Учебник за 3-ти клас хвали Османската империя
Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist
Re: Учебник за 3-ти клас хвали Османската империя
Добре де Дунаве,кое му е различното?Продават българина като роб (понеже такива са законите в империята) и с какво той е по-различен от роба в Америка?Ами с нищо.
[center]ДОБРЕ ДОШЛИ В СЕМЕЙСТВОТО НА ЦСКА ![/center]
[center][rimg]http://oi63.tinypic.com/10pwvlu.jpg[/rimg][/center]
[center][rimg]http://oi63.tinypic.com/10pwvlu.jpg[/rimg][/center]
Re: Учебник за 3-ти клас хвали Османската империя
Не са такива законите в империята, Голеадор, не си съчинявай. Роби по пазарите се продават след успешни военни походи, когато е оказана съпротива срещу османската армия - включително и след потушаване на въстанията на потиснатите народи. Робският труд никога не е играл съществена роля в икономиката на Османската империя, дори и в началната фаза на нейното развитие; държавният апарат се издържа от различните категории зависимо население.
Положението при нас няма принципна разлика с другите част на Балканския полуостров. Пак питам: защо другите балкански народи не настояват, че са били под турско робство? Отговорът е прост: патриотизмът и чувството за собствено достойнство не им позволяват да приемат за чиста монета идващите от североизток внушения, противоречащи на историческата истина и на елементарната логика.
С думите трябва да се борави отговорно, понеже имат конкретно значение. Дефиницията на думата "робство" можеш да намериш в речника; предполагам, че и Уики може да ти помогне. Да се говори за "присъствие" (целенасочена журналистическа измислица) също е неудачно - "те" не просто присъстват тук, а владеят земята ни. Затова правилният термин е "владичество" - хубава (старо)българска дума, навлязла още през Х в. и в руския език.
Положението при нас няма принципна разлика с другите част на Балканския полуостров. Пак питам: защо другите балкански народи не настояват, че са били под турско робство? Отговорът е прост: патриотизмът и чувството за собствено достойнство не им позволяват да приемат за чиста монета идващите от североизток внушения, противоречащи на историческата истина и на елементарната логика.
С думите трябва да се борави отговорно, понеже имат конкретно значение. Дефиницията на думата "робство" можеш да намериш в речника; предполагам, че и Уики може да ти помогне. Да се говори за "присъствие" (целенасочена журналистическа измислица) също е неудачно - "те" не просто присъстват тук, а владеят земята ни. Затова правилният термин е "владичество" - хубава (старо)българска дума, навлязла още през Х в. и в руския език.
Re: Учебник за 3-ти клас хвали Османската империя
@dromihait
Има дефиниция за робство и за това попитах как тя се вмества в кръвния данък наложен ни от турците.Отделно агаряните са можели да взимат законно българи в робство,мъже,жени,деца и да ги използват за каквото си пожелаят пак според турския закон.Това ако не е робства,здраве му кажи!Интересно,как никой от народите в империята (без българския) не признава турско робство,а биват продавани като такива по пазарите?И това е чиста монета точно толкова колкото и монетата която е взимана за тях когато са ги продавали като роби.
Има дефиниция за робство и за това попитах как тя се вмества в кръвния данък наложен ни от турците.Отделно агаряните са можели да взимат законно българи в робство,мъже,жени,деца и да ги използват за каквото си пожелаят пак според турския закон.Това ако не е робства,здраве му кажи!Интересно,как никой от народите в империята (без българския) не признава турско робство,а биват продавани като такива по пазарите?И това е чиста монета точно толкова колкото и монетата която е взимана за тях когато са ги продавали като роби.
[center]ДОБРЕ ДОШЛИ В СЕМЕЙСТВОТО НА ЦСКА ![/center]
[center][rimg]http://oi63.tinypic.com/10pwvlu.jpg[/rimg][/center]
[center][rimg]http://oi63.tinypic.com/10pwvlu.jpg[/rimg][/center]
-
- Мнения: 50947
- Регистриран на: 02 авг 2008 22:59
- Skype: За к'во ми е ?
- Местоположение: Сливен
Re: Учебник за 3-ти клас хвали Османската империя
Абе още ли се дъвче тая тема ...
Факт е, че във въпросният учебник има недопустими заключения и интерпретации, което аз лично отдавам на немърливост и некадърност.
Отново го пиша, в учебниците по история трябва да отсъстват оценки, анализи и лични мнения, които очевидно ще са на авторите, писали учебника.
Поне това трябва да е така, докато не се съберат историците и не постигнат консенсус по-спорните въпроси.
До тогава, във всеки учебник по история трябва да присъстват единствено събитията, фактите и годините, в които са се случили.
Изводите да си ги правят учащите.
Що се отнася до Османската империя ...
Малцина знаят, че дефакто законите в нея са на около 80 % взаимствани от тези, на "Византия".
Разликите са единствено поради спецификата на религиите, които са били официални в 2-те Империи.
Така че, ако в Османската империя не-мюсюлманите са били роби, значи същото трябва да важи и за не-християните във "Византийската" империя.
Тук не видях някой да оспорва зверствата над конкретно, българският етнос.
То темата не е и такава ...
Но действително е унизително да считаме, че нашите деди са били безправни роби, тъпкани, мачкани, без право на избор и отговор.
В много къси откъси от османската власт това наистина, в големи мащаби е било така, но не е било характерно, и като цяло - политика, на османската Държава.
И не на последно място ...
Термина "владичество" по-никакъв начин не отменя и омаловажава това, което са ни сторили османлиите.
Трябва да се изучава просто заради коректният - юридически смисъл, който олицетворява.
Да смятаме дедите си за роби, 1-во: Е унизително към паметта им, 2-ро: Е унизително за нас, като техни наследници.
Аз лично не мразя, нито Османската империя, нито настояща Турция, нито турците.
Моето верую гласи, че се "Мразят силните и успелите".
Аз лично, не смятам че Държавата на османлиите и настояща Турция, са нещо качествено и успяло.
Към тях изпитвам единствено презрение и насмешка.
Да се мразят турците, означава че ги признаваме за нещо голямо.
Единственото, което може да направи омразата е, да даде повече сила и увереност на врага.
Факт е, че във въпросният учебник има недопустими заключения и интерпретации, което аз лично отдавам на немърливост и некадърност.
Отново го пиша, в учебниците по история трябва да отсъстват оценки, анализи и лични мнения, които очевидно ще са на авторите, писали учебника.
Поне това трябва да е така, докато не се съберат историците и не постигнат консенсус по-спорните въпроси.
До тогава, във всеки учебник по история трябва да присъстват единствено събитията, фактите и годините, в които са се случили.
Изводите да си ги правят учащите.
Що се отнася до Османската империя ...
Малцина знаят, че дефакто законите в нея са на около 80 % взаимствани от тези, на "Византия".
Разликите са единствено поради спецификата на религиите, които са били официални в 2-те Империи.
Така че, ако в Османската империя не-мюсюлманите са били роби, значи същото трябва да важи и за не-християните във "Византийската" империя.
Тук не видях някой да оспорва зверствата над конкретно, българският етнос.
То темата не е и такава ...
Но действително е унизително да считаме, че нашите деди са били безправни роби, тъпкани, мачкани, без право на избор и отговор.
В много къси откъси от османската власт това наистина, в големи мащаби е било така, но не е било характерно, и като цяло - политика, на османската Държава.
И не на последно място ...
Термина "владичество" по-никакъв начин не отменя и омаловажава това, което са ни сторили османлиите.
Трябва да се изучава просто заради коректният - юридически смисъл, който олицетворява.
Да смятаме дедите си за роби, 1-во: Е унизително към паметта им, 2-ро: Е унизително за нас, като техни наследници.
Аз лично не мразя, нито Османската империя, нито настояща Турция, нито турците.
Моето верую гласи, че се "Мразят силните и успелите".
Аз лично, не смятам че Държавата на османлиите и настояща Турция, са нещо качествено и успяло.
Към тях изпитвам единствено презрение и насмешка.
Да се мразят турците, означава че ги признаваме за нещо голямо.
Единственото, което може да направи омразата е, да даде повече сила и увереност на врага.
Дарвин е в грешка !
Човекът не е произлязал от маймуната !
Oт маймуната човек, никога не е ставало... Но за обратното, никога не е късно !
[center][wrapimg=]http://www.rozetabg.com/wp-content/themes/corporate/iyi/logo.jpg[/wrapimg][/center]
[wrapimg=]http://cache.images.core.optasports.com/soccer/teams/75x75/353.png[/wrapimg][rimg]http://cache.images.core.optasports.com/soccer/teams/75x75/661.png[/rimg] [rimg]http://cache.images.core.optasports.com/soccer/teams/75x75/687.png[/rimg]
Човекът не е произлязал от маймуната !
Oт маймуната човек, никога не е ставало... Но за обратното, никога не е късно !
[center][wrapimg=]http://www.rozetabg.com/wp-content/themes/corporate/iyi/logo.jpg[/wrapimg][/center]
[wrapimg=]http://cache.images.core.optasports.com/soccer/teams/75x75/353.png[/wrapimg][rimg]http://cache.images.core.optasports.com/soccer/teams/75x75/661.png[/rimg] [rimg]http://cache.images.core.optasports.com/soccer/teams/75x75/687.png[/rimg]
Re: Учебник за 3-ти клас хвали Османската империя
THE G.A.M.E написа:GOLEADOR написа:Свободен ли е човек който плаща данъци,пътува свободно,създава представителства като селските общини и градските еснафи,но същия бива продаден като роб на робските тържища в Цариград.И то законно!Това робство ли е или присъствие!
