Тук повече информация за новите камиони КАМАЗ:
Новият КАМАЗ - космически кораб от бъдещето Новият модел на КАМАЗ
Кабината
е лицето на всеки влекач. Тази на КАМАЗ-5320 е на конвейера от 37 г.(!) и възможностите за модернизирането й са изчерпани. Въпреки многото слухове за изцяло нова кабина години наред е търсена възможност да се монтира кабина, която някой европейски производител сваля от производство. Предлаганите решения били остарели, неподходящи и преди няколко години КАМАЗ обявява търг за разработка на ново семейство кабини. Печели го инженерингова компания от Южна Корея.
Кабините от новото семейство са с 2 ширини – 2,30 и 2,50 см. Приложен е модулен принцип – еднакви са вратите, стъклата за тях, задната и предната стена, различни са предното стъкло, подът и покривът. Това поевтинява производството на кабините, по-малко са и резервните части. Една от причините новата кабина да е от тунелен тип са по-високите изисквания към охлаждането на двигателите Евро-5 и 6 и възможността ДВГ, радиаторът и междинният охладител за въздуха след турбокомпресора да се изнесат максимално напред. Кабините са проектирани според много високите шведски изисквания за пасивна безопасност.
За широката кабина се предвиждат къс и дълъг вариант (с легло) и три варианта по височина. Във високия вариант леглата са 2. С тясна кабина вероятно ще бъдат автомобилите за дистрибуция и строителство, в поне два варианта по дължина и два по височина. Късата и с нисък покрив ще е „дневна“ кабина, дългата - с легло и вероятно с висок покрив.
Ето и още ТТ данни:
Две спални места, климатик, доп.осветление, автономно парно, кабината вътре е 1910мм висока, двигател евро 5-мерцедес-бенц(OM457LA, 428hp, 11,97L). Кабината е монтирана върху пневматично окачване, като предната част е на ресори с много малко листове, а задната е пневматична, което осигурява голяма плавност на движението й. Водещият мост, е с хипоидна главна предавка( вид винтова, зъбна предавка, с наклонени или извити зъби и с кръстосани оси на 90 °. Разположена е аксиално м/у големите и малките зъбни колела). Ресурс на камиона - 1млн. километра. Обслужване-на 80 000. Разход 33/100, дизел. Има електронна спирачна и стабилизираща системи(EBS, ESP), както и електронна система на задното пневматично окачване(ECAS), която коригира клиренса.
Източник и видео:
http://www.marica.bg/%D0%BD%D0%BE%D0%B2 ... 71819.html