да си роб на финансова институция, робско е да не получаваш еднакво възнаграждение на едни позиции в работата в Бирмингам с колегата ти англичанин... Има си цели държави роби също на международни финансови институции.
Робството сега не е да чистиш лайната за комат хляб на някого, ъпгрейдни си представите.


Само през 1944-1989 сме били свободни. А да и не сме се кланяли на гадния американски господар. Е да правили ли сме каквото ни кажат СССР, предали сме 1 млн. българи в Македония и още толкова в Украйна, ама какво толкоз, важното е че хората са имали работа.


За комунистическия си комплекс можеш да направиш отделна тема.


То всичко е свързано, бе пич.
[center]Не се гаси туй, що не гасне!
ЦСКА ЗАВИНАГИ
[/center]
[center]Чавдар (Етрополе) + Литекс (Ловеч) ЦСКА (София)[/center]
[center]МИКРЕ ВЪН![/center]

[center]
golemia написа:...Там в Софийското полЕ играе тим от ЕтрополЕ.На Ловеч с играчите и на ЦСКА припознавачите... :)
[/center]

Потребителски аватар
v.r.s.
Мнения: 3481
Регистриран на: 24 ное 2008 18:00
Контакти:

Re: Достоевски за руската завист към българите

Мнениеот v.r.s. » 08 мар 2016 11:27

Lyubaka01 написа:
River Plate написа:
Lyubaka01 написа:
River Plate написа:
Lyubaka01 написа:Който се чуди какъв кретен трябва да си за да наречеш турското владичество "съжителство", да погледне автора на темата...
Авторе, няма да ти пиша какво мисля за тебе и за такива като тебе, защото ще ме баннат директно...


За да мислиш се иска да си чел, за да имаш аналитична мисъл, се иска да си подготвен по дадената тема, което пак става с четене ;)
Смешко, аз колкото съм чел, ти толкова едва ли през целия си животец ще прочетеш... Само да те питам, като ни е било толкова хубаво при "съжителството", чий, по дяволите, го е дървил Дякона да обикаля България и да организира революционни комитети?!?
П.П. Препоръчвам ти освен да се ровиш по книжките, да пообиколиш малко България. Това Батак, Перущица, Карлово, Панагюрище - не е като да няма какво да се види и чуе...


Пич, Дякона се е борил за българската независимост и възтановяване на българската държавност. Има идеали, които са над хляба, ако не си го разбрал, съжалявам те.
Батак, Перщуца, Клисура и другите места, на които са изръшени гнусните звества (между другото предимно от помаци), са при потушаването на Априлското възтание. Няма как нормален човек да оправдае подобна мерзост, дори и в тази епоха, така че да. Имаме нашите Батак, Клисура и Перущица и трябва да ги почитаме, но имаме и Възраждане на българската духовност и желание за свободна и независима държава, на което трябва да акцентираме.

Искам да те попитам, знаеш ли как е наречен периода в който попадат в Османската империя гърците и сърбите в техните учебници? Е, не е робство.
Пич, това от написаното от тебе, което съм болд-нал е в доста голямо противоречие с идеята на темата ти. Хайде малко да си уточниш концепцията и тогава да се изказваш...
Някъде да виждаш да съм писал за "робство"? Чисто технически, в Османската империя, робство не е съществувало. Но вярвай ми, и "съжителство" не е било, колкото и на някои и да им се иска да пренапишат историята...


Не зная защо продължавате да говорите, че някой е искал да пренапише историята и замени владичеството със "съжителство", след като се каза многократно, че въобще подобно нещо не е предлагано, дори и като идея. Потвърдено беше, че това е абсолютна измислица, която беше подхваната от разни социални интернет групи и медиите, но независимо от това продължава да се изтъква като аргумент, за някакво предателство, незнайно на кого.

Потребителски аватар
River Plate
Мнения: 1989
Регистриран на: 25 мар 2008 19:06
Местоположение: София
Контакти:

Re: Достоевски за руската завист към българите

Мнениеот River Plate » 08 мар 2016 11:28

Cicero написа:
River Plate написа:Троловете се плащат от другаде, да твърдят други неща. ;)

Човек, който твърди, че Достоевски е служил в императорската армия и е участвал в руско-турската война, не може да е друго, освен трол! Сега, дали си платен или си дълбоко заблуден, сам си прецени!