Виж сега, човека ти го е написал както е юридически издържано.
Владичество е и историческият термин, спори с историците и специалистите в тематиката, недей прави свободни съчинения тук.
Имам чувството,че тук хората искат да пренапишат учебниците по политология, икономика, право и държавознание....
Re: Учебник за 3-ти клас хвали Османската империя
@GOLEADOR
Т. нар. кръвен данък наложен върху християнските народи в империята, не ги прави роби. Нито пък прави роби еничарите. Потомците на наложницата Агар
не са можели да взимат законно в робство който когато поискат и да го ползват по свое усмотрение - това е някаква незнайно откъде появила се твоя представа, нямаща нищо общо с реалността. Та нали това би било неизгодно за централната власт, понеже би разстроило държавния механизъм и снабдяването на войската и пазарите в империята! Потретвам: на всички останали балканци не им минава през ума, че са били турски роби. Поинтересувай се, литература има предостатъчно - и нова, и стара; а поне със сръбския няма да имаш проблем.
Т. нар. кръвен данък наложен върху християнските народи в империята, не ги прави роби. Нито пък прави роби еничарите. Потомците на наложницата Агар

Re: Учебник за 3-ти клас хвали Османската империя
Опс, THE G.A.M.E май вече е закрил темата. 

Re: Учебник за 3-ти клас хвали Османската империя
GOLEADOR написа:@dromihait
Има дефиниция за робство и за това попитах как тя се вмества в кръвния данък наложен ни от турците.Отделно агаряните са можели да взимат законно българи в робство,мъже,жени,деца и да ги използват за каквото си пожелаят пак според турския закон.Това ако не е робства,здраве му кажи!Интересно,как никой от народите в империята (без българския) не признава турско робство,а биват продавани като такива по пазарите?И това е чиста монета точно толкова колкото и монетата която е взимана за тях когато са ги продавали като роби.
Това,че имало хора които са били пращани робство, не прави всички българи роби нито прави империята робовладелска и икономиката зависима от робството.
И днес има рабовладелски икономически взаимоотношения - нарича се проституция, тогава заради проститутки трябва ли се счита,че живеем в робовладелско строй? Също така днес има и феодални образования, наречени семейства. Да не би заради това,че живеем в семейства трябва да считаме,че сме във феодален строй ? Мисля ,че не.
Re: Учебник за 3-ти клас хвали Османската империя
Няма разлика между ИДИЛ и Османската империя.И в двете има робски закон и продават друговерците в робство.Отделно виждам някакви опити да ми се вмени,че ако не наричам робството - присъствие,то аз мразя турците.Което е пълна глупост.Дали аз ще нарека онези времена робство или пристигане на турски инвеститори е без значение.Важно е българския народ как се е чувствал.Има много песни и предания по темата.А когато запеете "Боят настана" или "Три синджира роби" се замислете какви сте ги говорили!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vfjdPQCzmjY[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vfjdPQCzmjY[/youtube]
[center]ДОБРЕ ДОШЛИ В СЕМЕЙСТВОТО НА ЦСКА ![/center]
[center][rimg]http://oi63.tinypic.com/10pwvlu.jpg[/rimg][/center]
[center][rimg]http://oi63.tinypic.com/10pwvlu.jpg[/rimg][/center]
Re: Учебник за 3-ти клас хвали Османската империя
GOLEADOR написа:Няма разлика между ИДИЛ и Османската империя.И в двете има робски закон и продават друговерците в робство.Отделно виждам някакви опити да ми се вмени,че ако не наричам робството - присъствие,то аз мразя турците.Което е пълна глупост.Дали аз ще нарека онези времена робство или пристигане на турски инвеститори е без значение.Важно е българския народ как се е чувствал.Има много песни и предания по темата.А когато запеете "Боят настана" или "Три синджира роби" се замислете какви сте ги говорили!![]()
Естествено,че има значение как се нарича. Все пак се цели да има историческа точност с терминологиите.
Хубаво,че мразиш турците ама имаш ли представа кои са турците, произхода им и т.н.. ? Защото както казаха колегите преди мен, Турция няма до ПСВ, преди това е имало Османска империя.
Така наречените турци не са някакъв етнос,а са сбор от много етноси, което включва селджуки, гърци, българи, арменци, араби, перси, власи, сирийци, кюрди, тюрки, кумани и т.н..
THE G.A.M.E написа:.Малцина знаят, че дефакто законите в нея са на около 80 % взаимствани от тези, на "Византия".
Ако следваме логиката на определени хора във форума излиза,че все още живеем в турско робство, защото законите на Византия са взети от Римските,а в днешно време римското право е много застъпено в България. Да не говорим,че преди османското нашествие българското законодателства много е взаимствало от византийското .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта