Въпрос за българския учител ?
Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist
-
AnalBreaker
- Мнения: 29102
- Регистриран на: 08 дек 2009 17:48
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за българския учител ?
Прекалено е голям субективизма в оценяването, което правят учителите. Нарочват си едни за добри и им угаждат и се държат добре с тях, и други, на които им правят живота черен
Един ИСТИНСКИ българин !
[offtopic][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9FWuhfA9Hls[/youtube][/offtopic]
[offtopic][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9FWuhfA9Hls[/youtube][/offtopic]
- mertezaker
- Мнения: 1554
- Регистриран на: 16 юли 2008 20:08
- Контакти:
Re: Въпрос за българския учител ?
bor-don на 13 Юни 2011 22:30
Много от учителите си разбират от работата, но за съжаление гледат на нея само като на източник на пари. Един учител трябва да е също така и възпитател, защото младите не се нуждаят само от знания, но и от стимул, за да придобият тези знания. Не мисля, че българското образование е по-лошо от останалите, просто репутацията на държавата ни играе прекалено голяма роля.
Източник на пари
- Локомотив1926
- Мнения: 648
- Регистриран на: 08 фев 2011 14:49
- Skype: Как ти е скайпа? Добре е :)
- Местоположение: Трибуна БЕСИКА
- Контакти:
Re: Въпрос за българския учител ?
Почти всички са боклуци , много рядко има изключения 
- slavia_forever
- Мнения: 19574
- Регистриран на: 12 авг 2008 20:13
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за българския учител ?
Моето наблюдение е най-близко до последния отговор: "Като цяло без съвременна визия за учебния процес".
Това нямаше да го забележа, ако не бях продължил да уча след УНСС в НБУ. Преподавателите в УНСС, много от които са на заплата, преподават по учебници от 60-те, 70-те години, гледат да си изчетат/предадат досадната лекция, след което си тръгват с удоволствие. В общия случай не осъвременяват знанията си и за тях е бонус всяка нова година, в които лекциите им ще бъдат актуални.
Друго е положението в частните университети. Останах много учуден като почнах в НБУ, за който преди това бях много негативно настроен. Имахме учебници наистина - актуални, но по повечето предмети преподавателите носеха на листа, последните новости за предмета от интернет. В много от предметите преподавателите оставяха време за свободни дискусии, в които можеше да се тълкува и тренира наученото, в контекста на новостите и динамичните промени на повечето процеси в живота, икономиката, политиката и управлението. Тези преподаватели бяха на много високи хонорари, бяха в основата си млади и перспективни хора, които винаги намираха начин да докоснат студентите така, че материалът да бъде максимално усвоен и запомнен, чрез дискусии, практика и взаимно уважение.
Убедих се на практика, че когато човек си плаща много, обикновено може да изисква и да получава това, за което е платил, при това на подобаващо качество и компетентност при прилагане педагогическите подходи, различно от това, което му се предоставя от старчетата с марксистките бумаги от едно време, за които най-важното е да пишат тройки срещу пощипване по седалищните органи на деца, които могат да са им внуци.
Това нямаше да го забележа, ако не бях продължил да уча след УНСС в НБУ. Преподавателите в УНСС, много от които са на заплата, преподават по учебници от 60-те, 70-те години, гледат да си изчетат/предадат досадната лекция, след което си тръгват с удоволствие. В общия случай не осъвременяват знанията си и за тях е бонус всяка нова година, в които лекциите им ще бъдат актуални.
Друго е положението в частните университети. Останах много учуден като почнах в НБУ, за който преди това бях много негативно настроен. Имахме учебници наистина - актуални, но по повечето предмети преподавателите носеха на листа, последните новости за предмета от интернет. В много от предметите преподавателите оставяха време за свободни дискусии, в които можеше да се тълкува и тренира наученото, в контекста на новостите и динамичните промени на повечето процеси в живота, икономиката, политиката и управлението. Тези преподаватели бяха на много високи хонорари, бяха в основата си млади и перспективни хора, които винаги намираха начин да докоснат студентите така, че материалът да бъде максимално усвоен и запомнен, чрез дискусии, практика и взаимно уважение.
