Der Schmarotzer написа:Нещо този пасаж не го намирам в корана по заглавието, което ти си дал. Ако може сура и айет, както е редно да се пише, когато се говори за цитати от корана, за да се провери дали наистина е това. Използвам един от най-добрите научни преводи на Корана, с огромен научен апарат - Коран, перевод и коментарии И.Ю. Крачковского, 2-е издание. Москва 1990. Защото ако не е от корана, а е от това:
http://www.iium.edu.my/deed/hadith/musl ... ent41.html
вече не е част от свещенното писание, а от свещенното предание и нещата отиват в съвсем друга посока.
Това е хадис, тоест не би трябвало да го има в Корана.
Хадис най-общо казано е предание от живота на Мохамед (много по-рядко и без голяма тежест - на негов последовател), което не фигурира в Корана. Стандартна практика е за източник да се брои този, който е записал хадиса, а не този, който се смята, че първи е разказал случката. Например в публикацията на синчеца пише, че това са думи на пророка (Мохамед), предадени на Али (вече имаме хадис), но пък предполагам посочената книга (Китаб ал Фитан) е писана след смъртта и на двамата. Поради простата причина, че не съм чувал за доказано записан хадис от времето когато двамата са живяли, първоначално хадисите са наизустявани. Следователно източникът на хадиса всъщност го е записал доста след смъртта на участниците в диалога: Мохамед и Али. Може и да има признати устни източници, нямам спомен честно казано.
С времето различните автори и хадиси са получавали оценка за надеждност. Тя варира според теченията на исляма, а някои мюсюлмани въобще не зачитат хадиса. Въпреки това като цяло хадиса за повечето от тях е поучителна и важна история, която допълва Корана и дава допълнителни насоки на вярващия как да се държи в определени ситуации.
Струва ми се, че съм срещал цитирания хадис в 2 варианта: единия е написания от Синчец, другия е точно наопаки: там се казва вярващите да се преклонят пред хората с черните знамена, защото те ще подкрепят Месията (Махди). Втория вариант противоречи с друга теза на исляма - че Мохамед е последния и най-великия пророк. Ако не греша този хадис е обект на спорове сред богословите, а доста от тях не признават въобще неговата автентичност в каквато и да било версия.
Тъй като не знам наизуст авторите на хадисите и статута им според богословите не мога да кажа как се отнасят като цяло мюсюлманите към съответния източник и самия хадис.