Откъсът е от „Дневник на писателя”. 1877. Година II. Ноември. Втора глава. II." Заглавието е на Ф. М. Цитира се по Достоевски, Ф. М. Събрани съчинения в дванадесет тома, т.11. С.: Народна култура, 1989 (с. 344 - 348).
[center]Не се гаси туй, що не гасне!
ЦСКА ЗАВИНАГИ
[/center]
[center]Чавдар (Етрополе) + Литекс (Ловеч) ЦСКА (София)[/center]
[center]МИКРЕ ВЪН![/center]

[center]
golemia написа:...Там в Софийското полЕ играе тим от ЕтрополЕ.На Ловеч с играчите и на ЦСКА припознавачите... :)
[/center]

Потребителски аватар
pampi
Мнения: 4429
Регистриран на: 05 юли 2011 12:03
Контакти:

Re: Достоевски за руската завист към българите

Мнениеот pampi » 08 мар 2016 11:28

River Plate написа:
pampi написа:Руснаците ги остави какво твърдят. Ти лично Вазов, Раковски, Захари Стоянов, Ботев чел ли си ги? Правиш ли разлика между салам и свобода? И каква теза въобще защитаваш, че ако сега бяхме турска провинция щеше да е по-добре?


А ти чел ли си публицистиката и на Захари и на Раковски? Съмнявам се.

Този цитат знаеш ли от къде е, а алаанкоолу?


Том първи 1870–1876
Предисловие

Всеки народ има свое минало, което се изучава старателно от потомството. Ако човек се завземе да пише историята на българския народ от неговото подпадание под турското иго до освобождението му, то кое събитие би трябвало да държи първо място в нейните страници? Според нас: българските въстания, най-много Априлското (1876 г.), чрез които ние се опитахме да свалим от гърба си веригите на робството. Какъв е бил обаче характерът на тия въстания, кой ги е тях рьководил, били ли са те чисто народни движения, или плод на вънкашни някои побуждения — това, доколкото ни е известно, още от никого не е определено с подобающата точност и за мнозина съставлява дълбока тайна. Според едни българските въстания били приготвени от агентите на панславистическите комитети; според други тия, българите, като мирен и земледелчески народ никакво въстание не били в състояние да организират и без причина се нападнали от башибозушките тайфи Най-после според трети и чствърти няколко несмислени младежи се събрали без знанието на народа и се опитали насилствено да го възбунтуват против волята му… Разбира се, че авторите на тия лъжовни източници, повечето чужденци и заклети врагове на българския народ, умишлено и със злонамерени цели крият истинските причини на нашите народни движения. Още по-лошаво е и това, че мнозина наши държавници и дипломати, които трябваше да бъдат признателни най-напред на българските въстания, старателно се мъчат да обтегнат булото на мрака върху тия народни драгоценности. Напротив, днешната наша свобода има безбройно число мъченици — херои, българи, наши братя, които са оставили костите си из далечните азиатски затвори, умрели са от бой и мъки по пътищата в тежки синджири, предали са душа по бесилниците, изложени на поругания и осквернения, посягали са сами на живота си, брат брата е убивал, баща — чедото си и обратно. Ние имаме херои, наша народна гордост, като Л. Каравелов, Левски, Хаджи Димитър, Караджата, Ботев, Бенковски, Волов, Каблешков и други много; но на малцина са тия известни, на малко от тях се знае где почива свещеният прах, нищо не е направено, за да се увековечи тяхната памет, когато отечеството им, за което са станали жертва, свободно е днес.
...Мы ебали все на свете,
кроме ежа и гвоздя,
потаму что еж колючий,
а гвоздя ебат нелзя...

Потребителски аватар
River Plate
Мнения: 1989
Регистриран на: 25 мар 2008 19:06
Местоположение: София
Контакти:

Re: Достоевски за руската завист към българите

Мнениеот River Plate » 08 мар 2016 11:29

pampi написа:Елементарен въпрос ти задавам бе, отговори! Турчин ли си, арабин ли си, циганин ли си?


Българин, чист. Наследник съм на човек, който се е бил за България в 2 войни. Доволен ли си?
[center]Не се гаси туй, що не гасне!
ЦСКА ЗАВИНАГИ
[/center]
[center]Чавдар (Етрополе) + Литекс (Ловеч) ЦСКА (София)[/center]
[center]МИКРЕ ВЪН![/center]

[center]
golemia написа:...Там в Софийското полЕ играе тим от ЕтрополЕ.На Ловеч с играчите и на ЦСКА припознавачите... :)
[/center]

Потребителски аватар
Цецо Чука
Мнения: 3093
Регистриран на: 25 авг 2014 18:51
Контакти:

Re: Достоевски за руската завист към българите

Мнениеот Цецо Чука » 08 мар 2016 11:29

River Plate написа:Изображение



Баташката костница:

Изображение


Шах и мат, дрисльо.
samo_levski написа:идеално равен терен, тревата зелена, иде ти да почнеш да я пасеш

Потребителски аватар
Cicero
Мнения: 1176
Регистриран на: 15 сеп 2013 15:55
Контакти:

Re: Достоевски за руската завист към българите

Мнениеот Cicero » 08 мар 2016 11:30

Lyubaka01 написа:Да, съгласен съм, че не се изразих правилно - имах предвид че българите в Османската империя не са били роби.

В огромната си част - да. Сигурно е имало и сред нашите деди, отвлечени и продавани като роби, но не това е определящо. През моето детство, на периода 14-19 век се казваше Османско иго. Кой и защо го трансформира на робство - незнам. Но определено иго, стои по-близо до робство, отколкото до съжителство. Така че съм твърдо против прокрадващата се теза, че по османско време сме цъфнали и вързали, а след това сме все в батака. А още по-малко искам, да се подменят исторически събития и да се създават цели нови хипотези, като участие на Достоевски на страната на императора. Това е малоумно и много опасно! Който не помни историята си, рискува да повтори грешките си.
visentii написа:Определени дати могат да се оспорват от определени институции, а официални документи могат да се изискват от официални институции...нито форума, нито автора (дори и модератор) са такива...така че, това е поредната тема за "чешане на езици".

Потребителски аватар
veselin68
Мнения: 80
Регистриран на: 29 сеп 2015 10:52
Контакти:

Re: Достоевски за руската завист към българите

Мнениеот veselin68 » 08 мар 2016 11:31

​Граф Игнатиев рапортува пред Русия: Османците последваха нашите съвети за обесването на Левски
Последна редакция на 06/03/16 14:52


Граф Игнатиев



Все повече българи са разбрали за коварната и двулична АНТИБЪЛГАРСКА политика на имперската руска дипломация и най-вече на руския консул в Цариград граф Игнатиев, както в организирането на схизмата против Българската църква, така и в организирането състава на комисията, обесила Васил Левски.

В опита си да предотврати единение на българския народ , той е поредният руски консул в Цариград, който изисква от османските власти заточение на българските владици и организира обявяването на схизмата против Българската църква от руската и Вселенската патриаршии.

Тук ще видите оригинала на писмото, с което граф Игнатиев докладва самодоволно на княз Горчаков (държавен канцлер и министър на външните работи на Руската империя), че относно „процесът” (срещу Левски, б.р.) османските власти са „последвали нашите съвети”, а „Софийското съзаклятие е получило задоволително решение“

В опита си да предотврати единение на нацията ни граф Игнатиев следва политиката на Русия и своя предшественик – руският консул в Цариград княз Горчаков, който за първи път изисква заточение на нашите владици още през 1861 г., когато вече е набрало сила народно-църковното ни движение и желае от Високата порта официално да признае независимата Българска екзархия.

Въпреки опитите на руската дипломация да предотврати това, обявяването се случва с най-високия по ранг документ в Османската империя – султански ферман от 1870 г.

Според чл. 10 от фермана територията на Българската екзархия надхвърля 200 000 кв. км. Според чл. 10 към нея могат да се присъединят и други епархии, които не са включени, но при гласуване и то с 2/3 мнозинство.

Съобразно този параграф се извършва гласуване в Македония под контрола на османските власти и Вселенската гръцка патриаршия. Резултатът от този референдум е катастрофален за имперската руска политика и гръцките фанариоти. Практически цяла Македония се присъединява към Българската екзархия – Скопска, Охридска и Битолска епархии.

Прилагам оригинала на фермана, както и карта на Българската екзархия, населена с преобладаващо българско население:





Това е моментът, в който османските власти осъзнават, че е по-добре да гледат на възродената българска нация като предпазен буфер пред имперските амбиции на другата паразитна империя в опита й да завземе нови територии. За съжаление, до голяма степен непоследователната им политика и вариране между Русия и Великите сили изиграват фатална роля за империята, а и за българската национална кауза.

След заточените на българските владици на 21 януари 1872 г. в Измир, протестно шествие от над 3000 българи, живеещи в Цариград, предвождани от П. Р. Славейков и Икономов се отправя към Високата порта с молба да бъдат върнати. Посреща ги Великият везир Махмуд Недим, който се запознава с исканията им и се разпорежда веднага българските владици да бъдат върнати от заточение.

След спешна среща със Султана граф Игнатиев успява да издейства отстраняване на везира от поста му. Както и самият историк Симеон Радев пише:

„Махмуд Недим паша веднага даде ултиматум на Патриаршията да признае българската църква и вследствие нейния отказ изпрати заповед до привременния български съвет в Ортакьой да избере екзарх на основание на фермана. Не се мина месец, и Махмуд Недим паша падна, свален лично от граф Игнатиева. Отмъщението дойде късно: българската църква съществуваше и да се върне назад историята бе невъзможно. За това граф Игнатиев и не помисли.”

Ето и линк към книгата на Симеон Радев „Строители на съвременна България”, където продробно са описани горните събития. (http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=101&WorkID=...

Длъжен съм да уточня, че Симеон Радев е един от малкото истински пробългарски историци, отразяващ вярно и подробно събитията в тази епоха, за разлика от нароилите се през последните десетилетия псевдоисторици, назначени на хранилка от Кремъл и покорните му слуги тук, за да обслужват идеологемите на руския империализъм и да преиначават, укриват и изкривяват истинската ни история с цел убийство на националния ни дух и принизяване на народните ни борби и въжделения.

Та, да си дойдем на думата…

Както вече споменах, от мои източници във Военно разузнаване разбрах, че там се пазят факсимилетата от кореспонденцията на граф Игнатиев с османските власти относно организирането на „процеса” (всъщност комисия, а не съд), която се произнася за съдбата на Апостола. Лично по настояване на граф Игнатиев в състава на комисията са включени четирима българи:

- хаджи Иванчо Хадживеличков Пенчович член на държавния съвет към империята

- Мито Панов Каймакчийски – член на ръководството на българската църковно-училищна община

- Хаджи Мануил(Мано) Стоянов – член на софийският меджлис

- Петър(Пешо) Тодоров – Желявеца, член на Софийският меджлис.

В Османската империя граф Игнатиев се радва на огромно влияние. Неслучайно там той е наричан „вицеимератор”, с който често се съобразява и самият султан. Отстраняването на великия везир Махмуд Недим паша е само поредното доказателство за неговото огромно влияние. По тази причина османските власти приемат и неговите препоръки за състава на комисията. Целта е ясна – обезглавяване на българското революционно движение и опит то да бъде подчинено на имперските цели. Още повече, че освен вижданията си за извоюване на национална независимост със собствени сили и средства, освен антируските си възгледи, Васил Левски изповядва и идеите за „чиста и свята република”.

Образуване на голяма, сплотена и независима България ще бъде радикална пречка за завоевателните амбиции на руския империализъм на Балканите и по тази причина имперската дипломация всячески се стреми да не допусне това. Само след няколко години – на 8 юли 1876 г., веднага след Априлското въстание, Русия ще подпише с другата властваща в Централна и Източна Европа империя – Австро-Унгарската секретно споразумение, с което ще заложи основите на Берлинския договор и разпокъсването на българските земи.

Тук прилагам докладът на Граф Игнатиев до княз Горчаков, собственоръчно подписан от него, в който доволно докладва за добре свършената работа. В интернет отдавна се цитира писмото от архива на Патриарх Кирил, но с посочени грешни сигнатури. Успях да го издиря във фонда в ЦДА, заснех го с резолюция 15 мегапиксела и впоследствие ще предоставя на архива и целия заснет микрофилм, както си му е редът.