Убедих се на практика, че когато човек си плаща много, обикновено може да изисква и да получава това, за което е платил, при това на подобаващо качество и компетентност при прилагане педагогическите подходи, различно от това, което му се предоставя от старчетата с марксистките бумаги от едно време, за които най-важното е да пишат тройки срещу пощипване по седалищните органи на деца, които могат да са им внуци.
Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит!" М.Генин
[wrapimg=]http://www.pfcslavia.com/images/slaviasmall.gif[/wrapimg]
[wrapimg=]http://www.pfcslavia.com/images/slaviasmall.gif[/wrapimg]
Re: Въпрос за българския учител ?
Да си даскал е една от най-прецаканите работи!Тва съм го казвал 100 пъти.Значи да учиш висше 3-4 години и да знаеш адски много и накрая да работиш за една мизерна заплата от порядъка на 400-500 лева и по цял ден да се ядосваш с някви олигофрени.Да можеш да взимаш частни уроци,но е ужасно по цял ден да ти идват в къщата и да нямаш време за почивка.Иначе българския учител си е много харен и си върши работата както трябва.Е изключения винаги има!
Re: Въпрос за българския учител ?
Аз съм учителка и тази анкета ме обижда. Млада съм, но искам да съм перфектна в работата си. Винаги работя с желание, винаги съм била старателна и отговорна.
Учениците ми са казвали, че аз съм по-загрижена за тях, отколкото те самите за себе си. В училище съм им като втора майка. Освен да преподавам, съм възпитател и педагог. И звероукротител.
Винаги съм била приятелка с учениците и сме се разбирали.
В края на всяка година на учениците ми им предстои външно оценяване, ние му казваме изпит, защото си е точно като изпит. Това е едно напрежение през цялата учебна година, да не казвам какво ми е тази и следващата седмица. И то точно около рождения ми ден.
Не мога да не се похваля, че всеки ден печатам допълнителни материали и упражнения, които им раздавам. И пак да се похваля, че ползвам лаптоп и проектор за часовете, защото е много по-лесно, освен упражненията на листите пред себе си, учениците да ги виждат и на PowerPoint презентация.
Миналата година имаше ученици с отлични оценки на външното им оценяване и аз съм изключително благодарна на тези деца. Това беше възнаграждение за моя и техния труд. Пожелавам на всички учители да изпитат такава любов от учениците си, както аз я изпитах миналата година.
Но трябва да призная, че и много се ядосвам и повишавам тон в час когато очакванията ми не се получават. Един не си написал домашното, друг няма желание да научи нещо, трети е нагъл и отговаря. Да съм учителка ми беше цел, но това е била някаква романтична представа за мен. Друго е когато се гмурнеш в действителността. Аз вкъщи, макар да си знам урока и материала наизуст, за да го подготвя за следващия ден, ми отнема повече време, отколкото учениците да се подготвят.
Имам много сериозни колеги, които също съвестно си вършат работата.
П.П. Нямах намерение да пиша, но това обществено мнение лично мен ме обижда.
Учениците ми са казвали, че аз съм по-загрижена за тях, отколкото те самите за себе си. В училище съм им като втора майка. Освен да преподавам, съм възпитател и педагог. И звероукротител.
Винаги съм била приятелка с учениците и сме се разбирали.
В края на всяка година на учениците ми им предстои външно оценяване, ние му казваме изпит, защото си е точно като изпит. Това е едно напрежение през цялата учебна година, да не казвам какво ми е тази и следващата седмица. И то точно около рождения ми ден.
Не мога да не се похваля, че всеки ден печатам допълнителни материали и упражнения, които им раздавам. И пак да се похваля, че ползвам лаптоп и проектор за часовете, защото е много по-лесно, освен упражненията на листите пред себе си, учениците да ги виждат и на PowerPoint презентация.
Миналата година имаше ученици с отлични оценки на външното им оценяване и аз съм изключително благодарна на тези деца. Това беше възнаграждение за моя и техния труд. Пожелавам на всички учители да изпитат такава любов от учениците си, както аз я изпитах миналата година.
Но трябва да призная, че и много се ядосвам и повишавам тон в час когато очакванията ми не се получават. Един не си написал домашното, друг няма желание да научи нещо, трети е нагъл и отговаря. Да съм учителка ми беше цел, но това е била някаква романтична представа за мен. Друго е когато се гмурнеш в действителността. Аз вкъщи, макар да си знам урока и материала наизуст, за да го подготвя за следващия ден, ми отнема повече време, отколкото учениците да се подготвят.
Имам много сериозни колеги, които също съвестно си вършат работата.
П.П. Нямах намерение да пиша, но това обществено мнение лично мен ме обижда.
- boston celtics
- Мнения: 1676
- Регистриран на: 25 май 2010 11:46
- Контакти:
Re: Въпрос за българския учител ?
дА...И най-накрая "философи",както тия тука да ти кажат,че за нищо не ставаш...Айде иди го разбери българина....anton950 написа:Да си даскал е най-прецаканата работа!Тва съм го казвал 100 пъти.Значи да учиш висше 3-4 години и да знаеш адски много и накрая да работиш за една мизерна заплата от порядъка на 400-500 лева и по цял ден да се ядосваш с някви олигофрени.Да можеш да взимаш частни уроци,но е ужасно по цял ден да ти идват в къщата и да нямаш време за почивка.Иначе българския учител си е много харен и си върши работата както трябва.Е изключения винаги има!
Дали това, което не те убие те прави силен да продължиш, да искаш да загубиш, но победиш, да искаш да убиеш, но да спасиш, да имаш много, но да не споделиш, да видиш пътя, но да се отклониш, да се кълнеш,че няма да бъдеш друг,но да се промениш...
- boston celtics
- Мнения: 1676
- Регистриран на: 25 май 2010 11:46
- Контакти:
Re: Въпрос за българския учител ?
Мода,както ми се издигна....така и ми падна в очите

Дали това, което не те убие те прави силен да продължиш, да искаш да загубиш, но победиш, да искаш да убиеш, но да спасиш, да имаш много, но да не споделиш, да видиш пътя, но да се отклониш, да се кълнеш,че няма да бъдеш друг,но да се промениш...
- boston celtics
- Мнения: 1676
- Регистриран на: 25 май 2010 11:46
- Контакти:
Re: Въпрос за българския учител ?
Как всички замлъкнаха....Жената ви постави по местата...Знам какво е,защото майка ми е учителка....А сега махнете анкетата...Или поне добавете още неща...
Дали това, което не те убие те прави силен да продължиш, да искаш да загубиш, но победиш, да искаш да убиеш, но да спасиш, да имаш много, но да не споделиш, да видиш пътя, но да се отклониш, да се кълнеш,че няма да бъдеш друг,но да се промениш...
Re: Въпрос за българския учител ?
Локомотив1926 написа:Почти всички са боклуци , много рядко има изключения
А ти колко често ходиш на училище или си ако си завършил колко често си ходил и имал ли си желание да научиш нещо, защото ако не си няма какво да говорим, не си в състояние да се изразяваш за това един учител какъв е, много е лесно да се критикува и да се гледа само от едната гледна точка. Защото ако ти кажа, че когато на мен се налагаше да преподавам и застанах зад катедрата отпред, разбрах колко е трудно на един учител и колко неща се изискват да си учител и да можеш да се справиш с толкова много и различни характери... И когато някой отказва да те чуе и да разбере какво му преподаваш няма как да се получи комуникацията, така че опитай се ако можеш да се поставиш на мястото на учителя и да те видим тогава какво ще кажеш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта



