diplomat написа:v.r.s. написа:diplomat написа:v.r.s. написа:С това право, с което са ме карали да рисувам и пея, в часовете по рисуване и пеене, както и да изучавам химия. Някой питал ли ме е дали го искам или не, има го в учебната програма и трябва го изучавам. Същото е и с физическото, никой не ме е питал дали имам желание да изучавам примерно борба, скок височина и спортна гимнастика, но съм го правил и са ме оценявали върху тези дисциплини.
Прави ми впечатление, че слободията през последните две десетилетия е увредила чипа на доста хора, които едва ли не претендират те да определят какво да изучават и правят, а не от МО.
Ако го приемат ще стане част от учебната програма и това е, без значение дали някой иска или не. Ако пък някой се чувства лишен от свободата си и дискриминиран, заради народните танци, да потърси неадекватното адвокатче, привърженик на анархизма и да осъдят Държавата в международният съд.
Я по-лекичко с иронията, щото не виждам с какво съм я заслужил. Не съм виновен аз, че си роден по времето на комунизма и са те карали да ги правиш тия неща, така че комплексите на други места може да си ги избиваш. Както казах и явно трябва да се повтарям - танците са за забавление и нищо повече. Ти ако си такъв ненормалник, карай и изпитвай децата върху тези неща, вместо да ги научиш как да измайсторят нещо ново, от което да си изкарват прехраната и да ни се развива жалката държава. Но не, с народни танци ще се оправи цялата образователна система, щото тва беше най-големия проблем до момента.

И защо мислиш, че имам някакви комплекси, че дори и съм ги избивал тук?
Колкото до танците, те не са само за забавление, защото за да можеш да го играеш, първо трябва да го научиш. Танците са изкуство, каквито са пеенето и рисуването, които ги има в учебната програма. Мислиш ли, че едно хоро се учи много лесно и за да го играеш трябва да имаш само желание да се забавляваш?
По твоята логика от учебната програма трябва да отпаднат голяма част от предметите, които няма да послужат с нищо за прехраната в бъдеще. Тогава да направят свободно избираеми химията, географията, историята, физиката и т.н., а да ги учат да майсторят разни неща, което ще им послужи в живота и ще развие жалката ни държава. Тогава още от началните класове да бъдат разпределени, кой какъв занаят да изучава и върху това да се набляга, а който иска да се запознае с другите незначителни предмети, да ги изучава като свободно избираеми.
Ами изглежда сякаш ти е неприятно, че си ги учил тези неща и сега искаш младите също да изпитат твоите неудобства от детството ти, но това не е правилен подход. Като цяло, образователната система в момента е супер жалка и децата почти нищо не научават реално, защото главно ги карат да зубрят. Половината излизат неграмотни след 12 клас, ти си мислиш, че някакви си народни танци ще спасят положението... Просто тотално сте се откъснали от новите поколения и не знаете изобщо реално как стоят нещата. Лично аз съм на мнение, че цялата система трябва да се преправи и да бъде организирана наново.
Да, танците са за забавление предимно. Малко хора си изкарват прехраната от това и те едва ли го правят като роботи, без никакви емоции и без капка човечност. Без истинско желание и мотивация, няма как да накараш подрастващите да правят нещо и да има полза от това действие. Толкова е просто. И е напълно нормално все повече желанията на хората да бъдат взимани под внимание - все пак живеем в 21 век и хората живеят много по-свободен живот, с по-малко работа, повече удобства и улеснения и повече забавления. Това е ситуацията.
Не си схванал въобще това, което съм искал да кажа. Не е важно дали едно нещо е неприятно за някого или не, след като го има в учебната програма се изучава. Дадох ти пример с рисуването и пеенето, които както народните танци са изкуство и се изучават, като при тях също единици са тези, на които ще им послужи в бъдеще и ще изкарват прехраната си с едно от двете изкуства.
Ето и определението за хореография, което е показателно, че това е изкуство и като такова е нормално да бъде изучавано.
Хореографията като изкуство е изкуството на създаване на танци и балетни спектакли.
В съвременната хореография се различават битови танци (народни и бални) и сценични танци (естрадни и балет). В балета хореографията синтезира в единен художествен замисъл изкуствата на танца, музиката и театъра.
Колкото до това, че в 21 век би трябвало да се взимат желанията на хората под внимание, отново ще дам за пример циганите, на които се възмущаваме, а явно не трябва, тъй като трябва да вземем под внимание желанията им.
За какво ни е тогава обществото в което живеем, защото освен лични интереси има и обществени интереси и навсякъде личният интерес се подчинява на обществения.