Цитираният по-долу превод е изключително точен:









Оригиналът на писмото

– le 25. Janvier 1873.

30.

Péra, le 18/30 Janvier 1873

Monsieur le Chancelier,

Ainsi que le signale notre Consul Général à Roustchouk l’affaire de la prétendue conspiration de Sophia a reçu une solution satisfaisante. La Commission d’enquête envoyée de Constantinople n’a réussi à découvrir que quelques malfaiteurs. Elle a terminé ses travaux et doit revenir ici prochainement.

La situation intérieure des provinces bulgares reste néanmoins précaire. Un mécontentement profond, provoqué par la mauvaise administration du pays, règne parmi les populations. Cet état des esprits contient en germe les éléments de plus d’un complot.

Il est incontestable que l’heureuse issue de l’affaire de Sophia est due à la modération du Grand Vizir qui cette fois parait avoir suivi nos conseils. Au lieu de favoriser le jeu de Midhat Pacha, en donnant aux circonstances une importance exagérée, il a recommandé à la Commission de ne pas dépasser le but en poussant ses investigations au delà du strict nécessaire.

J’ai l’honneur d’être avec le plus profond respect, Monsieur le Chancelier de Votre Altesse, le très humble et très obéissant serviteur

Ignatiew

Преводът

– 25 януари 1873.

№ 30.

Пера, 18/30 януари 1873.

Господин Канцлер,

Както известява нашият Генерален консул в Русе, въпросът за предполагаемото Софийско съзаклятие е получил задоволително решение. Изпратената от Цариград Следствена комисия е успяла да открие само неколцина злосторници. Тя е приключила своята работа и трябва скоро да се върне тук.

Вътрешното положение в българските области, обаче, остава несигурно. Сред населението се шири дълбоко недоволство, предизвикано от лошото управление. Това състояние на духовете съдържа в зародиш елементите на не един заговор.

Безспорно е, че щастливият изход от Софийската афера се дължи на умереността на Великия везир, който този път изглежда е последвал нашите съвети. Вместо да подпомага играта на Мидхат паша, придавайки на обстоятелствата преувеличено значение, той е препоръчал на Комисията да не надхвърля целта, като тласне разследванията отвъд строго необходимото.

Имам чест да съм с най-дълбоко уважение Господин Канцлер, на Ваше Височество, най-смирен и най-покорен слуга

Н. Игнатиев





Микрофилмът със сигнатурата от фонда на Патриарх Кирил в Централен държавен архив

Прилагам и заповедта на княз Александър Дондуков – Корсаков, с която като оглавяващ руското управление на България през 1879 г. назначава вярното им мекере, един от убийците на Левски – хаджи Иванчо Хаджипенчович за член на Висшия съдебен състав в България на 8 май 1879 г.

Потребителски аватар
Player
Мнения: 4371
Регистриран на: 28 фев 2014 14:31
Местоположение: София
Контакти:

Re: Достоевски за руската завист към българите

Мнениеот Player » 08 мар 2016 11:31

pampi написа:Руснаците ги остави какво твърдят. Ти лично Вазов, Раковски, Захари Стоянов, Ботев чел ли си ги? Правиш ли разлика между салам и свобода? И каква теза въобще защитаваш, че ако сега бяхме турска провинция щеше да е по-добре?


Чел съм ги, но да не взема да ти дам цитати от тях и да се гърчиш какво да отговаряш? Свобода като самостоятелен народ не сме имали. Някой друг е решавал какво и как трябва да става. Всички наши революционери искат да сме като другите европейски народи и да сме независими. За това и наричат това тук иго и робство, не защото нямаме права и сме стока, а защото нямаме свободата сами да решаваме съдбините си. Ако не си разбрал смисъл в който употребяват тези думи, разбери го вече. Не става дума типично робство. Аз мога да кажа, че сме имали и руско робство, което не се различава от турското много. Има лагери и убиват българи които са против властта. Дори на църква по трудно се ходи отколкото под турско. Хората дори един виц не могат да кажат от страх страната им да не ги ликвидира. Не може да пътуваш свободно. Милицията по всяко време може да те арестува и завлече някъде и няма кой да те спаси. По турско сме се оплаквали на Султана, а по комунизма, няма на кой. Че надигнеш ли вой и те няма.


Върни се в “Свободна зона”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта